Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2021 рік
Розроблено Програму економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади на 2022 рік (рішення Луцької міської ради від 22.12.2021 № 24/120).
Підготовлено інформацію про виконання Програми економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади у 2020 році та звіт про виконання цільових Програм (рішення міської ради 24.02.2021 № 7/69 ).
Розроблено Положення про умови оплати праці та преміювання керівників підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади” (рішення виконавчого комітету від 03.03.2021 № 160-1), Положення про преміювання керівників закладів освіти, культури, спорту та соціального захисту, що належать до комунальної власності міської територіальної громади (рішення виконавчого комітету від 03.03.2021 № 161-1) та Положення про преміювання керівників комунальних некомерційних підприємств охорони здоров’я, що належать до комунальної власності міської територіальної громади (рішення виконавчого комітету від 03.03.2021 № 162-1).
Підготовлено звіт про виконання Плану заходів з реорганізації Заборольської, Княгининівської сільських рад Луцького району, Жидичинської сільської ради Ківерцівського району та Іванчицівської сільської ради Рожищенського району Волинської області.
З метою підтримки розвитку агропромислового комплексу, стимулювання розвитку підприємництва у сільській місцевості та покращення умов життя і праці мешканців сіл було розроблено Програму розвитку агропромислового комплексу Луцької міської територіальної громади на 2021-2025 роки (рішення міської ради від 04.08.2021 № 602-1). Також розроблено Порядки використання коштів бюджету міської територіальної громади для реалізації заходів Програми. Створено на сайті міської ради рубрики «Агропромисловий комплекс Луцької міської територіальної громади», розпочато її наповнення.
Організовано роботу щодо реалізації нових повноважень відділу: опрацювання заяв та формування відомостей власників бджолосімей, які мають право на отримання дотації за бджолосім’ї; підготовка документів щодо відведення земельної ділянки для створення громадського пасовища у с. Боголюби (розробка відповідного проєкту рішення міської ради, замовлення виготовлення проєкту із корінного покращення громадського пасовища та інше).
Здійснено аналіз виконання фінансових планів за 2020 рік, фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств за 1 півріччя 2021 року, фінансових планів комунальних підприємств на 2022 рік, затверджено відповідними рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради:
- від 17.03.2021 № 203-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади за підсумками 2020 року»;
- від 02.09.2021 № 687-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади за підсумками І півріччя 2021 року»;
- від 28.12.2021 № 1066-1 «Про затвердження фінансових планів комунальних підприємств міста на 2022 рік».
Розроблено новий Порядок розроблення цільових програм Луцької міської територіальної громади, моніторингу та звітності про їх виконання (рішення виконавчого комітету від 03.11.2021 № 881-1) та Порядок здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в Луцькій міській раді та її виконавчих органах (рішення міської ради від 24.11.2021 № 22/54 «Про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності).
У 2021 році було проведено 7 засідань комісії з питань реалізації державної регуляторної політики у виконавчих органах міської ради на яких розглянуто 10 проєктів рішень на відповідність Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Підготовлено та затверджено рішенням міської ради (27.01.2021 №5/1) звіт міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Луцької міської ради у 2020 році.
З метою забезпечення прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, які увійшли до складу Луцької міської територіальної громади здійснено перегляд 41 чинних регуляторних актів щодо їх відповідності вимогам чинного законодавства з урахуванням основних положень Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про адміністративні послуги».
У 2021 році затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік (рішення виконавчого комітету від 20.10.2021 № 822-1 «Про план діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік», рішення міської ради від 27.10.2021 № 20/24 «Про затвердження плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік»).
За січень-жовтень 2021 року підприємствами міста реалізовано промислової продукції (товарів, послуг) без ПДВ та акцизу на 11,0 млрд грн. У розрахунку на одну особу в місті реалізовано промислової продукції на суму 50 637,0 грн. За дев’ять місяців минулого року показники складали 8,7 млрд грн та 40 283,0 грн відповідно.
