1. Головна
  2. Документи
  3. Рішення міської ради
Чинний
Рішення міської ради від 29.07.2015 №76/8 м. Луцьк

Про невідповідність цін на енергоносії та тарифи на житлово-комунальні послуги, встановлені НКРЕКП, вимогам чинного законодавства про захист прав споживачів і про соціальні стандарти

Розглянувши звіт і пропозиції тимчасової контрольної комісії міської ради щодо захисту прав споживачів при встановленні тарифів на житлово-комунальні послуги, керуючись вимогами розділу ІІ Конституції України, Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про державні соціальні стандарти», «Про захист прав споживачів», «Про місцеве самоврядування в Україні»,  міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Вважати дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, унаслідок яких з 01 травня цього року істотно зросла вартість енергоносіїв (природного газу - у декілька разів) такими, що не обґрунтовані економічно та суперечать чинному законодавству про захист прав споживачів, є руйнівними для економіки та, особливо, для системи житлово-комунального господарства і призвели до зубожіння населення.

2. Рішення надіслати Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України для внесення змін до чинного законодавства та порядку встановлення вартості енергоносіїв і тарифів на житлово-комунальні послуги у частині дотримання державних соціальних стандартів і захисту прав споживачів.

3. Рішення надіслати міським радам міст-обласних центрів для підтримки позиції Луцької міської ради.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергозбереження (Гриб  В. П.).

 

 

Міський голова                                                                           Микола Романюк

 

 

 

З  В  І  Т

про роботу тимчасової контрольної комісії міської ради щодо захисту

прав споживачів при встановленні тарифів на житлово-комунальні послуги

 

Тимчасова контрольна комісія міської ради щодо захисту прав споживачів при встановленні тарифів на житлово-комунальні послуги створена на підставі рішення Луцької міської ради від 28.05.2015 № 74/83.

Комісія провела п’ять засідань, на яких було заслухано інформацію про процедуру затвердження тарифів, порядок  і стан розрахунків за житлово-комунальні послуги, фінансовий стан підприємств-надавачів послуг від керівників ПрАТ «Волиньгаз», ДКП «Луцьктепло», КП «Луцькводоканал», департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради.

На підставі заслуханої інформації та матеріалів, поданих вказаними організаціями, Комісія дійшла наступних висновків :

1. Вартість природного газу, встановлена Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг з 01 травня 2015 року, є економічно не обґрунтованою, оскільки для окремих категорій населення та інших споживачів значно перевищує вартість імпортного російського газу. Також від моменту попереднього затвердження тарифів з теплопостачання, гарячого водопостачання, водопостачання і водовідведення істотно зросла вартість електроенергії, і теж без економічно обґрунтованих підстав. Це істотно загострило проблему неплатежів за отримані послуги з боку споживачів усіх категорій і обвалу економічних показників підприємств-надавачів послуг.

2. Зростання тарифів на житлово-комунальні послуги відбулося винятково за рахунок збільшення цін на енергоносії (природний газ, електроенергія), які встановлюються рішенням НКРЕКП. Підтвердженням цього є, наприклад, тариф на теплову енергію для послуги з централізованого опалення для населення у м. Луцьку, в структурі якого вартість газу становить 68,46%, електроенергії 6,57%, разом – 75%. Тому практично всі кошти, які отримують від споживачів підприємства-надавачі житлово- комунальних послуг, через спеціальні рахунки вилучаються на користь НАК «Нафтогаз» та ПАТ «Волиньобленерго». Інвестиційна складова тарифів практично залишилася незмінною, що не дозволяє в достатніх обсягах здійснювати модернізацію підприємств, енергоощадні заходи та програми встановлення приладів обліку (особливо-лічильників тепла).  Це ставить під загрозу невиконання усіх програм енергозбереження, що може призвести до колапсу системи енергопостачання під час наступного опалювального періоду.

3. Істотне підвищення цін на енергоносії та тарифів на житлово-комунальні послуги потягне за собою стрибкоподібне зростання індексів споживчих цін та інфляції. Відповідно до чинного законодавства про державні соціальні стандарти та про захист прав споживачів, такому росту цін і тарифів мало б передувати випереджуюче підвищення мінімальних зарплат і пенсій, прожиткового мінімуму та інших гарантованих державою соціальних виплат. Оскільки цього не відбулося, то ріст тарифів на житлово-комунальні послуги і цін на енергоносії суттєво знизив рівень платіжної спроможності населення, що призведе до зубожіння громадян і, у першу чергу, економічно активних.

Виходячи із вищесказаного, Комісія пропонує Луцькій міській раді ухвалити рішення, яким визнати дії НКРЕКП з підвищення цін на енергоносії таким, що не обґрунтоване економічно, не відповідає реаліям і суперечить чинному законодавству про захист прав споживача.

 

 

Голова  комісії                                                                                      Василь  Гриб