Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2019 рік
Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2019 рік
Міська влада приділяє значну увагу залученню інвестицій в енергозбереження, оскільки енергоефективність є суттєвим способом заощадити кошти на енергоносії і однією з передумов сталого енергетичного розвитку країни.
За 2019 рік в бюджетній сфері, житловому секторі, промисловості та житлово-комунальному господарстві було впроваджено 126 енергозберігаючих заходів на загальну суму 148,271 млн грн, що дасть економію 23,131 млн грн в рік.
Безпосередньо в енергозбереження закладів бюджетної сфери за 12 місяців 2019 року було інвестовано 67,866 млн грн, що дозволить економити 9,3 млн грн щорічно.
Споживання енергоносіїв бюджетними установами за 2019 рік в порівнянні з 2013 (базовий період початку аналізу споживання) становить: зменшення електроенергії – 26,8 %; тепла – 33,1 %; гарячої води – 19 %; газу –36,2 %; збільшення холодної води – 7,3 %.
Споживання енергоресурсів бюджетними установами в 2019 році в порівнянні з 2018 становить: зменшення електроенергії – 4,5 %; тепла –11,3 %; газу –17,6 %; холодної води –3,6 %; збільшення гарячої води –5,6 %.
Загальна площа бюджетних закладів, включених в систему моніторингу споживання енергоносіїв, становить 427,808 тис.м2.
Спільно з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією реалізовується масштабний проєкт «Енергоефективність в громадських будівлях міста Луцька». Проєктом передбачається утеплення фасадів, дахів, встановлення ІТП, ізоляція трубопроводів, заміна вікон та дверей, модернізація системи освітлення у 34 бюджетних закладах.
На даний час завершено роботи по лотах № 9 (освітлення) та № 10 (кухні), № 8 (труби ЦТ). Проведено тендери по лотах № 1, 2, 5, 7, підписано Звіти про оцінку тендерів, підписано Контрактні угоди по Лотах № 1, 2, 5, 7. Погоджено тендерну документацію по Лоту № 3 (11а).
Отримано перший транш кредиту у розмірі 870 тис. євро та гранту 235,474 тис. євро.
Дані кошти спрямовані на заміну вікон в музичній школі № 1 та художній школі. Також утеплено покрівлю у художній, музичній школах та басейні. Частково утеплено фасади художньої та музичної школи № 1(старий корпус).
Утеплено покрівлі у ЗЗСО № 11 та № 16, замінено вікна у ЗЗСО № 9, № 11, № 16. У ЗЗСО № 9 та № 11 частково утеплено фасади.
На стадії завершення встановлення вікон та відкосів у ЗЗСО № 26, № 25, № 2. Проведено утеплення дахів у ЗЗСО № 25 та № 26 (приміщення басейну).
У закладах бюджетної сфери проводяться інструментальні обстеження для виявлення наднормативного споживання енергоносіїв та перевірки якості виконаних робіт з енергомодернізації. Працівниками відділу з енергозбереження департаменту економічної політики у 2019 році було проведено обстеження ЗДО № 1, 4, 6, 7, 10, 11, 15, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 30, 31, 35, 36, 40, 41, ЗЗСО № 7, 10, 11, 12, 16, 19, 20, 26, гімназій № 14, 21, ЛЦПМСД.
У 2019 році проведено закупівлю енергосервісу у ЗДО № 6, 23, 24, 35, 36, 40, ЗЗСО № 20, 12. Переможець тендеру – ТзОВ «ЕСКО ЮА» за власні кошти встановило індивідуальні теплові пункти в даних закладах, а натомість компанія буде отримувати частину зекономлених коштів від впровадження енергозберігаючих заходів.
Тиждень сталої енергії у Луцьку тривав з 23 по 27 вересня і у його рамках було проведено ряд заходів щодо роз'яснення та популяризації впровадження енергоощадних технологій. У бібліотеці-філії № 6 з 23 по 27 вересня проводились інтерактивні уроки з учнями 7-9 класів шкіл міста Луцька на тему: «Збережи енергію – збережи Україну». 26 вересня у Палаці учнівської молоді проводився семінар «Енергозбереження в громадських та житлових будинках».
Крім того, у рамках Тижня сталої енергії у місті Луцьку, відділом з енергозбереження спільно з управлінням освіти, було проведено конкурс дитячого малюнка: «Чиста енергія – чисте довкілля» серед учнів закладів загальної середньої освіти.
Продовжується робота над впровадженням «Проекту реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк» у співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку, яким передбачене залучення 14 млн. євро, з яких 10 млн. євро – кредитні, 4 млн. євро – грантові кошти.
З 2018 року розпочалася активна фаза реалізації проекту. Залучено 3 584,1 тис. євро кредитних та 750,0 тис. євро грантових коштів. У 2019 році введено в експлуатацію котельню на альтернативному паливі по вул. Боженка потужністю 5 МВт, велась розробка тендерної документації за іншими лотами.