Податок на доходи фізичних осіб продовжує формувати основну частину доходів загального фонду бюджету громади та в обсязі доходів загального фонду склав 66,9 %. До бюджету громади надійшло 1337,9 млн грн, що становить 100,9 % від уточнених призначень.
Обсяг виробленої будівельної продукції (виконаних будівельних робіт) підприємствами м. Луцька за 9 місяців 2021 року становив 1 545,3 млн грн, що на 531,8 млн грн більше, ніж за січень-вересень 2020 року. Будівельники міста Луцька забезпечили 82,1% всього обсягу виробленої будівельної продукції у Волинській області.
Автотранспортними підприємствами міста перевезено 1,7 млн т вантажів (станом на 01.10.2020 – 1,4 млн т), що становило 51,0% вантажних перевезень області.
Міським електричним транспортом перевезено 8,9 млн пасажирів. Пасажирообіг за січень - вересень 2021 року склав 40,2 млн пас. км, що на 22,3 % більше, ніж у січні - вересні 2020 року.
Обсяг експорту товарів у січні-вересні становив 138,1 млн дол. США, імпорту - 876,2 млн дол. США. Від’ємне сальдо дорівнювало 738,1 млн дол. США. Порівняно з відповідним періодом 2020 року експорт збільшився на 40,1 %, імпорт – на 42,8 %. Зовнішньоторговельні операції здійснювались з партнерами з 100 країн світу.
До країн Європейського Союзу експортовано товарів на 91,8 млн дол. США (66,5 % загального обсягу), що на 45,4 % більше, ніж у січні-вересні 2020 року. Серед експортованих товарів, збільшились обсяги експорту пластмас та полімерних матеріалів на 80,4%, механічних пристроїв – на 65,4%, деревини і виробів з деревини – на 57,9 %.
Вагомі експортні постачання товарів здійснювалися до ФР Німеччини, Республіки Польща, Словацької Республіки, Республіки Білорусь, Республіки Казахстан та Республіки Молдова.
Найбільші обсяги імпорту товарів отримано із Республіки Білорусь, Російської Федерації, Республіки Польща, Федеративна Республіка Німеччини та Французької Республіки (мінеральне паливо, нафта і продукти її перероблення, машини обладнання та механізми, засоби наземного транспорту, крім залізничного, пластмаси, полімерні матеріали тощо).
Обсяг експорту послуг у порівнянні із січнем-вереснем 2020 року збільшився на 20,4 % та склав 10,0 млн дол. США, імпорту – скоротився на 5,9 % і становив 7,2 млн дол. США. Позитивне сальдо дорівнювало 2,8 млн дол. США. Головними партнерами в експорті послуг (телекомунікаційні, комп’ютерні, інформаційні, транспортні та ділові) були: Республіка Польща, Федеративна Республіка Німеччина, Румунія та США. Найбільші обсяги послуг (телекомунікаційних, комп’ютерних, інформаційних, транспортних та туристичних) одержували від Королівства Швеція, Республіки Польща та Федеративної Республіки Німеччини.
Соціальні показники. Чисельність наявного населення м. Луцька станом на 1 жовтня 2021 року становила 216,5 тис. осіб (на 01.10.2020 року ‒ 217,5 тис. осіб). У січні - вересні 2021 чисельність населення зменшилась на 714 осіб внаслідок природного (500 осіб) та міграційного (214 осіб) скорочення. Чисельність Луцької міської територіальної громади 244,6 тис. осіб.
Природний рух населення міста характеризувався перевищенням кількості померлих над живонародженими: кількість живонароджених – 1395 осіб (за 9 місяців 2020 року – 1459), кількість померлих – 1895 осіб (на 01.10.2020 - 1611). Перше місце, серед причин смертності населення міста, посіли хвороби системи кровообігу, друге – новоутворення, третє – коронавірусна інфекція COVID-19. Кількість прибулих до міста у січні - вересні 2021 становила 2072 особи, вибулих – 2286 осіб.
Середньомісячна номінальна заробітна плата штатного працівника за 9 місяців 2021 року становила ‒ 11 942 грн, на 01.10.2020 ‒ 9670 гривень.
