Про затвердження Положення про юридичне управління
Відповідно ст. ст. 26, 54 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада
ВИРІШИЛА :
1.Затвердити Положення про юридичне управління Луцької міської ради (додаток ).
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення Луцької міської ради № 5/35 від 27.01.2011 р. «Про затвердження положення про юридичний відділ» з 01.03.2016 р.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань дотримання прав людини, законності, боротьби із злочинністю, депутатської діяльності, етики та регламенту (Федік М.) і заступника міського голови, керуючого справами виконкому Вербича Ю.Г.
Міський голова Микола Романюк
Додаток 1
до рішення міської ради
від № ____
ПОЛОЖЕННЯ
про юридичне управління
Луцької міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Юридичне управління Луцької міської ради (далі - Управління) є виконавчим органом Луцької міської ради.
1.2. Управління створюється та діє в зв'язку із реорганізацією Юридичного відділу Луцької міської ради.
1.3. Утворення Управління є виключно компетенцією міської ради. Управління підконтрольне і підзвітне міській раді, підпорядковане її виконавчому комітету та міському голові.
1.4. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.
1.5. У своїй діяльності Управління керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України, Державним стандартом України ISO 9001, рішеннями Луцької міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами. З питань організації та методики ведення правової роботи Управління керується рекомендаціями Міністерства юстиції України.
1.6. На посади начальника та спеціалістів Управління призначаються особи, що мають вищу юридичну освіту, вміння та знання, необхідні для роботи в органах місцевого самоврядування або в державній службі за фахом. Усі працівники Управління приймаються і звільняються з посад міським головою.
1.7. Луцька міська рада створює умови для нормальної роботи та підвищення кваліфікації працівників Управління, забезпечує їх окремими приміщеннями, телефонним зв'язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов'язків, законодавчими та іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань.
ІІ. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ
2.1. Метою Управління є забезпечення роботи Луцької міської ради та її виконавчих органів на підставі, в межах повноважень і способом, передбаченими Конституцією та законами України.
2.2. Основним завданням Управління є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання і виконання вимог нормативних актів Луцькою міською радою та її виконавчими органами, а також їх керівниками і працівниками в ході виконання покладених на них завдань та функціональних обов'язків.
2.3. Управління при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, структурними підрозділами міськвиконкому, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, департаментами та іншими виконавчими органами Луцької міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян.
ІІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ
У межах своєї компетенції, управління:
3.1. Забезпечує правильне застосування законодавства міською радою та її виконавчими органами, інформує міського голову про необхідність вжиття заходів щодо зміни, призупинення або скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3.2. Перевіряє відповідність законодавству проектів рішень міської ради, міськвиконкому, розпоряджень міського голови, наказів керівників виконавчих органів міської ради, здійснює правову експертизу нормативно-правових актів, візує їх при наявності віз керівників відповідних виконавчих органів міської ради.
3.3. Представляє у встановленому законодавством порядку інтереси Луцької міської ради, її виконавчих органів і міського голови в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
3.4. Бере участь у розробці та підготовці проектів нормативних актів міської ради, її виконавчих органів та їх посадових осіб та інших документів правового характеру;
3.5. Готує проекти розпорядчих актів міської ради, її виконавчих органів і міського голови, в тому числі нормативного характеру;
3.6. Забезпечує облік та зберігання текстів законодавчих та інших нормативних актів, а також актів нормативного характеру, прийнятих міською радою, міськвиконкомом і виданих міським головою, підтримує їх у контрольному стані;
3.7. Надає правову допомогу депутатам та постійним комісіям міської ради, посадовим особам виконавчих органів міської ради;
3.8. За зверненнями депутатів та постійних комісій міської ради надає правові висновки до проектів рішень та пропозиції з інших питань, віднесених до компетенції міської ради;
3.9. Приймає участь у розробці і дає правову оцінку проектам господарських договорів та інших правочинів, що укладаються міським головою від імені міської ради та її виконавчих органів;
3.10. Сприяє своєчасному вжиттю заходів за актами прокурорського реагування, рішеннями, постановами та ухвалами судів, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів;
3.11. Приймає участь у розробці концепцій, програм тощо міського значення;
3.12. Бере участь у роботі адміністративної, спостережної комісій та комісії з поновлення прав реабілітованих;
3.13. Бере участь у здійсненні процедур закупівель товарів, робіт та послуг за рахунок державних коштів;
3.14. Здійснює розгляд звернень громадян та прийом громадян з правових питань;
3.15. Аналізує інформацію, готує відповідні пропозиції міському голові;
3.16. Надає методичні рекомендації щодо реалізації законодавчих актів, нормативних актів міського голови, міської ради, виконавчих органів міської ради та їх посадових осіб, а також щодо погодженого функціонування та взаємодії органів місцевого самоврядування м. Луцька з іншими державними органами та їх посадовими особами;
3.17. Проводить роботу, пов'язану із підвищенням рівня правових знань працівників виконавчих органів міської ради, сприяє вивченню чинного законодавства, роз'яснює існуючу практику його застосування, проводить консультації з правових питань;
3.18. Узагальнює та аналізує практику роботи Управління;
3.19. Розроблює пропозиції щодо усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності міської ради та її виконавчих органів;
3.20. Здійснює інші повноваження, покладені на Управління відповідно до чинного законодавства.
