Звіт про діяльність КП «Центр туристичної інформації та послуг» за 2019 рік
КП «Центр туристичної інформації та послуг» (далі ‒ КП «ЦТІ») створене рішенням Луцької міської ради від 30.09.2009 № 47/7 «Про створення комунального підприємства «Центр туристичної інформації та послуг», засноване на комунальній власності територіальної громади міста та підпорядковане і підконтрольне Луцькій міській раді, міському голові. Працює під безпосереднім керівництвом управління туризму та промоції міста Луцької міської ради.
КП «ЦТІ» є юридичною особою, діє на підставі Статуту. Метою діяльності є сприяння розвитку туризму в місті Луцьку і включає в себе наступні завдання:
- покращення рівня туристичного обслуговування мешканців та гостей Луцька;
- посилення і стабілізація співпраці із складовими елементами індустрії гостинності міста: музеями, готелями, закладами харчування, навчальними закладами тощо;
- проведення інтелектуально-просвітницьких та пізнавально-розважальних заходів;
- підвищення ефективності використання туристичних об’єктів шляхом створення нових туристичних маршрутів;
- забезпечення належного рівня промоції міста в Україні та за кордоном;
- покращення рівня туристичного інформування про історико-культурну спадщину міста та його культурно-мистецький потенціал.
Основними напрямками роботи КП «ЦТІ» є:
- промоція Луцька;
- інформаційно-консультаційні послуги;
- функціонування сувенірної крамниці у контексті загальної господарсько-фінансової діяльності комунального підприємства.
Промоція Луцька
1. Працівники КП «ЦТІ» упродовж звітного періоду організували та втілили низку безоплатних заходів, зокрема квести, тематичні й оглядові екскурсії, презентації-зустрічі та просвітницькі лекції на краєзнавчу тематику:
- у рамках просвітницького проекту «1429: З’їзд європейських монархів у Луцьку» проведено дванадцять лекцій. Лекторами стали науковці та краєзнавці, дослідники історії Центрально-Східної Європи часів пізнього Середньовіччя Олена Бірюліна, Іван Кузьмінський, Людмила Ващук, Стефанія Демчук, Тетяна Яцечко-Блаженко, Петро Троневич, Сергій Панишко, Віталій Федорінін, Олександр Котис, Володимир Пришляк;
- забезпечено екскурсійний супровід офіційних закордонних делегацій Луцької міської ради;
- проведено безкоштовні екскурсії до Дня закоханих ‒ «Романтичний Луцьк часів З’їзду європейських монархів», «Чи є в Луцьку білоглова»: луцьке жіноцтво крізь призму міської історії»;
- у рамках співпраці з Луцькою дієцезією Римо-католицької церкви проведено лекцію «Історія Римсько-Католицької церкви на Волині» та екскурсію до Кафедрального костелу святих апостолів Петра і Павла;
- реалізовано зустріч-презентацію монографії доктора історичних наук, професорки Східноєвропейського національного університету імені Лесі України Світлани Шульги «Чехи в Західній Волині: від оселення до рееміграції»;
- до відкриття туристичного сезону 2019 проведено англомовну екскурсію «Lutsk – discover the pleasure», оглядову екскурсію містом, велоекскурсію і квест «Упізнай Луцьк»;
- упродовж літа спільно із музеями та галереями Луцька реалізовано соціально-інтелектуальний проєкт «Екскурсоводи у відпустці». Гості та мешканці Луцька отримали можливість відвідати безкоштовні екскурсії до Художнього музею, Музею «Технології минулого», Волинського краєзнавчого музею, Галереї «Образ», Музею історії Луцького братства (експозиція музею і братська усипальниця-крипта), Музею сучасного українського мистецтва Корсаків, Галереї 4/8;
- працівники комунального підприємства взяли участь у фестивалі «Бандерштат» як інформаційний партнер. У рамках фестивалю для гостей проведено три екскурсії (у тому числі ‒ англомовну);
- під час фестивалю «Князівський бенкет» на Замковій площі діяв інформаційний намет, а директор КП «ЦТІ», кандидатка історичних наук Оксана Штанько провела лекцію на тему «Міське повсякдення Луцька: 100 років після З’їзду монархів»;
- до Всесвітнього дня туризму проведено квест «Упізнай Луцьк», кіноперегляд пригодницької стрічки «Навколо світу за 80 днів» та фотовиставку «Луцьк до епохи світлин»;
- директор КП «ЦТІ» Оксана Штанько взяла участь у двох міжнародних наукових конференціях: «Досвід ревіталізації і промоції історико-культурної спадщини» із доповіддю «Популяризація історико-культурної спадщини Луцька у роботі комунального підприємства «Центр туристичної інформації та послуг Луцька» (Луцьк, 28.02.2019), а також «Луцький з’їзд 1429 року на тлі епохи», доповідь на тему «Приміряти Вітовтову корону»: популяризація зʼїзду європейських монархів у туристичній сфері сучасного Луцька» (Луцьк, 6 ‒7.09. 2019);
- спільно із управлінням туризму та промоції міста Луцької міської ради представлено туристичний потенціал Луцька на Міжнародній ХХV туристичній виставці «Na styku kultur» (Лодзь, Республіка Польща, 22 – 24.03.2019);
- взято участь у Форумі гідів у Львові та туристичному форумі «Digital в туристичній промоції» у Чернігові;
- директор Оксана Штанько взяла участь у поїздці делегації Луцької міської ради до міста Тракай (Литва) у рамках проекту «Забезпечення свободи культурної спадщини для людини та держави ‒ досвід Литви та України» задля перейняття досвіду в сфері збереження і популяризації спільної історико-культурної спадщини (6‒10.05.2019). У рамках візиту було налагоджено співпрацю із Центром туристичної інформації м. Тракай (Литовська республіка);
