1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 26.01.2018 м. Луцьк

Звіт про роботу департаменту економічної політики у 2017 році

Протягом звітного періоду продовжувалась робота над «Проектом реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк», що реалізується ДКП «Луцьктепло», спільно з ЄБРР. Уже здійснено першу вибірку, а саме отримано частину гранту від Фонду E5P в сумі 750 тис. євро за лотом №6 «Встановлення котла на альтернативному паливі». Наразі ведуться роботи із підготовки до встановлення обладнання. Крім зазначеного вище, підрядником виконано частину робіт за лотом № 2а «Перепідключення споживачів». Вибірку кредитних коштів в сумі 688 тис. євро планується здійснити у 2018 році. Що стосується інших заходів, передбачених проектом, документальна їх частина перебуває на стадії готовності, потребує затвердження та узгодження з банком.

У 2017 році завершено реалізацію спільного проекту КП «Луцькводоканал» та НЕФКО  «Модернізація і реконструкція системи подачі води та водовідводу у м. Луцьку». Отримано 495 тис. євро кредитних коштів. В рамках проекту повністю змонтовано нове насосне обладнання, переоснащено артезіанські свердловини. Замінено застаріле обладнання (шафи керування, прилади обліку, засувки, крани, труби, фітинги тощо). Внаслідок економії кредитних коштів та власного внеску КП «Луцькводоканал» додатково здійснено капітальний ремонт системи аерації очисних споруд каналізації на вул. Селищній, 90, в м. Луцьк на загальну суму 2828,6 тис. грн.

 
 

  

 

За проектом «Модернізація системи водопостачання та водовідведення м. Луцька», що реалізується КП «Луцькводоканал» за кошти Європейського Інвестиційного Банку передбачено отримання понад 10,8 млн. євро на комплексне оновлення та модернізацію технологічної системи водопідготовки, реконструкцію каналізаційних очисних споруд та заміні зношеної техніки. У звітному періоді було підготовлено ТЕО проекту, пройдено черговий етап відбору Мінрегіоном, отримано погодження Мінфіну та присвоєно 2-й клас, що відповідає критерію фінансової самоокупності.

Проектом «Оновлення інфраструктури електротранспорту міста Луцька», що реалізуватиметься КП «Луцьке підприємство електротранспорту» за кошти Європейського Інвестиційного Банку передбачене отримання близько 5,8 млн. євро кредитних коштів на оновлення рухомого складу та на будівництво нового відрізку тролейбусної контактної мережі. В рамках проекту підготовлено попереднє ТЕО та напрацьовано технічні специфікації рухомого складу, які на сьогоднішній день узгоджені з Мінінфраструктури.

Продовжувалась робота над проектами, що можуть фінансуватися за коштів державного фонду регіонального розвитку у 2018 році. На фінансування за рахунок зазначеного джерела розроблено та подано шість інвестиційних проектів загальною вартістю 95548,06 тис. грн. Загальна сума перспективних залучень із державного бюджету становить 83983,82 тис. грн.

У звітному періоді розроблено та рішенням сесії Луцької міської ради затверджено положення щодо впровадження бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Луцька. Початок конкурсу запланований на 2018 рік. Розпочато роботи з підготовки до впровадження системи «Картка лучанина» в місті Луцьку та створено відповідну роботу групу, проведено ряд робочих нарад, зустрічей та переговорів з представниками банків та зацікавлених сторін, здійснено робочу поїздку до м. Мукачево з метою обміну досвідом.

В рамках співробітництва територіальних громад Луцької міської ради та Прилуцької сільської ради Ківерцівського району проводилась активна робота щодо реалізації заходів, передбачених відповідними договорами про співпрацю.       Зокрема, на виконання вказаних договорів у 2017 році з бюджету м. Луцька цільовими субвенціями було профінансовано коштів в сумі 2 млн. 645 тис. грн., з яких 2,5 млн. грн. – на капітальний ремонт дороги по вулиці Наливайка в м. Луцьк та вулиці Івана Богуна в с. Прилуцьке, 100 тис. грн. – на реконструкцію частини приміщення будинку культури під ЦНАП та 45 тис. грн. – на придбання медичного обладнання та ліків для ФАПу с. Прилуцьке. Крім зазначеного вище реалізовано ряд інших заходів, передбачених договорами про співробітництво в медичній, освітній, культурній, транспортній, комунальній та сфері адміністративних послуг тощо. Одночасно велася робота із налагодження співробітництва з Підгайцівською сільською радою та прийнято рішення міської ради від 26.07.2017 №29/2, яким дано згоду на добровільне об’єднання з громадами Підгайцівської, Гіркополонківської та Прилуцької сільських рад.

