Звіт про роботу департаменту економічної політики за 2024 рік
Економіка. Підготовлено інформацію про виконання Програми економічного та соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за 2023 рік та звіт про виконання цільових Програм (рішення міської ради від 21.02.2024 № 56/62), а також звіт про виконання Програми економічного і соціального розвитку Луцької міської територіальної громади за І півріччя 2024 року (рішення міської ради від 28.08.2024 № 62/87).
Розроблено Програму економічного, соціального та культурного розвитку Луцької міської територіальної громади на 2025 рік (рішення міської ради від 18.12.2024 № 66/95).
Проведено аналіз та надано експертні висновки до 15 проєктів цільових програм Луцької міської територіальної громади. Здійснено аналіз виконання фінансових планів за 2023 рік та за І півріччя 2024 року, підготовлено відповідні проєкти рішень виконавчого комітету: від 13.03.2024 № 148-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади, за підсумками 2023 року»; від 11.09.2024 № 476-1 «Про фінансово-господарську діяльність підприємств, що належать до комунальної власності міської територіальної громади, за підсумками І півріччя 2024 року». Підготовлено проєкти рішень виконавчого комітету міської ради про роботу житлово-комунальних підприємств № 2, № 3 та № 7, ЛСКАП «Луцькспецкомунтранс», комунальних підприємств: «Луцький спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування», «АвтоПаркСервіс», «Луцькреклама», «Парки та сквери м. Луцька», «Луцькі ринки» та відповідні подання міському голові із пропозиціями щодо укладання контрактів з керівниками вищезазначених комунальних підприємств. Надано 3 узагальнених висновки до проєктів рішень виконавчого комітету «Про виділення коштів з резервного фонду бюджету Луцької міської територіальної громади».
Підготовлено рішення виконавчого комітету «Про організацію суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану на території Луцької міської територіальної громади» від 14.02.2024 № 59-1. Протягом 2024 року розроблено: Порядок формування фонду житла в гуртожитку Луцького національного технічного університету на вулиці Софії Ковалевської, 29 у місті Луцьк, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб на території Луцької міської територіальної громади у новій редакції (рішення міської ради від 24.04.2024 № 58/105); Комплексну Програму розвитку міського пасажирського електротранспорту на 2025-2027 роки (рішення міської ради від 30.10.2024 № 64/110); Програму «Вода для здорового майбутнього» на 2025-2030 роки (рішення міської ради від 27.11.2024 № 65/106). У межах реалізації Проєкту Ради Європи «Зміцнення стійкості демократичних процесів через громадську участь під час війни та в післявоєнний період» у 2024 році: завершено роботу над проєктом Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади до 2030 року (рішення міської ради від 31.07.2024 № 61/128 «Про затвердження Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади до 2030 року»), створено робочу групу з моніторингу реалізації Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади на 2024-2030 роки та розроблено Положення про моніторинг реалізації Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади на 2024-2030 роки (розпорядження міського голови від 05.09.2024 № 677), а також затверджено План заходів з реалізації Стратегії розвитку Луцької міської територіальної громади до 2030 року на 2024-2027 роки (рішення міської ради від 27.11.2024 № 65/107).
З метою відстеження та аналізу динаміки структурних змін, що відбуваються у громаді відповідно до стратегічних, оперативних цілей та завдань, визначених у Стратегії, та ефективності використання бюджетних коштів, департаментом впроваджується система автоматичного моніторингу реалізації Стратегії на основі цифрової методики DIY4Change (Цифровий модуль). Для проведення моніторингу, здійснення оцінки результативності та ефективності впровадження Стратегії, методикою передбачено ключові індикативні показники досягнення стратегічних та оперативних цілей, показники виконання завдань та заходів. На цей час моніторингова система наповнюється даними. Результати моніторингу реалізації Стратегії оприлюднюватимуться щопівроку протягом терміну її реалізації на офіційному сайті Луцької міської ради. З метою забезпечення сталого розвитку громади та розвитку учасницької демократії, зокрема в умовах модернізації та відновлення країни, в партнерстві з ГО «Форум розвитку громадянського суспільства» по проєкту «Цифрова компонента формування альтернативних варіантів та прогнозування результатів публічних рішень» було проведено пілотну сесію стратегічного прогнозування ідей та рішень в освітній сфері із застосуванням авторської цифрової методики DIY4Change. Продовжується використання системи Vkursi Pro, де було сформовано Економічний профайл Луцької міської територіальної громади. Дана аналітична система дозволяє використовувати цифрові дані для розвитку місцевої економіки, а саме дізнатися про: спеціалізацію громади − сектори/кластери економіки, реальну кількість та ділову активність суб'єктів господарської діяльності, показники фінансово-господарської діяльності, створені робочі місця; комунальне та приватне майно, призначення землі, її власників/орендарів; обсяги експорту/імпорту, які товари експортують суб'єкти господарської діяльності громади; платників, боржників по податкам та зборам; бюджет громади, структуру та динаміку доходів та інші дані.
