1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт
Чинний
Звіт від 31.08.2021 м. Луцьк

Звіт про результати проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг за 2020 рік

         На виконання ст. 11 Закону України “Про соціальні послуги”, постанови КМУ від 1 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу директора департаменту соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації від 3 лютого 2014 року № 4 «Про організацію роботи підвідомчих установ сфери управління з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та наказу директора департаменту соціальної політики Луцької міської ради від 22 червня 2021 року № 16/11.13-1 «Про проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, які надаються територіальним центром» з 23 червня 2021 року по 30 червня 2021 року проведено зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг, що надаються відділеннями соціальної допомоги вдома територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька, далі – територіальний центр.          

         Метою зовнішньої оцінки є визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів, удосконалення організації послуг, що надаються територіальним центром.

                   Оцінка проводилася робочою групою у складі: заступника директора департаменту Клімук Вікторії Анатоліївни (голова робочої групи), провідного спеціаліста відділу по організації надання соціальних послуг та нагляду за призначенням пенсії Ковальчук Наталії Володимирівни (секретар робочої групи) та членів робочої групи начальника відділу по організації надання соціальних послуг та нагляду за призначенням пенсії Новосад Оксани Борисівни, начальника звітно-планового відділу Шаріпової Ірини Вікторівни з відома директора територіального центру Шатецької Галини Іванівни.

                   В ході проведення зовнішньої оцінки якості робочою групою застосовувалися наступні методологічні заходи: перевірка та аналіз документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг; опитування отримувачів соціальних послуг; бесіди з персоналом відділень соціальної допомоги вдома територіального центру.

                   При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися показники якості соціальних послуг, а саме: адресність та індивідуальний підхід; результативність; своєчасність; доступність та відкритість; повага до гідності отримувача соціальної послуги; професійність.

            Предметом оцінки якості стала соціальна послуга з догляду вдома.         

                   1. Адресність та індивідуальний підхід :

                   Протягом 2020 року надання соціальної послуги вдома забезпечувало 4 відділення, на обслуговуванні яких перебувало 1140 осіб. Працювало 83 соціальних робітників, відповідно штатного розпису територіального центру соціального обслуговування надання соціальних послуг м. Луцька.

                   Відділення соціальної допомоги вдома надають соціальну послугу догляду вдома відповідно до Державного стандарту, затвердженого наказом міністерства соціальної політики України від 13 листопада 2013 року № 760  за місцем проживання/перебування громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають  III, IV, V групи рухової активності) та потребують сторонньої допомоги,  надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком.

                   На кожного отримувача соціальної послуги догляду вдома визначено ступінь індивідуальних потреб на основі шкал оцінки можливості виконання елементарних та складних дій та складено індивідуальний план надання соціальної послуги догляду вдома, який відповідає визначеним індивідуальним потребам, які узгоджено з отримувачами соціальної послуги догляду вдома.

            Протягом 2020 року за послугою звернулось 165 осіб, всі взяті на обслуговування, заключено двосторонні договори про надання соціальної послуги вдома з 165 отримувачами. Переглянуто та  внесено зміни до індивідуальних планів 75 громадянам, переглянуто та внесено зміни у договори.

            У відділеннях складено та затверджено завідувачами відділень соціальної допомоги вдома графіки відвідування отримувачів соціальних послуг з урахуванням їх потреб та побажань.

В разі необхідності підопічні забезпечуються технічними засобами реабілітації (ролятори, інвалідні візки, крісла-туалети), милицями, палицями, а також матрацами, одіялами, подушками, тощо.

           2Результативність :

                    В ході проведення оцінки надання соціальної послуги догляду вдома робочою групою опитано 92 отримувача. Всі опитані громадяни висловили задоволення щодо отримання соціальної послуги догляду вдома.

            Територіальним центром протягом 2020 року було опитано 699, що становить 61,4% громадян, які отримують соціальні послуги догляду вдома, з них 697 осіб повністю задоволені роботою соціальних робітників, умовами виконання договорів, якістю надання соціальних послуг, а 2 з опитаних          (0,29 %  від кількості опитаних) громадян висловили певні зауваження щодо умов надання їм соціальної послуги догляду вдома або якості послуги. Загалом за результатами опитування отримано схвальні відгуки та виявлено позитивні зміни.

           За результатами опитування 257 громадян висловили вдячність щодо роботи соціальних робітників.

          3. Своєчасність:

                    Надання соціальної послуги з догляду вдома здійснюється після рішення про надання соціальних послуг та наказу директора територіального центру.

             В ході перевірки особових справ встановлено, що всі етапи прийняття громадян на обслуговування (визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома, прийняття рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома) виконуються у встановлені Державним стандартом строки. У кожного отримувача соціальної послуги наявний підписаний у двосторонньому порядку договір про надання соціальної послуги догляду вдома.

          4. Доступність та відкритість:   

                    Всі приміщення установи відповідають санітарним вимогам. В установі є необхідні первинні засоби пожежегасіння згідно норм належності, які розміщені на спеціально обладнаному щитку, облаштовано куточок по дотриманню правил пожежної безпеки.

