Про Звернення щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»
З метою забезпечення фінансовими ресурсами виконання делегованих державою повноважень на місцевий рівень, виконання обов’язків держави передбачених Конституцією України та у зв’язку з прийнятим Закону України «Про Державний бюджет на 2017 рік», відповідно до ст.25, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Ухвалити Звернення щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік».
2. Направити Звернення головам депутатських фракцій і груп Верховної Ради України та міським радам міст обласного значення.
3. Текст Звернення оприлюднити на офіційному сайті міської ради та в газеті «Луцький замок».
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на секретаря міської ради (Вусенко Ю.В.) та постійну комісію міської ради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою, житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергозбереження (Козюра А.Г.).
Міський голова Микола Романюк
Додаток до рішення міської ради
від _________ № ____
Голові фракції Політичної партії
«Всеукраїнське об’єднання
«Батьківщина»
Тимошенко Ю.В.
Голові фракції ПАРТІЇ
«БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА»
Гриніву І.О.
Голові фракції Радикальної партії
Олега Ляшка
Ляшку О.В.
Голові фракції Політичної партії
«Об’єднання «САМОПОМІЧ»
Березюку О.Р.
Голові фракції Політичної партії
«Народний фронт»
Бурбаку М.Ю.
Співголовам фракції Політичної
партії «Опозиційний блок»
Бойку Ю.А.
Вілкулу О.Ю.
Голові групи «Воля народу»
Москаленку Я.М.
Голові групи «Партія
«Відродження»
Хомутинніку В.Ю.
ЗВЕРНЕННЯ
щодо внесення змін до Закону України
«Про Державний бюджет України на 2017 рік»
21 грудня 2016 року Верховною Радою України було прийнято бюджетний пакет проектів: "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (№5000), "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (№5130), "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" (№5131), "Про внесення змін до Податкового кодексу України" (№5132).
Проаналізувавши запропоновані новації бюджету на 2017 рік, встановлено, що зміни в податковому законодавстві, Бюджетному кодексі України та соціальних законах спрямовані на скорочення соціальних зобов’язань держави перед громадянами і перекладенням фінансового тягаря на місцеві бюджети.
В Держбюджеті на 2017 рік закладені величезні ризики невиконання плану доходів, відповідно, і незабезпечення низки важливих видаткових напрямів. Крім того, існують ризики, які негативно вплинуть на реалізацію фінансової децентралізації та функціонування громад.
Основна ідея закону про Державний бюджет на 2017 рік – перекинути тягар відповідальності за соціальні проблеми на місцеві органи самоврядування.
У Законі України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» не передбачено витрати на оплату комунальних послуг медичних закладів та загальноосвітніх закладів освіти, а також утримання адміністративно-технічного персоналу шкіл, фінансування спеціалізованих медичних установ. Вказані витрати покладаються на місцеві бюджети.
Під прикриттям «децентралізації» на місцеві бюджети нагромаджуються додаткові видатки, які у 2016 році фінансувалися з держбюджету. Слід зазначити, що додаткових фінансових ресурсів місцевим бюджетам не надається.
Крім того, на державному рівні не вирішено питання пільг щодо послуг зв’язку та компенсації за перевезення пільгових категорій громадян. Повністю перекладено обов’язок фінансування пільгового перевезення на місцеві бюджети, а це фактично позбавить пенсіонерів, дітей війни, учасників війни, ветеранів праці та інших громадян державних гарантій на безоплатний проїзд.
Державний бюджет України на 2017 рік спирається на оптимістичний варіант збільшення доходів, не враховує структурні зміни в розподілі фінансових потоків через зміни податкового та бюджетного законодавства. Крім того, прогноз доходів бюджету не передбачає здійснення заходів по детінізації.
Фактично, уряд зобов’язався перед МВФ вирішувати всі державні проблеми за рахунок громадян України.
В результаті таких змін з’явиться не лише непосильний тягар для місцевих бюджетів, але й порушиться принцип збалансованості бюджетної системи України. Передача фінансування з державного бюджету до місцевих бюджетів закладів охорони здоров'я, без жодного ресурсного збалансування, суперечить статті 142 Конституції України та пункту 1 статті 85 Бюджетного кодексу України.
Слід зазначити, що право на пільговий проїзд (як і інші соціальні пільги) ґарантується державою тому має забезпечуватись коштами державного бюджету, а не за рахунок органів місцевого самоврядування. Переведення визначеного соціального забезпечення на рівень органів місцевого самоврядування призведе до порушення стабільної та передбачуваної системи прав громадян і гарантій їх реалізації, знизить відповідальність держави перед громадянами за виконання своїх соціальних зобов'язань.
Місцеві бюджети неспроможні здійснити належне фінансування передбачених видатків, результатом чого може стати не лише зниження рівня якості медичних та освітніх послуг, а й занепад даних галузей у цілому. Видатки на оплату комунальних послуг, ліквідацію аварійного стану закладів, проведення капітальних та поточних ремонтів приміщень, тощо в дійсності неможливо здійснювати з місцевих бюджетів, особливо в умовах складної економічної ситуації в державі.
З метою забезпечення дотримання принципу субсидіарності та відповідності доходів органів місцевого самоврядування їх повноваженням, які передаються для виконання в 2017 році, ми, депутати Луцької міської ради, просимо Вас внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» в частині передбачення видатків на збільшення освітньої та медичної субвенції місцевим бюджетам, забезпечення безоплатного перевезення пасажирів пільгових категорій населення у найкоротші терміни.
Секретар міської ради Юлія Вусенко