1. Головна
  2. Документи
  3. Протокол
Чинний
Протокол від 05.06.2023 №7 м. Луцьк

П Р О Т О К О Л № 7 засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій

Головував: міський голова, голова місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Ігор ПОЛІЩУК
Взяли участь: члени комісії (за списком),

    І. Про вжиття додаткових заходів щодо укриття населення у фонді захисних споруд Луцької міської територіальної громади

СЛУХАЛИ:

    Начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради Юрія КИРИЛЮКА 

    Заслухавши інформацію про заходи щодо належної підготовки та функціонування фонду захисних споруд цивільного захисту Луцької міської територіальної громади, на виконання протокольного рішення Волинської регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 02.06.2023 № 4, з урахуванням її обговорення,
КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

    1. Балансоутримувачам захисних споруд фонду захисних споруд цивільного захисту Луцької міської територіальної громади усіх форм власності (державної, комунальної, приватної):
    1.1. Забезпечити вільний, безперешкодний та цілодобовий доступ, у разі оголошення повітряної тривоги, усіх бажаючих мешканців міської територіальної громади до захисних споруд цивільного захисту, найпростіших укриттів. Визначити конкретних відповідальних осіб за належну експлуатацію захисних споруд та доступ до них.
    1.2. Завершити роботи щодо встановлення табличок у місцях розташування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, їх маркування міжнародним розпізнавальним знаком (емблемою) міжнародного гуманітарного права згідно з вимогами Порядку маркування в особливий період будівель та споруд, які попадають під дію норм міжнародного гуманітарного права, відповідними розпізнавальними знаками (емблемами), затівердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2022 № 1199.
    2. Відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради (Юрій КИРИЛЮК), департаменту житлово-комунального господарства міської ради (Микола ОСІЮК) із залученням працівників Луцького районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області (Руслан БЕЗЕКА) та Луцького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Волинській області (Анатолій БЛИЗНЮК):
    2.1. Оперативно провести перевірки об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення, найпростіших укриттів) міської територіальної громади, у тому числі у нічний час, зокрема їх готовність до використання, безперешкодного доступу до них населення тощо.
    2.2. Негайно реагувати на скарги громадян з питань укриття населення у захисних спорудах міської територіальної громади.

ІІ. Про аварійну ситуацію на каналізаційній мережі КП «Луцькводоканал»

СЛУХАЛИ:

    Головного інженера комунального підприємства «Луцькводоканал» Сергія СТРОКА

    Під час експлуатації каналізаційної мережі із залізобетонних труб діаметром 500 мм за адресою: проспект Соборності, 9, 03.06.2023 відбулося пошкодження на ділянці протяжністю 32 метрів погонних, в результаті чого є велика ймовірність повної зупинки каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків 33‑го мікрорайону м. Луцька.
    Причиною пошкодження є хімічна корозія залізобетонних труб в результаті їх тривалої експлуатації.
    З метою недопущення зупинки каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків, необхідно терміново провести заміну пошкодженої ділянки мережі.
    Заслухавши та обговоривши інформацію порядку денного, з метою ліквідації аварійних ситуацій та виконання заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації,
КОМІСІЯ ВИРІШИЛА

    Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про критичну інфраструктуру» (далі – Закон) віднесення об'єктів до критичної інфраструктури здійснюється за сукупністю критеріїв, що визначають їх соціальну, політичну, економічну, екологічну значущість для забезпечення оборони країни, безпеки громадян, суспільства, держави і правопорядку, зокрема для реалізації життєво важливих функцій та надання життєво важливих послуг, свідчать про існування загроз для них, можливість виникнення кризових ситуацій через несанкціоноване втручання в їх функціонування, припинення функціонування, людський фактор чи природні лиха, тривалість робіт для усунення таких наслідків до повного відновлення штатного режиму.
    До таких критеріїв належать:
    1) виконання функцій із забезпечення життєво важливих національних інтересів;
    2) існування викликів і загроз, що можуть виникати щодо об'єктів критичної інфраструктури; 
    3) ймовірність завдання значної шкоди нормальним умовам життєдіяльності населення;
    4) уразливість таких об'єктів, тяжкість можливих негативних наслідків, внаслідок чого буде заподіяна значна шкода здоров'ю населення (визначається кількістю постраждалих, загиблих та осіб, які отримали значні травми, а також чисельністю евакуйованого населення); соціальній сфері (руйнація систем соціального захисту населення і надання соціальних послуг, втрата спроможності держави задовольнити критичні потреби суспільства); державному суверенітету (зниження обороноздатності, дискредитація іміджу країни, дестабілізація системи державного управління та унеможливлення виконання державою своїх функцій); економіці (вплив на внутрішній валовий продукт, розмір економічних втрат, як прямих, так і непрямих); природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення;
    5) масштабність негативних наслідків для держави, які впливають на діяльність стратегічно важливих об'єктів для кількох секторів життєзабезпечення чи призводять до втрати унікальних національно значущих активів, систем і ресурсів, матимуть тривалі наслідки для держави і позначаться на діяльності ряду інших секторів;
    6) тривалість ліквідації таких наслідків та дія подальшого негативного впливу на інші сектори держави;
    7) вплив на функціонування суміжних секторів критичної інфраструктури.
    Пунктом 3 ч. 4 ст. 9 Закону встановлено, що водопостачання та водовідведення належить до життєво важливих функцій та/або послуг, порушення яких призводить до негативних наслідків для національної безпеки України.
    Централізоване водопостачання та централізоване водовідведення визначені в Переліку як основні послуги критичної інфраструктури держави.
    З огляду на наведене та враховуючи, що послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є життєво важливими послугами, порушення яких призводить до негативних наслідків, внаслідок чого може бути заподіяна значна шкода здоров’ю населення, економіці та природним ресурсам загальнодержавного та місцевого значення підприємства, які надають послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є підприємствами, об’єкти яких відносяться до критичної інфраструктури.
    1. Існує загроза виникнення класифікованої надзвичайної ситуації техногенного характеру «НС унаслідок аварії в системах забезпечення», код 10800, класифікаційні ознаки 73, 74, 75 відповідно до Класифікатора надзвичайних ситуацій в Україні (ДК 019:2010).
    2. З метою недопущення виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з можливою зупинкою каналізаційного колектора і як наслідок затоплення стічними водами підвальних приміщень житлових будинків 33-го мікрорайону м. Луцька, КП «Луцькводоканал» (Віктор Гуменюк) в найкоротший термін забезпечити виконання капітального ремонту ділянки каналізаційної мережі діаметром 500 мм за адресою: проспект Соборності, 9 у м. Луцьку.
    
    ІІІ. Контроль за виконанням протокольного рішення залишаю за собою.

Міський голова, 
голова Комісії                            Ігор ПОЛІЩУК


Відповідальний секретар 
Комісії                                Дмитро САПОЖНІКОВ