1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 13.07.2018 м. Луцьк

Звіт про роботу департаменту соціальної політики -2

Звіт

про роботу департаменту соціальної політики

Луцької міської ради за І півріччя 2018 року

 

І. Соціальний захист малозахищених верств населення та сімей з дітьми

 

Протягом першого півріччя 2018 року за призначенням державних соціальних допомог та житлових субсидій від громадян міста надійшло 10458 нових звернень: а саме для призначення державних соціальних допомог — 5878   звернень, житлових субсидій — 4580 звернень.

 Призначено:

- 17356 одержувачу соціальних допомог на загальну суму 136013,1 тис.грн.,  відшкодовано 136013,1 тис. грн. Відмовлено в призначенні — 445 сім'ям,  відмови по заявах — 71.

- 45138 одержувачу житлових субсидій на суму 287931,9 тис. грн., з них відшкодовано – 357577,7 тис. грн. Через те, що у 2018 році була погашена заборгованість по житлових субсидіях за 2017 рік у сумі 126522,3 тис.грн., заборгованість станом на 01.07.2018 р. складає 56876,5 тис.грн. Відмовлено по заявах — 77.

Згідно з Законом України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» призначено 11315 допомог, а  саме:

 - одноразова допомога при народженні дитини                                  - 9748

 - допомога  по вагітності та пологах                                           - 493

 - на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням             - 102

 - на дітей одиноким матерям                                                                 - 929

 - допомога при усиновленні                                                                  - 20

          Сім’ям  з  дітьми  нараховано  та  профінансовано  допомог  на  суму 75166,2 тис.грн.  Відмовлено в призначенні допомоги 86 сім’ям.

Відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» було призначено та виплачено допомогу 1138 сім’ям на суму 16823,4 тис.грн. Відмовлено у призначенні допомоги 282 сім’ям.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 № 1192 «Про надання щомісячної грошової допомоги малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом І та ІІ гр. внаслідок психічного розладу» отримують допомогу 342 особи. Допомогу нараховано та профінансовано в сумі 3944,8 тис. грн.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

2982 особам було призначено та виплачено допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»  на суму 32875,1 тис. грн.

Призначено та виплачено 369 компенсаційних виплат по догляду за інвалідами І групи або престарілою особою старше 80-річного віку, що потребує постійного стороннього догляду,  в сумі 64,0 тис. грн.

Відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» за звітний період призначено 457 допомог на загальну суму 3958,5 тис. грн.

У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189 «Про затвердження Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме» призначено та профінансовано тимчасову державну допомогу 71 сім’ї на загальну суму 281,5 тис. грн.

П’ятьом прийомним сім’ям та одній сім’ї будинку сімейного типу призначена соціальна допомога та грошове забезпечення (постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 81 «Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною» та виплачена у сумі 506,5 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» була призначена компенсація 369 фізичним особам, які надають соціальні послуги, в сумі 417,6 тис. грн., профінансовано 417,6 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.14 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» призначена щомісячна адресна допомога 268 сім’ям за оплату комунальних послуг. Допомога нарахована в сумі 1910,0 тис. грн., профінансовано 1910,0 тис. грн.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2009 № 120 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплат одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати – героїня» призначена і виплачена  одноразова винагорода 2 особам в сумі 35,2 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1098 “Про затвердження Порядку призначення тимчасової  державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну реформу”  призначена та виплачена тимчасова допомога  16 особам на суму 30,2 тис. грн.

У відділі призначення державних допомог проводиться робота по формуванню інформаційної бази системи персоніфікованого обліку одержувачів допомог. За звітний період відкрито і заповнено електронних анкет 937 одержувачам допомог. Щомісячно подається звіт в управління пенсійного фонду щодо кількості одержувачів допомог та суми сплати страхових внесків. Дана робота проводиться для того, щоб особі, яка здійснює догляд за дитиною до 3-х років, дитиною-інвалідам до 18 років чи за інвалідом І групи або престарілим старше 80 років, який за медичним висновком потребує постійного стороннього догляду, вказаний термін був зарахований до страхового стажу.

Створена та підтримується облікова база отримувачів державних соціальних допомог на основі автоматизованої системи обробки документації АСОПД/КОМТЕХ.

