1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 13.02.2024 м. Луцьк

Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2023 рік

1. Економіка.

Підготовлено інформацію про виконання Програми економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за 2022 рік та звіт про виконання цільових Програм (рішення міської ради від 22.02.2023 № 41/70), а також звіт про виконання Програми економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за І півріччя 2023 року (рішення міської ради від 30.08.2023 № 50/63).

Розроблено Програму економічного і соціального розвитку Луцької міської територіальної громади на 2024 рік (рішення міської ради від 20.12.2023 № 54/34).

Проведено аналіз та надано експертні висновки до 22 проєктів цільових програм Луцької міської територіальної громади.

Розроблено Порядок складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів підприємств, що належать до комунальної власності Луцької міської територіальної громади у новій редакції (рішення виконавчого комітету від 13.09.2023 № 510-1).

Здійснено аналіз виконання фінансових планів за 2022 рік та за І півріччя 2023 року, підготовлено відповідні проєкти рішень виконавчого комітету:

від 15.03.2023 № 137-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади, за підсумками 2022 року»;

від 16.08.2023 № 435-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади за підсумками І півріччя 2023 року».

Підготовлено проєкти рішень виконавчого комітету міської ради про роботу житлово-комунального підприємства № 2, комунальних підприємств: «Луцький зоопарк», «АвтоПаркСервіс», «Стадіон Авангард», «Луцьке електротехнічне підприємство – Луцьксвітло», «Луцький спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування», «Ласка» та відповідні подання міському голові із пропозиціями щодо укладання контрактів з керівниками вищезазначених комунальних підприємств.

Підготовлено рішення виконавчого комітету «Про організацію суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території Луцької міської територіальної громади» від 13.09.2023 № 517-1.

Протягом 2023 року розроблено:

Положення про списання майна комунальної власності Луцької міської територіальної громади у новій редакції (рішення міської ради від 31.10.2023 № 52/107);

Порядок формування фонду житла в гуртожитку Луцького національного технічного університету на вулиці Софії Ковалевської, 29 у місті Луцьк, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб на території Луцької міської територіальної громади (рішення міської ради від 31.10.2023 № 52/109);

Програму розвитку комунальної інфраструктури Луцької міської територіальної громади на 2023-2025 роки (рішення міської ради від 22.02.2023 № 41/71);

Програму розвитку електрозарядної інфраструктури Луцької міської територіальної громади на 2023-2027 роки (рішення міської ради від 29.11.2023 № 53/67).

Щомісяця, на основі звітів про виконання диференційованих показників преміювання керівників комунальних підприємств, відділ готує подання міському голові на преміювання керівників комунальних підприємств та керівників закладів освіти, культури, спорту і соціального захисту.

В рамках реалізації Проєкту Ради Європи «Зміцнення стійкості демократичних процесів через громадську участь під час війни та в післявоєнний період» у 2023 році розпочато роботу над проєктом Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади до 2030 року. Створено комітет зі стратегічного планування розвитку Луцької міської територіальної громади (розпорядження міського голови від 11.08.2023 № 250) та розроблено Положення про роботу Комітету (рішення виконавчого комітету від 19.07.2023 № 387-1). У вересні-жовтні проведено соціологічне опитування жителів громади щодо проблем розвитку Луцької міської територіальної громади. Протягом листопада відбулося 12 учасницьких заходів (воркшопів), на яких зібрано пропозиції до стратегічних цілей розвитку міської громади за окремими тематичними напрямками/групами.

У листопаді 2023 року приєдналися до системи Vkursi Pro, де було сформовано Економічний профайл Луцької міської територіальної громади. Дана аналітична система дозволяє використовувати цифрові дані для розвитку місцевої економіки, а саме дізнатися про: спеціалізацію громади − сектори/кластери економіки, реальну кількість та ділову активність суб'єктів господарської діяльності, показники фінансово-господарської діяльності, створені робочі місця; комунальне та приватне майно, призначення землі, її власників/орендарів; обсяги експорту/імпорту, які товари експортують суб'єкти господарської діяльності громади; платників, боржників по податкам та зборам; бюджет громади, структуру та динаміку доходів та інші дані.

