Головна » Новини в сфері державної реєстрації

Новини в сфері державної реєстрації

   13 грудня 2015 року набрав чинності Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань”, якими значно розширено суб'єктний склад осіб, що наділені повноваженням проводити державну реєстрацію. Так, після передачі повноважень територіальними органами юстиції, державну реєстрацію будуть здійснювати виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, районні державні адміністрації, державні та приватні нотаріуси, акредитовані суб’єкти. Нотаріуси вже наділені повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців можуть здійснювати державну реєстрацію без вчинення нотаріальної дії.

    За органами юстиції залишаються повноваження з контролю за проведенням такої реєстрації, розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність державних реєстраторів.

    Одним з нововведень є те, що інформація, наявна в Державному реєстрі прав, є відкритою як за суб'єктом, так і за об’єктом нерухомого майна. Надається можливість подання документів для державної реєстрації в електронній формі.

   Документи, що видаються за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав, заявник може отримувати як в електронному, так і в паперовому вигляді, які мають однакову юридичну силу.

   До 01.01.2016 з Державного реєстру прав про реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна видавалось Свідоцтво і Витяг на офіційному бланку з підписом та печаткою державного реєстратора. Станом на сьогоднішній день Інформація з Державного реєстру прав за бажанням заявника може бути надана у паперовій формі з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора чи у електронній формі.

    Після внесення відомостей до Державного реєстру прав державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру формує інформацію, яка розміщується на веб-порталі Мін’юсту для доступу до неї заявника з метою її перегляду та з урахуванням строку державної реєстрації, інформація з Державного реєстру прав за бажанням заявника може бути надана у паперовій формі.

    З 01 січня 2016 року встановлено такі розміри плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:
за надання інформації у паперовій формі - 34 грн;
за надання інформації в електронній формі - 17 грн.

    Адміністративний збір за державну реєстрацію прав справляється у такому розмірі:

   за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно у строк 5 робочих днів - 140 грн;

   за державну реєстрацію права оренди, у строки (5 днів),- 70 грн.;

   Законом введені скорочені строки реєстрації за більшу оплату : 2 робочих дні, 24 години та 2 години.

  за державну реєстрацію права власності у (скорочений строк) 2 робочі дні - 1 мінімальна заробітна плата 1,380 грн.;

  за державну реєстрацію права власності протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви) - 2 мінімальні заробітні плати 2,760 грн;

   за державну реєстрацію права власності протягом 2 годин, (скорочений строк) - 5 мінімальних заробітних плат 6,890 грн.

 

    Головне територіальне управління юстиції

   з питань державної реєстрації