Звіт про діяльність підприємства за 2020 рік
Звіт про роботу комунального підприємства «Центр туристичної інформації та послуг» за 2020 рік
КП «Центр туристичної інформації та послуг» (далі ‒ КП «ЦТІ») створене рішенням Луцької міської ради від 30.09.2009 № 47/7 «Про створення комунального підприємства «Центр туристичної інформації та послуг», засноване на комунальній власності територіальної громади міста та підпорядковане і підконтрольне Луцькій міській раді, міському голові. Працює під безпосереднім керівництвом управління туризму та промоції міста Луцької міської ради.
КП «ЦТІ» є юридичною особою, діє на підставі Статуту. Метою діяльності є сприяння розвитку туризму в місті Луцьку і включає в себе наступні завдання:
- покращення рівня туристичного обслуговування мешканців та гостей Луцька;
- посилення і стабілізація співпраці із складовими елементами індустрії гостинності міста: музеями, готелями, закладами харчування, навчальними закладами тощо;
- проведення інтелектуально-просвітницьких та пізнавально-розважальних заходів;
- підвищення ефективності використання туристичних об’єктів шляхом створення нових туристичних маршрутів;
- забезпечення належного рівня промоції міста в Україні та за кордоном;
- покращення рівня туристичного інформування про історико-культурну спадщину міста та його культурно-мистецький потенціал.
Основними напрямками роботи КП «ЦТІ» є:
- промоція Луцька та околиць;
- інформаційно-консультаційні послуги;
- функціонування сувенірної крамниці у контексті загальної господарсько-фінансової діяльності комунального підприємства.
Промоція Луцька
1. Працівники КП «ЦТІ» упродовж звітного періоду організували та втілили низку безоплатних заходів, зокрема квести, тематичні й оглядові екскурсії:
- забезпечено екскурсійний супровід 2-ох офіційних закордонних делегацій Луцької міської ради;
- до дня захисту дітей проведено онлайн-конкурс дитячих малюнків рідного міста.
- з нагоди відзначення 935-річчя м. Луцька на офіційних сторінках підприємства в соціальних мережах Facebook та Instagram реалізовано творчий конкурс «Я люблю Луцьк», покликаний популяризувати місто, його історію та культуру, туристичні об’єкти, виховувати любов до свого міста, проведено безкоштовну екскурсію «Луцьк – місто з душею» та безкоштовний квест «Княжими стежками».
- до Всесвітнього дня туризму проведено безкоштовні екскурсії «Луцьк від А до Я», та «Луцьк туристичний»;
- до Дня українського козацтва проведено квест «Упізнай Луцьк»;
- в період новорічно-різдвяних свят проведено низку безкоштовних заходів: квест «У пошуках Святого Миколая», екскурсії «Святий Миколай і Луцьк», «Різдвяний Луцьк», на офіційних сторінках підприємства в соціальних мережах Facebook та Instagram реалізовано фотоконкурс «Святковий Луцьк, який Ви любите»;
- проведено презентацію роботи КП «ЦТІ» у рамках зустрічей із учнівською молоддю “ЗОШ І – ІІІ ступенів № 25” Луцька та підтримано проєкт безкоштовних екскурсій “Вулицями древнього Лучеська” за посередництвом Волинського обласного центру національно-паторіотичного виховання, туризму і краєзнавства.
Працівниками КП надано інтерв’ю для телебачення про стан туризму в Луцьку в умовах пандемії, презентовано новий екскурсійний маршрут «Луцький Street Art» на Суспільному телебаченні та дитячому телебаченні “Медіа-студія”, а також квест “У пошуках Святого Миколая” на Суспільному телебаченні, взято участь в україномовному тревел-проєкті про подорожі, відзнято відеоролик про Луцьк разом з “Blog-360”.
Розроблено та запроваджено у перелік послуг КП «ЦТІ» екскурсійні тури: «Луцький Street Art», «Луцьк від А до Я», «Луцьк у дарунок», «Прогулянка на катері «На одній хвилі»», «Моє місто – частина України» із майстер-класом «Виготовлення різьбленої свічки» в свічковій майстерні Луцького замку, а також квест «Княжими стежками».