Щомісяця відділ працює над збором, аналізом та підготовкою зведеної інформації:

про рух грошових коштів комунальних підприємств;

про заборгованість із виплати заробітної плати працівникам комунальних підприємств;

про укладені правочини комунальними підприємствами;

про окремі показники у сфері житлово-комунального господарства Луцької міської територіальної громади (на виконання наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 16.12.2019 № 312).

2. Підприємництво.

Відповідно до рішення міської ради від 31.08.2022 від № 34/55 «Про затвердження Правил додержання тиші в громадських місцях на території Луцької міської територіальної громади» протягом 2023 року погоджено:

денні режими роботи (з 8.00 до 22.00) - для 24 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг незалежно від форм власності;

цілодобові режими роботи або режими роботи в межах цілодобового, затверджені рішеннями виконавчого комітету за умови дотримання заходів безпеки під час сигналу «Повітряна тривога» та комендантської години на період воєнного стану - для 94 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг незалежно від форм власності.

На території Луцької міської територіальної громади у звітному періоді розміщувалось 418 пунктів одноразової торгівлі (послуг), що забезпечило надходження коштів до бюджету Луцької міської територіальної громади в сумі 1 958 477,79 грн. Здійснювалася торгівля такими товарами: солодкою ватою, попкорном, кавою, солодощами, квітами, дитячими іграшками, ялинками тощо, а також надавалися послуги з прокату електросамокатів, дитячих автомобілів, розміщувалися літні майданчики біля кафе, надавалися послуги дозвілля (атракціони, батути), функціонувала виставка динозаврів тощо.

В рамках реалізації проєкту «Екологічні продукти для громади» в місті на постійній основі функціонують торговельні майданчики для реалізації продукції сільськогосподарського виробництва: на вул. Глушець (навпроти ліцею № 4), на вул. Захисників України (поблизу ТЦ «Глобус»).

З метою уникнення стихійної торгівлі на вулицях міста та за результатами проведеного аналізу найбільшої концентрації вуличної торгівлі встановлено 32 ятки для продажу власноруч вирощеної сільськогосподарської продукції на вул. Львівській, вул. Володимирській, просп. Соборності (ТЦ «Гостинець»), вул. Сухомлинського, просп. Соборності (Собор Всіх Святих Землі Волинської), просп. Відродження, вул. Конякіна, вул. Ковельській.

В рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022-2026 роки» вже другий рік у місті Луцьк, спільно з мерією міста Люблін, університетами імені Марії Кюрі-Склодовської та Волинським національним університетом імені Лесі Українки, ГО «Ефект дитини» реалізовано проєкт «Підприємливі діти: Луцьк-Люблін». Проєкт передбачав проведення ряд комплексних навчально-тренувальних занять, майстер-класів та екскурсійних подорожей, що спрямовані на здобуття учнями та студентами умінь ведення підприємницької діяльності, демонстрацію на реальних прикладах чинних бізнес-візерунків міст Луцька та Любліна, процес економічного розвитку конкретних підприємств та збільшення їх потенціалу, надання азів підприємницької освіти та фінансової грамотності учасникам. Цього року учасниками проєкту стали вихованці з дошкільних навчальних закладів ЗДО № 5 та № 10, а також учні КЗ «Луцька гімназія № 4 імені Модеста Левицького”», КЗ «Луцький навчально-виховний комплекс «Гімназія № 14» імені Василя Сухомлинського. Понад 60 дітей, 15 студентів та 8 бізнес-партнерів: СП ТОВ «Модерн-Експо», ПрАТ «ВГП», ПрАТ «Едельвіка», ТОВ «Тигрес», піцерія «Фелічіта», філія АТ «Укрексімбанк» у місті Луцьку, студія декору «Withlove», майстер гончарної справи Анатолій Філозоф брали участь в проєкті у звітному періоді. Діти здійснювали візити на підприємства, навчилися складати бізнес-плани, створювати власні фірми, організовувати ярмарки продажу солодощів тощо. Традиційно проєкт завершився гала-заходом, де учасники презентували макет бізнесового Луцька в майбутньому, на якому 15 % від зароблених коштів було спрямовано на допомогу Збройним силам України. Всі учасники та партнери отримали відзнаки і подарунки від Луцької міської ради.

В рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022–2026 роки» створено фонд підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади (рішення міської ради від 21.12.2022 № 39/38), метою якого є формування сприятливих умов для ведення бізнесу та підприємницької діяльності в умовах воєнного стану.

З міського бюджету на 2023 рік на фонд підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади було передбачено 7,0 млн грн. У зв’язку з масованими ракетними ударами російської федерації об’єктів енергетичної інфраструктури, виникла необхідність в економії електроенергії та запровадженні графіків стабілізаційних вимкнень на території України та громади. З метою забезпечення безперебійної роботи та функціонування бізнесу, суб’єкти господарювання змушені були закуповувати та встановлювати альтернативні джерела живлення. Кошти з фонду підтримки підприємництва на умовах співфінансування (50% від вартості обладнання, але не більше 50,0 тис. грн) було використано на часткове відшкодування витрат суб’єктів господарювання на закупівлю альтернативних джерел живлення.

Відповідно, погоджено 47 заявок суб’єктів господарювання, на відшкодування альтернативних джерел живлення (генераторів) та виділено коштів з бюджету Луцької міської територіальної громади у сумі 1 751 350 грн.

Суб’єкти господарювання, які отримали відшкодування за закупівлю альтернативних джерел живлення, розмістили інформаційне оголошення про те, що їхні заклади є учасниками проєкту «Фонд підтримки підприємництва» та їх приміщення можуть бути використані як тимчасовий пункт перебування значної кількості громадян у разі тривалого відключення електроенергії на період дії воєнного стану.

Також з фонду підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади (відповідно до експертного висновку) релоковані суб’єкти господарювання мали можливість отримати фінансову допомогу на дофінансування та реалізацію грантової допомоги від міжнародних донорів. Умови фінансування, в даному випадку становили не більше 30 % від суми грантової угоди, але не більше 50,0 тисяч гривень. Погоджено 4 заяви суб’єктів господарювання, які відповідали критеріям відбору на суму 143,2 тис. грн.

За ініціативи Луцької міської ради та в рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022-2026 роки» у місті триває промоційна кампанія, що спрямована на підтримку місцевих виробників. Товари, що виготовлені на локальних виробничих потужностях та реалізовуються через місцеві торговельні мережі, позначаються спеціальними маркерами «Зроблено в Луцьку». Такі позначки уже можна побачити на полицях мереж супермаркетів «Салют», «Сім-23. Зручний маркет», «Там Там». Купуючи відповідні товари, споживачі стимулюють економічний розвиток громади, що є першочерговою умовою утримання надійного тилу у воєнний період.

3. Аналітика та моніторинг внутрішньої діяльності.

На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», враховуючи ініціативи виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств, внесено зміни в основні плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2023 рік щодо розробки 5 регуляторних актів (загальна кількість запланованих для розробки регуляторних актів становила 13). Затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024  рік щодо розробки 7 регуляторних актів.

Проведено 5 засідань постійної комісії з питань реалізації державної регуляторної політики у виконавчих органах міської ради (далі – постійна комісія), на яких розглянуто 3 проєкти рішень міської ради та її виконавчого комітету на відповідність вищезазначеному закону.

У звітному періоді прийнято 2 регуляторних акти, які пройшли повну регуляторну процедуру, та 2 регуляторних акти без проведення регуляторної процедури відповідно до законодавства на період дії воєнного стану. Завершено регуляторну процедуру щодо 1 проєкту рішення міської ради та розпочато –щодо 2 проєктів регуляторних актів. Розробка інших запланованих регуляторних актів не проводилась з причин зміни законодавства та відсутності потреби в їх розробці в 2023 році.

Розробниками регуляторних актів підготовлено 24 звіти про здійснення заходів щодо базового, повторного та періодичного відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів.