Протягом першого півріччя 2018 року одержувачам допомог видано 2135 довідок про факт перебування, 1159 довідок про доходи та 201 довідка посвідчень. За телефоном «гарячої лінії» спеціалістами відділів призначення та виплати державних допомог  було надано 5683 консультації.

За результатами проведених перевірок достовірності наданої громадянами та юридичними особами інформації про доходи та майновий стан громадян, яким призначені житлові субсидії, державні соціальні допомоги, виявлено, що з вини громадян та з вини юридичних осіб надміру нараховані кошти:

- за субсидіями – за  342 справами (508 звернень) в загальній  сумі – 1159,01 тис. грн.;

- за державними соціальними допомогами за 298 справами в сумі 476,5 тис. грн.

Надміру нараховані кошти підлягають поверненню згідно з чинним законодавством. Юристам направлено 67 справ для підготовки позовних заяв та передачі їх до міськрайонного суду.

Повернуто громадянами та юридичними особами:

- за субсидіями – 755,68 тис. грн., в тому числі за поточний рік – 443,97 тис. грн.;

- за державними соціальними допомогами – 516,8 тис. грн., з них за поточний  рік – 423,5,0 тис. грн.

Припинено надання субсидій за 1370 справами:

- 245 справ – згідно з актами державних соціальних інспекторів;

- 56 справ – у зв’язку з несплатою обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги; попередньо з’ясувавши обставини з даного питання з одержувачами  субсидії, поновлено 116.

Надано 8976 консультацій громадянам.

При змінах в кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні (будинку) надання субсидії припиняється з місяця виявлення змін.  Проведено  розрахунок субсидій  в програмному комплексі «Житлові субсидії»  по 251 зверненню громадян, які зареєстровані у гуртожитках та відомчому житловому фонді 22 організацій.   Зроблено  перерахунки  сум  призначених  субсидій  по 5343 справах на суму 2307,3 тис. грн.

Спеціалісти відділів постійно співпрацюють з відділом реєстрації  юридичних та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції, державною податковою інспекцією, Пенсійним фондом у місті Луцьку. Налагоджено співпрацю з 96 організаціями та установами міста щодо надання необхідної інформації для призначення субсидій. Відділом прийому громадян направлено 1909 запитів у різні організації, установи.

Для призначення допомоги на поховання прийнято 91 заяву. Зареєстровано 2299 замовлень на видачу довідок про доходи громадян та інше.

Відділом прийому громадян опрацьовано:

- 101 звернення електронного сервісу житлової субсидії, в тому числі прийнято 98 звернень, відхилено 3 звернення;

- 110 звернень по одноразовій допомозі при народженні дитини, в тому числі  призначено 82, відхилено - 25 звернень, відмовлено по заяві — 3.

Прийнято 908 заяв від громадян по монетизації.

З метою оптимізації процесу прийому документів спеціалістами громадських приймалень здійснюється прийом та надаються консультації з питань щодо призначення державних допомог та субсидій щоденно (крім вихідних) з 8.30 до 19.00 год. без перерви на обід за адресою: пр-т Волі, 4а; щоденно (крім вихідних) з 8.30 до 16.00 год. без перерви на обід за адресами: вул. Бенделіані, 7; пр-т Соборності, 18.

Прийом громадян проводиться в зручний для них час, як за попереднім записом, так і при безпосередньому зверненні, що дає змогу позбавитись черг, а також скарг та невдоволення. Громадяни міста мають змогу здати документи у будь-якій приймальні департаменту незалежно від місця їх реєстрації.

Обслуговування осіб з інвалідністю I групи (одиноко проживаючих) громадян, які за станом здоров’я не можуть виходити за межі житла, спеціалістами здійснюється на дому за попереднім телефонним записом (тел. 284161, 265961). В такому режимі прийнято 41 заяв.

 

II. Забезпечення контролю

за цільовим використанням коштів з державного бюджету

державними соціальними інспекторами

 

За І півріччя 2018 року відділом державних соціальних інспекторів проведено 3204 обстеження матеріально-побутових умов сімей (з них на запит інших УПСЗН – 44), що отримують чи претендують на отримання державних соціальних допомог, а саме:

         - 434 малозабезпеченим сім'ям – припинено виплату допомоги та проведено перерахунок сум у зв’язку з виявленням недостовірних даних про склад сім’ї, не задекларованих додаткових доходів, факту купівлі житла, автотранспортних засобів за попередній рік перед зверненням, факту здачі власного житла в найм та інше у 37 випадках;

