1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 12.01.2018 м. Луцьк

Звіт про роботу департаменту соціальної політики за 2017 рік

Звіт про роботу департаменту соціальної політики

за 2017 рік

 

І. Соціальний захист малозахищених верств населення та сімей з дітьми

Протягом 2017 року за призначенням державних соціальних допомог та житлових субсидій від громадян міста надійшло 25055 звернень.

Призначено:

- 20767 одержувачам соціальних допомог на загальну суму 281601,0 тис. грн., відшкодовано 281601,0 тис. грн.

- 47437 одержувачам житлових субсидій на суму 442988,2 тис. грн., з них відшкодовано – 417898,6 тис. грн. Через те, що у 2017 році була погашена заборгованість по житлових субсидіях за 2016 рік у сумі 230158,9 тис. грн., заборгованість станом на 01.01.2018 складає 126522,3 тис. грн. Відмовлено у призначенні житлових субсидій 1244 сім’ям. Відділом призначення державних допомог проведено автоматичний перерахунок з січня по квітень за 4088 справами, з травня по 46177 та з жовтня по 42547 справах одержувачів житлових субсидій.

Згідно з Законом України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» призначено 13676 допомог, а саме:

- одноразова допомога при народженні дитини - 10813

- допомога по вагітності та пологах - 749

- допомога по догляду за дитиною до 3-х років - 497

- на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням - 116

- на дітей одиноким матерям - 1484

- допомога при усиновленні - 17

Сім’ям з дітьми нараховано та профінансовано допомог на суму 1163503,5 тис. грн. Відмовлено в призначенні допомоги 217 сім’ям.

Відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» було призначено та виплачено допомогу 1735 сім’ям на суму 37069,2 тис. грн. Відмовлено у призначенні допомоги 774 сім’ям.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 № 1192 «Про надання щомісячної грошової допомоги малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом І та ІІ гр. внаслідок психічного розладу» отримують допомогу 418 осіб. Допомогу нараховано та профінансовано в сумі 7351,9 тис. грн.

3051 особі було призначено та виплачено допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» на суму 58965,8 тис. грн.

Призначено та виплачено 314 компенсаційних виплат по догляду за інвалідами І групи або престарілою особою старше 80-річного віку, що потребує постійного стороннього догляду, в сумі 112,0 тис. грн.

Відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» за звітний період призначено 446 допомог на загальну суму 5597,4 тис. грн.

У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 189 «Про затвердження Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме» призначено та профінансовано тимчасову державну допомогу 178 сім’ям на загальну суму 701,5 тис. грн.

П’ятьом прийомним сім’ям та одній сім’ї будинку сімейного типу призначена соціальна допомога та грошове забезпечення (постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 81 «Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною» та виплачена у сумі 909,0 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» була призначена компенсація 478 фізичним особам, які надають соціальні послуги, в сумі 800,7 тис. грн., профінансовано 800,7 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.14 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» призначена щомісячна адресна допомога 431 сім’ї за оплату комунальних послуг. Допомога нарахована в сумі 4346,8 тис. грн., профінансовано 4346,8 тис. грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 «Про виплату у 2016 році одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 р., осіб, яким посмертно присвоєне звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції гідності, та тілесні ушкодження середньої та легкої тяжкості під час участі у зазначених акціях» призначено допомогу 10 особам на загальну суму 1040 тис. грн.

Призначено та виплачено 4 особам, які постраждали від торгівлі людьми на суму 19,2 тис. грн.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2009 № 120 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплат одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» звернулись 3 особи, яким призначена і профінансована одноразова винагорода в сумі 48,0 тис. грн.

У відділі призначення державних допомог проводиться робота по формуванню інформаційної бази системи персоніфікованого обліку одержувачів допомог. За звітний період відкрито і заповнено електронних анкет 1718 одержувачами допомог. Щомісячно подається звіт в управління пенсійного фонду щодо кількості одержувачів допомог та суми сплати страхових внесків. Дана робота проводиться для того, щоб особі, яка здійснює догляд за дитиною до 3-х років, дитиною-інвалідам до 18 років чи за інвалідом І групи або престарілим старше 80 років, який за медичним висновком потребує постійного стороннього догляду, вказаний термін був зарахований до страхового стажу.

Створена та підтримується облікова база отримувачів державних соціальних допомог на основі автоматизованої системи обробки документації АСОПД/КОМТЕХ.

