Головна » Місто » Благоустрій Луцька » 11. Проведення робіт на підземних інженерних мережах, спорудах, надземному інженерному обладнанні та з благоустрою на будівельних майданчиках

11. Проведення робіт на підземних інженерних мережах, спорудах, надземному інженерному обладнанні та з благоустрою на будівельних майданчиках

11.1. Порядок виконання робіт:
11.1.1. Прокладання інженерних мереж і будівництво підземних споруд може здійснюватись відкритим та закритим способом. 
Доцільність того чи іншого способу визначається в кожному окремому випадку в складі проектно-кошторисної документації з урахуванням місцевих умов за погодженням з зацікавленими організаціями.
 Прокладання підземних комунікацій і будівництво підземних споруд у центральній частині міста, на центральних вулицях і площах з удосконаленим дорожнім покриттям та інтенсивним рухом транспорту здійснюється, як правило, закритим способом, а в разі технічної неможливості проведення робіт виконується після прийняття окремого розпорядження щодо погодження виконання робіт відповідним способом у зазначені терміни, що визначені в проекті виконання робіт. 
11.1.2. Виконання будівельних робіт дозволяється після проведення підготовчих робіт по забезпеченню максимального збереження існуючого інженерного обладнання, споруд, покриття доріг та тротуарів, зелених насаджень на підставі затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації. 
11.1.3. Реконструкція діючих та прокладання нових підземних комунікацій, як правило, проводяться одночасно з реконструкцією шляхово-транспортних та гідротехнічних споруд, а також при інших роботах по благоустрою міських територій. 
Комплексний благоустрій територій виконується тільки після завершення підземних робіт. 
11.1.4. Організації, що виконують будівництво та експлуатацію інженерних мереж і підземних споруд під проїздами та тротуарами, в обов'язковому порядку забезпечують розміщення новозбудованих оглядових колодязів і ківерів на одному рівні з дорожнім покриттям. 
Перекоси, просідання новозбудованих люків оглядових колодязів і ківерів більше 1 см не допускаються. Люки встановлюються тільки з запірними пристроями. 
Експлуатаційні організації кожного року зобов'язані замінювати не менше 1-го відсотка цегляних оглядових колодязів на залізобетонні зі встановленням залізобетонних плит під люки. 
11.1.5. Пустоти, які виникають після ліквідації підземних споруд під проїжджою частиною вулиць, проїздів і тротуарів з удосконаленим покриттям, необхідно заповнювати сумішами, зазначеними в проекті. При високій вартості робіт по видаленню підземних споруд або за інших причин, вони можуть бути залишені в землі при умові звільнення споруд від продуктів, що транспортувались, демонтажу колодязів на глибину не менше 1,5 м та ретельного заповнення всіх пустот. 
Кінці кабельних ліній при ліквідації повинні бути закупорені, газопроводи продуті повітрям, нафтопроводи, мазутопроводи пропарені, а їх кінці заварені. 
11.1.6. Роботи по реконструкції діючих теплових мереж та підключення до існуючих теплових мереж, що пов'язані з припиненням теплопостачання, виконуються з 15 квітня до 15 жовтня. 
В опалювальний сезон ці роботи можуть виконуватись тільки на підставі окремого розпорядження з організацією виконання робіт у три зміни без припинення теплопостачання споживачів. 
11.1.7. Право на виконання земляних та монтажних робіт на підземних інженерних мережах, наземному інженерному обладнанні наступає тільки після отримання дозволу (ордера) на тимчасове порушення благоустрою. 
11.1.8. До виконання робіт з прокладання мереж у зоні існуючого благоустрою можуть бути допущені будівельні організації, які мають ліцензію на виконання відповідних відновлювальних робіт. 
11.1.9. Забороняється підключення до інженерних мереж будь-яких об'єктів будівництва (реконструкції) без затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації та без ордера на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв'язку з виконанням земляних робіт. 
11.1.10. Відновлення покриття проїзної частини, тротуарів і газонів після завершення робіт з прокладання інженерних мереж або заміни дільниці мережі, або тимчасового їх використання для облаштування будівельного майданчика, виконується на підставі протоколу ущільнень, за типом існуючих на всю ширину та довжину в межах розкриття або зайняття проїзної частини з відновленням у повному обсязі дорожньої розмітки та приведення організації дорожнього руху у відповідність до затвердженої постійної схеми за рахунок замовника (контроль за якістю та повнотою таких робіт покладається на департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради). 
