Про забезпечення участі територіальної громади м. Луцька у здійсненні громадського контролю за роботою громадського транспорту міста Луцька
Керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України “Про автомобільний транспорт”, постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №176 “Про затвердження правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту” та з метою покращення якості надання послуг пасажирських перевезень в місті Луцьку, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення «Про забезпечення участі територіальної громади м. Луцька у здійсненні громадського контролю за роботою громадського транспорту міста Луцька», згідно з додатком.
2. Управлінню транспорту та зв’язку (Миронюк А.М.) у десятиденний термін з дня прийняття даного рішення здійснити підготовчі заходи, пов’язані з реалізацією та виконанням даного рішення.
3 Доручити відділу інформаційної роботи (Балюк З.В.) довести рішення протягом 10 днів після його ухвалення до відома громадськості через засоби масової інформації та веб-сайт міської ради.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Яковлева Т.В. та на постійну комісію міської ради з питань торгівлі, послуг та розвитку підприємництва (Вега Ю.В.).
Міський голова Микола Романюк
Додаток
до рішення міської ради
від ____________ №____
Положення про громадський контроль за роботою
громадського транспорту міста Луцька
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає порядок здійснення громадського контролю за роботою перевізників усіх форм власності, що здійснюють перевезення пасажирів на автобусних та тролейбусних маршрутах загального користування (далі по тексту – Положення).
1.2. Громадський контроль за роботою громадського транспорту (далі – Громадський контроль) є формою громадянської активності та самореалізації і не може заміняти собою відповідні форми державного контролю, передбаченого чинним законодавством.
1.3. Громадський контроль за роботою громадського транспорту м. Луцька здійснюють Громадські інспектори з контролю за роботою громадського транспорту (надалі – Громадські інспектори).
1.4. Основними завданнями Громадського контролю за роботою громадського транспорту м. Луцька є:
1.4.1. спостереження за якістю та відповідністю послуг перевізника
вимогам, що встановлені чинним законодавством та договором на перевезення пасажирів;
1.4.2. сприяння забезпеченню безпечних та якісних умов перевезень;
1.4.3. допомога перевізникам та органам державного контролю виявленні
недоліків в організації пасажирських перевезень у м. Луцьку.
1.5. громадський контроль здійснюється на принципах:
1.5.1. публічності, демократичності та прозорості;
1.5.2. самоорганізації;
1.5.3. невтручання у роботу громадського транспорту, уникнення шкоди
процесу здійснення перевезень;
1.5.4. доброзичливості, ввічливості, суворого дотримання етичних норм;
1.5.5.презумпції невинуватості осіб, що перевіряються та об’єктів
перевірки;
1.5.6. добровільності та безоплатності роботи Громадських інспекторів;
1.5.7. неприпустимості конфлікту інтересів;
1.5.8. протоколювання та фото- чи відеофіксації всіх виявлених недоліків
та порушень.
1.6. При здійсненні своєї контрольної діяльності Громадський інспектор повинен керуватись чинним законодавством, нормативними актами Луцької міської ради та цим Положенням.
1.7. Організацію діяльності Громадських інспекторів здійснює Управління транспорту та зв’язку міської ради (далі – Уповноважений орган). Робота Громадських інспекторів координується ним самостійно.
1.8. Управління транспорту та зв’язку проводить інструктаж Громадських інспекторів, проводить з ними наради, семінари з обміну досвідом, надає їм практичну допомогу в здійсненні їх діяльності.
2. ФОРМИ ТА ПОРЯДОК ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
2.1. Громадський контроль може проводитись як в рамках спеціально організованої кампанії, так і в поточному режимі.
2.2. Ініціаторами кампанії можуть бути Уповноважений орган, державні органи, органи місцевого самоврядування, громадські організації та громадські активісти.
Ініціатори, з метою підвищення обізнаності про цілі кампанії, залучення ширшого кола активістів для участі в ній, можуть використовувати засоби масової комунікації та будь-які інші незаборонені законом форми.
2.3. Уповноважений орган може залучати Громадських інспекторів до власних перевірок.
2.4. Об’єктами Громадського контролю можуть бути:
2.4.1. дотримання водієм визначеного маршруту та розкладу руху громадського транспорту;
2.4.2. загальний стан транспортного засобу (чистота салону та зовнішній стан та візуальна справність);
2.4.3. повнота та достовірність інформаційних маршрутних табличок;
2.4.4. відповідність та наявність інформаційних повідомлень у салоні транспортного засобу, у тому числі обов’язкових;
2.4.5. наявність в салоні транспортного засобу інформації про перевізника та посвідчення водія, що керує маршрутним транспортним засобом;
2.4.6. контроль за наповненістю пільгових місць;
2.4.7. контроль за поведінкою водія, дотримання ним Етичного кодексу водія;
2.4.8. наявність та якість озвучення зупинок.
2.5. Додатково під час Громадського контролю можуть бути зафіксовані:
2.5.1. скарги громадян (пасажирів);
2.5.2. факти порушень встановлених норм пасажирських перевезень, порушення інших законів та норм, зокрема паління в салоні транспортного засобу, неналежний музичний супровід руху;
2.5.3. стан зупинки.