Протягом 2017 року одержувачам допомог видано 5320 довідок про факт перебування, 2831 довідки про доходи та 477 довідк посвідчень. За телефоном «гарячої лінії» спеціалістами відділів призначення та виплати державних допомог було надано 13125 консультацій.

За результатами проведених перевірок достовірності наданої громадянами та юридичними особами інформації про доходи та майновий стан громадян, яким призначені житлові субсидії, державні соціальні допомоги, виявлено, що з вини громадян та з вини юридичних осіб надміру нараховані кошти:

- за субсидіями – за 352 справами (474 звернення) і за 2 справами (2 звернення) організації, в загальній сумі – 1149,87 тис. грн.;

- за державними соціальними допомогами за 558 справами в сумі 1298,1 тис. грн.

Надміру нараховані кошти підлягають поверненню згідно з чинним законодавством. Юристам направлено 86 справ для підготовки позовних заяв та передачі їх до міськрайонного суду.

Повернуто громадянами та юридичними особами:

- за субсидіями – 690,32 тис. грн., в тому числі за поточний рік – 539,74 тис. грн.;

- за державними соціальними допомогами – 722,7 тис. грн., з них за поточний рік – 224,6 тис. грн.

Припинено надання субсидій за 1411 справами:

- 226 справ – згідно з актами державних соціальних інспекторів;

- 1185 справ – у зв’язку з несплатою обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги; попередньо з’ясувавши обставини з даного питання з одержувачами субсидії, поновлено 14.

Проведено перевірку 82 % призначених субсидій на дотримання чинного законодавства. Надано 14158 консультацій громадянам.

При змінах в кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні (будинку) надання субсидії припиняється з місяця виявлення змін. Проведено розрахунок субсидії, призначеної за рішенням комісії міськвиконкому, за 734 справами на суму 1210,7 тис. грн., та розрахунок субсидій в програмному комплексі «Житлові субсидії» за 1034 зверненнями громадян, які зареєстровані у гуртожитках та відомчому житловому фонді 22 організацій. Зроблено перерахунки сум призначених субсидій за 21363 справами на суму 10064,5 тис. грн.

Спеціалісти відділів постійно співпрацюють з відділом реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції, державною податковою інспекцією, Пенсійним фондом у місті Луцьку, БТІ Волинської області тощо. Налагоджено співпрацю з 96 організаціями та установами міста щодо надання необхідної інформації для призначення субсидій. Відділом прийому громадян направлено 5542 запити у різні організації, установи. Направлено 685 запитів для проходження комісії ЛКК до лікувальних закладів.

Для призначення допомоги на поховання прийнято 211 заяв. Зареєстровано 5773 замовлення на видачу довідок про доходи громадян та інше.

Відділом прийому громадян опрацьовано:

- 473 звернення електронного сервісу житлової субсидії, в тому числі прийнято 285 звернень, відхилено 188 звернень;

- 54 звернення по одноразовій допомозі при народженні дитини, в тому числі прийнято 44, відхилено 10 звернень.

Прийнято 3483 заяви на монетизацію житлових субсидій.

З метою оптимізації процесу прийому документів спеціалістами громадських приймалень здійснюється прийом та надаються консультації з питань щодо призначення державних допомог та субсидій щоденно (крім вихідних) з 8.00 до 19.00 год. без перерви на обід за адресою: пр-т Волі, 4а; щоденно (крім вихідних) з 8.00 до 16.00 год. без перерви на обід за адресами: вул. Бенделіані, 7; пр-т Соборності, 18.

Прийом громадян проводиться в зручний для них час, як за попереднім записом, так і при безпосередньому зверненні, що дає змогу позбавитись черг, а також скарг та невдоволення. Громадяни міста мають змогу здати документи у будь-якій приймальні департаменту незалежно від місця їх реєстрації.

Обслуговування інвалідів I групи (одиноко проживаючих) громадян, які за станом здоров’я не можуть виходити за межі житла, спеціалістами здійснюється на дому за попереднім телефонним записом (тел. 284161, 265961). В такому режимі прийнято 123 заяви.