Управління має право:
3.21. Перевіряти дотримання вимог нормативних актів виконавчими органами міської ради;
3.22.Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчих органів міської ради документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Управління завдань;
3.23. Залучати за узгодженням з керівником виконавчого органу міської ради відповідних спеціалістів для підготовки нормативних та інших документів, а також для розробки та здійснення заходів, які проводяться Управлінням відповідно до покладених на нього завдань.
3.24. Брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради та міськвиконкому, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою;
3.25. Інформувати міського голову у разі покладання на Управління виконання роботи, що не відноситься до функцій Управління чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених на Управління завдань з метою вжиття відповідних заходів.
3.26. Підготовка, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції.
3.27 Надання методичної та консультативної допомоги з питань дотримання антикорупційного законодавства.
3.28. Запобігання корупційних діянь та інших правопорушень, пов’язаних з корупцією, серед працівників виконавчих органів Луцької міської ради.
3.29. Проведення організаційної та роз’яснювальної роботи щодо запобігання та протидії корупції.
3.30. Забезпечення взаємодії із правоохоронними органами, громадськими та міжнародними організаціями з питань протидії корупції.
3.31. Участь в інформаційному і науково-дослідному забезпеченні здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції, а також міжнародному співробітництві у зазначеній сфері.
3.32. Забезпечення взаємодії виконавчих органів міської ради з відповідними органами, на які законодавством України покладено обов’язки щодо охорони громадської безпеки та громадського порядку, здійснення боротьби із злочинністю.
3.33. Вживати заходи до виявлення конфлікту інтересів та сприяти його усуненню, а також виявляти сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових і службових осіб структурних підрозділів міської ради
3.34. Проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій про майно, доходи, зобов’язання фінансового характеру, перевірки таких декларацій на наявність конфлікту інтересів.
3.35. Надання допомоги у заповненні декларації про майно, доходи, зобов’язання фінансового характеру.
3.36. Проводити у межах своїх повноважень спеціальну перевірку стосовно осіб, які претендують на зайняття посад державних службовців у тому числі щодо відомостей поданих особисто.
3.37. Проведення у межах своїх повноважень перевірки посадових осіб міської ради згідно з положеннями Закону України «Про очищення влади».
IV. СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ
4.1. До складу Управління входять відділи.
4.2. Положення про Управління затверджується рішенням Луцької міської ради.
4.2. Положення про відділи управління затверджуються розпорядженням Луцького міського голови.
V. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯМ
5.1. Управління очолює начальник.
5.2. Начальник Управління:
- здійснює керівництво діяльністю Управління;
- несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
- візує проекти розпорядчих актів міської ради, міськвиконкому, міського голови, керівників виконавчих органів ради та надає окремі доручення працівникам Управління щодо візування зазначених розпорядчих актів;
- представляє інтереси міського голови, міської ради та її виконавчих органів у судах та інших органах;
- надає окремі доручення працівникам Управління щодо представництва інтересів у судах та інших органах;
- видає в межах своєї компетенції накази та контролює їх виконання;
- розробляє положення про Управління, посадові інструкції працівників Управління, подає їх на затвердження в установленому порядку;
- здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства.