На виконання протокольного рішення постійної комісії від 20.12.2021 № 7 відповідальним виконавчим органам міської ради було доручено переглянути 18 регуляторних актів шляхом внесення відповідних змін або скасування, з них:

11 (в тому числі 3 в 2023 році) – виконано; 5 – в роботі, 2 – заплановано на 2024 рік.

Підготовлено та заслухано на засіданні міської ради звіт міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Луцької міської ради у 2023 році (відповідний проєкт рішення міської ради підготовлено).

Станом на 31.12.2023 в стадії реалізації знаходиться 35 енергосервісних договорів, укладених між департаментом освіти Луцької міської ради та ТОВ “ЕСКО ЦЕНТРАЛЬ”, ТОВ “ЕСКО ЮА”, ТОВ “ЕЛТЕК ЛАЙТ”, щодо скорочення споживання енергоресурсів та/або комунальних послуг закладами освіти на загальну суму 211 636,79 тис. грн.

Відповідно до цих договорів в закладах освіти впроваджуються такі енергоефективні заходи: утеплення фасадів, горищ, підвалів, встановлення теплових насосів, встановлення або модернізація індивідуальних теплових пунктів, модернізація газових котлів, віддалена диспетчеризація та управління тепловими потоками в залежності від температури зовнішнього повітря, модернізація систем опалення, гарячого водопостачання та освітлення. Крім того, закладами освіти проведено:

поточний ремонт системи опалення у 4 дошкільних навчальних закладах;

капітальний ремонт системи опалення в 1 дошкільному навчальному закладі;

капітальний ремонт даху у 2 дошкільних навчальних закладах;

поточний ремонт будівель (заміна віконних та/або дверних блоків) в 9 дошкільних навчальних закладах;

поточний ремонт приміщень (заміна дверних блоків) в 13 дошкільних навчальних закладах та КЗ «Палац учнівської молоді».

З метою скорочення споживання енергоресурсів та/або комунальних послуг в закладах охорони здоров’я проведено:

ремонт ІТП, заміну вхідних дверей, дерев’яних віконних блоків (26 одн.), циркуляційного насоса системи опалення (КП «Медичне об'єднання Луцької міської територіальної громади»);

заміну 3 засувок для системи опалення в елеваторному вузлі та вхідних дверей на алюмінієву конструкцію (КП «Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка»);

заходи з оптимізації використання стерилізаційних шаф шляхом поступової заміни обладнання на сучасне, енергозберігаюче, встановлення сучасної посудомийної машини в харчоблоці (КП «Луцький клінічний пологовий будинок»).

В закладах культури здійснено:

ремонт, утеплення фасаду та заміну існуючих дверей аварійного виходу на енергозберігаючі металопластикові двері в бібліотеці - філії № 4;

заміна існуючих міжкімнатних дверей на нові енергозберігаючі металопластикові двері в кількості 8 шт. в бібліотеці - філії № 5;

поточний ремонт внутрішніх мереж тепло-, електропостачання та покрівлі в музичній школі №1;

поточний ремонт з утеплення фасаду та заміну старих радіаторів на радіатори біметалеві в музичній школі №3;

встановлення циркуляційного насоса теплопостачання в художній школі.

Крім того, бюджетними закладами/установами та комунальними підприємствами громади на постійній основі проводиться:

вдосконалення теплоізоляції приміщень, шляхом ремонту, регулювання та профілактики пластикових вікон у місцях загального користування та службових кабінетах;

забезпечення безперебійної роботи приладів обліку, проведення своєчасної повірки лічильників теплової енергії, водопостачання;

забезпечення контролю за обліком показників спожитої тепло- та електроенергії, водопостачання із залученням профільних спеціалістів;

впровадження використання енергоефективних освітлювальних приладів шляхом заміни люмінесцентних та ламп розжарення на світлодіодні, переведення в режим датчика руху освітлення сходових маршів, переведення зовнішнього освітлення території на автоматичний режим «день/ніч»;

здійснення постійного контролю за раціональним використанням води та електроенергії шляхом вчасного вимкнення електроприладів, дбайливого використання сантехнічного обладнання.