 

II. Забезпечення контролю

за цільовим використанням коштів з державного бюджету

державними соціальними інспекторами

 

За 2017 рік відділом державних соціальних інспекторів проведено 7649 обстежень матеріально-побутових умов сімей (з них на запит інших УПСЗН – 59), що отримують чи претендують на отримання державних соціальних допомог, а саме:

- 1092 малозабезпеченій сім'ї – припинено виплату допомоги та проведено перерахунок сум у зв’язку з виявленням недостовірних даних про склад сім’ї, не задекларованих додаткових доходів, факту купівлі житла, автотранспортних засобів за попередній рік перед зверненням, факту здачі власного житла в найм та інше у 111 випадках;

- підтвердження факту догляду непрацюючих громадян за дитиною-інвалідом до 18 років – 34 справи, перерахунок в 2 випадках;

- підтвердження факту догляду не працюючих громадян за інвалідом І гр. чи престарілим – 136, з них припинено – 2;

- підтвердження факту догляду за інвалідом І-ІІ гр. внаслідок психічного розладу здоров’я – 146 справ, з них припинено чи проведено перерахунки – 5;

- допомога одиноким матерям – 237 справ, з них припинено чи проведено перерахунки у 20 випадках;

- підтвердження факту проживання та внесення в ЄДАРП – 86 справ;

- підтвердження факту цільового використання допомоги при народженні – 10;

- субсидії – 2626 сімей, з них для розгляду на комісії та до призначення – 2592. Відмовились від розгляду заяв 26 осіб, припинено виплату або проведено перерахунки у 273 випадках;

- підтвердження проживання внутрішньо переміщених осіб – 869, проведено перерахунки у 10 випадках;

- за зверненнями громадян, для надання одноразової допомоги, обстежено 2399 сімей, не проведено обстеження (через неточну адресу, відсутність, смерть заявника) у 13 випадках;

- за зверненнями членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, що потребують поліпшення житлових умов – 9.

Здійснено верифікацію 1376 особових справ одержувачів субсидій та внутрішньо переміщених осіб. За результатами перевірки складено:

- 69 акти заборони автоматичного перерахунку субсидій;

- 47 подань для припинення соціальних виплат ВПО;

- 62 рішення про скасування довідок ВПО.

Проведено обстеження та складено 1 спільний акт з службою у справах дітей та управлінням соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Додатково проведено перевірку 324 сімей одержувачів субсидії.

Надіслано запитів: в УДАІ – 9643, ОДПІ – 4084, інші УПСЗН – 87, організації – 166, підприємства – 1041. Проведено 7605 перевірок по ЄДР майна та підприємців. Відповідно до отриманих відповідей виявлено випадки незадекларованих:

- додаткових доходів – 309;

- покупок (житла, автомобіля), вартість яких перевищує 50 тис. грн, 10 прожиткових мінімумів для сім’ї – 57;

- майна (2 житла) – 7;

- наявності у власності 2 і більше автомобілів – 4;

- помилок в сумах нарахувань, допущених організаціями, що видали довідки про доходи – 53;

- випадків проживання за кордоном – 2;

- недостовірної інформації про склад сім’ї – 4;

Звірено з даними ДФС інформацію про доходи 3834 (6191 особа) одержувачів субсидій, державних соціальних допомог, та виявлено 326 розходжень та додаткових доходів.

Шляхом надсилання запитів до підприємств, установ, що видавали довідки про доходи, та за результатами звірки сум нарахувань бухгалтерської документації з даними ДФС виявлено помилки та виведено суму переплати 33271,0 грн., з них повернуто в бюджет – 8231,34 грн. Повернуто суми переплати за період 2008-2016 роки – 2647,29 грн.

На підставі одержаних відповідей, за результатами обстежень та проведених перевірок подано 6 пропозицій та складено 443 акти для припинення чи проведення перерахунків державних соціальних допомог. Виведена сума переплати бюджетних коштів 1379446,05 грн., з них повернуто до бюджету 522039,47 грн. Повернуто суму переплати за 2007-2016 роки в розмірі 327673,33 грн. За довготривале неповернення надміру виплачених сум 44 справи передано до суду.

Надано консультації, щодо права на оформлення чи продовження пільг, допомог 474 сім’ям.

 

IІІ. Персоніфікований облік громадян, які мають право на пільги

 

Станом на 1 січня 2018 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, перебувають 53648 пільговиків.

З них:

- пенсіонери за віком – 36343 чол.;

- ветерани праці – 16117 чол.;

- діти війни – 11433 чол.;

- інваліди (крім інвалідів війни) – 10053 чол.;

- ветерани війни – 7175 чол.;

- постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи – 4963 чол.;

- ветерани військової служби та органів внутрішніх справ – 2135 чол.;

- багатодітні сім’ї – 2283 сім'ї;

- реабілітовані громадяни – 43 чол.;

В місті Луцьку 252 підприємства та організацій надають житлово-комунальні послуги для пільгових категорій громадян.