В рамках проєкту «Луцьк+» розроблено 10 туристичних маршрутів, що включають найцікавіші локації м. Луцька та інші куточки Волині:
1. Луцьк - Жидичин - Піддубці - Залісочне - Олика;
2. Луцьк - Колодяжне - Нечимне;
3. Луцьк - Рокині - Луцьк - Берестечко - Пляшева;
4. Луцьк - Старий Порицьк - Павлівка - Шацькі озера (“Смаколики Волині”);
5. Луцьк - Оконськ - Маневичі - Любешів;
6. Луцьк - Затурці - Устилуг;
7. Луцьк - Цуманська пуща - Лопатень;
8. Луцьк- Зимне - Володимир- Волинський;
9. Луцьк - Дубно;
10. Луцьк - Почаїв - Кременець - Вишнівець.
Підготовлено й надруковано візитки, брошуру про КП «ЦТІ» та послуги, які ми надаємо, двома мовами (українська, анлійська), набір подарункових листівок «Луцьк»/ «Lutsk» (українською та англійською мовами), а також здизайновано та надруковано мапу «Мурали, арт-об’єкти міста Луцька». Триває робота із наповнення туристичного сайту Луцька VisitLutsk.com. Ресурс доповнюється актуальною інформацією про туристичні об’єкти, заклади харчування та проживання, культурні установи Луцька, а також події міста українською, англійською, польською та російською мовами. Проводиться підготовка і публікація статей, пов’язаних із напрямком «Сентиментальний туризм». Проводиться робота у соціальних мережах. Працівники КП «ЦТІ» ведуть сторінки VisitLutsk.com у мережах Instagram та Facebook, кількість їх підписників за звітний період збільшилася до 505 та 3679 відповідно. Періодично поповнюємо інтернет-рубрики #Музейні скарби Луцька (популяризація мистецького й історико-культурного потенціалу Луцька, налагодження співпраці із музеями та галереями міста як складовими індустрії гостинності), #Луцьк_приємне_відкриття, #Тут_луцько, (популяризація мистецького й історико-культурного потенціалу Луцька, його особливої атмосфери та затишку), #Congress_in_Lutsk, (формування у свідомості лучан і гостей міста концепту важливості Зʼїзду європейських монархів 1429 р. в історії Луцька), #Луцьк_очима_туриста, #колись_зараз #past_now (Луцьк у минулому і сьогоденні. Фото з різницею у 100 років), #Відомі_люди_про_Луцьк. Сторінки у соціальних мережах є зручним способом підвищення відвідуваності туристичного сайту міста та промоції культурних подій, туристичних об’єктів тощо. Матеріал про Луцьк та його туристичний потенціал поширено на сайті про подорожі “У відпустку” та в різноманітних Facebook-групах туристичного спрямування.
В рамках проєкту «Стань туристом своєї країни» працівники КП «Центр туристичної інформації та послуг» розмістили інформацію про місто Луцьк та його туристичні принади на офіційному порталі “ТІЦ м. Одеса”, туристичних сайтах м. Кривий Ріг, м. Житомир, м. Кам’янця-Подільського, робота з іншими містами України триває.
В. о. директора КП «ЦТІ» Ірина Харчук взяла участь у онлайн зустрічах нетворкінгових груп центрів туристичної інформації України: “Посткарантинне. Поговоримо про туризм. Як бути ТІЦам?”; “Актуальні методи PR Центрів туристичної інформації в умовах каратину”, “Комерційна діяльність в ТІЦ”, де з доповіддю поділилася досвідом ведення комерційної діяльності в КП «ЦТІ», а також відвідано 3 Форум центрів туристичної інформації у Львові (23.10.2020 р.); працівники КП взяли участь у Міжнародній онлайн-конференції - навчанні для туристичних інформаційних центрів України та представників органів місцевого самоврядування “Принципи функціонування ТІЦ в Україні та міжнародний досвід” (Zoom, 19 листопада 2020 р.) Взято участь у спецпроекті IGotoWorld “Місто за вікенд”! Працівниками КП підготовлено інформацію, фото-, відео- та картографічні матеріали і створено презентаційну сторінку для міста Луцька та нашого ЦТІ на найбільшому туристичному порталі України UA.IGotoWorld.com.
Упродовж літа для налагодження співпраці з елементами індустрії гостинності підписано договори про посередницьку діяльність з представниками туристичного бізнесу міста про реалізацію їх туристичних послуг на базі КП “Центр туристичної інформації та послуг”. Здизайновано, надруковано та реалізовано відповідні сертифікати:
1. Нічна театралізована екскурсія "Романтика та містика Лучеська";
2. Дитяча екскурсія-квест "У пошуках скарбів старого Лучеська";
3. Екскурсія "Слідами луцьких кликунів";
4. Прогулянка на човнику в "Луцькій Венеції";
5. Спортивне побачення в "Луцькій Венеції"; Незабутнє катання на велосипеді-тандемі алеями Центрального парку культури і відпочинку імені Лесі Українки та частування морозивом в кафе на вод.