Сума заборгованості з виплати заробітної плати на 1 жовтня 2021 склала 22,9 млн грн. За видами економічної діяльності 49,3 % заборгованості припадало на складське господарство та допоміжну діяльність у сфері транспорту, 31,8% – промисловість, 7,4% – діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування, 1,4% – діяльність у сфері транспорту.
Індекс споживчих цін у Волинській області* у вересні, у порівнянні з попереднім місяцем, становив 101,1 %, з початку року – 107,0 %, в Україні –101,2 % та 107,5 % відповідно. Найбільше подорожчали харчові продукти та освітні послуги. Індекс споживчих цін за січень-вересень 2020 року становив 102,2 %.
*Розробка статистичної інформації про споживчі ціни в розрізі міст не передбачена Планом державних статистичних спостережень на 2021 рік.
Енергозбереження
За 2021 рік в бюджетній сфері, промисловості та житлово - комунальному господарстві було впроваджено 104 енергозберігаючих заходи на загальну суму 202,744 млн грн.
У зв’язку з приєднанням територіальних громад, було здійснено інструментальне обстеження 66 будівель. Збільшено базу об’єктів моніторингу із використанням системи онлайн моніторингу «ЕнергоПлан», для контролю та моніторингу за споживанням енергоресурсів з 220 до 240 за рахунок приєднання сіл та створення міської територіальної громади, а кількість лічильників з 793 збільшилась до 855.
Постійно здійснюється обстеження об’єктів енергомоніторингу.
Міська рада приділяє значну увагу залученню інвестицій в енергозбереження, оскільки енергоефективність є суттєвим способом заощадити кошти на енергоносії і однією з передумов сталого енергетичного розвитку країни.
Завершена реалізація проєкту «Енергоефективність в громадських будівлях міста Луцька» у співпраці з НЕФКО. Виконані енергозберігаючі заходи: утеплення фасадів, дахів, встановлення ІТП, утеплення труб, заміна вікон, дверей, реконструкція систем вентиляції, встановлення нового кухонного обладнання, заміна ламп освітлення. За рахунок проведення заходів була досягнута економія теплової енергії та зменшення викидів СО2 на 4,617 тонн/щорічно.
Триває реалізація проєкту «Підвищення енергоефективності та надійності системи водопостачання та водовідведення м. Луцька» у співпраці з НЕФКО.
Реалізується «Проєкт енергетичної безпеки» за підтримки USAID, в рамках якого буде розроблено нові схеми теплопостачання та інвестиційні плани модернізації тепломереж, довгострокова стратегія розвитку системи теплопостачання та визначено список пріоритетних проєктів для покращення системи теплопостачання.
В зв’язку із значним збільшенням тарифу на теплову енергію, було здійснено пооб’єктну звірку тарифів на опалення, встановлених для освітніх закладів, по постійній та змінній складових, а також готуються енергетичні сертифікати після проведеної термосанації закладів для зменшення теплового навантаження та перегляду тарифу на теплову енергію.
Триває співпраця по проведенню енергоефективних заходів за енергосервісними контрактами в освітніх закладах громади. На сьогодні вже впроваджено еско - контракти у 7 навчальних закладах міста, в яких встановлено ІТП. У ЗДО № 36 встановлено систему гарячого водопостачання із використанням сонячних колекторів та проведено утеплення фасаду за рахунок інвестора. Підготовлено інформаційні картки про споживання енергоносіїв закладами освіти за період 2018-2020 років на отримання заявки для впровадження нових ЕСКО - контрактів.
На поданий лист про зацікавленість у співпраці отримано підтвердження про приєднання міської територіальної громади до ініціативи «Мери за економічне зростання» (M4EG), яка реалізується у партнерстві ЄС, ПРООН (Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй) та Міністерства розвитку громад та територій.
