Про затвердження Положення про управління освіти Луцької міської ради
Відповідно до ст. 26, 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, рішення міської ради від 30.12.2010 № 3/6 “Про затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів”, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про управління освіти Луцької міської ради (додається).
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 24.06.2009 № 42/12 “Про затвердження Положення про управління освіти Луцької міської ради у новій редакції”.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, науки, культури, мови (Пархом’юк А.І.) та першого заступника міського голови Кравчука С.Є.
Міський голова Микола Романюк
Гребенюк 724800
ПОЛОЖЕННЯ
про управління освіти Луцької міської ради
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Управління освіти Луцької міської ради (надалі - Управління) є виконавчим органом Луцької міської ради.
1.2. Управління у своїй діяльності є підзвітним і підконтрольним міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету, міському голові, першому заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення делегованих йому повноважень підконтрольний управлінню освіти і науки обласної державної адміністрації.
1.3. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України, стандартом ISO 9001, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, розпорядженнями обласної державної адміністрації, наказами управління освіти і науки обласної державної адміністрації, іншими нормативними актами, а також цим Положенням.
1.4. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету. Штатний розпис Управління затверджує міський голова.
1.5. Положення про Управління затверджується міською радою.
1.6. На посади начальника та спеціалістів Управління призначаються особи, що мають вищу освіту і необхідний стаж роботи. Усі працівники Управління приймаються і звільняються з посад міським головою в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
1.7. Луцька міська рада створює умови для належної роботи та підвищення кваліфікації працівників управління, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами.
1.8. Місцезнаходження Управління: 43000, м. Луцьк, вул. Шевченка, 1.
II. ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС ТА МАЙНО УПРАВЛІННЯ
2.1. Управління є юридичною особою.
2.2. Управління має печатку із зображенням Державного герба України та його власною назвою, штамп, відповідний бланк, рахунки в установах банків та інші атрибути, необхідні юридичній особі.
2.3. Управління фінансується за рахунок коштів бюджету міста в межах асигнувань, затверджених міською радою.
2.4. Джерелами формування коштів Управління є:
- кошти міського бюджету;
- інші кошти, що передбачаються Управлінню відповідно до чинного законодавства України.
2.5. Управління володіє та користується майном в межах, визначених чинним законодавством України.
2.6. Розпорядження майном Управління здійснюється в межах та відповідно до вимог чинного законодавства України.
ІІІ. ОКРЕMІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕПУТАТІВ РАДИ, ПОСТІЙНИХ ТА ТИМЧАСОВИХ КОМІСІЙ
3.1. Начальник та працівники Управління зобов’язані дотримуватись положень законодавства щодо забезпечення діяльності депутатів та діяльності постійних і тимчасових контрольних комісії міської ради, а також вимог Регламенту Луцької міської ради та Положення про постійні комісії міської ради.
3.2. Депутат має право звернутися із запитом до Управління з питань, віднесених до відання ради. Управління зобов'язане дати усну чи письмову відповідь на запит у строки і в порядку, встановлені радою відповідно до закону.
3.3. Депутат має право висловити або передати у письмовій формі головуючому на сесії пропозиції і зауваження з питань, що входять до відання Управління, а також з питань діяльності Управління. Такі пропозиції і зауваження надсилаються на розгляд Управління, яке зобов'язане розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи повідомити депутатові та раді. Депутату повинно бути забезпечено його право брати участь в роботі Управління під час розгляду Управлінням його пропозицій і зауважень. Управління забезпечує виконання пропозицій і зауважень депутата, схвалених радою, інформує депутата про реалізацію пропозицій і зауважень.
3.4. Депутат має право на депутатське звернення (запитання) та на невідкладний прийом. Депутат має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.
3.5. Депутат має право офіційно представляти виборців в Управлінні та може брати участь в роботі Управління з правом дорадчого голосу.
3.6. Депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються в Управлінні та робити виписки, копіювання цих документів (крім документів, поширення яких обмежено згідно із Законом).
3.7. Постійні комісії мають право вивчати діяльність Управління, а також підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб. Постійна комісія може подати за результатами перевірки рекомендації на розгляд начальника Управління, а в необхідних випадках - на розгляд ради або виконавчого комітету ради.
3.8. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від Управління необхідні матеріали і документи. Постійні комісії мають право запросити на засідання комісії начальника Управління або начальників відділів Управління. Постійна комісія повідомляє запрошених осіб про час, місце проведення засідання та питання, що вносяться на обговорення.
3.9. Для вивчення питань, розробки проектів рішень постійні комісії мають право створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням спеціалістів Управління.
3.10. Рекомендації і висновки постійних комісій, адресовані Управлінню або його службовим особам, підлягають обов'язковому розгляду. Про результати розгляду і вжиті заходи службові особи Управління повинні повідомити комісіям у встановлений ними строк.
3.11. Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Працівники Управління, яких було залучено для участі в роботі тимчасової контрольної комісії, не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв'язку з її роботою.
IV. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ
4.1. Метою діяльності Управління є забезпечення прав мешканців
територіальної громади міста Луцька на освіту відповідно до Конституції і
діючого законодавства України, створення сприятливих умов для
функціонування в м. Луцьку закладів освіти і виховання, соціального захисту і
всебічного розвитку дітей дошкільного і шкільного віку.
4.2. Основними завданнями Управління є:
4.2.1. Реалізація державної політики в галузі освіти і виховання на відповідній території міста (з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища);
4.2.2. Аналіз стану освіти в місті, прогнозування розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, удосконалення мережі відповідних навчальних закладів незалежно від типів і форм власності згідно з освітніми потребами громадян;
4.2.3. Розробка та організація виконання міської програми розвитку освіти;
4.2.4. Створення умов для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти;
4.2.5. Забезпечення моніторингу рішень у сфері освіти, науково-методичної й інноваційної діяльності, захист інтелектуальної власності;
4.2.6. Контроль за дотриманням законодавства в галузі освіти, Державного стандарту загальної середньої освіти та вимог Базового компонента дошкільної освіти відповідними навчальними закладами усіх типів і форм власності, розташованими на території міста;
4.2.7. Навчально-методичне керівництво та інспектування навчальних закладів, що знаходяться в межах відповідної території і є комунальною власністю, організація їх фінансового забезпечення та зміцнення їх матеріальної бази;
4.2.8. Координація діяльності цих навчальних закладів, а також навчальних закладів інших форм власності;
4.2.9. Проведення атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів усіх типів і форм власності, розташованих на території міста; оприлюднення результатів атестації;
4.2.10. Координація діяльності навчальних закладів комунальної власності територіальної громади міста Луцька, організація роботи їх з кадрового, науково-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
4.2.11. Комплектування навчальних закладів педагогічними працівниками, в тому числі керівними кадрами;
4.2.12. Вдосконалення професійної кваліфікації педагогічних працівників, їх перепідготовка та атестація у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України;
4.2.13. Організація експериментальної та інноваційної діяльності у навчальних закладах міста;
4.2.14. Забезпечення соціального захисту, охорони життя, здоров'я та захисту прав учасників навчально-виховного процесу в навчальних закладах і установах освіти;
4.2.15. Здійснення міжнародного співробітництва.
4.3. Управління при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, з міськими у м. Луцьку радою та її виконавчим комітетом, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, департаментами та іншими виконавчими органами Луцької міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян.
V. ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ
5.1. У межах своєї компетенції, Управління:
5.1.1. Здійснює керівництво і контроль щодо дотримання Державного стандарту загальної середньої освіти, науково-методичне керівництво навчальними закладами комунальної власності територіальної власності територіальної громади м. Луцька та інших форм власності, їх інспектування;
5.1.2. Координує роботу управління освіти у м. Луцьку, координує роботу підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань навчання, виховання дітей дошкільного і шкільного віку;
5.1.3. Визначає потребу у навчальних закладах усіх типів та подає пропозиції до виконавчого комітету міської ради щодо удосконалення їх мережі відповідно до соціально-економічних і культурно-освітніх потреб міста за наявності необхідної матеріально-технічної, науково-методичної бази, педагогічних кадрів тощо;
5.1.4. Забезпечує оперативний контроль за збереженням існуючої мережі загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів; сприяє їх навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню.
5.1.5. У межах своєї компетенції проводить розробку та експертизу нормативно-правових актів (рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови).
5.2. Здійснює в межах своєї компетенції державне інспектування навчальних закладів незалежно від типів і форм власності, що належать до сфери управління освіти виконавчого комітету міської ради та органів місцевого самоврядування, забезпечує гласність його результатів:
5.2.1. Проводить державну атестацію навчальних закладів міста (не рідше, ніж один раз на 10 років) щодо реалізації освітньої діяльності та відповідності освітніх послуг державним стандартам освіти;
5.2.2. Готує проекти рішень про закріплення за загальноосвітніми навчальними закладами, крім ліцеїв, гімназій, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів) та приватних шкіл, території обслуговування, відповідно до якої ведеться облік дітей і підлітків шкільного віку та дітей дошкільного віку;
5.2.3. Вивчає потребу та вносить пропозиції до виконавчого комітету міської ради про утворення навчальних закладів для дітей, які потребують соціальної допомоги та реабілітації, організує їх навчання (у тому числі - й індивідуальне) та виховання у загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладах;
5.2.4. Вивчає потребу та вносить пропозиції до виконавчого комітету міської ради щодо утворення вечірніх (змінних) шкіл, класів, груп з очною та заочною формами навчання при загальноосвітніх навчальних закладах, створює умови для складання державної підсумкової атестації екстерном;
5.2.5. Вносить пропозиції до виконавчого комітету міської ради про відкриття профільних класів, гімназій, ліцеїв, колегіумів, навчально-виховних комплексів, навчально-виховних об'єднань, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, центрів дитячої та юнацької творчості, допризовної підготовки тощо, сприяє їх матеріальній підтримці;
5.2.6. Погоджує проекти будівництва загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, сприяє їх раціональному розміщенню.
5.2.7. Забезпечує організацію в дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах спортивного профілю роботи з фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи.
5.3. Організовує нормативно-правове забезпечення загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти в місті:
5.3.1. Контролює дотримання навчальними закладами усіх типів і форм власності законодавства у сфері освіти, державних вимог щодо змісту, рівня і обсягу освітніх послуг відповідно до рівня і профілю навчання;
5.3.2. Сприяє організації та реалізації варіативної складової змісту загальної середньої освіти;
5.3.3. Контролює виконання конституційних вимог щодо обов'язковості здобуття дітьми і підлітками міста повної загальної середньої освіти;
5.3.4. Забезпечує в межах своїх повноважень виконання Конституції України щодо функціонування української мови як державної в навчальних закладах і установах освіти;
5.3.5. Сприяє задоволенню освітніх запитів представників національних меншин; надає можливість навчатись рідною мовою чи вивчати рідну мову в державних та комунальних навчальних закладах;
5.3.6. Розробляє проекти статутів навчальних закладів (крім вищих і професійно-технічних) комунальної та інших форм власності, готує їх до реєстрації у департаменті підприємництва Луцької міської ради;
5.4. Організовує навчально-методичне забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів.
5.4.1. Вживає заходів для забезпечення навчальними закладами належного рівня дошкільної, позашкільної і загальної середньої освіти; організовує їх навчально-методичне й інформаційне забезпечення;
5.4.2. Впроваджує навчальні плани і програми, затверджені Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України; затверджує робочі навчальні плани загальноосвітніх та погоджує річні плани роботи позашкільних навчальних закладів; погоджує навчальні плани приватних навчальних закладів, що надають загальну середню освіту; вносить пропозиції щодо застосування експериментальних навчальних планів і програм;
5.4.3.Організовує навчання обдарованих дітей; проводить в установленому порядку конкурси, олімпіади та інші змагання серед учнів;
5.4.4. Проводить роботу, спрямовану на виявлення, підтримку і розвиток обдарованих дітей, організовує проведення серед учнів олімпіад, конкурсів, турнірів;
5.4.5. Видає інформаційно-методичні бюлетені.
5.5. Організовує фінансове забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів комунальної форми власності міста:
5.5.1. Сприяє фінансовому забезпеченню існуючої мережі навчальних закладів;
5.5.2. Вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування навчальних закладів та установ освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання;
5.5.3. Контролює створення та аналізує використання у загальноосвітніх навчальних закладах фонду загального обов'язкового навчання, який формується за рахунок коштів місцевого бюджету, а також залучення коштів підприємств, установ, організацій та з інших джерел, для задоволення матеріально-побутових потреб учнів.
5.6. Організовує матеріально-технічне забезпечення загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів:
5.6.1. Сприяє матеріально-технічному забезпеченню навчальних закладів: введенню в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо;
5.6.2. Організує підготовку навчальних закладів до нового навчального року, зокрема до роботи в осінньо-зимовий період, проведення поточного та капітального ремонту приміщень;
5.6.3. Здійснює контроль за дотриманням правил техніки безпеки, протипожежної безпеки і санітарного режиму в навчальних закладах та надання практичної допомоги у проведенні відповідної роботи.
5.7. Організовує діяльність учасників навчально-виховного процесу в
навчальних закладах міста та забезпечення їх соціального захисту:
5.7.1. Вживає заходів щодо захисту прав та інтересів неповнолітніх, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, що виховуються в родинах опікунів, школах-інтернатах, дитячих будинках незалежно від форм власності (зокрема, сімейного типу), інших закладах;
5.7.2. Сприяє запобіганню бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх у навчальних закладах; здійснює соціально-педагогічний патронаж;
5.7.3. Координує роботу навчальних закладів, сім'ї та громадськості, пов'язаної з навчанням та вихованням дітей, організацією їх дозвілля;
5.7.4. Сприяє діяльності дитячих та молодіжних організацій, творчих об'єднань, товариств;
5.7.5. Забезпечує створення та функціонування психологічної служби в навчальних закладах;
5.7.6. Координує роботу, пов'язану із здійсненням у навчальних закладах професійної орієнтації учнів;
5.7.7. Організує харчування дітей у навчальних закладах за рахунок місцевого бюджету та залучених коштів;
5.7.8. Вносить пропозиції щодо організації безоплатного медичного обслуговування дітей та учнів у навчальних закладах, здійснення оздоровчих заходів;
5.7.9. Прогнозує потребу міста у педагогічних працівниках і спеціалістах і, у разі необхідності, укладає договори з вищими навчальними закладами на їх підготовку;
5.7.10. Сприяє наданню педагогічним працівникам державних гарантій, передбачених законодавством, вживає заходів до соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;
5.7.11. Організує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
5.7.12. Організує проведення атестації педагогічних і керівних кадрів навчальних закладів відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України;
5.7.13. Розглядає та вносить в установленому порядку пропозиції щодо заохочення та нагородження працівників освіти.
5.7.14. Подає в установленому порядку статистичну звітність про стан і розвиток освіти в місті; організовує з цією метою збір та опрацювання інформації і формування банку даних;
5.7.15. Інформує населення про стан та перспективи розвитку освіти в місті (не рідше, ніж один раз на рік);
5.7.16. Взаємодіє з органами громадського самоврядування;
5.7.17. 3абезпечує розгляд звернень громадян у межах своєї компетенції, враховує позитивні пропозиції, вживає заходи до усунення недоліків у роботі;
5.7.18. Виконує інші функції, пов'язані з роботою Управління;
5.7.19. Виступає позивачем, відповідачем, за необхідності, третьою стороною у адміністративному, господарському та третейському судах.