Тарифи. Підготовлено та внесено 12 рішень на розгляд виконавчого комітету щодо тарифів на послуги з постачання теплової енергії ДКП “Луцьктепло”, тарифів на теплову енергію та холодного водопостачання для ТОВ “Луцький ремонтний завод “Мотор” з урахуванням вимог визначених Законом України від 29.07.2022 № 2479-ІX «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування». Переглянуто тарифи для виробників теплової енергії з альтернативних джерел для ТОВ “Енергозбереження Волинь”, ТОВ «Українська теплогенеруюча компанія “Еско-Волинь”», ПП “Енерготранссервіс-К”, а також переглянуто тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами для усіх категорій споживачів, про вартість послуги з надання в оренду торгової площі на ринках міста Луцька для комунального підприємства «Луцькі ринки» тощо. Організовано та проведено 6 засідань комісії з питань ціноутворення та тарифної політики, на яких розглянуто 8 питань стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні та інші послуги. З метою встановлення та забезпечення функціонування економічно обґрунтованих тарифів, що належать до компетенції відділу, постійно здійснюється аналіз розміру чинних тарифів на житлово-комунальні послуги та моніторинг рівня відшкодування діючими тарифами фактичної вартості послуг. Щоквартально здійснюється моніторинг середньої вартості житла в місті на вторинному ринку та нового будівництва. Щоденно відстежується кількість перевезених пасажирів за даними автоматизованої системи електронної оплати проїзду “СІТІ КАРД”. Постійно ведеться робота з оновлення інформації щодо тарифів на комунальні послуги на офіційному вебсайті Луцької міської ради та на сайті відкритих даних. Забезпечено збір та внесення інформації щодо тарифів на комунальні послуги до автоматизованої системи муніципальної статистики.
Аналітика та моніторинг внутрішньої діяльності. Регуляторна політика Протягом звітного періоду забезпечено здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами міської ради та комунальними підприємствами (рішення міської ради від 24.11.2021 № 22/54), а саме: 1. Відповідно до статті 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV (далі – Закон № 1160) затверджено плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік щодо розробки 12 регуляторних актів: рішення міської ради від 27.11.2024 № 65/105 «Про затвердження плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік»; рішення виконавчого комітету міської ради від 19.11.2024 № 667-1 «Про затвердження плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік». Протягом року внесено зміни в основні плани діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2024 рік щодо розробки 2 регуляторних актів (рішення міської ради від 31.07.2024 № 61/132, рішення виконавчого комітету міської ради від 26.09.2024 № 543-1). 2. Розроблено 2 проєкти регуляторних актів : рішення міської ради «Про Правила благоустрою Луцької міської територіальної громади»; рішення виконавчого комітету міської ради «Про затвердження Порядку формування ціни послуги з управління багатоквартирним будинком». А також аналізи регуляторного впливу, повідомлення про оприлюднення до цих рішень. Проведено всю регуляторну процедуру щодо проєкту рішення виконавчого комітету міської ради та прийнято його, розпочато регуляторну процедуру і проведено її більшість етапів щодо проєкту рішення міської ради. 3. Проаналізовані та погоджені для підписання і оприлюднення документи розробників регуляторних актів, підготовлені в процесі здійснення регуляторної діяльності: аналізи регуляторного впливу, повідомлення про оприлюднення до 2 проєктів регуляторних актів та 10 звітів про здійснення заходів щодо базового, повторного та періодичного відстеження результативності дії прийнятих 10 регуляторних актів. 4. Проведено 4 засідання постійної комісії з питань реалізації державної регуляторної політики у виконавчих органах міської ради та складено відповідні протоколи. На засіданнях розглянуто питання щодо формування звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами міської ради та 4 проєкти рішень міської ради, її виконавчого комітету на відповідність Закону № 1160, з них: 4.1 Затверджено експертний висновок та надіслано документи до Державної регуляторної служби України для отримання пропозицій щодо проєкту рішення міської ради «Про Правила благоустрою Луцької міської територіальної громади». 