Проводиться постійний пошук нових інвестиційних проєктів:
- подано заявку на проведення енергозберігаючих заходів за підтримки німецького енергетичного агентства DENA;
- опрацьовано заявку на участь у програмі для визначення пріоритетних інфраструктурних проєктів для міст, направлених на підвищення енергоефективності місцевих економік від Світового банку та АТ «Укрексімбанку»;
- подано заявку — форма висловлення зацікавленості у співпраці з Європейським Інвестиційним Банком;
- подано анкету для участі в конкурсному відборі міст-учасників «Програми покращення Індексу конкурентоспроможності міст», яка здійснюється в рамках Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України».
В рамках Угоди Мерів у територіальній громаді з 6 по 10 вересня тривали Дні сталої енергії, під час яких було проведено ряд заходів щодо популяризації впровадження енергоощадних технологій. У бібліотеці - філії № 6 проводились інтерактивні уроки з учнями 7-10 класів шкіл громади на тему: «Збережи енергію — збережи Україну». Спільно з ДКП «Луцьктепло» проведено екскурсію для учнів старших класів для ознайомлення з роботою котельні на альтернативному виді палива (деревній трісці) на вул. Боженка, 32.
Крім того, у рамках Тижня сталої енергії у місті Луцьку, відділом з енергозбереження спільно з департаментом освіти, було проведено конкурс дитячого малюнка: “Чиста енергія — чисте довкілля” серед учнів закладів загальної середньої освіти, а також, конкурс творчих робіт на тему енергозбереження серед учнів КЗ «Луцький міський Центр науково-технічної творчості учнівської молоді Луцької міської ради».
Інвестиції
Продовжується робота над впровадженням «Проєкту реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк» у співпраці з ЄБРР, яким передбачене залучення 14 млн євро, з яких 10 млн євро – кредитні, 4 млн євро – грантові кошти.
У звітному періоді отримано 0,95 млн євро грантових коштів. Вибірок кредитних коштів не було. В цілому від початку проєкту одержано 6,3 млн євро кредитних та 2,8 млн євро грантових коштів.
У 2021 році по контракту № 1 «Нові теплові пункти (Індивідуальні теплові пункти в житлових будинках) одержано 254 ІТП та запасних частин (100 % від загальної кількості). Встановлено 214 ІТП в житлових будівлях Луцька. 29.09.2021 підписано додаткову угода про встановлення додаткових 61 ІТП за невикористані кошти гранту, ще 15 будуть встановлені за невикористані кошти як на непередбачувані роботи. Загалом за проєктом буде встановлено 330 нових ІТП у багатоквартирних будівлях міста.
По лоту № 3а «Модернізація котелень – заміна пальників у 18 водогрійних котлах» здійснено введення в експлуатацію модернізованих новими пальниками котли на котельнях за адресами: Вавілова, 6; Декабристів, 29; Вороніхіна, 15А; Конякіна, 24К; Боженка, 32.
По лоту № 3b «Модернізація котелень – заміна великих насосів» – проведені обстеження та роботи з проєктування насосного обладнання. У лютому 2022 року очікується поставка насосного обладнання.
По лоту № 3c «Модернізація центральних теплових пунктів» – відбулось розкриття пропозицій учасників другого етапу через ЕСЕРР портал для клієнтів ЄБРР з електронних закупівель. На даний час оціночний комітет вивчає конкурсні пропозиції.
По лоту № 7 «Система моніторингу та диспетчиризації (SCADA)» Оціночний звіт першого етапу після перевірки спеціалістами компанії Ramboll було направлено на погодження з ЄБРР.
Всі інші лоти за проєктом успішно завершено раніше.
Розпочата співпраця ДКП «Луцьктепло» з NEFCO в рамках якої планується реалізувати проєкт «Конденсаційна рекуперація тепла з димових газів – Луцьк 5 МВт» («Condensing Heat Recovery From Flue Gas – Lutsk 5 MW»). На даний час виконується збір даних для попереднього ТЕО.
Впродовж 2021 року продовжувалася активна фаза спільного з Європейським інвестиційним банком проєкту «Оновлення інфраструктури електротранспорту міста Луцька Волинської області» загальною вартістю 4,92 млн євро.