Станом на 1 січня 2018 року загальна кількість студентів, які отримують соціальні стипендії та перебувають на обліку в ЄДАРП, становить 1069 чол.

 

ІV. Забезпечення нагляду за правильністю

призначення (перерахунку) та виплати пенсій

 

За 12 місяців 2017 року спеціалістами відділу нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій перевірено 5747 пенсійних справ та особових рахунків, з них: 1653 новопризначених та 4094 перерахованих.

Виявлено порушення чинного пенсійного законодавства за 68 пенсійними справами. Загальна сума коштів, недоплачених пенсіонерам при призначенні (перерахунку) пенсій, становить 23785,33 грн., надміру виплачених – 1935,42 грн., попереджена переплата – 560,12 грн., попереджена недоплата – 69,79 грн.

Допущені помилки при призначенні (перерахунку) пенсій Луцьким об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Волинської області виправлені.

Під час здійснення нагляду за правильністю та своєчасністю нарахування, виплати та припинення виплати пенсії управлінням Пенсійного фонду України в м. Луцьку перевірено:

- правильність виплати пенсій 131 особі, які перебувають на повному державному утриманні в Луцькому геріатричному пансіонаті;

- 1616 пакетів документів для виплати допомоги на поховання;

- 441 пакет документів на виплату недоодержаної пенсії померлого;

- правильність проведення виплати пенсії 7 особам у зв'язку зі зміною місця проживання, а саме при виїзді на постійне місце проживання;

- правильність утримань з пенсій в користь юридичних осіб та аліменти за 100 особовими рахунками;

- правильність нарахування і виплати пенсій за рішенням суду 10 особам на суму 10190,42 грн.;

- індивідуальні дані 55 осіб, які звернулися за отриманням допомоги на поховання учасників бойових дій чи інвалідів війни (на виконання ст. 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про поховання та похоронну справу”, Порядку надання та використання коштів іншої субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам на надання допомоги на поховання учасників бойових дій і інвалідів війни, затвердженого рішенням Волинської обласної ради від 19.02.2010 № 38/15).

На звернення громадян до Луцької міської ради, департаменту соціальної політики з питань правильності призначення, перерахунку та виплати пенсій, призначення до пенсії підвищень та надбавок розглянуто та надано індивідуальні інформаційно-роз’яснювальні письмові відповіді 10 особам.

Надано 694 щоденних вичерпних усних роз’яснень громадянам, які зверталися до департаменту соціальної політики з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій відповідно до вимог Законів України, призначення до пенсії підвищень та надбавок відповідно до Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про соціальний захист дітей війни”, “Про жертви нацистських переслідувань”, “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, змін в пенсійному законодавстві, проведенні оподаткування та індексації пенсій.

 

V. Соціальний захист інвалідів, ветеранів

війни та праці, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС

 

Відділом обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці, громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС протягом 2017 року:

забезпечено путівками на санаторно-курортне лікування 661 особу, з них:

- інвалідів війни — 80;

- учасників бойових дій – 47;

- учасників війни – 54;

- інвалідів від загального захворювання та з дитинства – 289;

- жертв нацистських переслідувань — 1 особа;

- осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту» — 15;

- осіб, що супроводжують до санаторно-курортних закладів інвалідів І групи — 27;

- осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС — 148;

видано посвідчень для 230 осіб, в тому числі: інвалід війни – 93; учасник війни – 22; член сім’ї загиблого – 36, ветеран праці – 28, для громадян потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи — 51 особі, з них 31 — діти;

видано листів-талонів на пільговий проїзд в межах України для 109 ветеранів війни;

виплачено щомісячну стипендію 45 учасникам бойових дій на суму 162,9 тис. гривень;

виплачено щомісячну соціальну допомогу для 61 ветерана ОУН-УПА на суму 368,0 тис. грн.;

виплачено одноразову грошову допомогу для 7 сімей загиблих воїнів в Афганістані на загальну суму 42 тис. грн.;

виплачено одноразову грошову допомогу з нагоди відзначення Дня пам’яті жертв політичних репресій особам із числа політв’язнів і репресованих на суму 17,1 тис. гривень;