4.2. Визнано такими, що пройшли всю регуляторну процедуру та рекомендовані до прийняття проєкти рішень виконавчого комітету міської ради: «Про Порядок утримання фасадів будівель і споруд на території історичних ареалів міста Луцька та об’єктів культурної спадщини поза їхніми межами»; «Про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади у новій редакції»; «Про затвердження Порядку формування ціни послуги з управління багатоквартирним будинком». 5. Сформовано план-графік проведення відстежень результативності дії прийнятих регуляторних актів на 2025 рік. 6. Для забезпечення дотримання прозорості виконання Закону № 1160: на офіційному сайті міської ради в розділі «Регуляторна політика» розміщено інформацію та документи, підготовлені в процесі здійснення регуляторної діяльності в 2024 році: плани з підготовки проєктів регуляторних актів та зміни до них, переліки проєктів регуляторних актів, проєкти регуляторних актів, аналізи їх регуляторного впливу та повідомлення про їх оприлюднення, регуляторні акти, звіти про відстеження результативності регуляторних актів, план-графік щодо проведення відстежень результативності регуляторних актів та річний звіт про здійснення державної регуляторної політики, а в розділі «Прозорість влади»/«Відкриті дані» – плани з підготовки проєктів регуляторних актів, переліки регуляторних актів та їх проєктів; на платформі електронної демократії «Е-DEM-консультації з громадськістю» вивчалась думка мешканців громади щодо прийняття нормативно-правових актів шляхом розміщення проєктів рішень міської ради та її виконавчого комітету для обговорення. 7. Надано методичний супровід та здійснювали постійний контроль щодо дотримання розробниками регуляторних актів вимог Закону № 1160 та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
Агропромисловий комплекс. З метою стимулювання розвитку агропромислового комплексу громади, створення сприятливих умов для провадження господарської діяльності сільськогосподарських підприємств, фермерів та особистих селянських господарств (далі – ОСГ), відповідно до Програми розвитку агропромислового комплексу Луцької міської територіальної громади на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням міської ради від 26.08.2021 №17/65, зі змінами: внесено зміни до цієї програми, доповнивши її новим видом виплат для аграріїв: дотації за молодняк великої рогатої худоби (рішення міської ради від 25.09.2024 № 63/86); рішенням міської ради від 31.01.2024 № 55/116 збільшено в 5 разів суму дотації для власників ОСГ, які утримують три і більше корів; збільшено суму здешевлення вартості наданих послуг із штучного осіменіння корів і телиць, яка згідно з рішенням міської ради від 31.01.2024 № 55/117 становить 50 % від вартості цієї послуги; згідно з розпорядженням міського голови від 09.10.2024 № 801 «Про виплату дотації за утримання трьох і більше корів власникам особистих селянських господарств», рішенням виконавчого комітету міської ради від 19.11.2024 № 668-1 «Про виплату дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби для особистих селянських господарств», документами, наданими ДП «Волинське обласне сільськогосподарське виробниче підприємство по племінній справі у тваринництві», з бюджету громади проведено виплати на суму 77,178 тис. грн, з них: 41,0 тис. грн – на виплату дотації за утримання трьох і більше корів (41 корова), 28,626 тис. грн – на виплату дотації за молодняк великої рогатої худоби (24 голови), 7,552 тис. грн – на здешевлення вартості наданих послуг із штучного осіменіння 32 корів і телиць. Департаментом проведено відповідну організаційну роботу з цих питань, в тому числі підготовку необхідних розпорядчих документів, укладення договору з ДП «Волинське обласне сільськогосподарське виробниче підприємство по племінній справі у тваринництві» щодо здешевлення вартості наданих послуг із штучного осіменіння, перевірку поданих власниками ОСГ документів, формування реєстрів, організацію засідання постійної комісії з питань агропромислового розвитку Луцької міської територіальної громади. Фінансова підтримка: за утримання телиць та нетелей, які народилися в результаті штучного осіменіння, вирощені та утримувались в господарстві до 2-річного віку, на часткову компенсацію вартості установки індивідуального доїння та/або холодильного обладнання, часткову компенсацію вартості висіяного сертифікованого насіння та посадкового матеріалу з бюджету громади не надавалась у зв’язку з відсутністю звернень в 2024 році. Водночас департаментом організовано роботу по виплаті власникам ОСГ 7,874 тис. грн дотації за молодняк великої рогатої худоби коштами субвенції з обласного бюджету.