На даний час отримано 12 тролейбусів з 29 заявлених. Решту — 17 тролейбусів буде поставлено в першому кварталі 2022 року. Від початку реалізації проєкту залучено понад 85,4 млн грн кредитних коштів (у 2021 — 29,5 млн грн).
У грудні 2021 року підписано грантову угоду щодо отримання додаткових 155 тис. євро на інфраструктурну складову.
Проєкт «Оновлення тролейбусного парку міста Луцька» (спільний з ЄІБ в рамках проєкту «Міський громадський транспорт України ІІ»).
Заходи передбачають закупівлю 30 - ти тролейбусів, 6 з яких комплектуватимуться електроустановками автономного ходу.
У звітному періоді Міністерством інфраструктури України затверджено оновлену заявку Луцької міської територіальної громади на участь у проєкті «Оновлення тролейбусного парку міста Луцька», яку включено до проєктної пропозиції для фінансування банком. Ведеться розробка ТЕО.
Іншим спільним з ЄІБ інвестиційним проєктом міста є «Модернізація системи водопостачання та водовідведення м. Луцька», який реалізується в рамках «Програми розвитку муніципальної інфраструктури України». Загальна вартість проєкту: 13 929,0 тис. євро. Проєктом планується модернізація технологічної системи водопідготовки м. Луцька із заміною фільтрів сирої води, турбін аерації, пуском проміжних насосів тощо, реконструкція каналізаційних очисних споруд з добудовою блоку біоенергетичної переробки та утилізації відходів, очищення стічних вод, а також заміна зношеної техніки на нову (придбання екскаватора - навантажувача, аварійних машин, автомобілів-самоскидів).
Пройдено всі необхідні процедури, узгоджено довгостроковий план інвестицій. Оголошено тендер на закупівлю спеціальних транспортних засобів для обслуговування систем водопостачання та водовідведення. Очікується підписання субкредитної угоди.
У звітному періоді підготовлено та подано заявки:
- для участі у проєкті «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що фінансується ЄС та урядом Німеччини. За її результатами Луцьку міську раду обрано до списку переможців першого етапу конкурсу. В рамках проєкту існує можливість залучити консультативну підтримку для місцевого бізнесу, а також розробити стратегію розвитку громади;
- для участі у програмі порятунку культурної спадщини під загрозою знищення від Фонду Принца Клауса Королівства Нідерланди;
- для участі у програмі «U-LEAD з Європою» з розвитку велоінфраструктури;
- підготовлено проєкти та залучено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток комунальної інфраструктури, у тому числі на придбання комунальної техніки згідно постанови КМУ №883 від 11.08.2021. За кошти субвенції буде компенсовано перший внесок за договором фінансового лізингу на купівлю техніки для ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс», КП «Луцькводоканал», ДКП «Луцьктепло». Загальна сума фінансування з державного бюджету становить 8069,3 тис. грн;
- розроблено та подано чотири інвестиційних проєкти на конкурс проєктів, що можуть фінансуватися за кошти Державного фонду регіонального розвитку у 2021 році загальною потребою у фінансуванні 220 511,958 тис. грн (очікуване співфінансування з ДФРР: 195 126,548 тис. грн, з міського бюджету: 25 385,41 тис. грн). Проєкти стосувалися відкриття філії ЦНАПу на просп. Соборності, 18, будівництва спортзалу для ЗЗСО № 27, будівництво спортивного стадіону в с. Забороль Луцької міської територіальної громади, реконструкції ЗЗСО № 13 в м. Луцьку. Реконструкцію ЗЗСО № 13 в м. Луцьку у 2022 буде частково профінансовано за кошти ДФРР.
- подано проєкти реконструкція з добудовою ЗЗСО №13 та реконструкція стадіону в с. Забороль до участі в програмі Президента України «Велике Будівництво».