11.1.11. Власники або експлуатуючі організації інженерних мереж та шляхово-транспортних споруд при погодженні проектно-дозвільної документації на прокладання інженерних мереж в обов'язковому порядку зазначають перелік підприємств, установ та організацій, які отримали технічні умови на проектування на даній ділянці вулиці, площі і т. п., та не виконали роботи, з метою організації одночасного їх прокладання та відновлення благоустрою. 
11.1.12. У разі, якщо в межі забудови підпадають інженерні мережі та споруди на них, які відносяться до комунальної власності територіальної громади міста, для отримання дозволу на початок робіт забудовник повинен надати висновок балансоутримувача мереж та дозвіл міської ради на демонтаж, перенесення комунального майна. Для чого забудовник звертається до департаменту містобудування Луцької міської ради, яке готує відповідні документи на сесію міської ради. 
11.1.13. З метою зменшення розкриття проїжджих частин вулиць, магістралей і та інше при проектуванні, реконструкції, будівництві нових вулиць, магістралей, підземних споруд, площ необхідно передбачати, у відповідності із розрахунковими схемами підземних інженерних мереж, споруд, за погодженням з відповідними експлуатаційними організаціями, закладання на перетині вулиць (проїздів) необхідної кількості каналів і футлярів з камерами для прокладання вказаних підземних мереж або передбачити їх прокладання в місцях, які виключають розкриття проїжджих частин, поверхні над існуючими підземними спорудами, та влаштування на тротуарах біля бортових каменів маячкових бетонних плит на кінцях резервних каналів або передбачати прокладання інженерних мереж у прохідних колекторах. 
11.1.14. Після проведення будівництва, реконструкції або капітального ремонту шляхового покриття забороняється будь-яке (крім аварійного) розкриття проїжджої частини протягом 5 років, а тротуарів - протягом 3-х років. 
11.1.15. Відповідно до статті 16 Закону України "Про транспорт" переобладнання інженерних комунікацій, розташованих у межах червоних ліній вулиць, пов'язане з реконструкцією та ремонтом міських шляхів, мостів та шляхопроводів, здійснюється організаціями, що їх експлуатують, за власний рахунок чи за рахунок бюджетних коштів та за рахунок коштів, використання яких не суперечить чинному законодавству України. 
11.1.16. Прокладання та перекладання підземних споруд мають виконуватись до початку робіт з будівництва доріг, проведення благоустрою та озеленення. 
11.1.17. Забороняється виконувати капітальний ремонт шляхів до прокладання, перекладання та ремонту підземних споруд, якщо виконання останніх передбачено проектом. 
11.1.18. Організації, що виконують роботи з поточного і капітального ремонту шляхів, пов'язані із змінами відміток проїжджої частини, зобов'язані під наглядом представників відповідних експлуатаційних служб встановлювати люки камер та колодязів підземних споруд і ківерів на одному рівні з проїжджою частиною. Основа під люки та ківери має бути виконана з бетону або залізобетону з маркою бетону по морозостійкості не менше F200. (технологія сучасного виконання в галузі люкового господарства) (застарілий варіант, коли виконання основи із цегли або асфальтобетону у межах проїжджої частини і тротуарів вулиць – заборонено). 
11.1.19. Будівельна чи ремонтна організації повинні не пізніше, як за 5 діб до початку робіт сповістити замовника і відповідні експлуатаційні підрозділи: 
- про термін виконання робіт з ремонту шляхів, прокладанню підземних споруд, розкриттю та засипанню шурфів; 
-  про необхідність прийняття закінчених робіт; 
- про готовність до проведення технічних випробувань та прийняття споруд в експлуатацію. 
11.1.20. Кожне місце розкриття на проїжджій частині у відповідності з проектом виконання робіт, узгодженим з зацікавленими організаціями і службами ДАІ, огороджується тимчасовим щитовим огородженням висотою 1,2 м, встановлюються тимчасові дорожні знаки узгодженої схеми відповідно до вимог Держстандарту України та червоні ліхтарі в темний час доби. 
В умовах інтенсивного руху міського транспорту і пішоходів до виконання робіт дозволяється приступати лише після встановлення огорожі, обладнання місць проведення робіт засобами застереження, тимчасовими знаками з визначенням напрямків об'їзду перешкод. 