         - підтвердження факту догляду непрацюючих громадян за дитиною-інвалідом до 18 років – 15 справ, перерахунок в 1 випадку;

         - підтвердження факту догляду не працюючих громадян за інвалідом І гр. чи престарілим – 84, з них не підтверджено – 4 (добровільна відмова);   

         - підтвердження факту догляду за інвалідом І-ІІ гр. внаслідок психічного розладу здоров’я – 66 справи, з них не підтверджено — 2, перерахунки – 2;

         - допомога одиноким матерям – 85 справ, з них припинено чи проведено перерахунки у 3 випадках;

         - підтвердження факту проживання та внесення в ЄДАРП – 35 справ;

         - підтвердження факту цільового використання допомоги при народженні – 14, пропозиція на припинення в 1 випадку;

         - субсидії – 1040 сімей, відмовились від розгляду заяв 7 осіб, припинено виплату або проведено перерахунки в 268 випадках;

         - підтвердження проживання внутрішньо переміщених осіб – 303, проведено перерахунки у 4 випадку;

         - за зверненнями громадян, для надання одноразової допомоги, обстежено 1110 сімей;

         - підтвердження надання соціальних послуг - 5, не підтверджено в 1 випадку;

         - складено 1 актів  по  запиту охорони здоров'я (опіка).

         Здійснено верифікацію 313 особових справах одержувачів субсидій та внутрішньо переміщених осіб. За результатами перевірки складено:

         - 11 актів заборони автоматичного перерахунку субсидій;

         - 29 подань для припинення соціальних виплат ВПО;

         - 7 рішень про скасування довідок ВПО.

         Надіслано запитів: в УДАІ – 1067, у Пенсійний фонд — 517, інші УПСЗН – 35,  організації та підприємства – 203, у Державну прикордонну службу - 48. Проведено 4385 перевірок по ЄДР майна та підприємців. Відповідно до отриманих відповідей виявлено випадки незадекларованих:   

         - додаткових доходів – 235;

         - покупок (житла, автомобіля), вартість яких перевищує 50 тис. грн, 10 прожиткових мінімумів для сім’ї – 51;

         - наявності у власності 2 і більше автомобілів – 1;

         - помилок в сумах нарахувань, допущених організаціями, що видали довідки про доходи – 18;

         - випадків проживання за кордоном – 1;

         Звірено з даними ДФС інформацію про доходи: 348 одержувачів державних соціальних допомог.

         На підставі одержаних відповідей, за результатами обстежень та проведених перевірок подано 2 пропозиції та складено 325 актів  для  припинення чи проведення перерахунків державних соціальних допомог.

         Отримали консультації, щодо права на оформлення чи продовження пільг, пенсій, допомог 300 сімей.

 

IІІ. Персоніфікований облік громадян, які мають право на пільги

 

Станом на 1 липня 2018 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, перебувають 52788 пільговиків. З них:

- пенсіонери за віком – 35693 чол.;

- ветерани праці – 15719 чол.;

- діти війни – 10991 чол.;

- особи з інвалідністю (крім особи з інвалідністю внаслідок війни) - 9890 чол.;

- ветерани війни – 7062 чол.;

- постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи – 4875 чол.;

- ветерани військової служби та органів внутрішніх справ – 2117 чол.;

- багатодітні сім’ї – 1102 сімей;

- реабілітовані громадяни – 40 чол.;

Станом на 01.07.2018 загальна кількість студентів, які отримують соціальні стипендії та  перебувають на обліку в ЄДАРП, становить 629 чол.

Станом на 01.07.2018 для 244 ОСББ та 10 ЖБК департамент соціальної політики Луцької міської ради розраховує самостійно розмір пільги для пільгової категорії громадян.

Для інформування про зміни в законодавстві по розрахунку пільг на сплату внесків на утримання будинків та додаткові послуги у червні місяці у департаменті соціальної політики для голів правлінь ОСББ та ЖБК було організовано зустріч.

Всі підприємства та організації, що надають послуги, формують та надають до відділу персоніфікованого обліку розрахунки на відшкодування витрат, пов’язаних з наданням пільг окремим категоріям громадян, у вигляді файлів DBF- формату для проведення електронної звірки.