Враховуючи впровадження енергоефективних заходів в бюджетних установах/ закладах громади та воєнний стан, середнє питоме споживання енергоресурсів (без води) в цих закладах за звітний період становить 103,23 кВт/кв. м, що на 11,2 % менше ніж у 2022 році.

Відповідно до Закону України «Про енергетичну ефективність», постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2021 № 1460 «Про впровадження систем енергетичного менеджменту» та розпорядження міського голови від 17.03.2023 № 74 «Про систему моніторингу споживання енергоносіїв», за допомогою системи онлайн-моніторингу “ЕнергоПлан” міською радою щомісячно проводиться аналіз стану споживання енергоресурсів 179 бюджетними установами/закладами громади (260 будівель), з розбивкою за будівлями та видами енергоресурсів із ранжуванням установ/закладів за обсягами питомого споживання. Результати аналізу доводяться до керівників установ/закладів для прийняття обґрунтованих рішень та вжиття відповідних заходів. Водночас міською радою вживаються контрольні заходи до згаданих об’єктів. У разі значних відхилень рівня використання енергетичних ресурсів проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота щодо впровадження енергоефективних заходів. У звітному періоді до бази об’єктів моніторингу цієї системи додано 23 заклади бюджетної сфери приєднаних територіальних громад.

Триває розробка Плану дій сталого енергетичного розвитку та клімату Луцької міської територіальної громади до 2050 року (розпорядження міського голови від 05.05.2023 № 132 «Про створення Робочої групи з формування Плану дій сталого енергетичного розвитку та клімату Луцької міської територіальної громади до 2050 року»).

З метою стимулювання розвитку агропромислового комплексу громади, створення сприятливих умов для провадження господарської діяльності сільськогосподарських підприємств, фермерів та особистих селянських господарств, відповідно до Програми розвитку агропромислового комплексу Луцької міської територіальної громади на 2021-2025 роки з бюджету громади проведено виплати на суму 15 600,0 грн, з них: 3 400,0 грн – на виплату дотації за утримання трьох і більше корів (всього 17 корів), 7 000,0 грн – на часткову компенсацію вартості установки індивідуального доїння, 5 200,0 грн –  на здешевлення вартості наданих послуг зі штучного осіменіння 26 корів і телиць.

Фінансова підтримка за утримання телиць та нетелей, які народилися в результаті штучного осіменіння, вирощені та утримувались в господарстві до  2-річного віку, та для надання часткової компенсації вартості висіяного сертифікованого насіння та посадкового матеріалу з бюджету громади не надавалась у зв’язку з відсутністю звернень в 2023 році.

Водночас міською радою власникам особистих селянських господарств виплачено 41 700,0 грн дотації за молодняк великої рогатої худоби коштами субвенції з обласного бюджету.

В розділах «Агропромисловий комплекс міської територіальної громади» та «Оголошення» офіційного сайту міської ради протягом звітного періоду розміщувалась необхідна інформація для агровиробників та власників пасік щодо змін законодавства, проведення різнопланових заходів, обробітку агрокультур, надання підтримки та грантів, участі в проєктах і програмах тощо. Водночас така інформація розміщувалась на сторінках соціальної мережі Facebook та в групах Viber.

Поряд з тим, у 2023 році міською радою організовано та проведено 2 наради для старост та спеціалістів старостинських округів громади, а також для представників сільськогосподарських підприємств, фермерів та власників особистих селянських господарств (які утримують від 3 до 100 корів або обробляють від 1 до 120 га землі сільськогосподарського призначення) щодо питань розвитку агропромислового комплексу.

4. Тарифи.