У 2017 році в бюджетній сфері, житловому секторі, промисловості та житлово-комунальному господарстві було впроваджено 153 енергозберігаючі заходи на загальну суму 65,510 млн. грн., що дасть економію 8,878 млн. грн. в рік.

Безпосередньо в енергозбереження в закладах бюджетної сфери за відповідний період інвестовано 8,722 млн. грн., що дозволить економити 672 тис. грн. щорічно.

 

Динаміка споживання енергоносіїв бюджетними установами за 2017 рік в порівнянні з 2013 становить: електроенергія +10,1%; тепло -33,1%; газ -20,1%; гаряча вода -26,2%; холодна вода +2,5%.

Використання бюджетними установами енергоресурсів у 2017 році в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року засвідчує, що по деяких видах енергоносіїв відбувається зменшення споживання у натуральних показниках (теплопостачання та постачання холодної води), так і ріст споживання елетроенергії, природного газу та холодної води. У цілому ж бюджетними закладами у 2017 році, що підключені до програми енергоплан спожито енергоносіїв у грошовому вимірі на 2,5 млн. грн. менше ніж у минулому році, при цьому слід відмітити, що зменшення відбулось за умови підняття вартості енергоносіїв по усіх видах.

            В системі онлайн моніторингу споживання енергоносіїв у бюджетних установах змінено періодичність подання показників засобів обліку з щодекадного на два рази в тиждень. Організовано оперативне реагування на ненормоване підвищення споживання енергоносіїв в установах. Також розпочато проведення інструментальних обстежень закладів бюджетної сфери для виявлення наднормативного  споживання енергоносіїв та перевірки якості виконаних робіт з енергомодернізації. Загальна площа бюджетних закладів, включених в систему моніторингу споживання енергоносіїв, становить 380,122 тис. м2., або до програми енергоплан підключено 229 будівель бюджетної сфери.

Значну увагу міська влада приділяє залученню інвестицій в енергозбереження, оскільки енергоефективність є суттєвим способом заощадити кошти на енергоносії і однією з передумов сталого енергетичного розвитку країни.

Зокрема, 6 квітня 2017 року на сесії міської ради було прийнято рішення за № 22/7 «Про погодження умов Попередньої Кредитної Пропозиції по проекту «Енергоефективність в громадських будівлях м. Луцька». Також підписано Попередню Кредитну Пропозицію по даному проекту, який передбачатиме отримання кредиту у розмірі 5 млн. євро від Північної Екологічної Фінансової Корпорації НЕФКО та 1,3 млн. євро гранту від Фонду E5P. За ці кошти планується утеплити фасади та дахи, встановити ІТП, замінити вікна та двері, модернізувати систему освітлення у 40 бюджетних будівлях. На завершальній стадії розгляду перебувають Кредитний та Грантовий договори по проекту.

Продовжується робота у рамках співпраці по фінансуванню проекту з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією «Підвищення енергетичної ефективності закладів бюджетної сфери міста Луцька». Луцькою міською радою підписано Кредитний та Грантовий договори, отримано дозвіл Міністерства фінансів України на здійснення запозичення. Кредит від НЕФКО становитиме приблизно 10 млн. грн., грант від фонду E5P – 195,197 тис. євро. За ці кошти планується утеплити фасади, встановити індивідуальні теплові пункти, замінити вікна та двері на енергозберігаючі, модернізувати систему освітлення у 8 бюджетних закладах міста. На даний час закінчено проведення усіх тендерних процедур, зареєстровано грант у Міністерстві економічного розвитку та торгівлі України та отримано перший транш кредитних коштів у розмірі 3 млн. гривень.

27 квітня 2017 року містом підписано Меморандум про партнерство щодо запровадження систем енергетичного менеджменту для підвищення енергетичної ефективності будівель бюджетних установ з Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України. Метою співробітництва є об’єднання та координація зусиль сторін щодо здійснення низки управлінських рішень для досягнення максимально ефективного використання енергоносіїв бюджетними установами, що фінансуються з місцевих бюджетів та зниження енерговитрат, не збільшуючи при цьому видатки з бюджету.

25 серпня 2017 року, під час святкування Дня міста, спільно з проектом «Муніципальна енергетична реформа в Україні» було організовано «Містечко USAID» в якому Агентство США з міжнародного розвитку презентувало головні напрямки своєї роботи у Луцьку, а 27 вересня 2017 року проведено День сталої енергії – 2017 у місті Луцьку, який передбачав популяризацію раціонального використання енергетичних ресурсів серед мешканців. Під час проведення даного заходу було представлено кращі місцеві напрацювання у сфері енергозбереження, підвищено рівень обізнаності громадськості щодо змін клімату та актуальних проблем енергоефективності.