 

ІV. Забезпечення нагляду за правильністю

призначення (перерахунку) та виплати пенсій

 

         За 1 півріччя 2018 року спеціалістами відділу нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій перевірено 2367 пенсійних справ та особових рахунків, з них: 753 новопризначених та 1614 перерахованих.   

Виявлено порушення чинного пенсійного законодавства за 29 пенсійними справами. Загальна сума коштів, недоплачених пенсіонерам при призначенні (перерахунку) пенсій, становить 12112,61 грн.

Під час здійснення нагляду за правильністю та своєчасністю нарахування,  виплати та припинення виплати пенсії управлінням Пенсійного фонду України в м. Луцьку перевірено:

  - правильність виплати пенсій 131 особі, які перебувають на повному державному утриманні в Луцькому геріатричному пансіонаті;

         - 15 пакетів документів для виплати допомоги на поховання;

         - 226 пакетів документів на виплату недоодержаної пенсії померлого;

         На звернення громадян до Луцької міської ради, департаменту соціальної політики з питань правильності призначення, перерахунку та виплати пенсій, призначення до пенсії підвищень та надбавок розглянуто та надано індивідуальні інформаційно-роз’яснювальні письмові відповіді 8 особам.

 Надано 376 щоденних вичерпних усних роз’яснень громадянам, які зверталися до департаменту соціальної політики з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій відповідно до вимог Законів України, призначення до пенсії підвищень та надбавок відповідно до Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про соціальний захист дітей війни”, “Про жертви нацистських переслідувань”, “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, змін в пенсійному законодавстві, проведенні оподаткування та індексації пенсій.

 

V. Соціальний захист  інвалідів, ветеранів

війни та праці, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

 

Відділом обслуговування осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС протягом І півріччя 2018 року:

забезпечено путівками на санаторно-курортне лікування 104 особи, з них:

інвалідів війни - 17;учасників бойових дій – 16; учасників війни – 3; осіб з інвалідністю від загального захворювання та з дитинства – 59; членів сім’ї загиблих (померлих) – 2; осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю І групи — 2та 5 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

видано посвідчень для 117 осіб, в тому числі: інвалід війни –25;  учасник війни –6; член сім’ї загиблого – 14, ветеран праці – 30, для громадян потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи -27 особам, з них 15 - діти;

видано листів – талонів на пільговий проїзд в межах України для 20 ветеранів війни;

виплачено щомісячну стипендію 48 учасникам бойових  дій на суму 84,0 тис. грн.;

виплачено щомісячну соц. допомогу для 57 ветеранів ОУН-УПА на суму 168,5 тис.грн.;

виплачено грошову допомогу відповідно до  Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” 7392 особам на суму 8 305,5 тис. грн.;

виплачено одноразову грошову допомогу для 7 сімей загиблих воїнів в Афганістані на загальну суму 42,0 тис. грн;

виплачено державної іменної стипендії 3 особам на суму 5,3 тис. грн;

виплачено грошову компенсацію замість санаторно-курортної путівки для 1 особи з інвалідністю внаслідок війни та 5 особам з інвалідністю загального захворювання та з дитинства на загальну суму 2,2 тис. грн;

виплачено матеріальну допомогу ветеранам до Дня пам’яті жертв ІІ світової війни 1 особі на загальну суму 0,5 тис. грн.;

виплачено матеріальну допомогу для 27 довгожителів на суму 12,4 тис. грн.;

виплачено компенсації на бензин та транспортне обслуговування для 478 інвалідів на суму 90,7  тис. грн;

виплачено грошову компенсацію взамін путівки для 6 громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС на загальну суму – 2,9 тис. гривень;

відшкодовано вартість проїзду для 21 громадянина, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС на загальну суму – 5,1 тис. грн;

видано направлень для забезпечення ТЗР - 138 шт.;

видано направлення для 326 осіб на отримання 524  протезних виробів;

Направлено повідомлень про надходження черги на забезпечення санаторно- курортним лікуванням 192 особам.

    Видано направлень на обстеження ЛКК для отримання автомобіля на пільгових умовах та інвалідного візка із електроприводом -  34 особам.

Прийнято заяв:

- для виплати допомоги на щорічне оздоровлення від 289 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

- на відшкодування вартості проїзду від 21 особи які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

- на виплату одноразової допомоги при встановленні інвалідності внаслідок ліквідації аварії на ЧАЕС від 5 осіб;

- для відшкодування коштів за пільгове медичне обслуговування від 518 осіб;

Видано направлень:

- на обласну медико-соціальну експертну комісію для встановлення показників на забезпечення автомобілем та інвалідним візком із електроприводом через органи праці та соціального захисту населення  15 особам;

- на оформлення санаторно-курортних карток – 60 особам;

Прийнято 149 заяв на оформлення на обслуговування в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька.

