Протокол № 5 засідання головної постійної комісії для забезпечення здійснення у виконавчих органах міської ради державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
ПРИСУТНІ:
Недопад Г.В. – перший заступник міського голови, голова комісії;
Смаль Б.А. – директор департаменту економічної політики, заступник голови
комісії;
Гвоздецька В.М. – головний спеціаліст відділу економічного розвитку
департаменту економічної політики, секретар комісії;
Біскуп Т. М .– в.о. голови правління ГО “Асоціація захисту прав малого та
середнього бізнесу “Бізнес — Волинь”.
Гаврилевська Л. М. – заступник директора департаменту, начальник відділу
доходів бюджету департаменту фінансів та бюджету;
Греля А. Ю. – начальник юридичного відділу департаменту житлово-комунального
господарства;
Карпук О. О. – начальник відділу економічного розвитку департаменту
економічної політики;
Ковальчук Р.Л. головний спеціаліст служби містобудівного кадастру управління
містобудування та архітектури;
Рибай Н. А. – начальник управління розвитку підприємництва та реклами;
Юрченко Н. М – директор юридичного департаменту;
Штинька Н. А. – начальник відділу тарифної політики департаменту економічної
політики.
ВІДСУТНІ:
Іовенко Т.С. – голова обласної організації приватних роботодавців торгівлі та
комерційної сфери;
Побережна В.О. – голова постійної комісії міської ради з питань торгівлі, послуг та
розвитку підприємництва, депутат міської ради.
ЗАПРОШЕНІ:
Ютовець О. – координаторка Всеукраїнської компанії “Молодь вільна від куріння”;
Купира Д.– член громадської організації “Життя” (пристуній в режимі “онлайн”).
До відома. ГО «Життя» працює задля зміцнення людського потенціалу та зменшення
смертності й захворюваності від неінфекційних захворювань, спровокованих вживанням
тютюну, алкоголю, неправильним харчуванням та нерухливим способом життя. Організація
напрацьовує законодавчі зміни та комунікує їх до влади, об’єднує зусилля громадськості,
експертів та державних органів, міжнародних організацій щодо створення умов, які
полегшують вибір людей на користь їхнього здоров’я.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
Розгляд проєкту рішення міської ради “Про встановлення заборон та обмежень
щодо розміщення товарів, інформації і реклами тютюнових виробів, електронних
сигарет, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв
для електричного нагрівання тютюну та інших новітніх виробів з тютюну” на
відповідність ст. 9 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у
сфері господарської дільності”.
СЛУХАЛИ:
Недопад Г. В. – ознайомив присутніх з порядком денним засідання та
запропонував розглянути проєкт рішення міської ради “Про встановлення заборон
та обмежень щодо розміщення товарів, інформації і реклами тютюнових виробів,
електронних сигарет, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання
(ТВЕН), пристроїв для електричного нагрівання тютюну та інших новітніх виробів
з тютюну” на відповідність ст. 9 Закону України “Про засади державної
регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (розгляд пропозицій,
зауважень від громадськості, зацікавлених осіб щодо проєкту рішення).
ДОПОВІДАЛИ:
Рибай Н. А. – за ініціативою депутата міської ради Данильчука П.П.,
громадської Всеукраїнської компанії “Молодь вільна від куріння” та громадської
організації “Життя” був розроблений вищезгаданий проєкт рішення міської ради.
Відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики
у сфері господарської діяльності” щодо вказаного проєкту рішення було розпочато
регуляторну процедуру (включено в план діяльності проєктів регуляторних актів на
2020 рік, підготовлено аналіз його регуляторного впливу, опубліковано
повідомлення про оприлюднення проєкту в газеті “Луцький замок” від 20 серпня
2020 № 32 та розміщено 21.08.2020 всі необхідні документи на офіційному сайті
Луцької міської ради в розділі “Регуляторна політика”).
Для приймання пропозицій та зауважень щодо проєкту регуляторного акта
було встановлено строк - 1 місяць з дня його оприлюднення у засобах масової
інформації. Протягом цього терміну до Луцької міської ради надійшли листи від
Національної Організації Роздрібної Торгівлі, Асоціації міст України, ТОВ “Волинь
ТАБАК”, федерації роботодавців України, громадської спілки “Спілка Українських
підприємців”, Європейської бізнес асоціації (додаються), які містять певні
зауваження та заперечення, щодо доцільності прийняття регуляторного акту,
зокрема, надійшли пропозиції, де одноголосно закликають Луцьку міську раду
діяти виключно в правовому полі, не порушувати Конституцію та закони України,
забезпечити законні методи досягнення ідеї зниження тютюнопаління,
зосередивши зусилля на тих порушеннях в сфері нелегальної торгівлі тютюновими
виробами, які несуть негативні наслідки як для суспільства, так і для легальних
чесних підприємців громади.
На запит міської ради, щодо погодження вказаного проєкту рішення, від
Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету
України отримано відповідь про не погодження цього проєкту у зв’язку із
порушенням органом місцевого самоврядування законодавства про захист
економічної конкуренції та перевищення повноважень щодо встановлення заборон
і обмежень, не передбачених Законом України “Про заходи щодо попередження та
зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я
населення”.
З усіма пропозиціями, зауваженнями які надійшли до Луцької міської ради
членів комісії та ініціаторів проєкту регуляторного акту було ознайомлено.