З метою надання допомоги фермерам, ОСГ та іншим виробникам сільськогосподарської продукції у здійсненні реєстрації у ДАР, поданні заявок на отримання державної фінансової допомоги та відстеження їх руху в березні 2024 року департаментом спільно з департаментом «Центр надання адміністративних послуг в місті Луцьку» введено в дію три нові адміністративні послуги, як інформаційно-консультаційна допомога: «Електронна реєстрація виробників сільськогосподарської продукції в ДАР» (створення особистого електронного кабінету); «Подання виробником сільськогосподарської продукції заявки та підписання договору з Укрдержфондом в ДАР для отримання підтримки коштами державного, місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги»; «Відстеження виробником сільськогосподарської продукції руху заявки та підписання додатка до договору з Укрдержфондом в ДАР для отримання підтримки коштами державного, місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги». Для надання цих адміністративних послуг в березні 2024 року облаштовано вільні робочі місця для відвідувачів в приміщеннях 5 старостатів, водночас ці послуги можна отримати в приміщеннях ЦНАП в місті Луцьку.
У квітні 2024 року було організовано та передано мешканцям пільгових категорій міста Луцька та сіл старостинських округів громади насіння овочів до весняної посівної 2024 року. Це насіння отримане, як благодійна допомога, від міжнародних насіннєвих компаній: EnzaZaden, Osborne Quality Seeds, Syngentaв рамках ініціативи "НАСІННЯ ПЕРЕМОГИ" проєкту «Згуртовані громади», який реалізувала Всеукраїнська асоціація громад за підтримки Програми USAID з аграрного та сільського розвитку (АГРО) спільно з органами місцевого самоврядування. Насіння отримали 200 домогосподарств пільгових категорій громадян, а саме: внутрішньо переміщені особи, учасники бойових дій та члени їх сімей, особи з інвалідністю внаслідок війни, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, багатодітні, малозабезпечені сім'ї. З метою залучення інвестицій в аграрний сектор громади, відповідно до проєкту Організації Об'єднаних Націй з промислового розвитку (UNIDO) та японської урядової організації, у співпраці з українськими громадськими організаціями, Луцькою міською радою надавались інформація про діяльність семи експортно-орієнтованих аграріїв Луцької МТГ для участі в проєкті щодо пошуку потенційних партнерів для японського приватного бізнесу. У звітному періоді зареєстровано 2 пасіки. З метою уникнення фактів отруєння бджіл, відповідно до звернень агровиробників, які застосовують засоби захисту рослин, департаментом в терміновому порядку доводилась інформація до власників зареєстрованих пасік щодо обробітку с/г культур на території громади. У розділах «Агропромисловий комплекс міської територіальної громади» та «Оголошення» офіційного сайту міської ради протягом звітного періоду розміщувалась необхідна інформація для агровиробників щодо змін законодавства, проведення різнопланових заходів, обробітку агрокультур, надання підтримки та грантів, участі в проєктах і програмах тощо. Водночас така інформація розміщувалась на сторінках соціальної мережі Facebook та в групах Viber.
Енергозбереження. Департаментом щомісячно за допомогою системи онлайн-моніторингу «ЕнергоПлан» проводиться аналіз стану споживання енергоресурсів 178 бюджетними установами (276 будівель), що утримуються за рахунок коштів бюджету громади, одночасно проводяться контрольні заходи щодо об’єктів в яких перевищені показники енергоспоживання. Інформація про результати аналізу стану споживання енергоресурсів доводиться до керівників бюджетних установ з метою вжиття відповідних заходів для запобігання необґрунтованих енергозатрат. Рішенням міської ради від 29.05.2024 № 59/90 затверджено План дій сталого енергетичного розвитку та клімату Луцької міської територіальної громади до 2050 року та Звіт про стан виконання протягом 2019–2020 років програми «План дій зі сталого енергетичного розвитку міста Луцька на 2012-2025 роки (оновлена версія 2015 року)». Відповідно до вимог Угоди мерів проведено комплекс заходів щодо внесення даних, зазначених у вищевказаних нормативно-правових документах, по Луцькій міській територіальній громаді на сайт https://com-east.eu/, який має обмежений доступ. У грудні 2024 року Луцька міська рада прийняла участь у конкурсі з розробки та реалізації демонстраційних проєктів з адаптації до кліматичних змін у межах проєкту «Декарбонізація та стійкість до зміни клімату в країнах східного партнерства – EU4ClimateResilience». Спільно з приватною організацією «Українська некомерційна енергетична агенція» розроблено та подано грантову заявку на фінансування проєкту «Смарагдова мережа річки Сапалаївка у м. Луцьк – виконання адаптаційних заходів до зміни клімату». Триває відбір. На виконання Закону України «Про енергетичну ефективність» триває розробка Муніципального енергетичного плану Луцької міської територіальної громади до 2030 року. Розпорядженням міського голови від 30.04.2024 № 558 створено робочу групу з формування Муніципального енергетичного плану Луцької міської територіальної громади до 2030 року.
