1. Головна
  2. Документи
  3. Протокол
Чинний
Протокол від 07.04.2023 №3 м. Луцьк

П Р О Т О К О Л № 3 засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій

Головувала: заступник міського голови, перший заступник голови місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ірина ЧЕБЕЛЮК

Взяли участь: члени комісії (за списком)

 

Про аварійну ситуацію на каналізаційній мережі комунального підприємства «Луцькводоканал»

 

СЛУХАЛИ:

Головного інженера комунального підприємства «Луцькводоканал» Сергія СТРОКА

Під час експлуатації каналізаційної мережі із залізобетонних труб діаметром 800 мм за адресою: вул.Кравчука, 44 (в районі Варшавського ринку) 04.04.2023 відбулося пошкодження на ділянці протяжністю 48 метрів погонних, в результаті чого є велика ймовірність повної зупинки каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків 33-го мікрорайону м. Луцька. Причиною пошкодження є хімічна корозія залізобетонних труб в результаті їх тривалої експлуатації.

З метою недопущення зупинки каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків, необхідно терміново провести заміну пошкодженої ділянки мережі.

Заслухавши і обговоривши інформацію, з урахуванням її обговорення, з метою ліквідації аварійних ситуацій та виконання заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню можливої надзвичайної ситуації,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Відповідно до частини 2 ст. 8 Закону України «Про критичну інфраструктуру» (далі – Закон) віднесення об'єктів до критичної інфраструктури здійснюється за сукупністю критеріїв, що визначають їх соціальну, політичну, економічну, екологічну значущість для забезпечення оборони країни, безпеки громадян, суспільства, держави і правопорядку, зокрема для реалізації життєво важливих функцій та надання життєво важливих послуг, свідчать про існування загроз для них, можливість виникнення кризових ситуацій через несанкціоноване втручання в їх функціонування, припинення функціонування, людський фактор чи природні лиха, тривалість робіт для усунення таких наслідків до повного відновлення штатного режиму.

До таких критеріїв належать:

1) виконання функцій із забезпечення життєво важливих національних інтересів;

2) існування викликів і загроз, що можуть виникати щодо об'єктів критичної інфраструктури;

3) ймовірність завдання значної шкоди нормальним умовам життєдіяльності населення;

4) уразливість таких об'єктів, тяжкість можливих негативних наслідків, внаслідок чого буде заподіяна значна шкода здоров'ю населення (визначається кількістю постраждалих, загиблих та осіб, які отримали значні травми, а також чисельністю евакуйованого населення); соціальній сфері (руйнація систем соціального захисту населення і надання соціальних послуг, втрата спроможності держави задовольнити критичні потреби суспільства); державному суверенітету (зниження обороноздатності, дискредитація іміджу країни, дестабілізація системи державного управління та унеможливлення виконання державою своїх функцій); економіці (вплив на внутрішній валовий продукт, розмір економічних втрат, як прямих, так і непрямих); природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення;

5) масштабність негативних наслідків для держави, які впливають на діяльність стратегічно важливих об'єктів для кількох секторів життєзабезпечення чи призводять до втрати унікальних національно значущих активів, систем і ресурсів, матимуть тривалі наслідки для держави і позначаться на діяльності ряду інших секторів;

6) тривалість ліквідації таких наслідків та дія подальшого негативного впливу на інші сектори держави;

7) вплив на функціонування суміжних секторів критичної інфраструктури.

Пунктом 3 частини 4 ст. 9 Закону встановлено, що водопостачання та водовідведення належить до життєво важливих функцій та/або послуг, порушення яких призводить до негативних наслідків для національної безпеки України.

Централізоване водопостачання та централізоване водовідведення визначені в Переліку, як основні послуги критичної інфраструктури держави.

З огляду на вищенаведене та враховуючи, що послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є життєво важливими послугами, порушення яких призводить до негативних наслідків, внаслідок чого може бути заподіяна значна шкода здоров’ю населення, економіці та природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення, підприємства, які надають послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є підприємствами, об’єкти яких відносяться до критичної інфраструктури.

2. Існує загроза виникнення класифікованої надзвичайної ситуації техногенного характеру «НС унаслідок аварії в системах забезпечення», код 10800, класифікаційні ознаки 73, 74, 75 відповідно до Класифікатора надзвичайних ситуацій в Україні (ДК019:2010).

3. З метою недопущення виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з можливою зупинкою каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків 33-го мікрорайону м. Луцька, в місячний термін забезпечити виконання капітального ремонту ділянки каналізаційної мережі діаметром 800 мм протяжністю 48 метрів погонних за адресою: вул. Кравчука, 44.

4. Контроль за виконанням протокольного рішення залишаю за собою.

 

Заступник міського голови, перший заступник голови комісії     Ірина ЧЕБЕЛЮК

 

Відповідальний секретар комісії     Дмитро САПОЖНІКОВ