П Р О Т О К О Л № 13 засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій
Головував: міський голова, голова місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ігор ПОЛІЩУК
Взяли участь: члени комісії (за списком),
Про формування резерву матеріалів та обладнання КП “Луцькводоканал” для забезпечення цивільного захисту населення Луцької міської територіальної громади в період воєнного стану
СЛУХАЛИ:
Директора КП “Луцькводоканал” Віктора ГУМЕНЮКА
Відповідно до п. 6 Протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2022 року № 131 доручено органам місцевого самоврядування невідкладно створити резервні запаси генераторів, матеріалів, обладнання, устаткування, палива, пересувних модульних котелень і мобільних установок очищення води для виконання аварійно-відновлювальних робіт.
З відповідною пропозицією до Луцького міського голови звернулось КП «Луцькводоканал», з метою придбання обладнання та матеріалів для створення резерву на випадок виникнення аварійних ситуацій, пов’язаних з водопостачанням та водовідведенням.
Також, слід зазначити, що для безперебійної роботи обладнання при відключенні електропостачання підприємство планує використання генераторів. Для їх підключення необхідно закупити кабелі, силове електричне обладнання та матеріали.
Крім того, для оперативної ліквідації аварійних ситуацій необхідно мати запас основних матеріалів, паливно-мастильних матеріалів, насосного обладнання, запірної арматури та труб основних діаметрів, оскільки відповідні витрати в структурі тарифу не передбачені.
Заслухавши і обговоривши інформацію з метою ліквідації аварійних ситуацій та виконання заходів пов’язаних із запобіганням виконанню можливої надзвичайної ситуації в період воєнного стану,
КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:
1. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про критичну інфраструктуру» (далі – Закон) віднесення об'єктів до критичної інфраструктури здійснюється за сукупністю критеріїв, що визначають їх соціальну, політичну, економічну, екологічну значущість для забезпечення оборони країни, безпеки громадян, суспільства, держави і правопорядку, зокрема для реалізації життєво важливих функцій та надання життєво важливих послуг, свідчать про існування загроз для них, можливість виникнення кризових ситуацій через несанкціоноване втручання в їх функціонування, припинення функціонування, людський фактор чи природні лиха, тривалість робіт для усунення таких наслідків до повного відновлення штатного режиму.
До таких критеріїв належать:
1) виконання функцій із забезпечення життєво важливих національних інтересів;
2) існування викликів і загроз, що можуть виникати щодо об'єктів критичної інфраструктури;
3) ймовірність завдання значної шкоди нормальним умовам життєдіяльності населення;
4) уразливість таких об'єктів, тяжкість можливих негативних наслідків, внаслідок чого буде заподіяна значна шкода здоров'ю населення (визначається кількістю постраждалих, загиблих та осіб, які отримали значні травми, а також чисельністю евакуйованого населення); соціальній сфері (руйнація систем соціального захисту населення і надання соціальних послуг, втрата спроможності держави задовольнити критичні потреби суспільства); державному суверенітету (зниження обороноздатності, дискредитація іміджу країни, дестабілізація системи державного управління та унеможливлення виконання державою своїх функцій); економіці (вплив на внутрішній валовий продукт, розмір економічних втрат, як прямих, так і непрямих); природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення;
5) масштабність негативних наслідків для держави, які впливають на діяльність стратегічно важливих об'єктів для кількох секторів життєзабезпечення чи призводять до втрати унікальних національно значущих активів, систем і ресурсів, матимуть тривалі наслідки для держави і позначаться на діяльності ряду інших секторів;
6) тривалість ліквідації таких наслідків та дія подальшого негативного впливу на інші сектори держави;
7) вплив на функціонування суміжних секторів критичної інфраструктури.
Пунктом 3 ч. 4 ст. 9 Закону встановлено, що водопостачання та водовідведення належить до життєво важливих функцій та/або послуг, порушення яких призводить до негативних наслідків для національної безпеки України.
Централізоване водопостачання та централізоване водовідведення визначені в Переліку як основні послуги критичної інфраструктури держави.
З огляду на вищенаведене та враховуючи, що послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є життєво важливими послугами, порушення яких призводить до негативних наслідків, внаслідок чого може бути заподіяна значна шкода здоров'ю населення, економіці та природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення підприємства, які надають послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є підприємствами, об’єкти яких відносяться до критичної інфраструктури.
2. Існує загроза виникнення класифікованої надзвичайної ситуації техногенного характеру в період воєнного стану «НС унаслідок аварії в системах забезпечення» Код 10800, класифікаційні ознаки 75 та 77, відповідно до Класифікатора надзвичайних ситуацій в Україні (ДК019:2010).
3. Затвердити перелік матеріалів та обладнання на випадок надзвичайних аварійних ситуацій для КП «Луцькводоканал» згідно додатку.
4. Відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення (Юрій КИРИЛЮК) спільно з КП «Луцькводоканал» (Віктор ГУМЕНЮК) з метою забезпечення сталого водопостачання та водовідведення, недопущення виникнення надзвичайної ситуації в період воєнного стану, здійснити оперативне формування аварійного запасу матеріалів та обладнання, необхідних для забезпечення цивільного захисту населення Луцької міської територіальної громади, згідно з «Програма розвитку цивільного захисту Луцької міської територіальної громади на 2021-2025 роки», затвердженої рішенням міської ради від 23.12.2020 № 2/12 зі змінами. Закупівлю провести відповідно до вимог чинного законодавства.
5. Департаменту фінансів, бюджету та аудиту (Лілія ЄЛОВА) профінансувати закупівлю за рахунок «субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, в тому числі на придбання комунальної техніки».
6. Контроль за виконанням цього протокольного рішення залишаю за собою.
Міський голова,
голова Комісії Ігор ПОЛІЩУК
Відповідальний секретар
Комісії Дмитро САПОЖНІКОВ