У минулому році, як і в минулі роки продовжувалась робота над питаннями регуляторної політики у місті. Зокрема, проведено 8 засідань головної постійної комісії для здійснення у виконавчих органах міської ради державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності на яких розглянуто 11 проектів рішень на відповідність Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Пройшли повну регуляторну процедуру та були прийняті 6 регуляторних актів, в тому числі і рішення міської ради (регуляторний акт) «Про затвердження Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Луцька у новій редакції». У даному рішенні передбачено збільшення відсотків пайової участі, що сплачується до бюджету міста із 1,5 до 3 (для квартир, будинків одноквартирних загальна площа яких більше 300 кв.м., багатоквартирних будинків), а також спрямування коштів у розмірі, який є еквівалентним 50 % коштів, отриманих як пайова участь на фінансування «Програми забезпечення житлом на умовах співфінансування учасників бойових дій, інвалідів війни, які були призвані на військову службу по мобілізації для участі в проведенні антитерористичної операції, а також членів сімей загиблих (померлих), зниклих безвісти військовослужбовців зазначених категорій на 2017-2019 роки».

У минулому році проводилась робота із підготовки матеріалів до  Програми економічного і соціального розвитку міста Луцька на 2018-2019 роки. Здійснено аналіз показників фінансових планів комунальних підприємств міста на 2017 рік та показників виконання фінансових планів за перше півріччя 2017 року та 2016 рік, про що підготовлено відповідну інформацію та розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради.

         Крім того, було забезпечення проведення Конкурсу кращих громадських ініціатив відповідно до Програми підтримки ініціатив жителів м. Луцька на 2017 рік. Всього для участі у конкурсі жителями міста було подано 42 проекти, за результатами голосування перемогу здобули 12 ініціатив, з яких повністю реалізовано 6 ініціатив:

- “Луцьк у долонях»;

- «Безпечний вигул собак у Сквері Героїв Майдану»;

- «Сквер мрійників та інтелектуалів»;

- «Рекреаційна зона до 6 та після 60 і всім, всім, всім»;

- «Екозона відпочинку»;

- «Майданчик для Панна-Футболу».

         Завершення реалізації ще 3 проектів заплановано на березень-квітень 2018 року  («Сквер на Перемоги-Огієнка», «Інтелектуальне інтерактивне табло» та «Арт-альтанка»).

   

         Продовжуватиметься реалізація Конкурсу кращих громадських ініціатив і у 2018 році, відповідно до рішення міської ради від 15.12.2017 № 35/6 «Про внесення змін до рішення міської ради від 27.07.2016 № 11/4 «Про Програму підтримки ініціатив жителів міста Луцька на 2017 рік».

      В рамках роботи із підготовки Стратегічного плану розвитку міста Луцька   22 квітня 2017 року в конференц–залі компанії «Модерн – Експо» був підписаний меморандум про співпрацю в рамках проекту «Публічна політика» між громадською організацією «Всеукраїнська Громадянська Платформа Нова Країна» (м. Київ) і Луцькою міською радою. У цей день було проведено стратегічну сесію із розробки стратегічного бачення розвитку міста та підготовки пропозицій щодо проектів місцевого розвитку.

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної та комунальної власності» від 02.06.2016 року № 1405-VIII рішенням Луцької міської ради від 29.06.2017 № 26/6 затверджені критерії обов’язковості утворення наглядової ради в комунальних унітарних підприємствах.

В рамках реалізації проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС) місто Луцьк було відібране для участі у річному циклі навчання з розробки стратегій розвитку громад.

На виконання Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» підготовлено розпорядження міського голови від 21.11.2017      № 621 «Про організацію підготовки та подання повідомлень до Антимонопольного комітету України про державну допомогу суб’єктам господарювання».

Протягом звітного періоду здійснювався щоквартальний моніторинг виконання міських цільових програм,   аналіз та порівняльна характеристика статистичних показників соціально-економічного розвитку міста Луцька, надавались консультації та експертні висновки розробникам нових цільових програм, а також  освоєно  електронний ресурс для аналізу публічних закупівель.

Забезпечено діяльність і у тарифній політиці. Зокрема протягом 2017 року опрацьовані матеріали, надані підприємствами з питань, які належать до компетенції департаменту відповідно до чинного законодавства. За звітний період підготовлено 17 відповідних рішень виконавчого комітету міської ради з питань встановлення економічно - обгрунтованих тарифів. Крім того забезпечено організацію та проведення засідання комісій з питань ціноутворення та тарифної політики, на яких розглянуто 16 питань стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні та інші послуги та підготовлено відповідні проекти рішень виконавчого комітету.

Організовано та проведено засідання двох круглих столів та громадські слухання, ініційовані представниками територіальної громади, на яких розглядалось питання перегляду вартості проїзду в автобусах, що працюють на міських автобусних маршрутах. Також постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг.