1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 15.01.2025 №6-9/31 м. Луцьк

Звіт про роботу департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами за 2024 рік

     На виконання пункту 3 доручення міського голови від 19.12.2024 № 0-9/28 щодо підготовки звіту про роботу департаменту містобудування, земельних ресурсів та реклами за 2024 рік надаємо інформацію за вказаний період роботи.

     За 2024 рік відділом генерального плану управління містобудування та архітектури департаменту на території Луцької міської територіальної громади було підготовлено та видано: 323 будівельних паспорти, 131 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, а також погоджено 252 паспорти вивісок, підготовлено та видано разом 5497 послуг і надано інформацію на 127 запитів та 976 звернень громадян, погоджено 10 паспортів опорядження фасадів на території Луцької міської територіальної громади. Рішеннями Луцької міської ради було затверджено 5 детальних планів території.
     Розпочата робота з Комплексним планом просторового розвитку території Луцької міської територіальної громади відповідно до рішення Луцької міської ради від 29.05.2024 № 59/79 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Луцької міської територіальної громади». Згідно з вимогами чинного законодавства проводяться роботи підготовчого етапу розроблення Комплексного плану, а саме: рішенням виконавчого комітету від 24.07.2024 № 389-1 утворена робоча група з формування завдання на розроблення Комплексного плану, до якої увійшли представники виконавчих органів міської ради, старости, представники від старостинських округів, які не є співробітниками виконавчих органів; направлені запити на отримання відомостей щодо аналізу наявної містобудівної та землевпорядної документації.
     За 2024 рік відділом підготовлено та видано на території Луцької міської територіальної громади: 261 будівельний паспорт, 117 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, а також 137 паспортів вивісок. Також у звітному періоді було затверджено 2 детальних плани території. Загалом у 2023 році розглянуто та надано відповідь на 100 запитів на інформацію.

     Протягом звітного періоду службою містобудівного кадастру та моніторингу департаменту розглянуто 1145 послуг щодо присвоєння, зміни, упорядкування адрес об’єктам нерухомого майна та об’єктам будівництва; сформовано 83 витяги з бази даних містобудівного кадастру для видачі містобудівних умов та обмежень; підготовлено 24 викопіювання з топографічних планів масштабу 1:500 та 1:2000 Луцької міської територіальної громади; розглянуто 50 звернень громадян; розглянуто та надано відповідь на 6 запитів на інформацію; підготовлено 27 рішень міської ради щодо зміни назв вулиць; підготовлено 19 розпоряджень міського голови щодо зміни назв вулиць; підготовлено 2 рішення виконавчого комітету щодо зміни нумерації об’єктів нерухомого майна; організовано та проведено 3 громадських обговорення та слухання пропозицій щодо перейменування назв вулиць; внесено до бази даних містобудівного кадастру 160 будівельних паспортів на забудову земельних ділянок; внесено до бази даних містобудівного кадастру 56 містобудівних умов та обмежень.
     Службою завершено роботи з первинного наповнення даними та верифікації даних Реєстру адрес (верифіковано 1133 вулиці населених пунктів Луцької МТГ). Розпочато роботи з первинного наповнення та верифікації даних Реєстру споруд населених пунктів Луцької МТГ.

     За період з 01.01.2024 по 31.12.2024 відділом геодезичної служби департаменту було видано 1583 вихідних даних на проведення топографо-геодезичних робіт. Внесено в електронну карту Луцької МТГ – 1566 топорафо-геодезичних робіт (в т.ч. – 44 виконавчих топографо-геодезичних робіт). Внесено в реєстр земельних ділянок – 1187 об’єктів, видано 42 викопіювання з топоплану Луцької міської територіальної громади в масштабі 1:2000.

     Протягом звітного періоду відділом з питань розміщення тимчасових споруд та реклами управління містобудування та архітектури департаменту проведено 3 конкурси на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території Луцької міської територіальної громади з винесенням трьох місць для розміщення тимчасових споруд; внесено зміни в схеми розміщення тимчасових споруд на вул. Конякіна, вул. Державності, вул. Боголюбській в с. Зміїнець; кількість діючих паспортів прив’язки тимчасових споруд – 205.
     Продовжується робота з модернізації та зміни зовнішнього вигляду тимчасових споруд та павільйонів на території міста, в тому числі і на зупинках громадського транспорту, відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.04.2021 № 327-1 «Про концепцію зовнішнього вигляду тимчасових споруд та зупинок громадського транспорту».
Станом на теперішній час змінили зовнішній вигляд відповідно до Концепції – 95 тимчасових споруд.
     В порівнянні з 2019 роком станом на грудень 2024 року з 81-го торговельного об’єкта на зупинках громадського транспорту: оновили зовнішній вигляд шляхом ремонту та фарбування – 21; оновили фасад відповідно до Концепції – 20; демонтовано – 7; в стадії оновлення відповідно до концепції — 5.
     Прийнято рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 13.03.2024 № 172-1 «Про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади у новій редакції». Розпорядженням міського голови від 05.06.2024 № 414 затверджено склад робочої групи з розгляду проєктів соціальної реклами.
     Продовжується процес реформування зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади: проводиться робота з розробки схем розміщення наземних засобів зовнішньої реклами; впорядкування розміщених наземних засобів зовнішньої реклами, з огляду на естетичну та технічну застарілість значної частини розміщених рекламних конструкцій; проведення робіт щодо приведення існуючих рекламних конструкцій до належного естетичного та технічного стану (фарбування, заглиблення фундаменту, заміна конструкцій тощо); впорядкування фасадів будинків та споруд в частині розміщення засобів зовнішньої реклами; очищення міста від неякісної незаконної реклами (КП «Луцькреклама» було демонтовано 226 (з них 105 згідно із рішеннями виконкому) неправомірно встановлених засобів зовнішньої реклами (ЗЗР) в тому числі: виносні штендери, банерні конструкції та банери, щити на огорожах, фасадах та вікнах, кронштейни на опорах, рекламні прапори, великогабаритні щити, та зовнішню рекламу на елементах контактної мережі, деревах та елементах благоустрою, власників яких встановити неможливо).
     На постійній основі ведеться нагляд за технічним станом, зовнішнім виглядом та правомірністю встановлення рекламних конструкцій та вивісок. Також, ведеться постійна роз’яснювальна робота як серед спеціалізованих операторів рекламного ринку так і серед інших суб’єктів господарювання.
     За звітний період в процесі реформування зовнішньої реклами на території громади видано 9 дозволів на розміщення зовнішньої реклами, кількість дозволів на продовження строку дії – 257, кількість анульованих дозволів – 1, кількість переоформлених дозволів – 2, внесено зміни у зв’язку зі зміною технологічної схеми рекламного засобу – 2.

     Відділом землевпорядкування управління земельних ресурсів департаменту за 2024 рік було підготовлено 503 проєкти рішень Луцької міської ради щодо території старостинських округів Луцької міської територіальної громади.
     Відповідно до прийнятого рішення міської ради від 31.10.2023 № 52/88 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Луцької міської територіальної громади» у 2024 році розроблений проєкт встановлення меж території Луцької міської територіальної громади, який переданий на погодження із суміжними громадами.
     Щодо території старостинських округів Луцької міської територіальної громади за вищезазначений період були підготовлені та прийняті рішення Луцької міської ради, відповідно до яких: надано 44 дозволи на розробку проєктів землеустрою для передачі у постійне користування земельних ділянок та передано в постійне користування 5 земельних ділянок, припинено постійне користування на 2 земельні ділянки. Передано безоплатно у власність під індивідуальними житловими будинками, що перебувають у власності громадян, 54 земельні ділянки. Прийнято 38 рішень щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв) та 16 рішень про виділення в натурі (на місцевості) та надання на умовах оренди невитребуваних земельних часток (паїв), 4 дозволи на розробку проєкту землеустрою для передачі в оренду земельної ділянки, 1 дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим викупом, 2 рішення про продаж земельної ділянки шляхом викупу, 2 рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки для продажу (викупу) земельної ділянки під об’єктом нерухомого майна, 11 рішень про надання на умовах оренди земельних ділянок, 31 рішення було прийнято щодо зміни цільового призначення земельних ділянок. За вищезгаданий період було прийнято 9 рішень про поновлення договорів оренди землі, 1 про відмову у поновленні договору оренди землі, 1 рішення про згоду на поновлення договору суборенди землі, 3 рішення про заміну сторони орендаря у договорі оренди землі, 1 рішення про дострокове припинення договору оренди землі, 3 рішення про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою, 2 рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проєкту землеустрою, 3 рішення про надання дозволу на поділ (об’єднання) земельних ділянок комунальної власності, 1 рішення про затвердження технічної документації щодо поділу та об’єднання земельних ділянок, 3 рішення про згоду на відновлення меж земельних ділянок комунальної власності, 4 рішення про прийняття в комунальну власність земельних ділянок приватної власності. Також було прийняте 1 рішення про укладення договору суперфіцію земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти та 1 рішення про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюється право земельного сервітуту. Були опрацьовані матеріали та прийнято 21 рішення по самозаліснених земельних ділянках.
     Відповідно до прийнятих рішень підготовлено та забезпечено укладення між Луцькою міською радою та фізичними, юридичними особами 30 договорів оренди землі, 23 додаткових угод про поновлення або внесення змін в договори оренди та суборенди землі.
     У 2024 році забезпечено продаж Луцькою міською радою на території приєднаних громад Луцької міської територіальної громади 3 земельних ділянок комунальної власності, шляхом викупу під об'єктами нерухомого майна, по яких укладено договори купівлі-продажу земельних ділянок з фізичними особами на загальну суму 1 249 866,00 грн.
     Відділом землевпорядкування було розглянуто 370 звернень, заяв та запитів, з них: 230 звернень від учасників бойових дій, 84 звернення від фізичних осіб та 56 від юридичних осіб; зроблено 4 запити на податкову щодо з’ясування заборгованості за земельні ділянки на території старостинських округів Луцької міської територіальної громади.