У 2021 році проведено щорічний конкурс Бюджету участі Луцької міської територіальної громади. Мешканцями громади подано 63 проєкти різної спрямованості, з яких 17 були відхилені. Переможцями конкурсу у 2021 році стали 16 проєктів різного спрямування. Загальна вартість фінансування проєктів у 2022 році становитиме 3,98 млн грн.
Крім того, у 2021 році розроблено положення щодо конкурсу Бюджету участі сільських і селищних територій Луцької міської територіальної громади. Вперше проведено конкурс Бюджету участі для мешканців сіл. Ініційовано 10 проєктів, з яких 1 був відхилений. Переможцями стали 6 проєктів. Загальна вартість фінансування у 2022 році становитиме 491 649 грн.
Підприємництво
Станом на 01.01.2022 кількість суб’єктів господарювання (платників податків), що зареєстровані на території Луцької міської територіальної громади складає 27 444 од., що становить 109,1% до відповідного періоду минулого року, з них: фізичних осіб-підприємців- 14 525, юридичних осіб-12 919.
Проведено розширене засідання Координаційної ради з питань розвитку малого та середнього підприємництва при Луцькій міській раді за участю суб’єктів підприємництва на платформі Zoom. Актуальність розглянутих тем щодо зарахування підприємницької діяльності до страхового стажу, презентації електронних сервісів Пенсійного фонду, соціальних гарантій найманих працівників визначено з урахуванням звернень громадських організацій суб’єктів підприємництва.
За результатами проведених робочих зустрічей, розгляду звернень асоціацій суб’єктів підприємництва підготовлено та направлено звернення міської ради до:
- керівництва держави про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення порядку ведення обліку і застосування реєстраторів розрахункових операцій та зниження фіскального тиску на платників податків (рішення міської ради від 29.09.2021 № 19/55);
- народних депутатів України щодо внесення змін до Податкового кодексу України стосовно відтермінування застосування реєстраторів розрахункових операцій для окремих платників податків (рішення міської ради від 24.11.2021 № 22/62).
Луцькою міською радою організовано інформаційні семінари для бізнесу щодо:
- ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції;
- ринкового нагляду при здійсненні реалізації та імпорту колісних транспортних засобів, нових частин і обладнання до них;
- порядку застосування реєстраторів розрахункових операції (РРО).
Впроваджені такі інструменти підтримки та розвитку місцевих товаровиробників:
- з метою популяризації товарів місцевих виробників, в період карантинних обмежень започатковано проєкт «Зроблено в Луцьку» щодо розміщення в закладах торгівлі інформаційної позначки товарів місцевих виробників «Зроблено в Луцьку» поряд з цінниками;
- реалізовано проєкт «Від лану до столу» – визначено 4 місця та організовано на постійній основі щотижневі ярмарки товаровиробників (фермерських господарств та особистих селянських господарств);
- при проведенні загальноміських заходів місцеві товаровиробники поряд з іншими суб’єктами підприєництва залучались до ярмаркових заходів;
- забезпечувалось сприяння участі місцевих виробників у виставках, форумах, ярмарках всеукраїнського та міжнародного значення шляхом інформування, організації поїздок, підготовки презентацій.
За результатами приєднання Луцької міської територіальної громади до Платформи ефективного регулювання – безкоштовного інфо - сервісу «StartBusinessChallenge» щодо відкриття власної справи: на місцевому рівні функціонують локалізованих 83 кейси щодо започаткування бізнесу; розміщено інформацію про Платформу на офіційному сайті Луцької міської ради (StartBusinessChallenge: покрокові інтерактивні інструкції як відкрити бізнес у Луцьку (regulation.gov.ua).
Тривала реалізація проєкту щодо реєстрації бізнесу на території Луцької міської територіальної громади з метою збільшення надходжень до бюджету та зростання економічного потенціалу громади (близько 15 суб’єктів підприємництва здійснили перереєстрацію бізнесу на території громади).
Забезпечувалась актуалізація інформації на офіційному сайті міської ради в окремому розділ «Інформація для суб’єктів підприємництва» (місцеві податки і збори, неподаткові платежі, нове у законодавстві, адміністративні послуги, дозвільні документи).
