Про звернення з окремих проблемних питань дошкільної освіти
Керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Підтримати звернення депутата Луцької міської ради Осіпова Андрія Олексійовича щодо вирішення окремих проблемних питань дошкільної освіти (додається). Звернутись до Верховної Ради України, Президента України, Міністра освіти і науки України про вирішення питань висловлених у зверненні.
2. Рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Луцької міської ради, у газеті «Луцький замок», а також доведенню до відома трудових колективів дошкільних навчальних закладів м. Луцька.
Міський голова Микола Романюк
Додаток
до рішення міської ради
від _____________ № ______
Верховна Рада України
Президент України
Міністр освіти і науки України
ЗВЕРНЕННЯ
Ми депутати Луцької міської ради VI скликання стурбовані критичним станом у закладах дошкільної освіти. Серед усього загалу проблем, що потребують вирішення, найнагальнішими, на наше переконання, у даний час є:
1. Міністерством освіти і науки України було видано наказ від 06.10.2010р. №930 „Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників”. Дане Положення містить у собі надзвичайно прогресивні напрацювання і нововведення, є послідовним і структурованим нормативно-правовим актом. Проте, разом із необхідністю реформування процесу атестації педагогічних працівників, також необхідним є дотримання принципів законності, соціальної справедливості, доцільності, обґрунтованості тощо. Просимо Вас сприяти внесенню змін до згаданого Положення в частині:
1.1. Усунення обмежень трудових колективів навчальних закладів, кількість яких становить менше 15 чоловік;
1.2. Усунення випадків звільнення кваліфікованих і досвідчених працівників дошкільних навчальних закладів, які розпочали працювати у навчальному закладі в період з 2001 року по 2010 рік, проте, не мають відповідної спеціальної дошкільної педагогічної освіти з підстав невідповідності атестаційним вимогам.
1.2.1. За нашим переконанням, такі вимоги є незаконними, бо встановлюють вимоги до працівників, які вже працюють у дошкільному навчальному закладі, у зворотному часі. При прийнятті правил атестації атестаційні вимоги (обмеження) слід запроваджувати щодо працівників, які прийняті на роботу після прийняття вимог про атестацію; в свою чергу щодо працівників, які вже працюють повинні зберігатись атестаційні вимоги, що висувались на час їх прийняття на роботу.
1.2.2. Окрім цього, від таких нововведень потерпають педагогічні працівники, які є кваліфікованим та мають потрібний обсяг знань. Проте, їх визнають такими, що не відповідають атестаційним вимогам, без проведення атестації, лише за формальними ознаками. На наше переконання, атестувати слід передусім самого працівника, а не отримані ним дипломи.
1.2.3. Від запроваджених вказаним вище Положенням нововведень утворюється кризова ситуація у дошкільних навчальних закладах. В окремих закладах під звільнення на протязі одного-двох років підпадуть від 20 до 50% наявного персоналу. При цьому, звільненими будуть фахові працівники, які мають значних досвід. Натомість, виправити ситуацію за рахунок прийняття інших працівників із визначеною законом освітою є неможливим через їх відсутність у необхідній кількості.
1.2.4. Без внесення змін до згаданого Положення, виправлення ситуації та захист педагогічних працівників від проведення звільнення внаслідок невідповідності атестаційним вимогам у реальному часі є неможливим. Оскільки вступити на навчання усі працівники, які не мають відповідної дошкільної педагогічної освіти, не мають змоги через обмеженість міст у навчальних закладах, високу вартість навчання, існування особистих перепон тощо.
1.2.5. Усе перераховане обумовлює нагальну необхідність виправлення ситуації, внесення змін до Положення.
1.3. Окремі вимоги визначені згаданим Положенням ставлять у несправедливе становище щодо присвоєння кваліфікаційних категорій керівникам гуртків, секцій, студій, інших форм гурткової роботи, працівникам, які працюють на посадах майстра виробничого навчання; культорганізатора; акомпаніатора; екскурсовода тощо. Запроваджені обмеження, за нашим переконанням, є вкрай необґрунтованими і недоцільними.
1.4. Вимоги попереднього положення про акредитацію дозволяли обирати категорії згідно із виявленими якостями, обрати вищу категорію, перестрибнути через категорію тощо. Тобто, такі положення відповідали справжньому стану акредитацій та виявленому рівню знань і досвіду педагогічних працівників; попередні вимоги дозволяти оцінювати особу реально, а не лише за формальними ознаками. Натомість прийняте 06.10.2010р. Положення регламентує можливість присвоєння кваліфікаційних категорій виключно в чіткій послідовності і через визначений проміжок часу. Це є надмірною формалізацією процесу атестації і, зрозуміло, не відповідає вимогам дійсності, перебігу часу, особливостям розвитку професійних здібностей конкретного педагогічного працівника.
1.5. На наше переконання є неприпустимим запровадження нових вимог проведення акредитації посередині навчального року, як це було здійснено при прийнятті Положення від 06.10.2010р.
1.6. Окрім наведеного вище, слід звернути увагу на необхідність зрівняння в правах педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів із педагогічними працівникам загальноосвітніх шкіл. Зокрема, несправедливою є різниця у тривалості щорічної відпустки, відсутності необхідних доплат, нерівність у соціальних гарантіях тощо.
1.7. Наведене вище вимагає нагальної роботи по внесенню змін до діючого законодавства, зокрема до Закону України „Про позашкільну освіту” та Положення про атестацію педагогічних працівників, що затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. №930.
1.8. Просимо у щомога короткий строк вжити реальних заходів спрямованих на вирішення окреслених у даному зверненні питань. Також просимо повідомити Луцьку міську раду про заплановані заходи та шляхи вирішення оголошених вище проблем.
Секретар міської ради Григорій Пустовіт