Розкриття траншей і котлованів у таких випадках виконується, як правило, з вертикальними стінками, їх кріпленням, що мінімально обмежує рух транспорту, пішоходів і забезпечує збереження розміщених безпосередньо поблизу будівель і споруд. 
На побутових приміщеннях, щитах огорож, механізмах, кабельних котушках і т. п. мають бути позначки організацій, яким вони належать, та номери їх телефонів. 
Забороняється складування будівельних матеріалів та ґрунту, а також вивантажування та завантажування їх на проїжджих частинах, тротуарах, газонах за межами будівельного майданчика. 
11.1.21. Ґрунт, будівельні матеріали та конструкції допускається складувати у межах огородженої території або в місцях, передбачених проектом виконання робіт. Складування громіздких, великомірних конструкцій та деталей за межами будівельних майданчиків має виконуватися в місцях, передбачених проектом виконання робіт, як правило, не раніше ніж за 24 години до початку їх монтажу. Завезення їх раніше зазначеного терміну може здійснюватися після узгодження з департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради.
11.1.22. Розібране асфальтобетонне покриття має бути видалене для його перероблення, а бруківка, бортовий камінь, щебінь - складуватися окремо (у межах огородженої території), без змішування їх з ґрунтом, та зберігатись до закінчення робіт з метою використання їх при відновленні покриття. 
11.1.23. У межах охоронних зон інженерних мереж забороняється: 
11.1.23.1. Споруджувати житлові, громадські та дачні будинки, розміщувати автозаправні та автогазозаправні станції, склади пально-мастильних матеріалів; 
11.1.23.2. Будувати гаражі та автостоянки, автомобільні дороги V категорії та залізниці; 
11.1.23.3. Розміщувати спортивні майданчики, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, організовувати заходи з масовим скупченням людей; 
11.1.23.4. Будувати огорожі для відокремлення приватних земельних ділянок; 
11.1.23.5. Складувати матеріали і конструкції; 
11.1.23.6. Влаштовувати звалища, виливати розчини кислот, солей та лугів, що спричиняють корозію; 
11.1.23.7. Влаштувати переїзди і переходи через зовнішні трубопроводи; 
11.1.24. Роботи по відновленню шляхового покриття при поперечному розкритті виконуються без затримок після засипки піском траншей і котлованів і мають завершуватись на вулицях, тротуарах, скверах, бульварах, у парках та місцях інтенсивного руху транспорту і пішоходів в 1-денний термін, в інших місцях - у межах 2 діб, що передбачається проектом виконання робіт, після отримання відповідних висновків лабораторних іспитів на відповідність нормативним вимогам коефіцієнта ущільнення ґрунту в траншеї. 
Відновлення шляхового покриття та благоустрою має виконуватись лише при наявності тимчасового огородження. 
Відновлений благоустрій територій приймається від будівельних (ремонтних) організацій за актом представниками відповідних служб експлуатації та департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради. 
11.1.25. Організації, що виконують роботи по прокладанню, реконструкції інженерних комунікацій і підземних споруд, несуть відповідальність за якість засипання траншей піском, ущільнення, влаштування основи проїзних частин, тротуарів, відновлення зелених зон і у випадку виникнення їх просідання протягом року зобов'язані ліквідувати брак за першою вимогою департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, балансоутримувачів, контролюючих органів. 
Фактичний обсяг робіт та витрат по ліквідації браку визначається на підставі тристороннього акта, одним із учасників підписання якого має бути уповноважена особа департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради. 
Уникання участі в комісійному обстеженні або підписанні акта не звільняє організацію, на яку був оформлений дозвіл (ордер), від відповідальності. 
11.1.26. Керівники організацій та посадові особи, відповідальні за виконання робіт по прокладанню та реконструкції підземних споруд, зобов'язані: 
11.1.26.1 Систематично проводити огляд стану огорожі будівельного майданчика на відповідність проекту, укріплення траншей, сходин і інших елементів, своєчасно вживати заходів по вивезенню ґрунту, розібраних асфальтобетонних покриттів, прибирання сміття та невикористаних матеріалів, які повинні бути вивезені в дводенний строк після закінчення робіт; 
11.1.26.2. Вживати заходів щодо виключення можливості винесення автотранспортними засобами сипучих матеріалів і розчинів, засмічення вулиць внаслідок переповнення кузова матеріалами; 
11.1.26.3. У складі проектів організації будівництва (ПОБ) та виконання робіт (ПВР) обов'язковим є розділ по облаштуванню та експлуатації пунктів очистки коліс з детальним описом конструкцій, які застосовуються, розрахунком необхідної потужності, продуктивності та конкретним підбором рекомендованого обладнання, з прив'язкою до діючих мереж та комунікацій. При прив'язці, за можливістю, використовувати мобільні інвентарно-блочні пости очистки коліс заводського виготовлення вітчизняних виробників зі зворотним водопостачанням та механічною очисткою стічних вод. 
