Інформація про проведення навчально-виробничої практики студентів у виконавчих органах Луцької міської ради за І кварталі 2019 року
Відповідно до укладених договорів про проведення практики студентів на 2018-2019 навчальний рік за звітний І квартал 2019 року пройшли виробничу, ознайомчу навчальну та переддипломну практики 60 студентів Східноєвропейського національного, Національного університету “Острозька академія” та Луцького національного технічного університетів. Тоді як у січні-березні 2018 році пройшли практику 87 студентів вищих навчальних закладів.
Практика відбувалася у 16 виконавчих органах Луцької міської ради за різно-галузевими спеціальностями: “право”, “документознавство та інформаційна діяльність”, “транспортні технології”, “екологія”, “фінанси, банківська справа та страхування”, “туризм”, “германські мови та літератури (перша англійська), переклад”, “соціальна робота”, “культурологія”.
Протягом практики студенти ознайомились з зі структурою, Положеннями, нормативно-правовою базою виконавчих органів, посадовими інструкціями працівників, долучались до участі у заходах в рамках соціальних проектів, міжнародних програм, виконували ряд завдань і доручень, які носили практичний характер, практичними аспектами електронного документообігу, особливостями складання ділових документів тощо.
Під час практики студенти, переважно старших курсів, продемонстрували уміння аналізувати зібрану інформацію та виділяти найголовніше; опрацьовувати нормативно-правові акти та застосовувати їх у практичній діяльності, знаходити слабкі та сильні сторони окремих напрямків роботи, показали прагнення до професійного вдосконалення та бажання навчатися новому. Разом з цим, практиканти уміло закріплювали та застосовували на практиці знання, отримані у навчальному закладі.
Студенти внесли ряд пропозицій щодо вирішення проблемних питань та удосконалення діяльності галузей в цілому.
Пропозиції щодо роботи департаменту ЦНАП надали студенти факультету історії, політології та національної безпеки Східноєвропейського національного університету:
- забезпечення функціонування якомога більшої кількості адміністративних послуг через онлайн-сервіси;
- запровадження особистого електронного кабінету на популярні адміністративні послуги;
- забезпечення низки заходів для популяризації веб-сторінки “Портал електронних сервісів Волині”, “Відкрите місто”.
Для зручності використання сайту:
- розмістити Бланки заяв та інформаційні картки;
- передбачити можливість відслідковувати стан і етапи опрацювання послуги в особистому кабінеті не виходячи з дому, що значно зменшило б кількість візитів безпосередньо у департамент;
- передбачити можливість оплати послуг на сайті, - що значно покращило б рівень надання адміністративних послуг департаменту в цілому.
З огляду на велику кількість запроваджених послуг, постійне впровадження інноваційних технологій виникла необхідність, як на сторонній погляд, впровадження у практичну діяльність ефективної методології проведення моніторингу та здійснення контролю за якістю надання послуг. Важливо, щоб ця діяльність була системною і систематичною, у результаті якої можна отримати інформацію для порівняння і бачити динаміку змін, які допоможуть вдосконалити якість роботи, покращити взаємодію виконавчих органів влади та громадян.
Пропозиції щодо роботи ДЖКГ та архівного відділу:
- осучаснення обладнання архіву департаменту, створення електронного пошуку документів;
- оновлення технічного забезпечення департаменту;
- удосконалення системи електронного документообігу;
- створення електронних реєстрів: відправлення простої та рекомендованої кореспонденції, журналу наказів з основної діяльності, особового складу та затвердження кошторисів.
Пропозиції щодо роботи управління туризму та промоції міста надали студенти 4 курсу Луцького національного технічного університету спеціальності “туризм”, які розробили власні:
- екскурсійні маршрути на тему: “Місток між двома століттями” та “Разом у дитинство”, “Легенди старого Лучеська”;
- презентували креативні розважальні проекти туристичного спрямування: “Тут був я”, “Креативна набережна”, “Lampa doc”.
Пропозиції щодо роботи відділу екології надали студенти 4 курсу Луцького національного технічного університету спеціальності “екологія”:
-внесення змін у традиційні технології підготовки питної води, будівництво нових водоочисних споруд, які були б максимально доступними фінансово і технологічно;
-заміна застарілих водопровідних мереж у місті;
-модернізація лабораторій і навчання персоналу підприємств водопостачання, встановлення контролю;
- встановлення жорсткого контролю за відповідністю міського автотранспорту екологічним нормам;
- оптимізувати графіки та маршрути руху громадського транспорту;
- збільшення одиниць електротранспорту;
- обмежити руху приміського транспорту у межах міста;
- збільшити площі зелених насаджень з великою здатністю поглинання шкідливих викидів (липа, ясен);
- активного впровадження методики роздільного збору сміття, поводження з побутовими відходами.
Наразі в рамках договору про співпрацю з Луцьким технічним університетом за спеціальностями “транспортні технології”, “організація перевезень і управління на транспорті” управлінням транспорту та зв’язку Луцької міської ради ефективно використовуються в роботі результати досліджень студентів та моніторингу з питань оптимізації руху маршрутів, пасажирських потоків на лініях (формування тарифної сітки) тощо.
Крім цього, у зв’язку з відкриттям спеціальності “соціальне забезпечення”, ректорат Луцького технічного університету з метою сприяння якісній підготовці майбутніх фахівців уклав договір про співпрацю з департаментом соціальної політики міської ради. Проведення практики за цією спеціальністю заплановане на 2019-2020 навчальний рік і буде передбачене у комплексному договорі на проведення практики студентів. Позитивний результат вже показала практика студентів Східноєвропейського національного університету.
За результатами проведеної практики у виконавчих органах Луцької міської ради 3 студенти СНУ (Панасюк К.Б., Беренюк О.В., Сонюк С.С.) рекомендовані до зарахування у кадровий резерв департаменту ЦНАП у м. Луцьку, 1 студент ЛНТУ (Слатов І.М.) - у кадровий резерв управління транспорту та зв’язку, 1 студентка СНУ (Смолярчук Л.В.) - у кадровий резерв управління охорони здоров’я. 1 студент подав Анкету учасника конкурсного відбору для проходження стажування у виконавчих органах міської ради.