Державна допомога Відповідно до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» державна допомога, що надається під час дії воєнного стану, є допустимою і надавачі державної допомоги звільняються від окремих обов’язків погодження та звітування до АМКУ, департаментом проводиться робота щодо аналізу щорічних звітів надавачів про надану державну допомогу та виконання надавачами, отримувачами Плану заходів з удосконалення механізму державної допомоги суб’єктам господарювання за рахунок місцевих ресурсів, затвердженого розпорядженням міського голови від 30.06.2023 № 208 «Про надання державної допомоги суб’єктам господарювання».
Підприємництво. 1. Відповідно до рішення міської ради від 31.08.2022 від № 34/55 «Про затвердження Правил додержання тиші в громадських місцях на території Луцької міської територіальної громади» протягом 2024 року погоджено: денні режими роботи (з 8.00 до 22.00) — для 8 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг незалежно від форм власності; цілодобові режими роботи або режими роботи в межах цілодобового, затверджені рішеннями виконавчого комітету за умови дотримання заходів безпеки під час сигналу «Повітряна тривога» та комендантської години на період воєнного стану — для 92 об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг незалежно від форм власності. На території Луцької міської територіальної громади у звітному періоді розміщувалось 378 пунктів одноразової торгівлі (послуг), що забезпечило надходження коштів до бюджету Луцької міської територіальної громади в сумі 3 086 888,90 грн. Здійснювалася торгівля такими товарами: солодкою ватою, попкорном, кавою, солодощами, квітами, дитячими іграшками, ялинками тощо, а також надавалися послуги з прокату електросамокатів, дитячих автомобілів, розміщувалися літні майданчики біля кафе, надавалися послуги дозвілля (атракціони, батути), функціонувала виставка динозаврів тощо. 2. В рамках реалізації проєкту «Екологічні продукти для громади» в місті на постійній основі функціонують торгівельні майданчики для реалізації продукції сільськогосподарського виробництва: на вул. Глушець (навпроти ліцею № 4), на вул. Захисників України (поблизу ТЦ «Глобус»). 3. З метою уникнення стихійної торгівлі на вулицях міста та за результатами проведеного аналізу найбільшої концентрації незаконної вуличної торгівлі встановлено 32 ятки для продажу власноруч вирощеної сільськогосподарської продукції на вул. Львівській, вул. Володимирській, просп. Соборності (ТЦ «Гостинець»), вул. Сухомлинського, просп. Соборності (Собор Всіх Святих Землі Волинської), просп. Відродження, вул. Конякіна, вул. Ковельській. 4. У рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022-2026 роки» вже третій рік у місті Луцьк, спільно з мерією міста Люблін, університетами імені Марі КюріСклодовської та Волинським національним університетом імені Лесі Українки, ГО «Ефект дитини» реалізовано проєкт «Підприємливі діти: Луцьк-Люблін». Проєкт передбачає проведення комплексних навчально-тренувальних занять, майстер-класів та екскурсійних подорожей, що спрямовані на здобуття учнями, дошкільнятами базових знань ведення підприємницької діяльності, а також розвиток креативного мислення, сміливості та відповідальності у прийнятті рішень, мотивацію на розвиток власного таланту як базису для формування власної бізнес-ідеї дитини.