У пояснювальній записці давати необхідні обґрунтування і техніко-економічні показники з вибраного варіанту пункту очистки коліс, описання технологічного процесу очистки від подачі транспортного засобу до його виходу з уточненням заходів з утилізації відходів; 
11.1.26.4. Влаштовувати в траншеях і котлованах на проїжджій частині вулиць монолітний бетонний шар товщиною 15 см із бетону класу не нижче В 7,5 по поверхні ущільненого піску (ґрунту) під проектну конструкцію дорожнього одягу; 
11.1.26.5. Забезпечувати поверхневий водовідвід з території будівельного майданчика. 
11.1.27.  Замовник при здійсненні технічного нагляду за будівництвом підземних споруд повинен: 
11.1.27.1. Періодично виконувати контрольно-геодезичну зйомку відповідності проекту об'єктів, що будуються; 
11.1.27.2. Перевіряти відповідність виконавчих креслень проекту та приймати участь у проведенні технічних іспитів і прийомі виконаних прихованих робіт. 
11.1.28. Виконавчі топографічні зйомки і оформлені виконавчі креслення на збудовані підземні споруди повинні відповідати державним будівельним нормам. 
11.1.29. Виконавчі креслення по підземних спорудах виконуються в необхідній кількості будівельними організаціями в процесі будівництва. 
У виконавчих кресленнях повинні бути відображені всі роботи, виконані при прокладанні нових та ліквідації виключених з роботи підземних споруд. 
Один примірник виконавчих креслень до оформлення акта передачі підземних споруд в експлуатацію, але не пізніше 20 днів після закінчення будівництва, здається в департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради, один примірник - замовнику, інші примірники - відповідним експлуатаційним організаціям. 
На виконавчих кресленнях повинні бути підписи відповідальної особи будівельної організації і замовника, вказані номер і дата узгодження проекту з департаментом містобудування Луцької міської ради, департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради, узгодження змін, якщо вони були внесені до проекту, номер ордера та дата його закриття.
У разі виявлення порушень вимог щодо проведення виконавцем робіт на підземних інженерних мережах, спорудах, надземному інженерному обладнанні та з благоустрою на будівельних майданчиках,  усунення цих порушень здійснюють спеціалізовані  підприємства комунальної власності з подальшим стягненням відшкодувань (економічно-обгрунтованих витрат) на виявлення та ліквідацію цього порушення.
11.2. Вимоги щодо облаштування та утримання будівельних майданчиків та місць проведення робіт: 
11.2.1. Не пізніше ніж за сім днів до початку робіт по підготовці ділянки будівництва та прилеглої до неї території забудовник (замовник) зобов'язаний встановити на межі ділянки будівництва стенд, доступний для огляду, з інформацією про проект будівництва, реконструкції, про заходи для благоустрою та обслуговування прилеглої території в період будівництва, про дозвіл на будівництво, замовника та виконавця (підрядника) робіт, початок та закінчення робіт, про уповноважені органи, до котрих необхідно звертатися з питань будівництва, реконструкції, капітального ремонту тощо. 
11.2.2. До початку проведення основних робіт необхідно облаштувати будівельний майданчик у відповідності з проектами організації будівництва та виконання робіт. 
11.2.3. Тимчасові огорожі будівельних майданчиків та місць розкриття ґрунту, твердого покриття доріг, тротуарів, майданчиків,  повинні відповідати сучасним вимогам до матеріалів та конструкцій, мати охайний зовнішній вигляд: вичищені від сміття, промиті, не мати отворів, пошкоджених ділянок, задирів, виривів матеріалу, відхилень від вертикалі, сторонніх написів, наклейок, об'яв. 
Огорожі та їх конструкції повинні бути пофарбовані фарбами, стійкими до несприятливих погодних умов, а при повторному використанні - відремонтовані та пофарбовані заново.
У разі відсутності відповідної огорожі, ці роботи виконуються зусиллями комунальних підприємств, з нарахуванням відновної вартості благоустрою. 