     Відділом землеустрою управління земельних ресурсів департаменту було підготовлено 201 проєкт рішень Луцької міської ради, з них 3 проєкти рішень, що були ініційовані постійною комісією з питань земельних відносин та земельного кадастру, відповідно до витягу з протоколу № 14 засідання постійної комісії з питань земельних відносин та земельного кадастру від 21.07.2021: про передачу безоплатно у власність земельної ділянки комунальної власності фізичним особам – 121; про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності у власність фізичним особам – 2; про зміну цільового призначення земельної ділянки фізичним особам – 31; про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності підприємствам, установам, організаціям, що належать до комунальної власності, громадським організаціям інвалідів України, релігійним організаціям України та щодо відведення земельної ділянки державної або комунальної власності підприємствам, установам, організаціям, що належать до державної та комунальної власності, на території міста Луцька – 5; про надання земельної ділянки комунальної власності в постійне користування комунальним підприємствам, установам, організаціям, громадським організаціям інвалідів України (їх підприємства, установи, організації), релігійним організаціям України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку – 6; про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки державної або комунальної власності підприємствам, установам, організаціям, що належать до державної та комунальної власності, на території міста Луцька – 1; про припинення права постійного користування земельною ділянкою суб'єктам господарювання – 13; про надання дозволу на поділ земельної ділянки комунальної власності – 3; про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок комунальної власності – 2; про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (зміна цільового призначення) на території м. Луцька – 8; затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (зміна цільового призначення) на території міста Луцька - 6; про укладання договору суперфіцію – 1; про надання згоди на прийняття з державної власності у комунальну власність Луцької МТГ земельної ділянки – 1; про передачу з комунальної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст області земельної ділянки – 1.
     Відділом землеустрою було розглянуто всього 718 звернень, заяв та запитів, з них: 376 звернень громадян, депутатські запити, запити на інформацію, електронні звернення (261 звернення від учасників бойових дій); 209 заяв щодо надання адміністративної послуги; 133 звернення від юридичних осіб, комунальних та державних підприємств, релігійних та громадських організацій, органів державної влади, контролюючих органів.
     Проводилася робота щодо: передачі земельної ділянки на вул. Державності (Чернишевського), 114-А у м. Луцьку площею 0,0415 га з державної власності у комунальну власність Луцької міської територіальної громади для оформлення в подальшому ДКП «Луцьктепло» права постійного користування земельною ділянкою під нерухомим майном (котельня), а саме було прийняте рішення Луцької міської ради від 27.03.2024 № 57/6 «Про надання згоди на прийняття з державної власності у комунальну власність Луцької міської територіальної громади земельної ділянки на вул. Чернишевського, 114-А» та надіслане Волинській обласній військовій адміністрації; відведення земельної ділянки під нежитловим приміщенням комунальної власності на просп. Соборності, 7-В у м. Луцьку для отримання в подальшому прибутку з оренди/продажу об'єкта нерухомості; реконструкції та будівництва «Ветеранського хабу» відведена земельна ділянка на вул. Климчука Сергія, 7 у м. Луцьку площею 0,9177 га та укладено договір суперфіцію; пошуку земельних ділянок для родин загиблих учасників бойових дій; виготовлення землевпорядної документації та встановлення обмежень на земельні ділянки зі землевпорядними організаціями; оформлення документів на земельні ділянки з комунальними закладами та підприємствами м. Луцька.
     Також була проведена робота по підготовці інформації та матеріалів для розгляду постійної комісії з питань земельних відносин та земельного кадастру 27 спірних питань.