Особливістю проєкту є те, що програма поєднує як теоретичні заняття інтерактивного характеру, так і практичні майстер-класи від експертів бізнес-напрямків, а також візити на виробництво бізнес-партнерів проєкту. У звітному періоді в проєкті учасниками були 118 дітей, 21 студент та 11 бізнес-партнерів: «Модерн-Експо», «Рута», «Едельвіка», «Тигрес», «Фелічіта», «Укрексімбанк», студія декору «Withlove», творча студія Наталії Журавльової, кулінарна школа в місті Луцьку Владислава Фінкевича, гончар Анатолій Філозоф, КП «Центр розвитку туризму» («Окольний замок»). Діти ознайомлювалися з роботою підприємств, брали участь в майстеркласах, навчалися будувати бізнес-плани та реалізовувати бізнес-ідеї (15 % від зароблених коштів було спрямовано на допомогу ЗСУ). Традиційно проєкт завершився гала-концертом. Усі учасники та партнери отримали відзнаки та подарунки від Луцької міської ради. Вся інформація впродовж реалізації проєкту розміщувалась на офіційному сайті Луцької міської ради та на сторінках соціальної мережі Facebook. 5. В рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022–2026 роки» функціонує фонд підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади (рішення міської ради від 21.12.2022 № 39/38), метою роботи якого є формування сприятливих умов для ведення бізнесу та підприємницької діяльності в умовах воєнного стану. У зв’язку з масованим ракетним ударом російської федерації та ворожим обстрілом територіальної громади 26 серпня 2024 року, зазнали значних руйнувань приміщення, де здійснюють господарську діяльність суб’єкти господарювання. Відповідно до рішень міської ради від 24.11.2021 № 22/53 «Про програму підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2020-2026 роки» зі змінами, від 21.12.2022 № 39/38 «Про фонд підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади», протоколу засідання комісії з розподілу коштів фонду підтримки підприємництва Луцької міської територіальної громади (далі – ЛМТГ) відшкодували витрати 6 суб’єктам господарювання на проведення ремонтних робіт та закупівлю матеріалів щодо ліквідації наслідків з фонду підтримки підприємництва ЛМТГ. На відшкодування витрат виплачено кошти на суму 173 977,16 грн. 6. За ініціативи Луцької міської ради та в рамках «Програми підтримки малого і середнього підприємництва Луцької міської територіальної громади на 2022-2026 роки» у місті триває промоційна кампанія, що спрямована на підтримку місцевих виробників. Товари, що виготовлені на локальних виробничих потужностях та реалізовуються через місцеві торгівельні мережі, позначаються спеціальними маркерами «Зроблено в Луцьку». Такі позначки уже можна побачити на полицях мереж супермаркетів «Салют», «Сім-23. Зручний маркет», «Там-Там», «Сільпо» тощо. Купуючи відповідні товари, споживачі стимулюють економічний розвиток громади, що є першочерговою умовою утримання надійного тилу у воєнний період. 7. У зв’язку із воєнним станом в Україні, відповідно до розпорядження Волинської обласної державної адміністрації від 02 травня 2023 року № 200 «Про затвердження критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, які мають важливе значення для задоволення потреб територіальних громад» (зі змінами), видано понад 177 листів-обґрунтувань від територіальної громади щодо критичної необхідності продукції (послуг), яка виробляється (надається) підприємством для територіальної одиниці, у межах якої відповідний суб’єкт господарювання здійснює свою діяльність.
Інвестиції. У межах реалізації спільного з Європейським банком реконструкції та розвитку (далі – ЄБРР) «Проєкту реконструкції системи централізованого теплопостачання у м. Луцьк» загалом отримано 10 млн євро кредитних та 4,4 млн євро грантових коштів. У 2024 році завершено усі передбачені проєктом роботи та вибірки коштів. Модернізовано ряд котелень: замінено пальники та великі насоси. За додатково отримані 400 тис. євро гранту встановлено 20 індивідуальних теплових пунктів, які не були передбачені проєктом. У 2024 році розпочато новий проєкт «Модернізація системи теплопостачання у м. Луцьк – Фаза ІІ – RLF Lutsk District Heating Phase II», який фактично є продовженням попереднього. Підписано кредитну угоду з ЄБРР. Загальна вартість проєкту становить 15,7 млн євро, з яких сума кредиту становить 10,5 млн євро, гранту – 4,2 млн євро. Співфінансування громади – 1 млн євро. На цей час триває відбір фінансового та технічного консультантів. Розпочато новий, спільний з ЄБРР проєкт у сфері поводження з твердими побутовими відходами, в межах якого підписано угоду про підготовку до кредитного фінансування. Проєктом буде передбачене будівництво заводу з переробки ТПВ згідно з стандартами ЄС, придбано нову техніку та впроваджено сучасну систему управління відходами у громаді, а також отримання кредиту у розмірі до 15 млн євро та гранту до 6 млн євро. Впродовж 2024 року відбувалися післягарантійні прийомки рухомого складу та обладнання в межах підпроєкту «Оновлення інфраструктури електротранспорту міста Луцька Волинської області» (проєкт «Міський громадський транспорт України І»). В межах субпроєкту «Оновлення тролейбусного парку м. Луцька» (проєкт «Міський громадський транспорт України ІІ»), що фінансується Європейським інвестиційним банком і передбачає купівлю нових 30-ти тролейбусів оголошено тендер за процедурою ЄІБ. Триває прийом заявок.
