Про затвердження умов Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог» на 2019-2021 роки
Із метою підвищення ролі та значення освіти у суспільстві, визнання педагогічної професії у соціумі міста; виявлення та підтримки талановитих і творчих освітян, їх мотивації до пошуків ефективних прийомів, засобів, методів для покращення результативності освітнього процесу; заохочення педагогів до активної участі у фахових змаганнях, громадській, науковій, мистецькій, спортивно-масовій діяльності; підвищення якості надання освітніх послуг у закладах освіти м. Луцька, керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити умови участі та порядок визначення переможців у рамках реалізації ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог» на 2019 – 2021 роки (додається).
2. Управлінню освіти сприяти участі освітян у Конкурсі на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог».
3. Департаменту фінансів та бюджету передбачити кошти на виконання цього рішення.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради, виконувача повноважень міського голови Пустовіта Г.О. і на постійну комісію міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови (Шостак М.В.).
Секретар міської ради Григорій Пустовіт
Додаток 1
до рішення міської ради
Конкурс на відзначення премією міської ради
«Успішний педагог»
1. Мета і завдання
1.1. Метою Конкурсу на відзначення премією міської ради
«Успішний педагог» на 2019 – 2021 роки (далі – Конкурс) є:
- підвищення ролі та значення освіти у суспільстві, визнання педагогічної професії у соціумі міста;
- виявлення та підтримка талановитих і творчих освітян, мотивація їх до пошуків ефективних прийомів, засобів, методів для покращення результативності освітнього процесу;
- заохочення педагогів до активної участі у фахових змаганнях, громадській, науковій, мистецькій, спортивно-масовій діяльності;
- підвищення якості надання освітніх послуг у закладах освіти м. Луцька.
1.2. Завданням Конкурсу є фінансова підтримка талановитих, творчих та успішних педагогів через надання їм разових грошових премій.
2. Порядок реалізації завдань Конкурсу
2.1. Кандидатури претендентів на участь у Конкурсі можуть висувати заклади освіти, батьківська громадськість закладу, шляхом самовисування, відповідно до Порядку, визначеного Додатком № 2 до даного рішення (далі – Порядок).
2.2. Учасниками Конкурсу можуть бути усі педагоги закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти м. Луцька.
2.3. Один педагог може стати переможцем Конкурсу лише один раз упродовж трьох років.
2.4. Міська рада щорічно до 15 серпня оголошує про прийом документів для участі у Конкурсі.
2.5. Прийом документів для участі у Конкурсі проводиться щорічно до 10 вересня.
2.6. Конкурсний відбір серед кандидатів на отримання грошової премії здійснює, відповідно до встановленого Порядку, комісія, яка створюється за поданням управління освіти, погоджується постійною комісією Луцької міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови та затверджується розпорядженням міського голови.
До складу комісії обов’язково входять представники громадськості.
2.7. Засідання комісії є правочинним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини складу.
2.8. Рішення комісії оформляється протоколом та подається у п’ятиденний термін на розгляд та затвердження заступнику міського голови, за яким відповідно до розподілу обов’язків закріплено координацію діяльності освітньої галузі міста.
2.9. За результатами Конкурсу міська рада оголошує його переможців.
2.10. Управління освіти є координатором участі педагогів у Конкурсі.
2.11. «Свідоцтво переможця за результатами Конкурсу» вручається представниками виконавчої влади, депутатського корпусу на щорічному урочистому дійстві до Дня працівників освіти.
3. Фінансування видатків, пов’язаних з виплатою грошових винагород.
3.1. Обсяг фінансування виплат, внаслідок відзначення премією міської ради «Успішний педагог» становить 400 000 грн. (чотириста тисяч гривень) на рік, та розподіляється в наступному порядку:
- педагоги закладів дошкільної освіти 150 000 грн. (сто п’ятдесят тисяч гривень)
- педагоги загальної загальної середньої освіти 200 000 грн. (двісті тисяч гривень)
- педагоги закладів позашкільної освіти 50 тис. грн. (п’ятдесят тисяч гривень).
3.2. Виплата грошових премій здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, передбачених у кошторисі Луцької міської ради.
3.3. Розмір одноразової грошової премії переможця конкурсу становить 10 000 грн. (десять тисяч гривень).
3.4. Грошові премії призначаються один раз на рік.
3.5. Виплату грошових премій здійснює Луцька міська рада на підставі протоколу комісії, що здійснює конкурсний відбір серед учасників Конкурсу. Результати Конкурсу затверджується розпорядженням міського голови.
