Про затвердження Положення про департамент економічної політики Луцької міської ради
Відповідно до ст.26, п.4 ст.54 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада
ВИРІШИЛА :
1.Затвердити Положення про департамент економічної політики Луцької міської ради (додається).
2. Вважати таким, що втратить чинність рішення Луцької міської ради від 27.01.2011 №5/20 „Про затвердження Положення про управління економіки Луцької міської ради” з 30.04.2015.
3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету та фінансів (І.М.Корчук), постійної комісії з питань дотримання прав людини, законності, боротьби із злочинністю, депутатської діяльності, етики та регламенту (А.Т.Буй), заступника міського голови Т.В.Яковлева.
Міський голова Микола Романюк
Додаток
до рішення міської ради
від _________ № ____
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент економічної політики
Луцької міської ради
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Департамент економічної політики Луцької міської ради (далі - Департамент) є виконавчим органом Луцької міської ради.
1.2 Департамент є правонаступником управління економіки Луцької міської ради.
1.3. Департамент у своїй діяльності підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, міському голові та заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків.
1.4. Департамент не наділений правами юридичної особи, не вправі володіти відокремленим майном, мати економічний баланс, набувати майнові і немайнові права та обов'язки, а також виступати позивачем або відповідачем в судових інтересах від свого імені.
1.5. Департамент утримується за рахунок коштів міського бюджету, використовує в роботі бланки, штампи та печатку з власним найменуванням.
1.6. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України з урахуванням функціональної специфіки, стандартом ISO 9001, рішеннями Волинської обласної ради, розпорядженнями голови Волинської обласної державної адміністрації, рішеннями Луцької міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.
1.7. На посади керівників та спеціалістів Департаменту призначаються особи, що мають вищу освіту і необхідний стаж роботи згідно вимог чинного законодавства України. Усі працівники Департаменту приймаються і звільняються з посад міським головою в порядку передбаченим чинним законодавством України.
1.8. Міська рада створює умови для нормальної роботи та підвищення кваліфікації працівників Департаменту, забезпечує їх окремими приміщеннями, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібникам та літературою.
1.9. Місцезнаходження Департаменту: 43000, м. Луцьк вул. Богдана Хмельницького, 19.
ІІ. ОКРЕMІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕПУТАТІВ РАДИ, ПОСТІЙНИХ ТА ТИМЧАСОВИХ КОМІСІЙ
2.1. Керівник та спеціалісти Департаменту зобов’язані дотримуватись положень законодавства щодо забезпечення діяльності депутатів та діяльності постійних і тимчасових контрольних комісії міської ради, а також вимог Регламенту Луцької міської ради та Положення про постійні комісії міської ради.
2.2. Депутат має право звернутися із запитом до Департаменту з питань, віднесених до відання ради. Департамент зобов'язаний дати усну чи письмову відповідь на запит у строки і в порядку, встановлені радою відповідно до закону.
2.3. Депутат має право висловити або передати у письмовій формі головуючому на сесії пропозиції і зауваження з питань, що входять до відання Департаменту, а також з питань діяльності Департаменту. Такі пропозиції і зауваження надсилаються на розгляд Департаменту, який зобов'язаний розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи повідомити депутатові та раді. Депутату повинно бути забезпечено його право брати участь в роботі Департаменту під час розгляду Департаментом його пропозицій і зауважень. Департамент забезпечує виконання пропозицій і зауважень депутата, схвалених радою, інформує депутата про реалізацію пропозицій і зауважень.
2.4. Депутат має право на депутатське звернення (запитання) та на невідкладний прийом. Депутат має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.
2.5. Депутат має право офіційно представляти виборців в Департаменті та може брати участь в роботі Департаменту з правом дорадчого голосу.
2.6.Депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються в Департаменті та робити виписки, копіювання цих документів (крім документів, поширення яких обмежено згідно із законом).
2.7. Постійні комісії мають право вивчати діяльність Департаменту, а також підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб. Постійна комісія може подати за результатами перевірки рекомендації на розгляд начальника Департаменту, а в необхідних випадках - на розгляд ради або виконавчого комітету ради.
2.8.Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від Департаменту необхідні матеріали і документи. Постійні комісії мають право запросити на засідання комісії директора Департаменту, заступника міського голови. Постійна комісія повідомляє запрошених осіб про час, місце проведення засідання та питання, що вносяться на обговорення.
2.9.Для вивчення питань, розробки проектів рішень постійні комісії мають право створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням спеціалістів Департаменту.
2.10.Рекомендації і висновки постійних комісій, адресовані Департаменту або його службовим особам, підлягають обов'язковому розгляду. Про результати розгляду і вжиті заходи службові особи Департаменту повинні повідомити комісіям у встановлений ними строк.
2.11. Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Працівники Департаменту, яких було залучено для участі в роботі тимчасової контрольної комісії не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою.
ІІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ ДЕПАРТАМЕНТУ
3.1.Метою діяльності Департаменту є реалізація державної економічної політики на території міста, забезпечення комплексного економічного і соціального розвитку міста, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів.
3.2. Основними завданнями Департаменту є:
- проведення заходів, спрямованих на забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку міста, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів;
- реалізація державної інвестиційної політики та місцевих інвестиційних програм і проектів на території міста;
- координація роботи щодо формування тарифів на послуги із забезпеченням єдиного підходу до встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги, що надаються підприємствами або організаціями усіх форм власності на території міста, відповідно до вимог чинного законодавства;
- здійснення розробки та впровадження енергозберігаючих проектів за участю міської ради, з метою зменшення обсягів енергоспоживання та зниження витрат на енергоносії комунальними підприємствами та закладами міста;
- забезпечення у межах своїх повноважень дотримання законодавства про колективно-договірне регулювання трудових відносин, соціальний захист працюючих в шкідливих та важких умовах праці;
- координація роботи у межах своїх повноважень дотримання законодавства щодо реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами Луцької міської ради.