В межах спільного з ЄІБ проєкту «Модернізація системи водопостачання та водовідведення м. Луцька», який реалізується по «Програмі розвитку муніципальної інфраструктури України» виготовлено проєктно-кошторисну документацію водогонів в с. Боратин до Гнідавської станції водопідготовки та від Дубнівської станції водопідготовки по вул. Карпенка-Карого. Отримано експертний висновок та дозвіл на виконання будівельних робіт. Завершено придбання лабораторного обладнання, частково придбано автомобільний транспорт (трактори). Триває тендер на придбання спеціального автотранспорту та реконструкцію каналізаційних очисних споруд з добудовою блоку біоенергетичної переробки та утилізації відходів.
У співпраці з «Проєктом Енергетичної безпеки», що фінансувався Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) у 2024 році отримано дві когенераційні установки, 15 теплообмінників, 25 насосів для 12 ЦТП та 5 котелень, 5,2 км труб для модернізації та інше обладнання. Загальна сума безповоротної допомоги від USAID становила близько 50 млн грн. На території Луцької дитячої залізниці, яка була передана у власність громади, встановлено систему відеонагляду, облаштоване освітлення території та організовано охорону. Проведено ряд опитувань громадської думки щодо подальшого розвитку об’єкта та прилеглої території для формування остаточної концепції ревіталізації дитячої залізниці.
В межах проєкту «Реставрація з пристосуванням та управління нежитловим приміщенням, що розташоване за адресою вул. Кафедральна, 4 у м. Луцьку» приватним партнером – консорціумом «Любарт ЛТД та Рібас Хотелс Груп» у звітному році організовано науково-дослідницькі роботи на об’єкті, розробляється проєктно-кошторисна документація. По спільному з ПРООН проєкту «Реконструкція комунального закладу “Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13” (корпус №2) на вул. Чернишевського, 29 в м. Луцьку Волинської області», який фінансується ЄІБ і передбачає фактичну добудову окремого корпусу навчального закладу на 360 учнів, у 2024 році підписано договір з підрядником та розпочато будівельні роботи. В межах проєкту «Створення багатофункціонального простору для бізнесу в місті Луцьку», який фінансується Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ) та впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні протягом 2024 року тривали роботи з реставрації приміщення колишнього кінотеатру «Батьківщина» на вул. П’ятницька Гірка, 2. Отримано грантове фінансування у сумі 900 159,4 дол. США. Відкриття бізнес-хабу планується весною 2025 року.
У 2024 році було проведено два конкурси «Бюджет участі 4.5.0» Луцької міської територіальної громади, основним пріоритетом яких є підтримка Сил безпеки й оборони України, забезпечення функціонування цивільної інфраструктури та підтримка цивільного населення в умовах воєнного часу. Перемогли 32 проєкти (обладнання, а саме, дрони: DJI Mavic 3 та 3T, FPV, тепловізійні приціли та ПНБ, засоби РЕБ, системи захисту від протипіхотних мін передавалося військовим частинам А7028, 1788, А4056, А7046, А1788, А4355 та загонам ДСНС України) та інші.
З метою розробки концепції індустріального парку на території Луцької міської територіальної громади створено відповідну робочу групу та затверджено її склад. На засіданні колегіального органу обговорювалося питання індустріального парку з енергетичним кластером, який орієнтуватиметься на збільшення автономності громади від зовнішніх джерел електроживлення.
У 2024 році між Луцькою та Боратинською територіальними громадами підписано договір про співробітництво. Метою угоди є поліпшення якості послуг у сфері управління мережами централізованого водопостачання та водовідведення, ефективне використання виробничих потужностей КП «Луцькводоканал» та спільне фінансування необхідних видатків. Сума співфінансування Боратинської сільської ради становить 30 млн грн на 5 років.