У 2020 році планується завершення усіх робіт за проєктом та отримання решти кредитних та грантових коштів, зокрема, по лотах № 1 «Індивідуальні теплові пункти в житлових будинках», № 3а «Заміна пальників», № 3b «Заміна насосного обладнання», № 7 «Система моніторингу та диспетчеризації (SCADA)».
Впродовж 2019 року продовжувалася активна робота в рамках підпроєкту «Оновлення інфраструктури електротранспорту міста Луцька Волинської області», проєкту «Міський громадський транспорт України», який реалізується у співпраці з Європейським Інвестиційним Банком загальною вартістю 4916,0 тис. євро.
У звітному періоді розроблено тендерну документацію проєкту на закупівлю 30-ти низькопідлогових тролейбусів англійською мовою, отримано лист «Без коментарів» до тендерної документації від ЄІБ, здійснено її переклад на українську мову, оголошено торги.
02.09.2019 відбулось відкриття пропозицій зазначеної закупівлі (сума кредитних коштів: 4 360,0 тис. євро). Пропозиції отримано від наступних підприємств: Консорціума ВАТ «Керуюча компанія холдингу «Белкоммунмаш» і ТОВ «БКМ-Україна» та Дочірнього підприємства «Автоскладальний завод №1» Публічного акціонерного товариства Автомобільна компанія «Богдан Моторс».
Протягом 4 кварталу 2019 здійснювалася оцінка тендерних пропозицій та формування оціночного звіту. Протягом листопада-грудня 2019 року було підготовлено та надіслано 4 запити на роз’яснення щодо інформації наданої учасниками у тендерній пропозиції. На даний час написання оціночного звіту – на фінальній стадії. Отримання першого траншу очікується в першому кварталі 2020 року.
Іншим спільним з ЄІБ інвестиційним проєктом міста є «Модернізація системи водопостачання та водовідведення Луцька», що реалізується в рамках «Програми розвитку муніципальної інфраструктури України». Проєктом планується реалізація заходів із модернізації технологічної системи водопідготовки м. Луцька із заміною фільтрів сирої води, турбін аерації, пуском проміжних насосів тощо; реконструкція каналізаційних очисних споруд з добудовою блоку біоенергетичної переробки та утилізації відходів, очищення стічних вод, а також заміна старої зношеної техніки на нову більш ефективну (придбання екскаватора-навантажувача, аварійних машин, автомобілів-самоскидів).
Загальна вартість проєкту: 10 848,0 тис євро. Підприємство пройшло 2 етапи відбору проєктів у Мінрегіоні України та фінансову оцінку діяльності підприємства у Міністерстві фінансів України, включене в остаточний перелік Проєктів, які фінансуються Банком. Розроблено ТЕО, яке погоджене групою управління проєктом. Підготовлено звіт з оцінки впливу на довкілля, отримано висновок Міністерства екології та природних ресурсів України.
Наразі триває співпраця з консультантами щодо напрацювання субкредитної угоди, а також підготовки тендерної документації проєкту. Підписання угоди про передачу коштів з МФУ очікується в І кварталі 2020 року.
На конкурс проєктів, що можуть фінансуватися за кошти державного фонду регіонального розвитку у 2019 році розроблено та подано три інвестиційні проєкти загальною потребою у фінансуванні 172 674,1 тис. грн. Очікуване співфінансування з ДФРР становить 155 406,7 тис. грн, з міського бюджету – 17 267,4 тис. грн.
Зокрема, це наступні проєкти: «Нове будівництво спортивного залу з перехідною галереєю на вул. Олеся Гончара, 5 в м. Луцьк Волинської області», «Реконструкція (пристосування) філії департаменту “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку”», «Реконструкція комунального закладу “Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13” на вул. Чернишевського, 29 в м. Луцьку Волинської області».
Окрім того, з метою продовження будівництва, на конкурс подано проєкт «Будівництво дошкільного навчального закладу на вулиці Молодіжній в с. Дачне Ківерцівського району Волинської області». Фінансування з ДФРР – 20 052,658 тис. грн, з бюджету міста – 2 031,265 тис. грн.
У 2019 році було проведено конкурс проєктів Бюджету участі міста Луцька. Мешканцями було подано 46 проєктів різної спрямованості, з яких 13 були відхилені Робочою групою, 33 – допущено до голосування. Загальна кількість голосів, відданих за проєкти – 18 683. Переможцями конкурсу у 2019 році стали 13 проєктів, які набрали найбільшу кількість голосів. Загальна вартість фінансування проєктів у 2020 році становить 2 868,722 тис. грн, з яких: 500,0 тис. грн (18%) – для проєктів, які спрямовані на покращення матеріально-технічного забезпечення бюджетних установ та закладів міста, та 2 368,722 тис. грн (82%) – для інших проєктів.
Впродовж 2019 року було здійснено усі передбачені законодавством заходи щодо приєднання Прилуцької сільської ради Ківерцівського району до територіальної громади міста Луцька.
Після приєднання громади розпорядженнями міського голови, рядом рішень міської ради та виконавчого комітету створено умови для максимально «м’якого» приєднання громади до м. Луцька.