3.3. Департамент при виконанні покладених на нього функцій співпрацює з органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, іншими виконавчими органами Луцької міської ради, підприємствами, організаціями, установами, об'єднаннями громадян.
ІV. ПОВНОВАЖЕННЯ ДЕПАРТАМЕНТУ
У межах своєї компетенції, Департамент:
4.1. Координує роботи по підготовці Стратегії розвитку міста Луцька, програм соціально-економічного розвитку міста, цільових програм з інших питань самоврядування, подання їх на розгляд виконком для подальшого затвердження міською радою, організація підготовки звітів про хід і результати виконання цих програм.
4.2. Вивчає загальний стан економіки, тенденцій розвитку провідних галузей міста, інформує з цих питань міського голову та виконавчий комітет.
4.3. Координує роботи із забезпечення реалізації державної політики у сфері закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів.
4.4. Координує у межах своїх повноважень дотримання законодавства щодо реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами Луцької міської ради.
4.5. Координує роботи із забезпечення тарифно-цінової політики, в порядку і межах визначених законодавством, через впровадження економічно обґрунтованих тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг на території міста, які надаються підприємствами незалежно від форм власності. Здійснення контролю за їх дотриманням на комунальних підприємствах, відповідно до вимог чинного законодавства.
4.6. Координує роботи із виконання програми з енергозабезпечення та енергозбереження в системі житлово-комунального господарства і бюджетній сфері міста та здійснює моніторинг споживання енергоресурсів та розрахунків за них.
4.7. Забезпечує у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань колективно-договірного регулювання трудових відносин, соціального захисту працюючих в умовах, що не відповідають санітарно-гігієнічним нормам.
4.8. Сприяє організації переговорного процесу між сторонами соціального партнерства, надає їм організаційно - методичну допомогу.
4.9. Координує роботи щодо моніторингу показників заробітної плати та погашення заборгованості із виплати заробітної плати в розрізі підприємств, установ та організацій міста.
4.10. В межах своєї компетенції проводить розробку та експертизу нормативно-правих актів (рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови).
4.11. Координує та забезпечує роботу комісій, діяльність яких належить до повноважень Департаменту.
4.12. 3дійснює інші повноваження, покладені на Департамент, відповідно до чинного законодавства України.
4.13. Має право:
- здійснювати перевірки діяльності суб’єктів господарювання та проводити аналіз дотримання вимог чинного законодавства України згідно визначених повноважень його структурних підрозділів;
- одержувати в установленому порядку від посадових осіб місцевого самоврядування апарату міської ради, виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради, а також керівників підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян документи, необхідні для виконання покладених на Департамент функцій;
- брати участь у нарадах та інших заходах з питань реалізації державної економічної політики на території міста, забезпечення комплексного економічного і соціального розвитку міста, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів, що проводяться в Луцькій міській раді;
- скликати наради з питань, що належать до компетенції Департаменту;
- вносити міському голові пропозиції з питань, що належать до компетенції Департаменту.
V. СТРУКТУРА ДЕПАРТАМЕНТУ
5.1. Департамент складається з наступних структурних підрозділів:
- відділ економічного розвитку;
- відділ інвестиційної політики;
- відділ тарифної політики;
- відділ з енергозбереження;
- відділ праці;
5.2. Положення про Департамент затверджується міською радою.
5.3. Положення про структурні підрозділи Департаменту затверджуються розпорядженням міського голови згідно чинного законодавства України.
VІ. КЕРІВНИЦТВО ДЕПАРТАМЕНТОМ
6.1. Департаменту очолює директор.
6.2. Директор Департаменту:
- здійснює загальне керівництво діяльністю Департаменту, відповідно до посадової інструкції та чинного законодавства України;
- несе персональну відповідальність за невиконання, або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
- візує проекти рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови;
- планує роботу Департаменту, подає пропозиції до перспективних та поточних планів роботи міського голови;
- видає в межах своєї компетенції накази та контролює їх виконання;
- подає пропозиції міському голові щодо штатного розпису Департаменту;
-розробляє положення про Департамент, структурні підрозділи Департаменту, посадові інструкції працівників, подає їх на затвердження в установленому порядку;
- звітується про проведену роботу Департаменту в порядку визначеному законодавством України;
- несе відповідальність за забезпечення належної взаємодії Департаменту з засобами масової інформації та висвітлення в ЗМІ діяльності Департаменту;
- діє в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією, що затверджуються міським головою.
6.3.Директору Департаменту підпорядковуються працівники Департаменту, згідно штатного розпису.
6.4. Керівники структурних підрозділів:
- організовують виконання доручень директора Департаменту;
- здійснюють безпосередньо керівництво підпорядкованими відділами Департаменту;
- здійснюють інші повноваження, визначені посадовою інструкцією.
6.5. Працівники Департаменту діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються міським головою.
VІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ДЕПАРТЕМЕНТУ
7.1. Працівники Департаменту несуть відповідальність за належне виконання, покладених на Департамент даним положенням, повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження Департаменту розподіляються між директором, керівниками та працівниками структурних підрозділів Департаменту та закріплюються у посадових інструкціях.
7.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Департаменту притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
УІІІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Припинення діяльності Департаменту (ліквідація, реорганізація) здійснюється у встановленому порядку відповідно до вимог чинного законодавства України.
8.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.
Секретар міської ради Сергій Григоренко