Звіт про роботу департаменту державної реєстрації у 2022 році
У 2022 року департамент державної реєстрації Луцької міської ради надавав 16 видів адміністративних послуг:
1) державна реєстрація права власності на нерухоме майно;
2) державна реєстрація речового права, похідного від права власності;
3) взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
4) скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
5) надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
6) надання виписки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
7) виправлення технічної помилки у відомостях Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
8) державна реєстрація обтяження речового права на нерухоме майно;
9) державна реєстрація заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна;
10) реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, судового рішення про скасування судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили;
11) виключення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про поновлення договору;
12) реєстрація, декларування місця проживання (перебування) особи;
13) зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) особи;
14) видача інформації щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) особи за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади;
15) видача інформації щодо зняття з реєстрації місця проживання (перебування) особи у зв’язку зі смертю за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади;
16) видача інформації власнику (співвласнику) житла про осіб, які задекларували або зареєстрували своє місце проживання (перебування) в належному йому (їм) житлі, за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади.
З грудня 2022 року припинено прийом адміністраторами департаменту “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку” Луцької міської ради заяв щодо адміністративних послуг “Державна реєстрація заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна” та “Реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, судового рішення про скасування судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили”. Вказані послуги почали надаватись безпосередньо державними реєстраторами відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно департаменту державної реєстрації Луцької міської ради.
І. Щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
За 2022 рік на розгляд у департамент державної реєстрації Луцької міської ради (далі — департамент) надійшло звернень з питань державної реєстрації речових прав у кількості 8 584, в тому числі щодо реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене поза межами міста Луцька, — 4 509, що становить 53 % від загальної кількості звернень.
Усі звернення розглянуто з дотриманням вимог Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та з врахуванням обмежень, запроваджених на період воєнного стану, у визначені законодавством строки (у більшості випадків державна реєстрація речових прав відбувається за 3 робочих дні).
За результатами розгляду вищевказаної кількості звернень заявникам видано 8 584 результатів адміністративних послуг, з них:
• державна реєстрація права власності на нерухоме майно — 2 949;
• державна реєстрація речового права, похідного від права власності — 2 524;
• скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень — 3;
• надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 2 312;
• виправлення технічної помилки у відомостях Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 101;
• державна реєстрація обтяжень — 152;
• державна реєстрація заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій, судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, або про його скасування — 44;
• виключення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про поновлення договору — 1;
Заяв про відкликання надійшло у кількості 498.
Відмовних рішень у державній реєстрації було прийнято — 141, що становить 1,6 % від загальної кількості виданих результатів розгляду заяв.
До бюджету в результаті сплати адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно за 2022 рік зараховано 802 007,00 грн. Разом з тим близько 23 % послуг у сфері державної реєстрації прав надано на безоплатній основі особам, що належать до пільгових категорій (із врахуванням заяв про відкликання — 27%).
ІІ. Щодо реєстрації, декларування місця проживання (перебування) осіб та ведення Реєстру територіальної громади
За 2022 рік на розгляд у департамент державної реєстрації Луцької міської ради надійшло звернень з питань реєстрації, декларування місця проживання (перебування) особи та ведення Реєстру Луцької міської територіальної громади у кількості 27 547.
Усі звернення розглянуто відповідно до вимог Закону України “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні”, постанови Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року № 265 “Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад” та з врахуванням обмежень, запроваджених на період воєнного стану.
За результатами розгляду вищевказаної кількості звернень заявникам видано 27 547 результатів адміністративних послуг, з них:
• реєстрація, декларування місця проживання (перебування) особи — 4 221;
• зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання особи — 5 905;
• видача інформації щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) особи за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади (в т.ч. у зв’язку зі смертю) — 15 045;
• видача інформації власнику (співвласнику) житла про осіб, які задекларували або зареєстрували своє місце проживання (перебування) в належному йому (їм) житлі, за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади — 2 345.
Відмовних рішень з реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання (перебування) осіб за звітний період було прийнято 19, що становить 0,2 % від загальної кількості виданих результатів розгляду заяв.
Послуги у сфері реєстрації місця проживання та ведення Реєстру територіальної громади надаються для мешканців 36 населених пунктів, що належать до Луцької міської територіальної громади. На цей час в Реєстрі Луцької міської територіальної громади наявні відомості про понад 215 тисяч осіб, місце проживання яких зареєстроване на території вказаних населених пунктів.
До бюджету в результаті сплати адміністративного збору за надання послуг щодо реєстрації, декларування місця проживання (перебування) особи/зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання за 2022 рік зараховано близько 352 214, 00 грн. (інформація про надходження до бюджету адміністративного збору не була надана департаментом фінансів, бюджету та аудиту міської ради та обрахована за формулою: кількість оплатних послуг * плата за одну послугу).
Таким чином, незважаючи на численні обмеження та тимчасове припинення роботи державних реєстрів, всього за 2022 рік в результаті надання департаментом державної реєстрації 36 131 адміністративної послуги до бюджету міста зараховано близько 1 154 221, 00 грн. Детальна інформація про роботу департаменту міститься у додатку.
Департаментом забезпечено безперервну роботу Реєстру Луцької міської територіальної громади впродовж всього періоду воєнного стану, що дозволило надавати інформацію, необхідну для роботи державних установ, судів, нотаріусів. У 2022 році департаментом надано інформацію на понад 4 000 запитів щодо реєстрації місця проживання осіб на території населених пунктів, що належать до Луцької міської територіальної громади. Безперервна робота Реєстру Луцької міської територіальної громади впродовж періоду воєнного стану сприяла роботі інших виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств при вирішенні питань соціального захисту населення, надання адміністративних послуг, квартирного обліку та розподілу житла, нарахування плати за житлово-комунальні послуги, обліку пільг та субсидій.
Департамент сприяв роботі Луцького об’єднаного міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки, на запити якого надано інформацію за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади щодо понад 2 400 осіб, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку.
Завдяки співпраці з Міністерством цифрової трансформації України забезпечено електронну інформаційну взаємодію Реєстру Луцької міської територіальної громади з відомчою інформаційною системою Державної міграційної служби та передачу інформації про задеклароване, зареєстроване, зняте з реєстрації місце проживання до Єдиного державного демографічного реєстру. Це дозволило надати можливість громадянам, незалежно від їх місцезнаходження (в тому числі тим, що перебувають за кордоном), отримувати інформацію через Портал Дія про задеклароване, зареєстроване місце проживання на території населених пунктів, що належать до Луцької міської територіальної громади.
Працівниками департаменту у межах компетенції було надано численні рекомендації та консультації щодо підготовки належних і якісних пакетів документів, необхідних для оформлення адміністративних (публічних) послуг.