Звіт про роботу департаменту державної реєстрації у 2024 році
Впродовж 2024 року департаментом державної реєстрації Луцької міської ради (далі — департамент) надано 47 553 послуги з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації/декларування місця проживання осіб та ведення Реєстру територіальної громади (на 4 % більше порівняно з 2023 роком) з 18 видів адміністративних, публічних послуг, що належать до повноважень департаменту (додаток 1—3). Вказана кількість виданих департаментом послуг становить орієнтовно третину адміністративних послуг, що надаються через Департамент ЦНАП. В результаті сплати адміністративного збору за послуги, надані департаментом, до бюджету Луцької міської територіальної громади надійшли кошти у сумі 1 691 703, 00 грн.
З метою цифровізації послуг департамент активно удосконалював надання електронних послуг через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія». У 2024 році департаментом було надано у 4,5 рази (на 355 %) більше, ніж у 2023 році електронних послуг «Державна реєстрація прав на нерухоме майно» (36 послуг) та «Реєстрація/декларування місця проживання (перебування) особи» (1 596 послуг). Крім того, департаментом забезпечено електронну інформаційну взаємодію Реєстру Луцької міської територіальної громади з відомчою інформаційною системою Державної міграційної служби, що надало можливість громадянам, незалежно від їх місцезнаходження (в тому числі тим, що перебувають за кордоном), отримувати інформацію через Портал «Дія» у вигляді Витягів з Реєстру територіальної громади про задеклароване, зареєстроване місце проживання на території населених пунктів, що належать до Луцької міської територіальної громади. У 2024 році з Реєстру Луцької міської територіальної громади видано 9 677 таких Витягів.
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 30.08.2022 №3642/5 «Про внесення змін до наказів Міністерства юстиції України від 28 березня 2016 року №898/5 та від 25 листопада 2016 року №3359/5», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 30.08.2022 за № 980/38316, департаменту в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування надано повноваження щодо проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що знаходиться на території Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Харківської, Херсонської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополь. Протягом 2024 року департаментом було надано у 2,8 рази (на 178 %) більше порівняно з 2023 роком послуг з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, що знаходиться на вказаних територіях (в тому числі тимчасово окупованих) (292 послуги).
Послуги у сфері реєстрації/декларування місця проживання (перебування) особи та ведення Реєстру територіальної громади надаються для мешканців 36 населених пунктів, що належать до Луцької міської територіальної громади. В Реєстрі Луцької міської територіальної громади наявні відомості про 215 тисяч осіб, місце проживання яких зареєстроване на території вказаних населених пунктів.
Департаментом забезпечено безперервну роботу та вдосконалення Реєстру Луцької міської територіальної громади впродовж всього періоду воєнного стану, що дозволило надавати інформацію, необхідну для роботи державних установ, судів, нотаріусів. Безперервна робота Реєстру Луцької міської територіальної громади сприяла роботі інших виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств при вирішенні питань соціального захисту населення, надання адміністративних послуг, квартирного обліку та розподілу житла, нарахування плати за житлово-комунальні послуги, обліку пільг.
Впродовж 2024 року надано відомості з Реєстру Луцької міської територіальної громади на запити державних установ та організацій, нотаріусів щодо понад 26 300 осіб, в тому числі на запити Луцького об’єднаного міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки про понад 22 000 осіб.
З початку року уточнено/актуалізовано відомості Реєстру Луцької міської територіальної громади щодо 4 218 осіб, в тому числі за зверненнями громадян щодо 1 535 осіб, а в результаті опрацювання відомостей від Державної міграційної служби, отриманих шляхом міжвідомчої електронної взаємодії, — щодо 2 683 осіб (додаток 4).
Працівниками департаменту у межах компетенції було надано численні роз’яснення та консультації щодо підготовки належних і якісних пакетів документів, необхідних для оформлення адміністративних (публічних) послуг.
І. Щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
Протягом звітного періоду на розгляд у департамент надійшло звернень з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у кількості 10 804.
За результатами розгляду вищевказаної кількості звернень заявникам видано 10 804 результата адміністративних послуг, з них:
державна реєстрація права власності на нерухоме майно (в тому числі державна реєстрація права власності за заявами в електронній формі) — 5 926;
державна реєстрація речового права, похідного від права власності — 1 839;
надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – 1 979;
внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 188;
державна реєстрація обтяження речового права на нерухоме майно — 233;
державна реєстрація заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна — 12;
реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, судового рішення про скасування судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили — 10;
надання виписки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – 1;
виключення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про поновлення договору — 1;
надання рішення про залишення заяви без розгляду у зв’язку з її відкликанням — 615.
Усі звернення розглядаються з дотриманням вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та у визначені законодавством строки (у більшості випадків державна реєстрація речових прав відбувається за 3 робочих дні).
До бюджету в результаті сплати адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (в т.ч. за скорочені строки розгляду) за 2024 рік зараховано 944 590, 00 грн. Разом з тим близько 44 % заяв розглянуто на безоплатній основі (в т.ч. для пільгових категорій).
Відповідно до вимог чинного законодавства прийом заяв щодо адміністративних послуг «Державна реєстрація заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна» та «Реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, судового рішення про скасування судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили» здійснюється безпосередньо державними реєстраторами.
ІІ. Щодо реєстрації/декларування місця проживання (перебування) особи та ведення Реєстру територіальної громади
Впродовж 2024 року на розгляд у департамент надійшло звернень з питань реєстрації/декларування місця проживання (перебування) особи та ведення Реєстру Луцької міської територіальної громади у кількості 36 749.
За результатами розгляду вищевказаної кількості звернень заявникам видано 36 749 результатів адміністративних (публічних) послуг, з них:
реєстрація/декларування місця проживання (перебування) особи — 7 314;
зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) особи — 9 135;
видача інформації щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання (перебування) особи за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади — 4 857;
видача інформації власнику (співвласнику) житла про осіб, які задекларували або зареєстрували своє місце проживання (перебування) в належному йому (їм) житлі, за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади — 2 721;
видача інформації щодо зняття з реєстрації місця проживання (перебування) померлої особи (у зв’язку зі смертю) за відомостями Реєстру Луцької міської територіальної громади — 3 045;
видача витягу з реєстру територіальної громади — 9 677.
До бюджету в результаті сплати адміністративного збору за надання послуг щодо реєстрації/декларування та зняття з реєстрації місця проживання за 2024 рік зараховано близько 747 113, 00 грн.
Детальна статистична інформація про роботу департаменту наведена в додатках 1 — 5 до цього звіту.