Інформація про проведення навчально-виробничої практики студентів у виконавчих органах Луцької міської ради за І квартал 2021 року
Відповідно до укладених договорів про проведення практики студентів на 2020-2021 навчальний рік за звітний І квартал 2021 року виробничу, ознайомчу та навчальну практики пройшов 61 студент Волинського національного університету імені Лесі Українки та Луцького національного технічного університетів, Національного університету “Острозька академія”, Львівського національного університету імені Івана Франка.
Практика відбувалася у 14 виконавчих органах Луцької міської ради за різно-галузевими спеціальностями: “право”, “географія”, “інформаційна, бібліотечна та архівна справа”, “фінанси, банківська справа та страхування”, “політологія”, “кібербезпека”, “культурологія”, “соціальна робота”.
Загалом під час практики студенти ознайомилися із засадами управлінської діяльності, опрацьовували нормативно-правові акти, положення про виконавчі органи та посадові інструкції посадових осіб, Регламентом роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Луцької міської ради тощо; а студенти, переважно старших курсів, продемонстрували уміння аналізувати зібрану інформацію та виділяти найголовніше; застосовувати опрацьовані нормативно-правові акти у практичній діяльності, знаходити слабкі та сильні сторони окремих напрямків роботи, показали прагнення до професійного вдосконалення та бажання навчатися новому. Разом з цим, практиканти уміло застосовували на практиці знання, отримані у навчальному закладі.
Студенти внесли ряд пропозицій щодо вирішення проблемних питань та удосконалення діяльності виконавчих органів та галузей в цілому.
Пропозиції щодо роботи департаменту ЦНАП:
- забезпечення функціонування якомога більшої кількості адміністративних послуг через онлайн-сервіси;
- оптимізувати надання адміністративних послуг шляхом налагодження взаємозв'язку більшої системи інформаційних баз даних, адже це дозволить зменшити кількість паперових документів при отриманні адміністративних послуг.
Для зручності використання сайту:
- передбачити можливість відслідковувати стан і етапи опрацювання послуги в особистому кабінеті не виходячи з дому, що значно зменшило б кількість візитів безпосередньо у департамент;
- передбачити можливість оплати послуг на сайті, - що значно покращило б рівень надання адміністративних послуг департаменту в цілому.
З огляду на велику кількість запроваджених послуг, постійне впровадження інноваційних технологій виникла необхідність, як на сторонній погляд, впровадження у практичну діяльність ефективної методології проведення моніторингу та здійснення контролю за якістю надання послуг. Важливо, щоб ця діяльність була системною і систематичною, у результаті якої можна отримати інформацію для порівняння і бачити динаміку змін, які допоможуть вдосконалити якість роботи, покращити взаємодію виконавчих органів влади та громадян.
Наявні проблемні питання в роботі управління соціальних служб, та служби у справах дітей: досить великий обсяг документації, яка досі потребує паперових носіїв (протоколи, акти, виписки, довідки тощо);
- ввести заходи по зменшенню ризиків для працівників, які здійснюють відвідування дітей, сімей розробивши моделі відділеного надання послуг, де це доцільно, щоб мінімізувати ризики для здоров'я і безпеки як працівників так і осіб які потребують соціальної допомоги.
Серед пропозицій щодо роботи юридичного департаменту Луцької міської ради, було зменшення обігу паперових документів у роботі відділу по забезпеченню роботи адміністративної комісії, та розробка інформаційної системи задля покращення і пришвидшення пошуку документів.
Пропозиції щодо роботи департаменту культури та закладів культури міста:
- для популяризації та ознайомлення із культурними заходами у місті ширше застосовувати молодіжні соцмережі (Інстаграм, фейсбук ін.);
- залучення студентів та учнів училищ до проведення конференцій, виставок, фестивалів задля залучення молоді до культурного життя міста Луцька;
- залучення молодіжних організацій, студентів до різних дійств, які організовує департамент у місті, що допоможе забезпечити більш тісний зв’язок з прогресивною молоддю міста, волонтерськими організаціями.
Серед пропозицій покращення роботи департаменту житлово-комунального господарства студенти запропонували автоматизувати бази даних щодо санітарної очистки міста Луцька, та базу даних капітального ремонту ліфтів у багатоквартирних житлових будинках міста.
Проте окремої уваги заслуговують пропозиції студента 2 курсу факультету фінансів, обліку, лінгвістики та права Луцького національного технічного університету, який проходив практику у департаменті фінансів та бюджету Луцької міської ради, зокрема це проведення бізнес форуму для залучення міжнародних інвестицій під назвою “Invest in Lutsk for Your Seccess”. Створення програми для підтримки малого підприємництва, а також розробка проєкту для будівництва сміттєпереробного заводу.