Протягом звітного періоду відділом тарифної політики було опрацьовано матеріали, надані підприємствами з питань, встановлення тарифів на житлово-комунальні та інші послуги відповідно до чинного законодавства України. Було підготовлено 18 рішень виконавчого комітету міської ради, з питань які віднесено до компетенції відділу тарифної політики. Підготовлено та внесено на розгляд виконавчого комітету рішення на встановлення економічно-обґрунтованих тарифів на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та гарячого водопостачання для забезпечення гарантій і компенсацій, визначених Законом України від 29.07.2022 № 2479-ІX «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування»; рішення щодо вартості проїзду у міському електричному транспорті, тарифи на послуги з постачання теплової енергії та холодного водопостачання для ТОВ “Луцький ремонтний завод “Мотор”, переглянуто тарифи для виробників теплової енергії з альтернативних джерел для ТОВ “Енергозбереження Волинь”, ТОВ “Енергозбереження Львів”, ПП “Енерготранссервіс-К”, а також переглянуто тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами для усіх категорій споживачів та вартість ритуальних послуг, що надаються Луцьким спеціалізованим комбінатом комунально-побутового обслуговування.

Організовано та проведено 7 засідань комісії з питань ціноутворення та тарифної політики, на яких розглянуто 13 питань стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні та інші послуги та підготовлено відповідні проєкти рішень виконавчого комітету.

З метою встановлення та забезпечення функціонування економічно-обґрунтованих тарифів, що належать до компетенції відділу, постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг.

Щоквартально здійснюється моніторинг середньої вартості житла в місті на вторинному ринку та нового будівництва.

Постійно ведеться робота щодо оновлення інформації в разі зміни тарифів на житлово-комунальні послуги на офіційному вебсайті Луцької міської ради та на сайті відкритих даних.

Забезпечено збір та внесення інформації до автоматизованої системи муніципальної статистики.

5. Інвестиції.

У межах реалізації спільного з Європейським банком реконструкції та розвитку «Проєкту реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк» у 2023 році завершено усі передбачені проєктом вибірки коштів. Отримано 10 млн євро кредитних та 4,4 млн євро грантових коштів (включаючи додаткове грантове фінансування від ЄБРР в сумі 400,0 тис. євро).

У 2023 році в рамках проєкту замінено пальники в котельнях на вул. Володимирській, 100 б та вул. Вавилова, 6, завершено монтаж димососа та вентилятора в котельні на вул. 8-го Березня, 3, законтрактовано 20 індивідуальних теплових пунктів, 350 модемів та 76 контролерів (MTM), виготовлено нове насосне обладнання (великі насоси) та шафи управління. Обладнання буде змонтоване у 2024 році.

Крім того, у 2023 році достроково погашено 1 528 580,37 євро тіла позики. Загалом на кінець 2023 року повернуто тіла кредиту у сумі 4 718 178,0 євро, залишок становить 5 281 822,0 євро.

У 2023 році Луцька міська рада виграла 2 конкурси, які проводились Програмою розвитку ООН (ПРООН), в рамках яких буде отримано грантове фінансування на реконструкцію школи № 13 та створення багатофункціонального простору для бізнесу на базі колишнього кінотеатру «Батьківщина».

Проєкт «Реконструкція комунального закладу “Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13” (корпус 2) на вул. Чернишевського, 29 в м. Луцьку Волинської області» фінансується Європейським інвестиційним банком  (проєкт «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України») в сумі 144,8 млн грн та адмініструється ПРООН. У 2023 році підписано Угоду про передачу коштів позики (безповоротну), розроблено проєктно-кошторисну документацію та проведено її експертизу.

Проєкт «Реставрація пам’ятки архітектури місцевого значення кінотеатр “Батьківщина” з пристосуванням під приміщення багатофункціонального простору для бізнесу в місті Луцьку на вулиці П’ятницька гірка, 2» фінансується GIZ та урядом Німеччини в сумі 850,2 тис. дол. США та реалізується в рамках програми «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів» у співпраці з  ПРООН. У 2023 році  підписано відповідну угоду про фінансування, розроблено проєктно-кошторисну документацію. Очікується схвалення проєктної документації з боку ПРООН.

В рамках спільного з Європейським інвестиційним банком проєкту  «Міський громадський транспорт України І» впродовж 2023 року відбувалася після гарантійна прийомка отриманих у 2020-2022 роках 29-ти тролейбусів та здійснювалися відповідні оплати.