           Зовнішні сходи до приміщення територіального центру облаштовано пандусом та кнопкою виклику. Інформацію на кабінетах та їх нумерацію продубльовано шрифтом Брайля, біля входу в установу встановлено метроном, перші та останні сходинки позначено контрасними лініями.

                   Разом з тим кабінет ЛФК та фізіотерапевтичний кабінет розміщені на  другому поверсі установи, в зв’язку з чим недоступні для маломобільних груп населення. Немає пандусів до входу у перукарню, кімнату дарованих речей та пральню.   

           З  метою забезпечення інформаційно-роз’яснювальної роботи, у холі територіального центру розміщені інформаційні стенди щодо соціальних послуг та порядку їх надання структурними підрозділами. Розроблено буклети, інформаційні картки, зазначена інформація розміщена у електронному довіднику ЦНАПу.

         Розміщена інформація з адресами департаменту соціальної політики Луцької міської ради, Департаменту соціального захисту населення Волинської облдержадміністрації, Мінсоцполітики, з телефонами гарячої лінії департаменту, Урядової гарячої лінії. А також інформація про порядок отримання безоплатної вторинної правової допомоги, та зазначено безкоштовний номер телефону для отримання правової допомоги. 

                   5. Повага до гідності отримувача соціальної послуги:

                   Відповідно до п. 2.3. договору про надання соціальної послуги догляду вдома передбачено, що працівники зобов’язані зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків.

           Кожен працівник дав письмове зобов’язання щодо нерозголошення інформації з обмеженим доступом, яка стала йому відомо у зв’язку з виконанням професійних, службових чи трудових обов’язків.

                   Інформація від отримувачів соціальної послуги догляду вдома про негуманні або дискримінаційні дії щодо них з боку працівників установи у виконавчі органи міської ради не надходила.

                  

          6. Професійність :

                   Штатний розпис територіального центру сформовано відповідно до законодавства України та з урахуванням норм Типового штатного нормативу чисельності працівників територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України  від 12.07.2016р. № 753.

                   Посадові інструкції розроблено з врахуванням вимог довідника кваліфікаційних характеристик випуск 80 «Соціальні послуги», затверджено наказом директора територіального центру. Розроблено програму навчання для новоприйнятих працівників, яка складається з двох блоків: нормативно-правовового та психологічної підготовки (тести, тренінги; ознайомлення з особливостями психології людей похилого віку та осіб з інвалідністю).

                   Всі працівники установи мають документ про освіту державного зразка незалежно від рівня освіти. Із 83 працівників відділень соціальної допомоги вдома 15 мають повну вищу освіту, з них 7 за напрямком підготовки «Соціальна робота». 31 працівник - має середню спеціальну освіту. Один соціальний робітник та соціальний працівник навчаються у Луцькому інституті розвитку людини Університету “Україна” за напрямком підготовки «Соціальна робота».

                   Соціальні робітники відділень соціальної допомоги вдома мають особисті медичні книжки та проходять обов’язковий медичний огляд 1 раз на рік. Відповідно до Плану роботи установи на 2020 рік робочі наради з керівниками структурних підрозділів проводились директором територіального центру щодо якості надання соціальних послуг.

                   Таким чином, за результатами зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, слід зазначити, що послуги з надання догляду вдома здійснюються відповідно до вимог діючого законодавства.

                    Разом з тим, з метою підвищення якості надання соціальних послуг, рекомендується:

  1. Дотримуватися ведення, оформлення та зберіганнядокументації (особові справи отримувачів соціальних послуг) відповідно до вимог чинного законодавства;
  2. Підвищувати рівень кваліфікації фахівців територіального центру за допомогою навчальних семінарів, тренінгів та курсів.
  3. воєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання  соціальної послуги, забезпечувати оформлення  відповідно вимог законодавства;
  4. Своєчасно переглядати  справи осіб, які перебувають на обслуговуванні відділення, індивідуальні плани надання соціальних послуг  та проводити  повторне визначення індивідуальних потреб отримувачів соціальної послуги догляду вдома та вносити відповідну іформацію;
  5. контроль за роботою соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома;
  6. ідтримувати в актуальному стані інформаційні стенди;
  7. Здійснювати опитування, збір відгуків та пропозицій отримувачів соціальних послуг або їх законних представників щодо якості надання їм соціальної послуги догляду вдома.

 

                   Проаналізовано стан якості надання соціальних послуг, визначаються напрямки щодо удосконалення та покращення якості надання соціальних послуг громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, нові форми і методи роботи тощо.

                   Згідно шкали оцінки якісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню – «Добре».

                   Разом з тим, враховуючи  оцінку якісних та кількісних показників, які передбачені Державним стандартом догляд вдома, територіальному центру необхідно продовжувати роботу з інформування населення щодо порядку надання соціальної послуги догляду вдома відповідно до вимог Державного стандарту догляду вдома через засоби масової інформації.