3.6. Кошти переможцям Конкурсу повинні бути виплачені до кінця відповідного бюджетного періоду.
3.7. Розрахунок видатків для реалізації ідей Конкурсу на відзначення премією міської ради «Успішний педагог» наведено у додатку.
Секретар міської ради Григорій Пустовіт
Додаток 2
до рішення міської ради
ПОРЯДОК
визначення переможців у рамках реалізації
ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради
«Успішний педагог»
Реалізація ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог» (далі – Конкурс) відбувається у 2 етапи.
На першому етапі відбір претендентів відбувається у закладі освіти, на другому етапі – комісією, яка створюється за поданням управління освіти, погоджується постійною комісією Луцької міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови та затверджується розпорядженням міського голови.
1. Порядок визначення претендентів на отримання грошових премій
1.1. Претендентів на отримання грошових премій у рамках реалізації ідей Конкурсу висуває педагогічна рада закладу освіти, батьківська громадськість, претендент також має право на участь у Конкурсі шляхом самостійного висування власної кандидатури.
1.2. Відповідно до рішення педагогічної ради адміністрація закладу освіти аналізує педагогічну діяльність претендента/претендентів і готує узагальнюючі матеріали про його/їх роботу для розгляду на загальних зборах (конференції) колективу.
1.3. На загальних зборах (конференції) колективу претенденти презентують свою роботу та подають на паперових носіях презентовані матеріали на розгляд комісії під час проведення другого етапу.
1.4. При підготовці матеріалів слід акцентувати увагу на представленні таких видів діяльності:
1.4.1. Якість знань педагога із основ предмета, методики його викладання, методики проведення виховних занять, позакласних, позашкільних заходів тощо.
1.4.2. Використання сучасних методик, інновацій, ідей перспективного вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду, які сприяють високому рівню знань, навичок вихованців, практичному застосуванню виучуваного, рівню вихованості, їх соціалізації, формуванню громадянської позиції, патріотизму, розвитку життєво важливих компетенцій.
1.4.3. Продукування нових освітянських ідей, створення авторських навчально-методичних комплектів, програм, посібників, проектів тощо.
1.4.4. Ефективність роботи із обдарованими дітьми, засвідчена виступами вихованців на різного роду змаганнях.
1.4.5. Результативність участі у фахових змаганнях, виставках навчально-методичних напрацювань та видавничу діяльність.
1.4.6. Результативність участі у дослідно-експериментальній, науково-пошуковій діяльності закладу освіти, міжнародній співпраці та співпраці з іншими закладами освіти різних рівнів акредитації.
1.4.7. Організація роботи з дітьми у позаурочний, позашкільний час та канікулярний період.
1.4.8. Виховання лідера та навчання вихованців роботи у команді.
1.4.9. Співпраця з батьками. Залучення дітей та батьків до реалізації проектів.
1.4.10. Співпраця з представниками психологічних та соціальних служб, громадськими організаціями з метою якісної організації освітнього процесу.
1.4.11. Активна участь у волонтерській та громадській роботі.
1.5. Загальні збори (конференція) колективу обирають претендента/претендентів на участь у Конкурсі від закладу освіти через таємне голосування.
2. Порядок подання документів претендентами на отримання грошових премій
2.1. Претендент на отримання грошової премії подає на розгляд комісії під час проведення другого етапу такі документи:
2.1.1. Витяг з протоколу загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти про обрання претендента/претендентів від навчального закладу для участі у другому етапі.
2.1.2. Аналітичні матеріали (за переліченими у пункті 1.4 цього Порядку видами діяльності), які відображають роботу претендента/претендентів в обсязі не більше чотирьох сторінок комп’ютерного тексту (шрифт TimesNewRoman, розмір шрифту – 14, міжрядковий інтервал – 1,5, абзацний відступ – 1,25 см, поля – 2 см), підписані керівником закладу освіти, головою загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти та педагогом-претендентом.
2.2. Прийом документів для участі у Конкурсі проводиться щорічно до 10 вересня.
3. Критерії оцінювання претендентів на отримання грошових винагород
3.1. Знання та навички з усіх видів професійної діяльності – основа життя у сучасному світі (20 балів):
3.1.1. На основі фундаментальних знань предмета, методики його викладання результативно навчає, виховує дітей, сприяє творчій самореалізації обдарованих вихованців, формує їх лідерські якості, уміння працювати у команді (курси лідерства, участь у міжнародних та всеукраїнських проектах вихованця і наставника) (5 балів).
