Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2020 рік
Міська влада приділяє значну увагу залученню інвестицій в енергозбереження, оскільки енергоефективність є суттєвим способом заощадити кошти на енергоносії і однією з передумов сталого енергетичного розвитку країни.
За 2020 рік в бюджетній сфері, житловому секторі, промисловості та житлово-комунальному господарстві було впроваджено 124 енергозберігаючих заходів на загальну суму 262,577 млн грн, що дасть економію 32,979 млн грн в рік.
Безпосередньо в енергозбереження закладів бюджетної сфери за 12 місяців 2020 року було інвестовано 196,108 млн грн, що дозволить економити 23,297 млн грн щорічно.
Спільно з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією реалізовується масштабний проєкт «Енергоефективність в громадських будівлях міста Луцька». Проєктом передбачається утеплення фасадів, дахів, встановлення ІТП, ізоляція трубопроводів, заміна вікон та дверей, модернізація системи освітлення у 27 бюджетних закладах (34 будівлі).
Повністю завершено термосанацію 15 закладів: спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву плавання, ПУМ, художня школа, музична школа № 1, ЗЗСО №№ 9, 11, 16, 2, 25, 26, 15, 17, 24 ліцей № 28, НРЦ. Тривають роботи у інших освітніх закладах міста.
У закладах бюджетної сфери проводяться інструментальні обстеження для виявлення наднормативного споживання енергоносіїв та перевірки якості виконаних робіт з енергомодернізації. Працівниками відділу з енергозбереження департаменту економічної політики у 2020 році було проведено обстеження у ЗДО № 19, ЗЗСО №№ 9, 25, 26, ліцею № 27, художньої школи, музичної школи № 1 ім. Фридерика Шопена. Окремо було проведено інструментальні обстеження закладів бюджетної сфери сіл Озденіж, Іванчиці, Брище, Зміїнець, Милуші, Княгининок, Рокині, Сирники, Жидичин, Прилуцьке, Сапогове, Дачне, Кульчин, Липляни.
У базу об’єктів моніторингу енергоносіїв із використанням онлайн системи «ЕнергоПлан» додано Прилуцький ліцей № 29, школу с. Жидичин, школу та заклад дошкільної освіти с. Княгининок, Прилуцький Будинок культури, амбулаторію сімейної медицини № 6 Прилуцького.
У вересні 2020 року проведено щорічний День Сталої Енергії. У бібліотеці-філії № 6 було проведено виставку щодо новітніх технологій енергозбереження та енергоефективності у будівлях, популяризації ощадливого використання енергоресурсів. В бюджетних закладах, які включені до системи моніторингу «Енергоплан» було розміщено плакати Display (сертифікат з обрахунком рівня енергоефективності будівель). У департаменті «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» було розміщено інформаційний ролик та буклети «Можливості програми «Енергодім» для ОСББ». У рамках Дня сталої енергії було проведено конкурс малюнків для учнів шкіл на тему «Збережемо енергію – збережемо природу».
Подано 3 заявки для участі у нових проєктах міжнародної технічної допомоги.
У 2020 році проведено 7 засідань головної постійної комісії для здійснення у виконавчих органах міської ради державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності на яких розглянуто 11 проєктів рішень на відповідність Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Протягом звітного року постійно вносилися зміни до основних планів регуляторних актів на 2020 рік, які виносилися на розгляд виконавчого комітету та міської ради. Пройшло повну регуляторну процедуру та було прийнято 9 регуляторних актів. Регуляторні акти розміщено на офіційному сайті Луцької міської ради в розділі «Регуляторна політика». Відповідно до ст. 7 вищевказаного Закону регуляторним органом розроблено та затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік.
Підготовлено: довідки про виконання Програми економічного і соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за підсумками І півріччя 2020 року, за підсумками 2020 року. Розроблено Програму економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади на 2021 рік та проведено її стратегічну екологічну оцінку, звіт міського голови про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Луцької міської ради у 2020 році, звіти про виконання фінансових планів діяльності комунальних підприємств міста за підсумками І півріччя 2020 року, здійснено аналіз фінансових планів комунальних підприємств міста на 2021 рік.