2.6. Вибір та реалізація форм контролю здійснюється Громадськими інспекторами та координаторами з їх складу самостійно.
2.7. Всі виявлені порушення фіксуються шляхом складання акта. Додатково може здійснюватись фото- та відеофіксація.
2.8. Акт складається письмово, у довільній формі. Текст має містити інформацію про:
2.8.1. час і місце складання акта;
2.8.2. прізвище та телефон Громадського інспектора;
2.8.3. прізвище, ім’я, по-батькові водія транспортного засобу;
2.8.3. № маршруту, державний номерний знак транспортного засобу;
2.8.4. зміст та суть виявлених недоліків та порушень.
Додатково може зазначатись така інформація:
– назва (прізвище) перевізника і водія автобуса;
– пояснення водія щодо виявлених недоліків та порушень;
– коментарі пасажирів та інша супровідна інформація від Громадського інспектора.
2.9. Уповноважений орган може запропонувати та розтиражувати стандартну форму акта.
2.10. Заповнені акти надсилаються (надаються особисто, направляються через мережу інтернет) Уповноваженому органу для реагування.
2.11. Уповноважений орган зобов’язаний вести облік надісланих актів .
3. ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ВИЯВЛЕНІ ПОРУШЕННЯ
3.1. Уповноважений орган проводить систематизацію зафіксованих у актах порушень. Зокрема виділяються:
3.1.1. неналежні акти , що містять оціночні, сумнівні та іншим чином недостовірно зафіксовані факти чи заповнені з порушенням цього Положення;
3.1.2.акти, що вказують на несуттєві порушення;
3.1.3 акти, що фіксують грубі порушення.
3.2. За всіма фактами зафіксованих недоліків та порушень Уповноважений орган в межах власної компетенції проводить роботу з їх усунення чи недопущення у майбутньому таких порушень. Така робота передбачає:
3.2.1. проведення перевірок власними силами;
3.2.2. проведення робочих зустрічей з перевізниками та Громадськими інспекторами;
3.2.3. претензійну діяльність;
3.2.4. звернення до компетентних державних органів;
3.2.5. інші види реагування.
3.3. У випадку підтвердження фактів грубих порушень вимог законодавства та договору на перевезення Уповноважений орган зобов’язаний застосувати відповідні форми реагування аж до розірвання договору.
3.4. Уповноважений орган періодично, але не рідше ніж раз на рік звітує про підсумки роботи з контролю за пасажирськими перевезеннями в частині, що передбачена нормами цього Положення. Щомісячні звіти публікуються на офіційному веб-сайті міської ради та її виконавчого комітету.
4. ПОРЯДОК ПРИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ ІНСПЕКТОРІВ
4.1. Громадськими інспекторами можуть бути громадяни України, що досягли 18 річного віку, та мають досвід роботи у громадській сфері.
4.2. Право подання до Уповноваженого органу письмової заяви, щодо кандидатури громадського інспектора, мають зареєстровані у встановленому законом порядку громадські організації. До заяви в обов’язковому порядку додається резюме кандидата у якому детально розписується участь та досягнення у громадському житті міста.
4.3. Громадські інспектори призначаються за рішенням виконавчого комітету міської ради .
4.4. Громадські інспектори отримують посвідчення відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради , форму якого встановлює Уповноважений орган. Термін дії посвідчення два роки.
4.5. Громадський інспектор діє в територіальних межах повноважень Уповноваженого органу.
4.6. Громадські інспектори виконують роботу в порядку громадського доручення, без звільнення від основної роботи і без додаткової оплати праці.
5. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДСЬКИХ ІНСПЕКТОРІВ
5.1. Громадські інспектори мають право:
5.1.1. безперешкодно здійснювати Громадський контроль у будь-який час роботи громадського транспорту міста при пред’явлені посвідчення;
5.1.2. брати участь у проведенні контролю за роботою громадського транспорту та перевірок додержання виконання умов договорів перевезення, які проводяться Уповноваженим та іншими органами;
5.1.3. здійснювати фіксацію виявлених порушень в порядку, встановленому цим Положенням;
5.1.4. виявляти обставини і причини, які призводять до порушень роботи громадського транспорту, проводити профілактичну роботу з попередження таких порушень;
5.1.5. брати участь у засіданні депутатських комісій, проведенні громадських слухань з питань, що стосуються пасажирських перевезень;
5.1.6. подавати пропозиції щодо усунення виявлених порушень та покращення якості обслуговування пасажирів.
5.2. Громадські інспектори зобов’язані:
5.2.1. сумлінно виконувати завдання з Громадського контролю;
5.2.2. чітко дотримуватись вимог чинного законодавства та вимог цього Положення, а також етичних норм;
5.2.3. інформувати про свою діяльність у порядку, встановленому цим Положенням та Уповноваженим органом.
6. ПОЗБАВЛЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ГРОМАДСЬКОГО ІНСПЕКТОРА
6.1. Громадські інспектори, котрі належним чином не виконують свої функції або зловживають наданими їм правами, можуть бути позбавлені повноважень з вилученням посвідчення за рішенням виконавчого комітету міської ради відповідно до подання начальника Уповноваженого органу.
6.2. Громадські інспектори відповідають за свої дії відповідно до чинного законодавства.
Секретар міської ради Сергій Григоренко