Завершено підготовчі заходи за проєктом «Міський громадський транспорт України ІІ», в рамках якого заплановано придбати 30 додаткових тролейбусів, 6 з яких комплектуватимуться електроустановками автономного ходу. У 2023 році отримано погодження обсягу та умов здійснення місцевого запозичення від Міністерства фінансів України, розроблено та погоджено ЄІБ техніко-економічне обґрунтування та тендерну документацію на закупівлю тролейбусів, підписано Угоду про передачу коштів позики. Сума запозичення становитиме 6,33 млн євро.

У 2024 році буде проведено тендерну процедуру, визначено переможця тендеру та укладено контракт з постачальником.

В рамках спільного з ЄІБ проєкту «Модернізація системи водопостачання та водовідведення м. Луцька» вартістю 13,9 млн євро, який реалізується в межах «Програми розвитку муніципальної інфраструктури України», підписано Угоду про передачу коштів позики, узгоджено довгостроковий план інвестицій. Поставлено 2 спеціалізовані екскаватори та лабораторне обладнання загальною вартістю 338 тисяч євро. Договір на реконструкцію водогонів перебуває на узгодженні в Європейського інвестиційного банку.

В рамках «Проєкту енергетичної безпеки», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) безкоштовно отримано 111 електрогенераторів різної потужності для екстреного живлення об’єктів інфраструктури, закладів освіти та ін. З метою оперативної ліквідації аварійних ситуацій на мережах теплопостачання отримано екскаватор-навантажувач JCB, аварійно-відновлювальний автомобіль для ремонту тепломереж на базі шасі ISUZU, 7847 погонних метрів труб різних діаметрів та запірну арматуру, 200 тонн солі для очищення води та регенерації фільтрів системи теплопостачання.

Також відбулись поставки п’яти аварійних твердопаливних котелень: дві потужністю 1300 кВт, дві по 300 кВт та одну на 200 кВт – для забезпечення безперервного опалення в медичних та навчальних закладах громади у разі перебоїв з централізованим теплопостачанням. Окрім цього у 2023 році за кошти USAID розроблено та затверджено схему теплопостачання Луцької міської територіальної громади.

За сприяння Бельгійського Червоного Хреста Фландрії Луцька міська територіальна громада отримала шість дизельних генераторів великої потужності. Їх передано для аварійного живлення КП «Медичне об’єднання Луцької міської територіальної громади», об’єктів ДКП «Луцьктепло» та КП «Луцькводоканал».

У 2023 році, після тривалих переговорів з КМУ та АТ «Укрзалізниця», у власність Луцької міської територіальної громади отримано комплекс об’єктів Луцької дитячої залізниці. Після документального оформлення права власності на одержані об’єкти нерухомості, Луцька міська рада працюватиме над отриманням у власність відповідної земельної ділянки.

В рамках конкурсу на здійснення державно-приватного партнерства з визначення приватного партнера щодо проєкту «Реставрація з пристосуванням та управління нежитловим приміщенням, що розташоване за адресою вул. Кафедральна, 4 у м. Луцьку» визначено переможця конкурсу та 28 грудня 2023 року з ним підписано відповідний договір державно-приватного партнерства. В межах договору приватний партнер зобов’язаний відновити пам’ятку архітектури та облаштувати у ній готельно-ресторанний комплекс (з дотриманням пам’яткоохоронного законодавства та виконанням супутніх умов). Термін дії договору складає 32 роки. Сума інвестицій приватного партнера становитиме понад 30 млн грн.

У 2023 році був проведений конкурс «Бюджет участі 4.5.0» Луцької міської територіальної громади. Цьогоріч проєкти були спрямовані виключно на підтримку сил безпеки й оборони України, забезпечення функціонування цивільної інфраструктури та підтримку цивільного населення в умовах воєнного часу. За результатами проведеного конкурсу визначено 14 проєктів-переможців, з яких 7 спрямовані на комплектування підрозділів технічними та іншими засобами. Інші – на реабілітацію військовослужбовців, заходи з національно-патріотичного виховання та облаштування захисних споруд при навчальних закладах.

У зв’язку з воєнним станом, проведення конкурсу Бюджету участі сільських та селищних територій громади, а також реалізація проєктів-переможців конкурсів 2021 року було відтерміновано.