У 2019 році було ініційовано спільний з Боратинською та Княгининівською ОТГ проєкт «Створення туристично-рекреаційної мережі міста Луцька та прилеглих сіл» у сфері екології, рекреації та туризму (укладено відповідний договір про співробітництво територіальних громад).
У 2019 році проведено 13 засідань головної постійної комісії для здійснення у виконавчих органах міської ради державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності на яких розглянуто 18 проектів рішень на відповідність Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Протягом звітного року постійно вносилися зміни до основних планів регуляторних актів на 2019 рік, які виносилися на розгляд виконавчого комітету та міської ради. Пройшло повну регуляторну процедуру та було прийнято 10 регуляторних актів. Відповідно до ст. 7 вищевказаного Закону регуляторним органом розроблено та затверджено плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік.
Підготовлено довідки про виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Луцька на 2018-2019 роки за підсумками 2018 року та за підсумками І півріччя 2019 року; Програму економічного і соціального розвитку Луцької міської територіальної громади на 2020 рік; звіт міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Луцької міської ради у 2018 році; звіти про виконання фінансових планів діяльності комунальних підприємств міста у 2018 році та за підсумками І півріччя 2019 року; здійснено аналіз фінансових планів комунальних підприємств міста на 2019 рік та на 2020 рік.
Розроблено новий Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів комунальних підприємств міста Луцька, за яким фінансові плани підприємств затверджуватимуться до 01 січня планового року; зобов'язано керівників виконавчих органів, до сфери управління яких входять комунальні підприємства міста Луцька спільно з керівниками комунальних підприємств, фінансові плани яких передбачатимуть збитки, розробляти стратегію розвитку та інвестиційний план (програму) підприємства на середньострокову перспективу (3–5 років) та подавати їх на розгляд виконавчого комітету міської ради. Також, змінено (доповнено) форми фінансового плану та звіту про його виконання.
В рамках роботи з підготовки Стратегічного плану розвитку міста Луцька у 2019 році було проведено 1 засідання комітету із стратегічного планування розвитку міста Луцька, на якому визначено відповідальних виконавців за реалізацію кожної оперативної цілі серед затверджених рішенням міської ради стратегічних цілей розвитку міста Луцька. Також, влітку цього року було проведено дослідження «Динаміка розвитку міста Луцька у 2008‒2018 роках в рамках розробки Стратегії розвитку міста Луцька», результати якого були представлені назагал 15 жовтня 2019 року в залі засідань Луцької міської ради.
Протягом звітного періоду надавались консультації та експертні висновки розробникам цільових програм, здійснювався щоквартальний моніторинг виконання міських цільових програм, аналіз та порівняльна характеристика статистичних показників соціально-економічного розвитку міста Луцька.
Протягом звітного періоду відділом тарифної політики опрацьовано матеріали, надані підприємствами з питань, які належать до компетенції відділу згідно чинного законодавства. Відповідно, працівниками підготовлено та внесено на розгляд виконавчого комітету міської ради 24 рішення про встановлення економічно-обгрунтованих тарифів, зокрема:
- на теплову енергію та послуги з опалення та гарячого водопостачання, що надаються ТзОВ «Теплосервіс Луцьк»;
- на теплову енергію, що виробляється ДП “Луцький ремонтний завод “Мотор”;
- на теплову енергію, що виробляється Волинським музично-драматичним театром імені Т.Г.Шевченка;
- на теплову енергію та послуги з опалення та гарячого водопостачання, що надаються ОСББ «Моноліт-Луцьк»;
- на теплову енергію вироблену з альтернативних джерел енергії для ТзОВ “Енергозбереження Волинь” та ТзОВ “Енергозбереження Львів”;
- на виробництво теплової енергії для ТзОВ “Українська теплогенеруюча компанія “Еско-Волинь”;
- на теплову енергію та вартості послуги з постачання гарячої води, що виробляється котельнею ДКП “Луцьктепло” на вулиці Боженка, 32 для усіх категорій споживачів;
- на проїзд в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху;
- на проїзд в міському електричному транспорті (тролейбусів).
Організовано та проведено 9 засідань комісій з питань ціноутворення та тарифної політики, на яких розглянуто питання стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні та інші послуги та підготовлено відповідні проєкти рішень виконавчого комітету.
Організовано та проведено засідання «круглого столу» та громадські обговорення, на якому розглядалось питання перегляду вартості проїзду в автобусах, що працюють на міських автобусних маршрутах у звичайному режимі руху.
Також взято участь у засіданні «круглого столу» та громадських обговореннях, на яких розглядалось питання перегляду вартості проїзду в міському електротранспорті (тролейбусі).
З метою встановлення та забезпечення функціонування економічно-обгрунтованих тарифів, що належать до компетенції відділу, постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг.
Забезпечено здійснення щоквартального моніторингу середньої вартості житла в місті на вторинному ринку та нового будівництва.
Постійно ведеться робота по оновленню інформації в разі зміни тарифів на житлово-комунальні послуги на офіційному веб-сайті Луцької міської ради.