- збільшено число волонтерського корпусу КП «ЦТІ» завдяки залученню до роботи студентів спеціальностей «Туризм», «Історія», «Музейна справа та охорона памʼяток історії та культури» Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (далі ‒ СНУ), Луцького національного технічного університету (далі ‒ ЛНТУ), Коледжу Національного університету харчових технологій;
- проведено воркшоп для студентів першого курсу спеціальності «Музеєзнавство. Культурний туризм» СНУ на тему «Луцьк туристичний? Луцьк туристичний!»;
- створено нетворкінгові групи між КП «ЦТІ» і вищими навчальними закладами Луцька, а також з іншими центрами туристичної інформації України;
- презентовано роботу КП «ЦТІ» у рамках зустрічей із учнівською молоддю ЛНВК «ЗОШ І – ІІ ступенів № 24 – технологічний ліцей», студентами факультету міжнародних відносин СНУ та спеціальностей туристичного спрямування СНУ, ЛНТУ, Луцького інституту розвитку людини Університету «Україна». На базі Волинської обласної бібліотеки для дітей проведено ознайомчу лекцію-зустріч про туристичний потенціал Луцька із студентами Луцького педагогічного коледжу;
- підписано відповідні договори й надано базу практики у КП «ЦТІ» для студентів туристичних спеціальностей СНУ, ЛНТУ, Коледжу Національного університету харчових технологій, Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича;
- у мережі інтернет реалізовано онлайн-проекти «590_Congress_in_Lutsk», «#Музейні_Скарби_Луцька», «#LutskTourStat», «#Втрачені_святині_Луцька»;
- взято участь у теле- та радіоефірах, інтерв’ю у періодичних виданнях, присвячених історичній, культурній та туристичній тематиці у Луцьку;
- здійснено переклад двох частин аудіогіда Луцьком польською та англійською мовами. Ведеться робота щодо професійного запису текстів інтерактивної прогулянки містом і завантаження її на всесвітню туристичну платформу IZI.Travel;
- створено дві нові екскурсії містом: «Луцьк часів Зʼїзду європейських монархів», «Моє серденько»: романтично-гастрономічна екскурсія Луцьком»;
- розроблено і запроваджено у перелік послуг КП «ЦТІ» три квести: «Упізнай Луцьк», «У пошуках луцького Миколая», Klykun-quest;
- підготовлено й надруковано тримовний буклет «Луцьк: екскурсії» (українською, англійською та польською мовами), а також набір подарункових листівок «Луцьк»/ «Lutsk» (українською та англійською мовами);
- для забезпечення якісного проведення промоційно-презентаційних заходів придбано мультимедійний екран.
2. Триває робота із наповнення нового туристичного сайту Луцька VisitLutsk.com. Ресурс доповнюється актуальною інформацією про туристичні об’єкти, заклади харчування та проживання, культурні установи Луцька, а також події міста українською, англійською, польською та російською мовами. Проводиться підготовка і публікація статей, пов’язаних із напрямком «Сентиментальний туризм», впровадженого в роботу КП «ЦТІ» від початку звітного періоду.
Проводиться робота у соціальних мережах. Працівники КП «ЦТІ» ведуть сторінки VisitLutsk.com у мережах Instagram та Facebook. Сторінки у соціальних мережах є зручним способом підвищення відвідуваності туристичного сайту міста та промоції культурних подій, туристичних об’єктів тощо.
Інформаційно-консультаційні послуги
Безпосередньо у КП «ЦТІ» за звітний період було надано інформаційне обслуговування 4 449 відвідувачам з України та з-за кордону стосовно культурних подій у Луцьку, закладів проживання та харчування, туристичних об’єктів Луцька та Волинської області.
Організовано екскурсійний супровід для 127 груп. З них для гостей з-за кордону ‒ 20 (США, Австралія, Польща, Литва, Аргентина, Велика Британія, Німеччина, Африка, Франція, Туреччина, Сербія, Албанія, Нідерланди, Швейцарія, Ізраїль). Загальна кількість екскурсантів склала 1852 особи.
Окрім того, працівники підприємства супроводжують офіційні делегації Луцької міської ради. Надається інформація телефоном, через соціальні мережі, електронною поштою тощо потенційним відвідувачам міста.
Ведеться робота у напрямку «Сентиментальний туризм» ‒ здійснення екскурсійного супроводу та надання допомоги візитерам-іноземцям у пошуку родинного коріння на Волині. За звітний період у цьому напрямку віднайдено родичів громадян Ноттінгему (Велика Британія), Берліну (Німеччина) та Буенос-Айресу (Аргентина).
КП «ЦТІ» постійно відвідують не лише туристи, а й лучани, мешканці Волинської області, які хочуть дізнатись про події у місті, режими роботи туристичних об’єктів, музеїв, факти з історії Луцька, отримати промоційну поліграфічну продукцію та придбати сувеніри для особистих подорожей чи для своїх гостей.
Сувенірна крамниця
Упродовж звітного періоду КП «ЦТІ» змінило концепцію своєї сувенірної крамниці, переорієнтувавши її на брендовану продукцію з туристичною символікою Луцька. Зокрема зараз у КП «ЦТІ» реалізовуються: горнята і кавові набори, еко-пляшки, ручки та блокноти, брелоки й еко-торбинки, подарункове видання «Фотоальбом. Луцьк», краєзнавча література про Луцьк, Волинь та Україну різними мовами тощо.
Упродовж активного туристичного сезону діє послуга велопрокату, яка користується значною популярністю.
Здійснюється постійне розширення асортименту сувенірної брендованої продукції з урахуванням потреб клієнтів КП «ЦТІ».
КП "Центр туристичної інформації та послуг" 723 419.