11.2.4. При проведенні робіт на проїзній частині магістралей та вулиць в якості огорожі використовуються дорожні блоки із полімерних матеріалів. 
Організації, які виконують роботи на проїзній частині магістралей та вулиць, повинні укомплектувати місця проведення робіт необхідними технічними засобами безпеки дорожнього руху: дорожніми знаками з покращеними світлотехнічними характеристиками, імпульсними сигнальними стрілками, ліхтарями, спеціальною уніформою зі світловідбиваючими вставками для дорожніх робітників та маячками помаранчевого кольору для дорожньої техніки. 
Без наявності вказаних засобів робота людей на проїзній частині забороняється. 
Номенклатура, кількість та місце розташування дорожніх знаків визначаються, виходячи з характеру робіт, які виконуються, і повинні відповідати затвердженим схемам, які погоджуються з органами ДАІ. 
11.2.5. З метою забезпечення безпеки пішоходів у місцях близького розміщення об'єктів, на яких виконуються роботи з будівництва, реконструкції, капітального ремонту тощо, з боку пішохідної зони над огорожею встановлюються захисні козирки, а на тротуарі - настил для пішоходів, облаштований перилами зі сторони, де рухаються автотранспортні засоби. 
11.2.6. Навісні декоративно-сітчасті огорожі для фасадів будівель і споруд виконуються із сіток, які спеціально передбачені для цих цілей, а також інших видів сіток, придатних за своїми декоративними, пожежобезпечними якостями та міцністю, які зберігають свої якості не менше одного року. 
Рекомендований колір сітчастої огорожі: зелений, голубий, світло-жовтий або світло-сірий. 
11.2.7. Огорожі із сіток навішуються на спеціально виготовлені для цього кріплення на фасаді будівель або на конструкцію монтажних лісів при їх наявності. Сітка натягується та закріплюється по всій поверхні для придання їй стійкості. Не допускається наявність значних викривлень та провисань, які надають поверхні огородження неохайний вигляд. 
11.2.8. На огородженнях будівельних майданчиків або навісних декоративно-сітчастих огородженнях, на фасаді будівель можливе розміщення реклами, соціальних плакатів, художнього оформлення або іншої інформації погоджене з департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради.  При цьому розміщення комерційної реклами та інформації проводиться за наявності оформленого в установленому порядку дозволу. 
11.3. Керівники, уповноважені посадові особи будівельних організацій зобов'язані: 
11.3.1. Забезпечувати очистку транспортних засобів, не допускати винесення ґрунту та бруду на дороги, прибудинкові території, тротуари, для чого обладнати виїзди з будмайданчиків твердим покриттям. Організовувати  ручну очистку, мийку транспортних засобів при виїзді. При винесенні з території об'єкта бруду, ґрунту терміново його прибирати. 
11.3.2. Вживати заходів щодо виключення можливості винесення автотранспортними засобами на вулично-шляхову мережу сипучих матеріалів та розчинів, а також засмічення вулиць внаслідок переповнення кузова матеріалами, пошкодження тари, розвіювання безтарних вантажів, руху із незакріпленим вантажем. 
11.3.3. Не допускати накопичення будівельних відходів на будівельних, ремонтно-будівельних майданчиках та прилеглих територіях, забезпечувати виконання заходів по недопущенню пилоутворення на територіях об'єктів. 
11.3.4. Не захаращувати пожежні проїзди, пішохідні доріжки, не пошкоджувати зелені насадження, не затемнювати вікна житлових приміщень будівельними матеріалами. 
11.3.5. Вивозити будівельне сміття з будівельних майданчиків не менше одного разу на тиждень. 
11.4. Прийняття в експлуатацію закінчених робіт на інженерних мережах і спорудах: 
11.4.1. Прийняття в експлуатацію інженерних мереж і споруд після завершення робіт виконується у відповідності з чинними нормативними документами. 
11.4.2. Організаціям, які експлуатують інженерні мережі і споруди, забороняється приймати їх в експлуатацію або на свій баланс без закритого ордера та акта виконання робіт, підписаного уповноваженою особою департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради.
11.4.3. Введення в дію об'єктів, завершених будівництвом і не прийнятих в експлуатацію, забороняється. Матеріальні збитки, які пов'язані з руйнуванням цих об’єктів та незареєстрованих мереж і споруд при будівництві, відшкодовуються за рахунок власника.