Також працівники відділу брали участь в онлайн проєктах, заходах, зустрічах, зокрема:
- «Інтегрований розвиток міст в Україні II», що впроваджувався німецькою урядовою компанією, де досліджувалися просторові, економічні та соціальні виміри привабливих міських центрів;
- зустріч щодо потенційного співробітництва з GIZ в рамках Застосування та імплементації Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі/EU4Business: Конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП;
- онлайн захід щодо дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Протягом звітного періоду надавались консультації та експертні висновки розробникам цільових програм, здійснювався моніторинг виконання міських цільових програм, аналіз та порівняльна характеристика статистичних показників соціально-економічного розвитку міста Луцька.
Протягом звітного періоду відділом тарифної політики опрацьовано матеріали, надані підприємствами з питань, які належать до компетенції відділу. А саме, розроблено, надано економічне обгрунтування та внесено на розгляд виконавчого комітету міської ради 7 рішень про встановлення тарифів, зокрема:
- про встановлення розміру внесків за обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії власникам (співвласникам) будівель, які приєднанні до інженерних мереж ДКП «Луцьктепло»;
- про встановлення тарифів на теплову енергію та послуги, що надаються ДКП «Луцьктепло»;
- на теплову енергію вироблену з альтернативних джерел енергії для ТзОВ «Енергозбереження Волинь» та ТзОВ «Енергозбереження Львів»;
- на виробництво теплової енергії для ТзОВ «Українська теплогенеруюча компанія «Еско-Волинь»;
а також, розроблено Методику розрахунку компенсації за надання послуг, що становлять загальний економічний інтерес - перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом загального користування у Луцькій міській територіальній громаді.
Організовано та проведено 2 засідання комісій з питань ціноутворення та тарифної політики, на яких розглянуто питання стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні та інші послуги та підготовлено відповідні проєкти рішень виконавчого комітету.
З метою встановлення та забезпечення функціонування економічно-обгрунтованих тарифів, постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг.
Забезпечено здійснення щоквартального моніторингу середньої вартості житла в місті на вторинному ринку та нового будівництва.
Постійно ведеться робота по оновленню інформації в разі зміни тарифів на житлово-комунальні послуги на офіційному веб-сайті Луцької міської ради.
Продовжується робота над впровадженням «Проекту реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк» у співпраці з ЄБРР, яким передбачене залучення 14 млн євро, з яких 10 млн євро – кредитні, 4 млн євро – грантові кошти.
Починаючи з 2018 року залучено 4,62 млн євро кредиту та 1,3 млн. євро гранту. У 2020 році – 2,74 млн євро кредиту та 0,55 млн євро гранту.
У 2020 році по контракту № 1 «Нові теплові пункти (Індивідуальні теплові пункти в житлових будинках) станом на 31.12.2020 одержано 160 ІТП з 254 (тобто 53% від всієї їх кількості), в тому числі змонтовано та налагоджено 88 ІТП.
За контрактом № 2b «Заміна котлів (реконструкція котелень)» отримано четверту вибірку коштів та здійснено розрахунки з підрядником.
По лоту № 3а «Модернізація котелень – заміна пальників у 18 водогрійних котлах» готується проєктно-кошторисна документація.
По лоту № 3b «Модернізація котелень – заміна великих насосів» 15.12.2020 відбувся другий етап відкриття тендерів, який було проведено через електронний портал ЄБРР. На даний час оціночний комітет вивчає конкурсні пропозиції.
По лоту № 3c «Модернізація центральних теплових пунктів» підготовлено та відправлено тендерну документацію на погодження Банком через портал електронних закупівель клієнтів ЄБРР.
По лоту № 7 «Система моніторингу та диспетчеризації (SCADA)» завершено збір вихідних даних. 27.11.2020 відкоригований проєкт тендерної документації надісланий на погодження технічним консультантам.
Впродовж 2020 року продовжувалась активна фаза спільного з Європейським інвестиційним банком підпроєкту «Оновлення інфраструктури електротранспорту міста Луцька Волинської області» загальною вартістю 4,92 млн євро.