     Спеціалістами відділу оренди землі управління земельних ресурсів департаменту за період роботи з 01.01.2024 по 31.12.2024 було підготовлено 589 проєктів рішень міської ради з питань, що стосуються оформлення права оренди на земельні ділянки комунальної власності на території м. Луцька.
     Відповідно до прийнятих рішень Луцької міської ради відділом підготовлено та забезпечено укладення між Луцькою міською радою та фізичними, юридичними особами 153 договорів оренди землі, 37 додаткових угод про поновлення договору оренди землі, 1 додаткової угоди про поновлення договору суборенди землі, 15 додаткових угод про заміну сторони в договорах оренди землі.
     А також, у зв’язку із закінченням строків дії договорів оренди землі та переходом права власності на об’єкти нерухомого майна до інших фізичних та юридичних осіб було підготовлено та забезпечено укладення 10 додаткових угод про дострокове припинення договорів оренди землі та 28 актів приймання-передачі земельних ділянок в комунальну власність (Луцькій міській раді).
     Також вживаються необхідні заходи для зменшення податкового боргу по орендній платі за земельні ділянки комунальної власності, зокрема надсилаються листи-повідомлення орендарям земельних ділянок комунальної власності про необхідність погашення боргу по орендній платі за землю згідно з інформацією Головного управління ДПС у Волинській області.
     З метою збільшення надходжень до бюджету міста відділом оренди землі ініційовано стягнення безпідставно збережених коштів за фактичне використання фізичними особами та суб'єктами господарювання сформованих земельних ділянок комунальної власності на території м. Луцька без правовстановлюючих документів, шляхом проведення розрахунків відповідно до інформації, отриманої в Головному управлінні ДПС у Волинській області, Головному управлінні Держгеокадастру у Волинській області, з подальшим надсиланням відповідних листів.
     В результаті проведеної роботи було направлено листів-повідомлень на загальну суму понад 11  млн грн.
     Також, завдяки опрацюванню інформації Головного управління ДПС у Волинській області та витягів з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, отриманих на замовлення відділу оренди землі управління земельних ресурсів департаменту, постійно здійснюється звірка повноти нарахування і сплати орендної плати за землю орендарями, в ході якої були виявлені неодноразові факти повної або часткової несплати орендарями орендної плати по діючих договорах оренди землі. В результаті чого Головному управлінню ДПС у Волинській області були направлені уточнюючі листи-повідомлення, а орендарів проінформовано про необхідність погашення заборгованості по орендній платі за землю.

     Впродовж зазначеного періоду відділом регулювання земельних відносин управління земельних ресурсів департаменту було забезпечено продаж Луцькою міською територіальною громадою в особі Луцької міської ради 14 (чотирнадцяти) земельних ділянок комунальної власності несільськогосподарського призначення у м. Луцьку, шляхом викупу, по яких укладено договори купівлі-продажу з покупцями земельних ділянок, загальною площею 10,9839 га на загальну суму 37 059 900,00 грн.
     Постійно проводиться робота з головами ОСББ, надаються консультації щодо необхідності оформлення співвласниками багатоквартирних житлових будинків (ОСББ) земельних ділянок та здійснюються виїзди на прибудинкові території багатоквартирних житлових будинків.
     За звітний період було підготовлено 16 проєктів рішень Луцької міської ради щодо ОСББ, в тому числі: про передачу в постійне користування земельних ділянок комунальної власності – 5; про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки комунальної власності – 9; про надання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки комунальної власності (зміна цільового призначення) – 2.
     Також у 2024 році Луцькою міською радою шляхом проведення земельних торгів у формі електронних аукціонів з продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення комунальної власності Луцької міської територіальної громади, а також їх прав оренди, були продані 6 (шість) земельних ділянок комунальної власності, 3 з яких знаходяться на території м. Луцька, та 1 – у с-щі Рокині, а також продано право оренди 2 земельних ділянок комунальної власності несільськогосподарського призначення у м. Луцьку. Загальна площа земельних ділянок, права яких продані на земельних торгах, становить 2,6235 га, а загальна сума отриманих коштів у зазначений період становить 19 950 001,00 грн (в тому числі: 2 714 001,00 грн – річний розмір орендної плати від продажу права оренди земельних ділянок комунальної власності).
     Загалом за період з 01.01.2024 до 31.12.2024 надходження коштів від продажу земельних ділянок комунальної власності Луцької міської територіальної громади на території м. Луцька шляхом проведення земельних торгів, шляхом викупу, враховуючи в тому числі авансові внески за непродані земельні ділянки, сплачені кошти за продані земельні ділянки, а також доплата за продані у 2023 році земельні ділянки, склали 57 162 376,10 грн.