Оформлено документи на поселення в будинок-інтернат для 5 осіб. Ведеться облік та формуються пакети документів для надання  дітям з інвалідністю реабілітаційних послуг  центром комплексної реабілітації дітей з інвалідністю “Пролісок”. Протягом звітного періоду від законних представників дітей з інвалідністю прийнято 32 заяви.

 

VI. Соціальний захист

учасників антитерористичної операції та членів їх сімей

 

Станом на 01.07.2018 в м. Луцьку зареєстровано 986 осіб з числа демобілізованих, 114 осіб з інвалідністю внаслідок війни та 91 особу з числа членів сімей загиблих, які звернулись до департаменту соціальної політики для оформлення та отримання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.

З початку поточного року видано 24 посвідчення “Інвалід війни”.

Надано направлення для забезпечення протезом нижньої кінцівки 1 особі.

На обліку в департаменті соціальної політики для одержання санаторно-курортної путівки перебуває 135 осіб із числа учасників бойових дій. Прийнято 19 заяв для проходження психологічної реабілітації за кошти державного бюджету та 99 заяв за кошти місцевого бюджету. 64 особи пройшли реабілітацію за кошти місцевого бюджету у комунальному підприємстві «Санаторій матері і дитини «Пролісок» та ВОС «Лісова пісня».

З початку року прийнято 45 заяв для направлення на професійну адаптацію від учасників антитерористичної операції та членів сімей загиблих (померлих).

З початку року надано грошову допомогу з бюджету міста 526 особам  (мобілізованим учасникам антитерористичної операції, добровольцям, особам з інвалідністю внаслідок війни, членам сімей загиблих)  на суму 526,0 тис.грн.

 

 VII. Робота із зверненнями громадян

 

Загальним відділом  департаменту соціальної політики зареєстровано:

  • 3528 лист вхідної кореспонденції ;
  • 6226 листів вихідної кореспонденції;
  • 439 довідок МСЕК;
  • 23 розпорядження, постанов органів виконавчої влади вищих рівнів;
  • 113 рішень, розпоряджень, доручень Луцької міської ради.
  • у зв’язку зі зміною місця проживання до департаменту надійшло 82 особові справи, та надіслано до інших управлінь соціального захисту населення 97 особових справ одержувачів державних допомог;
  • за заявами одержувачів державних допомог направлено 61 запит особових справ;
  • 179 запитів з комунальної установи “Центр по здійсненню соціальних виплат” Волинської ОДА.

Протягом звітного періоду в відділі канцелярії на контролі перебувало 599 листів, з них:

- поточних 437 листів юридичних осіб (запитів, контрольних листів), в тому числі 89 листів із загального відділу через систему електронного документообігу el-Dok. Із загальної кількості поточних листів-звернень 354 — виконано, а 13 є перехідними і залишаються на контролі;

- щотижневих – 12 листів;

- щомісячних – 74 лист;

- щоквартальних – 48 листів;

- піврічних/річних – 28 листів.

За І півріччя 2018 року до загального відділу департаменту надійшло 473  звернення, з яких: безпосередньо до департаменту – 281 звернення; через вищі організації – 192 звернення.

Із 267 звернень, що надійшли до загального відділу департаменту:

- надано роз’яснення на 168 звернень;

- відмовлено у задоволенні вимог за 28 заявами;

- задоволено 42 звернення;

- надіслано за належністю відповідно до ст. 7 ЗУ “Про звернення громадян” 3 звернення;

- знаходяться на контролі 26 звернень.

 За поточний період департаментом розглянуто 27 повторних звернень. Переважна більшість їх стосується питань надання грошової допомоги на лікування та  вирішення соціально-побутових проблем, надання посвідчення для безкоштовного проїзду в міському пасажирському транспорті, призначення допомог в збільшеному розмірі та вирішення соціальних питань (призначення житлової субсидії та державних соціальних допомог). Відповідно до порушених питань заявникам були надані змістовні відповіді та роз’яснення.

До департаменту соціальної політики надійшло 15 депутатських звернень та запитів від депутатів Луцької міської ради.

