1. Головна
  2. Документи
  3. Рішення міської ради
Чинний
Рішення міської ради від 13.08.2013 №43/105 м. Луцьк

Про звернення Луцької міської ради до Кабінету Міністрів України щодо пільгових перевезень на міських маршрутах загального користування

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Звернутися до Кабінету Міністрів України щодо пільгових перевезень на міських маршрутах загального користування (додається).

2. Надіслати звернення до Кабінету Міністрів України, оприлюднити його у газеті «Луцький замок» та на офіційному веб-сайті Луцької міської ради.

2. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Пустовіта Г.О..

 

 

 

Міський голова                                                                              Микола Романюк

 

 

 

 

 

 

 

Д О Д А Т О К

до рішення міської ради

 

від_____________№_______

 

 

ЗВЕЕРНЕННЯ

депутатів Луцької міської ради до Кабінету Міністрів щодо розробки механізму запровадження адресного надання пільг з оплати за проїзд окремих категорій громадян

 

Нині законодавством України для окремих категорій громадян передбачений пільговий та безоплатний проїзд всіма видами транспорту на маршрутах загального користування.

У місті Луцьку таке право мають понад 49 тисяч осіб. Понад 30 категорій громадян користуються пільгами при здійсненні перевезень електротранспортом, з них 10 категорій – автомобільним транспортом на міських маршрутах.

Затверджений об’єм субвенцій на пільговий проїзд електротранспортом на 2013 рік не покриває втрат  доходів перевізника від перевезень пільгових категорій. Проблемним залишається питання реалізації права громадян на пільговий проїзд у автомобільному транспорті, оскільки відшкодування витрат на перевезення автоперевізниками не проводиться.

Подальше збереження системи пільг у її нинішній формі є економічно недоцільним.

Існування пільг на проїзд перешкоджає розвитку громадського транспорту і призводить до його занепаду (покриття збитків з державного бюджету та за рахунок перехресного субсидування усуває стимули до підвищення продуктивності роботи громадського транспорту ).

Відповідно до статей 89 та 102 Бюджетного кодексу надавачам послуг з пасажирських перевезень відшкодовується вартість пільгового (безкоштовного чи зі знижкою)  перевезення пасажирів з місцевих бюджетів. Місцеві бюджети, у свою чергу, одержують субвенції з державного бюджету на цілі відшкодування витрат транспортних підприємств на перевезення пільговиків. Однак останніми роками пільгові перевезення фінансуються здебільшого за рахунок взаємозаліків (зустрічного заліку заборгованості). Такий механізм дозволяє перевізникам тільки погашати свої борги за електроенергію і призводить до накопичення ними заборгованості з виплати заробітної плати і зі сплати податків.

Місцеві бюджети одержують субвенції в основному тільки на покриття вартості пільг, наданих за ознакою соціального статусу. Кошти на відшкодування вартості пільг, що надаються за ознакою професійної належності, розподіляються через відповідні міністерства та інші державні органи.

За чинної системи надання пільг на проїзд у транспорті точно оцінити обсяг спожитих пільговиками послуг з пасажирських перевезень неможливо. Тому бюджетні кошти перераховуються в розмірах, визначених на основі грубих оцінок вартості спожитих пільг, виходячи з офіційних нормативів вартості перевезення однієї особи (що залежать від категорії пільговика) і суми бюджетних трансферів у попередні періоди. При цьому точний облік не ведеться. Інший недолік системи пільг полягає у відсутності персоніфікованого реєстру одержувачів пільг .

Створення такого реєстру допомогло б вирішити проблему оцінювання потреби кожної області /району в бюджетних коштах для фінансування пільг.

Тому питання надання пільгам адресного характеру назріло.

З метою збереження транспортної галузі і зокрема міського електротранспорту та автотранспорту просимо:

1. Встановити єдиний порядок розподілу державних коштів серед пільгових категорій, який би враховував потребу в пересуванні кожної із них.

2. Стимулювати перевізника вести облік фактично перевезених пасажирів, чи запровадити електронний квиток для встановлення величини реального тарифу на проїзд.

 

 

Секретар міської ради                                                        Григорій Пустовіт