Забезпечувалось інформування бізнесу в засобах масової інформації щодо оренди (користування) та продажу земельних ділянок (територій) та іншого комунального майна.
На офіційному сайті міської ради та у соціальних мережах постійно розміщувалась інформація щодо участі бізнесу у різнопланових заходах (проєктах), запровадження карантинних обмежень, нововведень стосовно господарської діяльності тощо.
Постійно здійснюється методичне консультування бізнесу щодо ведення господарської діяльності, зокрема в період карантинних обмежень.
Проведено 9 круглих столів з питань розробки нормативно-правових актів місцевого рівня щодо діяльності бізнесу.
Торгівля, сфера послуг.
У населених пунктах Луцької міської територіальної громади нараховується понад 1000 об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства.
Функціонують: 35 супермаркетів, 15 торгових центрів, 76 мінімаркетів, 7 територіально окремо розміщених ринків.
Протягом звітного періоду в місті Луцьку запрацювали друга кав’ярня на воді «Луцька Венеція», мережа магазинів «Сам у дома», відкрито кав’ярню – книгарню «Coffebook», заклади ресторанного типу «Макдональдз» з Макдрайв, «Променад», «Дім 48», «Umami», магазини–пекарні, значно розширились мережі магазинів «Галя балувана», «Гроно маркет», «Сільпо», «Сім 23. Зручний маркет», «Делікат», «Ферма» ті інші. У селі Княгининок протягом звітного періоду відкрито магазин «Сім 23. Зручний маркет» та в грудні 2021 розпочато відкриття групи торгових закладів у 3-х стаціонарних об’єктах та 30 павільйонах.
Як один із заходів розвитку підприємництва, з метою забезпечення безперервного торговельного обслуговування та за умови посиленої організації роботи у 2021 році 106 об’єктів торгівлі та ресторанного господарства працювали в нічний час, з них: - 55% ресторанне господарство; - 45% об’єкти торгівлі. Всі інші об’єкти працювали в денний час, зокрема 30 нових об’єктів встановили такий режим роботи.
За скороченою процедурою на території Луцької міської територіальної громади у 2021 році розміщувалось 640 пунктів торгівлі та сфери послуг з малим терміном розміщення, що забезпечило надходження коштів до бюджету громади на суму 861, 948 тис. грн.
Проведено 6 ярмарків меду та продукції бджільництва, організовано розміщення 35 пунктів продажу новорічних ялинок.
Тарифи
Протягом 2021 року розглянуто розрахунки та підготовлено 30 рішень виконавчого комітету міської ради з питань рівня тарифів на житлово - комунальні та інші послуги. Зокрема, внесено на розгляд рішення на встановлення економічно обґрунтованих тарифів на теплову енергію та послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, що надаються ДКП «Луцьктепло» для населення, бюджетних установ та інших споживачів, ОСББ «Моноліт», ТзОВ «ВАРМ СЕРВІС», ДП “Луцький ремонтний завод “Мотор”, вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах звичайному режимі руху, тарифів на послуги з паркування транспортних засобів, що надаються КП “АвтоПаркСервіс”, тарифів на послуги, що надаються Луцьким спеціальним комунальним автотранспортним підприємством «Луцькспецкомунтранс», тарифів на виробництво теплової енергії на установках з використанням альтернативних джерел енергії для котельні на вулиці Боженка, 32 ДКП “Луцьктепло”, а також щоквартально здійснювався перегляд тарифів на теплову енергію, що виробляється на установках з використанням альтернативних джерел енергії для ТОВ «Енергозбереження Волинь», ПП «Енерготранссервіс-К» та ТОВ «Енергозбереження Львів».
З метою встановлення та забезпечення функціонування економічно обґрунтованих тарифів, що належать до компетенції відділу тарифної політики, постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово - комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг.
Щоквартально здійснюється моніторинг середньої вартості житла.
Постійно розміщується інформація на сайті Луцької міської ради та на порталі відкритих даних інформації про діючі тарифи на житлово - комунальні та транспортні послуги.