VI ПРАВА УПРАВЛІННЯ
6.1. Управління має право:
6.1.1. Залучати до розроблення міської програми розвитку освіти та
розгляду питань, що належать до його компетенції, педагогічних, науково-педагогічних працівників і спеціалістів;
6.1.2. Брати участь в утворенні, реорганізації та ліквідації навчальних
закладів і установ освіти всіх типів і форм власності;
6.1.3. Скликати міські, у тому числі щороку серпневі, конференції педагогічних працівників, проводити семінари, наради керівників навчальних закладів та установ освіти з питань, що належать до його компетенції;
6.1.4. Вносити органам виконавчої влади та органам місцевого
самоврядування пропозиції щодо фінансування навчальних закладів та установ освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі міста;
6.1.5. Зупиняти (скасовувати) у межах своєї компетенції дію наказів і розпоряджень керівників навчальних закладів, якщо вони суперечать законодавству або видані з перевищенням повноважень;
6.1.6. Надавати платні послуги для освітнього, естетичного та фізичного розвитку дітей;
6.1.7. Погоджувати надання в оренду фізичним та юридичним особам не експлуатоване майно та вільні площі закладів, які знаходяться в комунальній власності територіальної громади міста;
6.1.8. Укладати угоди про співробітництво та встановлювати прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами тощо.
6.1.9. Видавати накази і контролювати їх виконання. Накази Управління, прийняті в межах його повноважень, є обов'язковими до виконання.
VII. СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ
7.1. До складу Управління входять:
- відділ дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти управління освіти Луцької міської ради;
- відділ кадрово-методичного забезпечення управління освіти Луцької міської ради, положення затверджуються міським головою.
7.2. При Управлінні діє централізована бухгалтерія, положення затверджується начальником Управління в установленому порядку.
7.3. Для організації методичної роботи, підвищення кваліфікації педагогічних працівників при Управлінні діє методичний кабінет, положення затверджується начальником Управління в установленому порядку.
VIII. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯМ
8.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду та припиняє виконання посадових обов'язків згідно з розпорядженням міського голови.
8.2. На посаду начальника призначають особу з повною вищою освітою відповідного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра. Стаж роботи на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування на керівних посадах – не менше 3 років, або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах – не менше 5 років.
8.3. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльністю Управління;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників методичного кабінету управління освіти Луцької міської ради, керівників комунальних навчальних закладів і установ освіти за погодженням з міським головою та педагогічних працівників за поданням директора навчального закладу;
- заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на працівників методичного кабінету управління освіти, керівників та педагогічних працівників навчальних закладів та установ освіти;
- несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
- представляє без доручення управління освіти у відносинах з фізичними і юридичними особами;
- укладає в межах повноважень Управління договори, контракти, інші угоди, видає довіреності;
- веде особистий прийом громадян;
- здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства України.
- забезпечує виконання покладених на Управління завдань;
- планує роботу Управління і аналізує стан її виконання;
- видає у межах компетенції Управління накази, організовує і контролює їх виконання;
- подає на затвердження міського голови проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників Управління;
- розпоряджається коштами, які виділяються на утримання управління
освіти;
- затверджує штатні розписи навчальних закладів і установ освіти;
- затверджує посадові інструкції працівників методичного кабінету та централізованої бухгалтерії;
- розглядає клопотання та вносить пропозиції про нагородження кращих працівників освіти міста державними нагородами, в тому числі і президентськими відзнаками, та про присвоєння їм почесних звань України;
- відкриває та закриває рахунки у банках України, має право першого підпису;
- сприяє розвитку міжнародних зв'язків з питань освіти, виховання.
8.4. Працівники Управління діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються міським головою.
8.5. Керівники підвідомчих закладів:
- організовують виконання доручень начальника Управління;
- здійснюють інші повноваження, визначені цим Положенням, Статутами закладів та посадовими інструкціями, що затверджуються начальником Управління.
ІХ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ УПРАВЛІННЯ
9.1. Працівники Управління несуть відповідальність за належне виконання, покладених на Управління даним Положенням, повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження Управління розподіляються між працівниками Управління, начальником та закріплюються у посадових інструкціях.
9.2. За порушення трудової та виконавчої дисципліни працівники Управління притягуються до відповідальності згідно з чинним законодавством України.
X. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ.
10.1. Ліквідація або реорганізація Управління здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
10.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
Секретар міської ради Григорій Пустовіт