До департаменту надійшло  179 листів-запитів з комунальної установи „Центру по здійсненню соціальних виплат” Волинської обласної ради щодо надання одноразової грошової допомоги з обласного бюджету громадянам, які опинились у скрутних життєвих обставинах. На виконання зазначених запитів працівниками департаменту було проведено обстеження матеріально-побутових умов проживання заявників та надані відповідні пропозиції щодо доцільності надання зазначених допомог.

Протягом звітного періоду до департаменту надійшли 14 інформаційних запитів, які стосувались таких питань: щодо визначення розміру субсидії та результатів її призначення згідно рішень комісії; діяльності виконавчих органів Луцької міської ради; щодо виплачених коштів за пільгове перевезення  пасажирів автомобільним перевізникам на міських автобусних маршрутах загального користування, щодо надання копій укладених договорів та інших правочинів та інше.

 

VIII. Робота з правових питань

 

Протягом звітного періоду відділом правової допомоги та судово-претензійної роботи підготовлено 37 наказів з основної діяльності, про прийняття, переведення, заохочення, звільнення працівників, надання щорічних оплачуваних відпусток, відпусток у зв’язку з навчанням, з адміністративно-господарських питань, про стягнення та відрядження працівників.

Проводиться претензійно-позовна робота, яка полягає у підготовці та розгляді претензій, підготовці позовів до громадян, заперечень на позови громадян, представництві інтересів департаменту під час судового розгляду справ, підготовці та поданні апеляційних та касаційних скарг, отриманні рішень судів та виконавчих листів. Облік претензійно-позовної роботи ведеться юристами у відповідному журналі. З метою удосконалення роботи відділу впроваджено електронний реєстр претензій та позовів.

Підготовлено та подано до суду 49 позовів про стягнення з фізичних та юридичних осіб надміру виплачених допомог, житлових субсидій та компенсацій, 2 позови про визнання неправомірними дій органів державної виконавчої служби щодо стягнення авансового внеску. До департаменту пред’явлено 12 позовів про визнання неправомірними дій та зобов’язання вчинити дії.

Проведено роботу з питань примусового виконання судових рішень. Всього на примусовому виконанні перебуває 256 виконавчих листів про стягнення з громадян коштів на користь департаменту.

Підготовлено, укладено та зареєстровано 402 договори з підприємствами, установами, організаціями. Проведено прийом 311 громадян щодо надання консультацій з правових питань. 

         Постійно ведеться табель використання робочого часу.

Крім того, здійснюється робота щодо укладення цивільно-правових договорів про відшкодування вартості наданих послуг з особами з інвалідністю відповідно до Програми соціальної адаптації осіб з інвалідністю на 2018-2020 роки. Впродовж І півріччя укладено 30  договорів.

Проведено роботу з посадовими особами департаменту щодо застосування нормативно-правових актів при вирішенні спірних питань. Надано методичну допомогу структурним підрозділам департаменту. Постійно проводиться інформування працівників департаменту про зміни в чинному законодавстві.  Проведено систематизацію законодавства.

Взято участь у роботі тендерного комітету, яким затверджено річні плани закупівель, додатки до річних планів закупівель, здійснено закупівлю теплової енергії, електричної енергії, послуг з розрахунку житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за переговорною процедурою, допорогові закупівлі. Всього підготовлено 50 протоколів засідань тендерного комітету.

 

IX. Комісії, комітети, дорадчі органи міської ради, організаційне забезпечення діяльності яких забезпечують працівники департаменту

 

Протягом І півріччя 2018 року відбулося 13 засідань комісії з питань надання грошової та матеріальної допомоги малозахищеним верствам населення міста. На них  розглянуто 1538 звернень (1447 – щодо виділення грошової допомоги, 79 – щодо надання права на безкоштовний проїзд в міському пасажирському транспорті, 12 – щодо надання дозволу на користування послугами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька).

         За результатами розгляду вищезазначеної комісії:

- 1368 громадянам надано грошову допомогу на лікування та вирішення соціально-побутових проблем на суму 1551,7 тис. грн.

- 38 громадянам підтверджено право на видачу посвідчення для безкоштовного проїзду в маршрутних таксі;

- 12 особам надано дозвіл на користування послугами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька (безкоштовне обслуговування соціальним працівником у відділенні соціальної допомоги вдома).

