Про затвердження умов Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог» на 2016 – 2018 роки
Із метою підвищення ролі та значення освіти у суспільстві, визнання педагогічної професії у соціумі міста; виявлення та підтримки талановитих і творчих освітян, їх мотивації до пошуків ефективних прийомів, засобів, методів для покращення результативності навчально-виховного процесу; заохочення педагогів до активної участі у фахових змаганнях, громадській, науковій, мистецькій, спортивно-масовій діяльності; підвищення якості надання освітніх послуг у навчальних закладах м. Луцька, керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити умови та порядок визначення переможців у рамках реалізації ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог» на 2016 – 2018 роки (додається).
2. Управлінню освіти сприяти участі освітян у Конкурсі на відзначення премією Луцької міської ради «Успішний педагог».
3. Департаменту фінансів та бюджету передбачити кошти на виконання цього рішення. Розробити та внести на розгляд ради зміни, що забезпечать належне виконання умов конкурсу до 01.07.2016 року.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Луцької міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови (Надточій А.В.) та заступника міського голови Кицю А.І.
Міський голова Микола Романюк
Додаток №1
до рішенням міської ради
від _____________ №_____
Конкурс на відзначення премією міської ради
«Успішний педагог»
1. Мета і завдання
1.1. Метою Конкурсу на відзначення премією міської ради
«Успішний педагог» на 2016 – 2018 роки (далі – Конкурс) є:
- підвищення ролі та значення освіти у суспільстві, визнання педагогічної професії у соціумі міста;
- виявлення та підтримка талановитих і творчих освітян, мотивація їх до пошуків ефективних прийомів, засобів, методів для покращення результативності навчально-виховного процесу;
- заохочення педагогів до активної участі у фахових змаганнях, громадській, науковій, мистецькій, спортивно-масовій діяльності;
- підвищення якості надання освітніх послуг у навчальних закладах м. Луцька.
1.2. Завданням Конкурсу є фінансова підтримка талановитих, творчих та успішних педагогів через надання їм разових грошових винагород.
2. Порядок реалізації завдань Конкурсу
2.1. Кандидатури претендентів на участь у Конкурсі можуть висувати навчальні заклади, батьківська громадськість навчального закладу, шляхом самовисування, відповідно до Порядку, визначеного Додатком №2 до даного рішення(далі – Порядок).
2.2. Учасниками Конкурсу можуть бути усі педагоги загальноосвітніх, позашкільних та дошкільних навчальних закладів м. Луцька.
2.3. Один педагог може стати переможцем Конкурсу лише один раз упродовж п’яти років.
2.4. Міська рада щорічно до 15 серпня оголошує про прийом документів для участі у Конкурсі.
2.5. Прийом документів для участі у Конкурсі проводиться щорічно до 20 вересня.
2.6. Конкурсний відбір серед кандидатів на отримання грошових винагород здійснює, відповідно до встановленого Порядку, комісія, яку створює заступник міського голови, за яким закріплено координацію діяльності освітньої галузі міста. До складу комісії обов’язково входять представники громадськості. Кількісний та персональний склад комісії з відбору претендентів вважається затвердженим після погодження постійної комісії Луцької міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови.
2.7. Засідання комісії є правочинним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини складу.
2.8. Рішення комісії оформляється протоколом та подається у п’ятиденний термін на розгляд та затвердження заступнику міського голови, за яким відповідно до розподілу обов’язків закріплено координацію діяльності освітньої галузі міста.
2.9. За результатами Конкурсу міська рада оголошує його переможців.
2.10. Управління освіти є координатором участі педагогів у Конкурсі.
3. Фінансування видатків, пов’язаних з виплатою грошових винагород
3.1. Обсяг фінансування виплат, внаслідок відзначення премією міської ради «Успішний педагог» становить 300 000 грн. (триста тисяч гривень), та розподіляється в наступному порядку:
- педагоги дошкільної освіти 100 000 грн. (сто тисяч гривень)
- педагоги загальної середньої освіти 170 000 грн. (сто сімдесят тисяч гривень)
- педагоги позашкільної освіти 30 тис. грн. (тридцять тисяч гривень).
3.2. Виплата грошових винагород здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, передбачених у кошторисі Луцької міської ради.
3.3. Розмір одноразової грошової винагороди переможця конкурсу становить 10 000 грн. (десять тисяч гривень).
3.4. Грошові винагороди призначаються один раз на рік.
3.5. Виплату грошових винагород здійснює Луцька міська рада, на підставі протоколу комісії, що здійснює конкурсний відбір серед учасників конкурсу. Результати конкурсу можуть бути затверджені розпорядженням міського голови.