6. Романтичний вечір в "Луцькій Венеції". Сертифікат передбачає прогулянку каналами в Центральному парку культури і відпочинку імені Лесі Українки та частування смачним тістечком з ароматною кавою в кафе на воді;
7. Прогулянка на катері річкою Стир.
Проводиться робота з власниками та керівниками готелів міста і околиць з метою підписання договорів про посередницьку діяльність (отримання комісійної винагороди від бронювання номерів для туристів та туристичних груп).
В рамках співпраці з навчальними закладами міста підписано відповідні договори й надано базу практики у КП «ЦТІ» для студентів туристичних та філологічних спеціальностей (переклад) Волинського національного університету імені Лесі Українки.
Інформаційно-консультаційні послуги
Працівники комунального підприємства щоденно надають інформаційні послуги стосовно культурних подій у Луцьку, закладів проживання та харчування, туристичних об’єктів Луцька та Волинської області, опрацьовують запити туристів, що надійшли на електронну пошту, в соціальних мережах, тощо.
Загалом за звітний період до ЦТІ завітало 1327 відвідувачів, з них 165 туристів з інших країн (Польща, Туреччина, Росія, Білорусь, США, Єгипет, Південно-африканська Республіка, Сербія) та міст України (м. Київ, м. Тернопіль, м. Кривий Ріг, м. Миколаїв, м. Рівне, м. Вараш, м. Харків, м. Вінниця, м. Одеса, м. Полтава, м. Камянець-Подільський, м. Львів, м. Кропивницький, м. Чернігів).
За 2020 рік менеджерами (управителями) з туризму КП «Центр туристичної інформації та послуг» було проведено 34 екскурсії.
В зв’язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних з поширенням коронавірусної інфекції (Covid-19), була реалізована онлайн-екскурсія містом.
На постійній основі проводиться робота у напрямку «Сентиментальний туризм» ‒ здійснення екскурсійного супроводу та надання допомоги візитерам-іноземцям у пошуку родинного коріння на Волині.
КП «ЦТІ» постійно відвідують не лише туристи, а й лучани, мешканці Волинської області, які хочуть дізнатись про події у місті, режими роботи туристичних об’єктів, музеїв, факти з історії Луцька, отримати промоційну поліграфічну продукцію та придбати сувеніри для особистих подорожей чи для своїх гостей.
Сувенірна крамниця
У КП «ЦТІ» реалізовується брендована продукція з туристичною символікою Луцька: горнята і кавові набори, еко-пляшки, ручки та блокноти, брелоки й еко-торбинки, подарункове видання «Фотоальбом. Луцьк», краєзнавча література про Луцьк, Волинь та Україну різними мовами тощо.
Здійснюється постійне розширення асортименту сувенірної брендованої продукції з урахуванням потреб клієнтів КП «ЦТІ». Зокрема, цьогоріч виготовлено захисні маски з логотипом міста (50 шт.), а також лінійку сувенірної продукції з символами міста, присвяченої 935-річчю м. Луцька (футболки (30 шт.), чашки (20 шт.), блокноти (50 шт.)).
Здійснено закупівлю сувенірної та поліграфічної брендованої продукції: блокноти (70 шт.), брелоки (50 шт.), ручки (200 шт.).Підготовлено й надруковано календарі на 2021 р. (50 шт. настільних і 10 шт. настінних).
В період карантинних обмежень, вимушеного простою, працівники комунального підприємства створили онлайн-крамницю сувенірної продукції у Facebook, яка тепер функціонує на постійній основі.
В активний туристичний сезон діяла послуга велопрокату (виручка від оренди велосипедів за звітний період склала 2320 грн, з них доходу - 812 грн).
Ремонтні роботи
Укладено договір із креативною агенцією «PartyZan» про дизайн інтер’єру головної зали КП «ЦТІ», проведено тендер на ремонтні роботи та втілено в життя найкреативнішу ідею з максимальною адаптацією простору зали до потреб туристів та працівників, закуплено нові меблі, штори, телевізор тощо.
КП "Центр туристичної інформації та послуг" 723 419