3.1.2. Розвиває в дітей критичне мислення, навички практичного використання теоретичних знань, потребу в успішному вирішенні проблем через використання цікавого додаткового матеріалу для проведення занять (уміння зацікавити дітей своїм предметом) (5 балів).
3.1.3. Мотивує та готує дітей до результативної участі у конкурсах, предметних олімпіадах, он-лайн-олімпіадах, конкурсах-захистах наукових робіт, спортивних змаганнях, виставках, фестивалях тощо та вчить брати відповідальність за результати виступів (5 балів).
3.1.4. Бере відповідальність за успіх у навчанні свого вихованця (оцінка рівня навчальних досягнень дітей у ході освоєння сучасних освітніх програм, виконання вихованцями проектів та досліджень) (5 бали).
3.2. Педагог – успішна особистість (20 балів):
3.2.1. Презентує високо якісні професійні навики під час виступів на семінарах, конференціях, конгресах, он-лайн-курсах, у роботі структурних підрозділів методичної служби (5 балів).
3.2.2. Демонструє цікаві зразки самоосвітньої діяльності, саморозвитку та самореалізації (участь у тренінгах, семінарах, навчаннях). Творчий, гнучкий, швидко реагує на зміни у зовнішньому середовищі.
3.2.3. Демонструє власні успіхи через участь у фахових змаганнях – всеукраїнських конкурсах: «Учитель року», «Класний керівник року», «Педагог-організатор року», «Учитель-новатор», «Керівник школи» – серед закладів загальної середньої освіти, «Джерело творчості» – серед працівників закладів позашкільної освіти, «Вихователь року», міського конкурсу «Молода надія дошкілля» – серед закладів дошкільної освіти (8 балів).
3.3. Педагог-новатор, генератор новітніх ідей (25 балів):
3.3.1. Автор інноваційних методик, методів, прийомів, форм, засобів навчання та виховання, навчально-методичних комплектів, посібників, програм, які сприяють створенню нестандартного освітнього середовища для ефективної взаємодії з дитячим колективом, успішного навчання та розкриття таланту дитини (10 балів).
3.3.2. Презентує на веб-ресурсах авторські напрацювання: конспекти занять, розробки позакласних заходів, сценарії, демонструє портфоліо, відео фрагменти своєї діяльності тощо (5 балів).
3.3.3. Використовує інформаційно-комп’ютерні технології, елементи технологій інтерактивного, особистісно зорієнтованого, диференційованого, продуктивного навчання та виховання тощо (5 балів).
3.3.4. Активний учасник та організатор дослідно-експериментальної, науково-пошукової діяльності, «пілотних» проектів, міжнародного партнерства закладу освіти, його співпраці із ВНЗ, провідник новітніх педагогічних ідей (запровадження перспективного досвіду колег, поширення власного педагогічного досвіду на міському й регіональному рівнях – майстер-класи, семінари, конференції, «круглі столи», авторські школи, школи ППД, опорні школи тощо) (5 балів).
3.4. Ефективний комунікатор та фасилітатор (20 балів):
3.4.1. Хороший порадник, товариш та помічник для дітей (організація роботи з дітьми у позаурочний, позашкільний час та канікулярний період) (5 балів).
3.4.2. Носій високої загальної та професійної культури, етичних стандартів (5 балів).
3.4.3. Підтримує принцип спільної відповідальності вчителя і батьків за виховання та навчання дітей (співпраця з батьками, колективні наради, спільні виховні заходи) (5 балів).
3.4.3. Є професійно, комунікативно компетентним, що сприяє налагодженню співпраці із батьками, громадськими організаціями тощо Успішно працює у команді з колегами, науковцями, партнерами освіти (5 балів).
3.5. Психологічна та емоційна компетентність (20 балів):
3.5.1. Розуміє і приймає відмінності здобувачів освіти та їхніх потреб (співпраця з психологом, соціальними службами) (5 балів).
3.5.2. Є креативним і творчим (оцінка колег, батьків, партнерів закладу освіти) (5 балів).
3.5.3. Уміє створити позитив у взаємодії з дитячим колективом, колегами, батьками, позакласній, позашкільній діяльності, толерантний, справедливий (5 балів).
3.5.4. Уміє сприймати і аналізувати помилки свої та інших (5 балів).
3.6. Додаткове оцінювання (20 балів)
2.1.2.1. Адміністрації закладу освіти (2 бали);
2.1.2.2. Педагогічного колективу закладу освіти (4 бали);
2.1.2.3. Учнівської громади закладу освіти (7 балів);
2.1.2.4. Батьківської громади закладу освіти (7 балів).
Секретар міської ради Григорій Пустовіт