5.3. Начальник відділу:
- організовує виконання доручень начальника Управління;
- здійснює безпосередньо керівництво підпорядкованими структурними підрозділами Управління;
- здійснює інші повноваження, визначені посадовою інструкцією.
5.4. Працівники Управління діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються міським головою.
VI. ОКРЕМІ ПИТАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕПУТАТІВ РАДИ,
ПОСТІЙНИХ ТА ТИМЧАСОВИХ КОМІСІЙ
6.1. Начальник та працівники Управління зобов’язані дотримуватись положень законодавства щодо забезпечення діяльності депутатів та діяльності постійних і тимчасових контрольних комісій міської ради, а також вимог Регламенту Луцької міської ради та Положення про постійні комісії міської ради.
6.2. Депутат має право звернутись із запитом до Управління з питань, віднесених до відання ради. Департамент зобов’язаний дати усну чи письмову відповідь на запит у строки і в порядку, встановлені радою відповідно до закону.
6.3. Депутат має право висловити або передати у письмовій формі головуючому на сесії пропозиції і зауваження з питань, що входять до відання Управлінню, а також з питань діяльності Управлінню. Такі пропозиції і зауваження надсилаються на розгляд Управлінню, який зобов’язаний розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи повідомити депутатові та раді. Депутату повинно бути забезпечено його право брати участь в роботі під час розгляду Управління його пропозицій і зауважень. Управління забезпечує виконання пропозицій і зауважень депутата, схвалених радою, інформує депутата про реалізацію пропозицій та зауважень.
6.4. Депутат має право на депутатське звернення ( запитання) та на невідкладний прийом. Депутат має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.
6.5. Депутат має право офіційно представляти виборців в Управлінні та може брати участь в роботі Управління з правом дорадчого голосу.
6.6. Депутат має право знайомитися з будь-якими офіційними документами, які зберігаються в Управлінні та робити виписки, копіювання цих документів( крім документів, поширення яких обмежено згідно із законом).
6.7.Постійні комісії мають право вивчати діяльність Управління, а також підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб. Постійна комісія може подати за результатами перевірки рекомендації на розгляд директора Управління, а в необхідних випадках - на розгляд ради або виконавчого комітету ради.
6.8.Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від Управління необхідні матеріали та документи. Постійні комісії мають право запросити на засідання комісії начальника або заступника начальника Управління, заступника міського голови. Постійна комісія повідомляє запрошених осіб про час, місце проведення засідання та питання, що вносяться на обговорення.
6.9.Для вивчення питань, розробки проектів рішень постійні комісії мають право створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням спеціалістів Управління.
6.10.Рекомендації і висновки постійних комісій, адресовані Управління або його службовим особам, підлягають обов’язковому розгляду. Про результати розгляду і вжиті заходи службові особи Управління повинні повідомити комісіям у встановлений ними строк.
6.11.Тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Працівники Управління, яких було залучено для участі в роботі тимчасової контрольної комісії не повинні розголошувати інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з її роботою.
VІI. ВЗАЄМОДІЯ ПРАЦІВНИКІВ УПРАВЛІННЯ З КЕРІВНИКАМИ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ
7.1. Працівники Управління здійснюють правове забезпечення діяльності виконавчих органів міської ради та взаємодіють у своїй роботі з керівниками цих органів.
7.2. Порядок взаємодії працівників Управління, що забезпечують правову роботу міської ради та її виконавчих органів, визначається посадовими інструкціями цих працівників, які затверджуються міським головою. Керівники виконавчих органів міської ради здійснюють матеріально-технічне та інформаційне забезпечення умов праці працівників Управління, які забезпечують правову роботу міської ради та її виконавчих органів.
VІIІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Припинення діяльності Управління здійснюється за рішенням міської ради або у встановленому порядку відповідно до вимог чинного законодавства України.
8.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться у порядку, встановленому для його прийняття.
Секретар міської ради Юлія Вусенко