На засіданнях комісії по розгляду питань, пов’язаних із встановленням статусу інваліда війни, учасника війни відповідно до п.п.8, 9 ст.7, п.11 ст.9 та п.п. 1,3 ст. 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та  жертви нацистських переслідувань відповідно до Закону України “Про жертви нацистських переслідувань” надано статус члена сім'ї загиблого ветерана війни 3 особам.

Проведено 2 засідання комісії з питань відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи про розмір відшкодування витрат за придбані лікарські засоби на суму 17,2 тис. гривень;

Проведено 5 засідань комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам, на якому розглянуто питання надання матеріальної допомоги для 13 осіб на суму 8,9 тис. грн.

Проведено 1 засідання опікунської ради з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування).

Протягом звітного періоду проведено 8 засідань комісії з питань призначення державних соціальних допомог, на яких розглянуто 930 звернень громадян. Надано дозвіл на призначення субсидій за 638 зверненнями, соціальних допомог – за 52 зверненнями. Відмовлено всього у 189 випадках (у призначенні субсидій – 162 випадки, допомог – 27).

Розглянуто 40 звернень громадян з приводу реєстрації в Єдиному державному   автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги за фактичним місцем проживання (з них відмовлено у 2 випадках).

За звітний період було проведено 24 засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, на яких розглянуто 359 звернень:  317 вирішено позитивно, 42 надано відмову.

Протягом І півріччя 2018 року відбулось 1 засідання комісії з питань надання фінансової підтримки громадським організаціям, на якому вирішено виділити фінансування на 2018 рік 7 громадським організаціям для здійснення статутних завдань на загальну суму 127,0 тис. грн., 1 громадській організації на проведення заходів соціального спрямування з нагоди визначних та пам'ятних дат, зборів, конференцій, семінарів на загальну суму 5,0 тис. грн.

         Протягом звітного періоду на 5 засіданнях комісії  щодо розгляду питань про співфінансування для придбання житла було визначено розмір співфінансування та нормативну площу житла для 9 учасників Програми забезпечення житлом на умовах співфінансування учасників бойових дій, інвалідів війни, які були призвані на військову службу по мобілізації для участі в проведенні антитерористичної операції, а також членів сімей загиблих (померлих), зниклих безвісти військовослужбовців зазначених категорій на 2017-2019 роки.

Проведено 3 засідання комісії з питань надання адресної грошової допомоги сім`ям загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції  та 6 засідань комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації.

 

X. Виконання міських цільових Програм

 

Рішенням міської ради від 28.10.2015 № 80/12 затверджено Програму соціального захисту населення міста на 2016-2020 роки, метою якої є забезпечення комфортного соціального клімату та досягнення позитивних зрушень щодо рівня та якості життя незахищених верств населення міста.

Бюджетом міста на 2018 рік на виконання заходів вказаної програми передбачено 49 млн. 927,7 тис. грн. Протягом звітного періоду профінансовано 31 млн. 071,1 тис. грн.

З метою здійснення адресної підтримки окремих вразливих груп населення за рахунок коштів міського бюджету протягом звітного періоду проведені такі виплати:

- одноразової грошової допомоги громадянам міста з нагоди державних і релігійних свят, визначних та пам’ятних дат на суму 100,2 тис. грн.;

- адресної грошової допомоги учасникам бойових дій, яким виповнилось 90 і більше років, видатним та почесним громадянам міста, ветеранам ОУН-УПА, вдові ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС, сім’ям загиблих воїнів в Афганістані і т.д. на суму 644,7 тис. грн.;

- одноразової фінансової допомоги мешканцям міста, які опинились в складних життєвих обставинах, на лікування, медико-соціальну реабілітацію, протезування, подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф, вирішення соціально-побутових проблем на суму 970,6 тис. грн.;

- одноразової грошової допомоги керівникам та активістам громадських організацій з нагоди ювілейних дат та річниць на суму 5,1 тис. грн.;

- допомоги на поховання деяких категорій осіб, виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого, в сумі 78,4 тис. грн;

- компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги, на суму 417,3 тис. грн.

         Профінансовано надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян на суму 1 млн. 372,1  тис. грн.

         В їдальні територіального центру за бюджетні кошти забезпечено безкоштовним гарячим харчуванням підопічних установи на суму 118,6 тис. грн.