Смаль Б. А.— враховуючи усі отриманні зауваження та пропозиції, вважаю,
що регуляторну процедуру щодо проєкту рішення Луцької міської ради “Про
встановлення заборон та обмежень щодо розміщення товарів, інформації і реклами
тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюновмісних виробів для
електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для електричного нагрівання тютюну
та інших новітніх виробів з тютюну” необхідно припинити.
Проте, якщо проєкт рішення, буде подано на розгляд депутатів міської ради і
прийнято на сесії, це рішення із великою ймовірністю буде оскаржено у суді та
скасовано.
Юрченко Н. М. – органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Якщо на законодавчому рівні питання порушені у поданому проєкті
регуляторного акту будуть врегульовані, лише тоді органи місцевого
самоврядування зможуть на місцях приймати відповідні рішення.
Смаль Б. А. – поцікавився, чи є ще місто в Україні, яке розглядало чи
прийняло подібні рішення. Чи не перевищуємо ми, як представники органів
місцевого самоврядування, свої повноваження, оскільки є заперечення щодо
проєкту рішення від західного міжобласного територіального відділення
антомонопольного комітету України.
Купира Д. – у жодному місті такі рішення не приймались. Регуляторні
процедури щодо аналогічних проєктів рішень було розпочато у містах Збараж та
Чортків, але призупинено та відмінено на певних етапах. Запропонував Луцькій
міській раді стати першій щодо прийняття такого рішення. Зважаючи на низку
законів та рекомендацій можна спробувати внести проєкт рішення на розгляд
депутатів Луцької міської ради. Наголосив, що в разі прийняття рішення, скасувати
його можна лише за рішенням суду.
Під час пандемії COVID-19, відповідно до рекомендацій Міністерства охорони
здоров’я Українм та Центру громадського здоров’я МОЗ України вживання тютюну
несе додаткову небезпеку для людей в даний період. Також, відповідно до Закону
України “Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових
виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення (ст. 16 “Заборона реклами,
стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів”) чітко прописано, що
забороняються будь-яка реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів,
знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під
якими випускаються тютюнові вироби.
Смаль Б. А. – запропонував ініціаторам проєкту рішення сісти за “стіл
переговорів” із усіма зацікавленими організаціями та знайти спільну позицію.
Наголосив, що на даний момент всі їхні офіційні звернення закінчуються словами
“не погоджувати даний проєкт рішення”... Тобто предмета домовленості поки що
немає. На даний момент є лише законодавча база, яку ми повинні враховувати і
виконувати.
Однак, наголосив, що Луцька міська рада беззаперечно підтримує ідею
боротьби із тютюнопалінням та усіма можливими методами пропагує здоровий
спосіб життя (будівництво спортивних майданчиків, проведення
найрізноманітніших спортивних заходів, до яких залучаються усі верстви жителів
міста та ін.).
Недопад Г. В. – враховуючи зауваження громадських організацій, ТОВ
“Волинь Табак”, Асоціації міст України та західного міжобласного територіального
відділення антимонопольного комітету України запропонував припинити
регуляторну процедуру щодо проєкта рішення міської ради “Про встановлення
заборон та обмежень щодо розміщення товарів, інформації і реклами тютюнових
виробів,електронних сигарет, тютюновмісних виробів для електричного
нагрівання (ТВЕН), пристроїв для електричного нагрівання тютюну та інших
новітніх виробів з тютюну”.
Голосували: “за” – 11 чол., “утрималось” – 0 чол., “проти” – 0 чол.
УХВАЛИЛИ:
1.Врахувати всі пропозиції, зауваження до проєкту рішення, які надійшли до
Луцької міської ради та припинити регуляторну процедуру щодо проєкту рішення
міської ради “Про встановлення заборон та обмежень щодо розміщення товарів,
інформації і реклами тютюнових виробів,електронних сигарет, тютюновмісних
виробів для електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для електричного
нагрівання тютюну та інших новітніх виробів з тютюну” відповідно до ст 9 Закону
України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської
діяльності.
2. Рекомендувати ініціаторам (громадським організаціям “Всеукраїнська
компанії “Молодь вільна від куріння”, за “Життя”) організувати відкриті
обговорення (громадські слухання, круглі столи тощо) з представниками бізнесу,
західного міжобласного територіального відділення антимонопольного комітету
України, асоціації міст України і т. п. щодо висвітлення проблематики
встановлення заборон та обмежень щодо розміщення товарів, інформації і реклами
тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюновмісних виробів для
електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для електричного нагрівання тютюну
та інших новітніх виробів з тютюну.
3.Управлінню розвитку підприємництва та реклами, відповідно до частини 7
статті 9 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності”, надати відповіді на отримані зауваження та пропозиції
із врахуванням прийнятого членами комісії рішенням, щодо проєкту регуляторного
акту “Про встановлення заборон та обмежень щодо розміщення товарів,
інформації і реклами тютюнових виробів, електронних сигарет, тютюновмісних
виробів для електричного нагрівання (ТВЕН), пристроїв для електричного
нагрівання тютюну та інших новітніх виробів з тютюну”.
Голова постійної комісії для забезпечення
здійснення у виконавчих органах міської ради
державної регуляторної політики
у сфері господарської діяльності Григорій НЕДОПАД
Секретар комісії Вікторія ГВОЗДЕЦЬКА