3.6. Кошти переможцям Конкурсу повинні бути виплачені до кінця відповідного бюджетного періоду.
3.7. Розрахунок видатків для реалізації ідей Конкурсу на відзначення премією міської ради «Успішний педагог» наведено у додатку.
Секретар ради Юлія Вусенко
Додаток №2
до рішенням міської ради
від _____________ №_____
ПОРЯДОК
визначення переможців у рамках реалізації
ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради
«Успішний педагог»
Реалізація ідей Конкурсу на відзначення премією Луцької міської ради
«Успішний педагог» (далі – Конкурс) відбувається у 2 етапи.
На першому етапі відбір претендентів відбувається у навчальному закладі, на другому етапі – комісією, яку за погодженням з комісією Луцької міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я, материнства та дитинства, освіти, науки, культури, мови створює заступник міського голови, за яким, відповідно до розподілу обов’язків, закріплено координацію діяльності освітньої галузі міста.
1. Порядок визначення претендентів на отримання грошових винагород
1.1. Претендентів на отримання грошових винагород у рамках реалізації ідей Конкурсу висуває педагогічна рада навчального закладу, батьківська громадськість, претендент також має право на участь у Конкурсі шляхом самостійного висування власної кандидатури.
1.2. Відповідно до рішення педагогічної ради адміністрація навчального закладу аналізує педагогічну діяльність претендента/претендентів і готує узагальнюючі матеріали про його/їх роботу для розгляду на загальних зборах (конференції) колективу.
1.3. На загальних зборах (конференції) колективу претенденти презентують свою роботу та подають на паперових носіях презентовані матеріали на розгляд комісії під час проведення другого етапу.
1.4. При підготовці матеріалів слід акцентувати увагу на представленні таких видів діяльності:
1.4.1. Якість знань педагога із основ предмета, методики його викладання, методики проведення виховних занять, позакласних, позашкільних заходів тощо.
1.4.2. Використання сучасних методик, інновацій, ідей перспективного вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду, які сприяють високому рівню знань, навичок вихованців, практичному застосуванню виучуваного, рівню вихованості, їх соціалізації, формуванню громадянської позиції, патріотизму, розвитку життєво важливих компетенцій.
1.4.3. Продукування нових освітянських ідей, створення авторських навчально-методичних комплектів, програм, посібників, проектів тощо.
1.4.4. Ефективність роботи із обдарованими дітьми, засвідчена виступами вихованців на різного роду змаганнях.
1.4.5. Результативність участі у фахових змаганнях, виставках навчально-методичних напрацювань та видавничу діяльність.
1.4.6. Результативність участі у дослідно-експериментальній, науково-пошуковій діяльності навчального закладу, міжнародній співпраці та співпраці з іншими навчальними закладами різних рівнів акредитації.
1.4.7. Організація роботи з дітьми у позаурочний, позашкільний час та канікулярний період.
1.4.8. Виховання лідера та навчання вихованців роботи у команді.
1.4.9. Співпраця з батьками. Залучення дітей та батьків до реалізації проектів.
1.4.10. Співпраця з представниками психологічних та соціальних служб, громадськими організаціями з метою якісної організації навчально-виховного процесу.
1.4.11. Активна участь у волонтерській та громадській роботі.
1.5. Загальні збори (конференція) колективу обирають претендента/претендентів на участь у Конкурсі від навчального закладу через таємне голосування.
2. Порядок подання документів претендентами на отримання грошових винагород
2.1. Претендент на отримання грошової винагороди подає на розгляд комісії під час проведення другого етапу такі документи:
2.1.1. Витяг з протоколу загальних зборів (конференції) колективу навчального закладу про обрання претендента/претендентів від навчального закладу для участі у другому етапі.
2.1.2. Аналітичні матеріали (за переліченими у пункті 1.4 цього Порядку видами діяльності), які відображають роботу претендента/претендентів в обсязі не більше чотирьох сторінок комп’ютерного тексту (шрифт Times New Roman, розмір шрифту – 14, міжрядковий інтервал – 1,5, абзацний відступ –1,25 см, поля – 2 см), підписані керівником навчального закладу, головою загальних зборів (конференції) колективу навчального закладу та вчителем-претендентом.
2.2. Прийом документів для участі у Конкурсі проводиться щорічно до 20 вересня.
3. Критерії оцінювання претендентів на отримання грошових винагород
3.1. Знання та навички з усіх видів професійної діяльності – основа життя у сучасному світі (20 балів):
3.1.1. На основі фундаментальних знань предмета, методики його викладання результативно навчає, виховує дітей, сприяє творчій самореалізації обдарованих вихованців, формує їх лідерські якості, уміння працювати у команді (курси лідерства, участь у міжнародних та всеукраїнських проектах вихованця і наставника) (5 балів).