У звітному періоді в рамках проєкту завершено проведення тендерних процедур закупівлі «Поставка 29 нових 12-метрових низькопідлогових тролейбусів, включаючи набір запасних частин та витратних матеріалів, набір обладнання та інструментів для обслуговування, ремонту та супутніх послуг».
27.04.2020 підписано договір на постачання 29 тролейбусів з ДП «АСЗ №1 ПАТ АК «Богдан Моторс». Станом на 01.01.2021 отримано 2 одиниці рухомого складу з 29. Решту тролейбусів постачальник відвантажить у 2021 році.
На 31.12.2020 отримано три транші позики загальною сумою 1,7 млн євро або 55,87 млн грн.
Іншим спільним з ЄІБ інвестиційним проєктом міста є «Модернізація системи водопостачання та водовідведення м. Луцька», що реалізується в рамках «Програми розвитку муніципальної інфраструктури України». Загальна вартість проєкту: 13 929,0 тис євро. Проєктом планується модернізація технологічної системи водопідготовки м. Луцька із заміною фільтрів сирої води, турбін аерації, пуском проміжних насосів тощо; реконструкція каналізаційних очисних споруд з добудовою блоку біоенергетичної переробки та утилізації відходів, очищення стічних вод, а також заміна зношеної техніки на нову (придбання екскаватора-навантажувача, аварійних машин, автомобілів-самоскидів).
КП «Луцькводоканал», як потенційний позичальник, пройшло 2 етапи відбору проєктів у Мінрегіоні України, включене в остаточний перелік проєктів, які фінансуються ЄІБ. Розроблено та погоджено ТЕО. Підготовлено звіт з оцінки впливу на довкілля, отримано висновок Міністерства екології та природних ресурсів України. Проведено оцінку фінансового стану підприємства Міністерством фінансів України, отримано позитивний висновок. Підписано договір на технічну підтримку та залучення консультантів ЄІБ. Узгоджено довгостроковий план інвестицій. Очікується підписання субкредитної угоди.
На конкурс проєктів, що можуть фінансуватися за кошти державного фонду регіонального розвитку у 2020 році розроблено та подано сім інвестиційних проєктів на загальну суму 435 077,3 тис. грн.
Проєкти стосувалися відкриття філії ЦНАПу на пр. Соборності, 18, створення ДНЗ на вул. Дубнівській, 32, будівництва спортзалів для НВК №27 та №28, реконструкції ЗОШ № 13 в м. Луцьку та ЗОШ І-ІІІ ступенів в с. Забороль Луцького району, сфери поводження з відходами.
Очікуване співфінансування з ДФРР становить 333 963,2 тис. грн, з міського бюджету – 101 114,1 тис. грн.
У 2020 році проведено конкурс Бюджету участі Луцької міської територіальної громади. Мешканцями подано 60 проєктів різної спрямованості, з яких 4 були відхилені. Переможцями конкурсу у 2020 році стали 15 проєктів різного спрямування. Загальна вартість фінансування проєктів у 2021 році становитиме 3,75 млн грн.
У звітному році повністю реалізовано 8 проєктів, які стали переможцями конкурсу Бюджету участі 2019 року (з них 2 спрямовані на покращення матеріально-технічного забезпечення бюджетних установ та закладів). У зв’язку пандемією COVID-19 та іншими факторами, реалізацію п’яти проєктів не завершено. Виконання двох – повністю або частково перенесено на 2021 рік. Один проєкт реалізовано в рамках поточного ремонту тротуарів по вул. Глушець. Один через відсутність погоджень балансоутримувачів інженерних мереж не реалізовано.
Впродовж 2020 року було здійснено комплекс заходів щодо приєднання Заборольської, Княгининівської сільських рад Луцького району, Жидичинської сільської ради Ківерцівського району та Іванчицівської сільської ради Рожищенського району Волинської області до Луцької міської територіальної громади. 17.12.2020 затверджено відповідне розпорядження міського голови, яким передбачено послідовність дій та створено умови для максимально «м’якого» приєднання громад до м. Луцька.