         Крім того, протягом звітного періоду на відшкодування коштів Луцькому підприємству електротранспорту, відповідно до поданих розрахунків з надання послуг за перевезення пільгових категорій громадян, бюджетом міста профінансовано 24 млн. 559,3 тис. грн.

         В рамках Програми соціального захисту населення міста на 2016-2020 роки на підтримку діяльності громадських об’єднань протягом І півріччя 2018 року профінансовано:

         - 156,6 тис. грн. – підтримка Луцького учбово-виробничого підприємства УТОС шляхом відшкодування за рахунок коштів бюджету міста витрат за послуги водо- та теплопостачання;

         - 29,8 тис. грн. – фінансова підтримка громадської організації “Автомобільний клуб інвалідів “Поршень Волині” шляхом відшкодування коштів для проведення оплати за послуги опалення та енергоносії;

         - 41,8 тис. грн. – фінансова підтримка статутної діяльності міських громадських організацій ветеранів, інвалідів та жертв нацистських переслідувань, діяльність яких поширюється лише на територію м. Луцька;

         - 30,2 тис. грн. – фінансова підтримка громадським організаціям, діяльність яких поширюється лише на територію м. Луцька, для проведення заходів соціального спрямування з нагоди визначних дат, проведення зборів, конференцій, семінарів;

         - 30,0 тис.грн. – фінансова підтримка Волинського обласного благодійного фонду “Переображення” для забезпечення діяльності Центру обліку бездомних осіб та відділення нічного перебування.

         На базі Центру обліку бездомних осіб Фонду діють кімнати нічного перебування для бездомних осіб на 12 ліжко-місць, які діють в осінньо-зимовий

період за умов настання температури повітря, при якій є загроза переохолодження та замерзання. Відділення нічного перебування Центру надає послуги ночівлі, харчування,    санітарно-гігієнічні    послуги,    первинної    медичної   допомоги    та 

забезпечення гуманітарним одягом. Протягом звітного періоду послугами відділення нічного перебування скористалось 57 осіб.

         Через департамент соціальної політики реалізуються та фінансуються ряд заходів Комплексної програми підтримки учасників бойових дій, бійців-добровольців, які брали участь в антитерористичній операції на Сході України, членів їх сімей, а також сімей загиблих (померлих),  військовослужбовців, які зареєстровані в м. Луцьку, на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням міської ради від 04.12.2017 № 34/97. Протягом звітного періоду на виконання заходів вказаної Програми, виконавцем та головним розпорядником коштів яких є департамент соціальної політики, профінансовано 1 млн. 175,0  тис. грн.

         Протягом звітного періоду на надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг нижчевказаним категоріям населення з бюджету міста профінансовано 275,1 тис. грн.:

         - членам сімей загиблих (померлих) під час проведення антитерористичної операції, які мають право на пільги відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

         - членам сімей загиблих та зниклих безвісті під час проведення антитерористичної операції;

          - військовослужбовцям, призваним на військову службу по мобілізації, військовослужбовцям, які уклали контракт про проходження військової служби, членам їх сімей, учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей, сім’ям, члени яких загинули (померли) під час проведення АТО.

         Відповідно до Програми соціальних виплат у місті Луцьк на 2018-2020 роки дітям військовослужбовців, добровольців, волонтерів, які загинули, зникли безвісти, є заручниками в результаті участі в антитерористичній операції або померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва чи захворювання отриманих у результаті участі в АТО, затвердженої рішенням міської ради від 29.11.2017 №34/22, виплачено щомісячних допомог на загальну суму 239,8 тис. грн. для 22 дітей, що виховуються в 19 сім'ях.

         В рамках реалізації Програми забезпечення житлом на умовах співфінансування учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, бійців-добровольців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, а також членів сімей загиблих (померлих), зниклих безвісти в результаті участі в антитерористичній операції на 2017-2019 роки визначено обсяг співфінансування та нормативну площу житла для 9 учасників Програми.

         Станом на 01.07.2018 перераховано кошти 6 учасникам Програми на загальну суму — 2 млн. 303,0 тис. грн.

         В рамках Програми соціальної адаптації осіб з інвалідністю на 2018-2020 роки, затвердженої рішенням міської ради від 29.11.2017 № 34/23, за звітний період було укладено 30 угод цивільно-правового характеру з людьми з інвалідністю та профінансовано 74,5 тис. грн.