3.1.2. Розвиває в дітей критичне мислення, навички практичного використання теоретичних знань, потребу у успішному вирішенні проблем через використання цікавого додаткового матеріалу для проведення занять (вміння зацікавити дітей своїм предметом) (5 балів).
3.1.3. Мотивує та готує дітей до результативної участі у конкурсах, предметних олімпіадах, он-лайн-олімпіадах, конкурсах-захистах наукових робіт, спортивних змаганнях, виставках, фестивалях тощо та вчить брати відповідальність за результати виступів на них (5 балів).
3.1.4. Бере відповідальність за успіх у навчанні свого вихованця (оцінка рівня навченості та якості навчальних досягнень дітей у ході освоєння сучасних освітніх програм, виконання вихованцями проектів та досліджень) (5 бали).
3.2. Педагог – успішна особистість (20 балів):
3.2.1. Презентує високо якісні професійні навики під час виступів на семінарах, конференціях, конгресах, он-лайн-курсах, у роботі структурних підрозділів методичної служби (5 балів).
3.2.2. Демонструє цікаві зразки самоосвітньої діяльності, саморозвитку та самореалізації (участь у тренінгах, семінарах, навчаннях). Творчий, гнучкий (швидко реагує на зміни у зовнішньому середовищі
3.2.3. Демонструє власні успіхи через участь у фахових змаганнях – всеукраїнських конкурсах: «Учитель року», «Класний керівник року», «Педагог-організатор року», «Учитель-новатор», «Керівник школи» – серед загальноосвітніх навчальних закладів, «Джерело творчості» – серед працівників позашкільних навчальних закладів, «Вихователь року», міського конкурсу «Молода надія дошкілля» – серед ДНЗ (8 балів).
3.3. Педагог-новатор, генератор новітніх ідей (25 балів):
3.3.1. Автор інноваційних методик, методів, прийомів, форм, засобів навчання та виховання, навчально-методичних комплектів, посібників, програм, які сприяють створенню нестандартного освітнього середовища для ефективної взаємодії з дитячим колективом, успішного навчання та розкриття таланту дитини (10 балів).
3.3.2. Презентує на веб-ресурсах авторські напрацювання: конспекти занять, розробки позакласних заходів, сценарії, демонструє портфоліо, відео фрагменти своєї діяльності тощо (5 балів).
3.3.3. Використовує інформаційно-комп’ютерні технології, елементи технологій інтерактивного, особистісно зорієнтованого, диференційованого, продуктивного навчання та виховання тощо (5 балів).
3.3.4. Активний учасник та організатор дослідно-експериментальної, науково-пошукової діяльності, міжнародного партнерства навчального закладу, його співпраці із ВНЗ, провідник новітніх педагогічних ідей (запровадження перспективного досвіду колег, поширення власного педагогічного досвіду на міському й регіональному рівнях – майстер-класи, семінари, конференції, «круглі столи», авторські школи, школи ППД, опорні школи тощо) (5 балів).
3.4. Ефективний комунікатор та фасилітатор (20 балів):
3.4.1. Хороший порадник, товариш та помічник для дітей (організація роботи з дітьми у позаурочний, позашкільний час та канікулярний період) (5 балів).
3.4.2. Носій високої загальної та професійної культури, етичних стандартів (5 балів).
3.4.3. Підтримує принцип спільної відповідальності вчителя і батьків за виховання та навчання дітей (співпраця з батьками, колективні наради, спільні виховні заходи) (5 балів).
3.4.3. Є професійно, комунікативно компетентним, що сприяє налагодженню співпраці із батьками, громадськими організаціями тощо Успішно працює у команді з колегами, науковцями, партнерами освіти (5 балів).
3.5. Психологічна та емоційна компетентність (20 балів):
3.5.1. Розуміє і приймає відмінності учнів та їхніх потреб (співпраця з психологом, соціальними службами) (5 балів).
3.5.2. Є креативним і творчим (оцінка колег, батьків, партнерів навчального закладу) (5 балів).
3.5.3. Уміє створити позитив у взаємодії з дитячим колективом, колегами, батьками, позакласній, позашкільній діяльності, толерантний, справедливий (5 балів).
3.5.4. Уміє сприймати і аналізувати помилки свої та інших (5 балів).
3.6. Додаткове оцінювання (20 балів)
2.1.2.1. Адміністрації навчального закладу (2).
2.1.2.2. Педагогічного колективу навчального закладу(4).
2.1.2.3. Учнівської громади навчального закладу (7 балів).
2.1.2.4. Батьківської громади навчального закладу(7 балів).
Секретар міської ради Вусенко Ю.В.