виплачено матеріальну допомогу ветеранам до Дня пам'яті жертв ІІ світової війни 32 особам на загальну суму 7,5 тис. грн.;

виплачено матеріальну допомогу до Дня білої тростини для 25 осіб з вадами зору на суму 7,5 тис. гривень;

виплачено матеріальну допомогу до річниці утворення УПА на суму 3,0 тис. грн;

виплачено матеріальну допомогу 48 особам, які пережили голодомор на суму 14,4 тис. грн. до Дня пам'яті жертв голодоморів в Україні 1932-1933 років;

виплачено грошову допомогу відповідно до Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” 7557 особам на суму 7858 тис. грн.;

виплачено матеріальну допомогу для 19 довгожителів на суму 8,0 тис. грн.;

виплачено компенсації на бензин та транспортне обслуговування для 562 інвалідів на суму 175,2 тис. гривень;

виплачено компенсацію взамін санаторно-курортної путівки для 84 інвалідів війни та інвалідів загального захворювання на загальну суму – 28,0 тис. гривень;

виплачено компенсацію проїзду до санаторію супроводжуючим інвалідів-спинальників для 6 осіб на суму 1,8 тис. грн.;

виплачено компенсацію за проїзд інвалідам війни до санаторно-курортного закладу і назад для двох осіб на суму 0,5 тис. грн.;

виплачено компенсацію на тверде паливо та скраплений газ для одного ветерана війни на суму 1,2 тис. грн.;

видано направлень для забезпечення ТЗР - 386 шт.;

видано направлення для 712 осіб на отримання 1162 протезних виробів;

видано 14 інвалідних візків та інших засобів реабілітації.

направлено повідомлень про надходження черги на забезпечення санаторно- курортним лікуванням 896 особам.

взято на облік на отримання санаторно-курортних путівок 897 осіб з числа ветеранів війни, осіб з інвалідністю та осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

видано направлень на обстеження ЛКК для отримання автомобіля на пільгових умовах та інвалідного візка із електроприводом - 186 особам.

Прийнято заяв:

для виплати допомоги на щорічне оздоровлення від 526 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

на відшкодування вартості проїзду від 90 осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

на виплату одноразової допомоги при встановленні інвалідності внаслідок ліквідації аварії на ЧАЕС від 3 осіб;

на виплату одноразової допомоги по втраті годувальника від 6 осіб;

для відшкодування коштів за пільгове медичне обслуговування від 1098 осіб;

для одержання пільг (безоплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів, виробів медичного призначення, зубопротезування) від 50 осіб.

Видано направлень:

на обласну медико-соціальну експертну комісію для встановлення показників на забезпечення автомобілем та інвалідним візком із електроприводом через органи праці та соціального захисту населення 79 особам;

на оформлення санаторно-курортних карток – 328 особам;

Прийнято 370 заяв на оформлення на обслуговування в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька.

Оформлено документи на поселення в будинок-інтернат для 26 осіб. Ведеться облік та формуються пакети документів для надання дітям-інвалідам реабілітаційних послуг центром комплексної реабілітації дітей з інвалідністю “Пролісок”. Протягом звітного періоду від законних представників дітей-інвалідів прийнято 80 заяв. Організовано вітання 19 довгожителів міста із річницею від Дня народження.

Систематично забезпечується внесення даних до ЦБІ спеціальних засобів для орієнтування, спілкування та обміну інформацією, а також засобів реабілітації, санаторно-курортних путівок, матеріальної допомоги, індивідуальних програм реабілітації інвалідів та дітей-інвалідів, виплати компенсації на бензин та транспортне обслуговування.

З нагоди відзначення в місті Міжнародного Дня людей похилого віку та Дня ветерана, а також Міжнародного дня осіб з інвалідністю за рахунок коштів, передбачених бюджетом міста на 2017 рік, надана одноразова матеріальна допомога 165 особам на суму 49,5 тис. гривень.

 

VI. Соціальний захист учасників антитерористичної операції та членів їх сімей

 

Станом на 1 січня 2018 в місті Луцьку зареєстровано 986 осіб із числа демобілізованих, з них до департаменту соціальної політики для оформлення та отримання пільг на житлово-комунальні послуги звернулись 596 учасників бойових дій, 84 інваліди війни з числа учасників антитерористичної операції користуються пільгами на оплату житлово-комунальних послуг.

З початку 2017 року видано 29 посвідчень “Інвалід війни”, надано статус члена сім'ї загиблого 12 особам, статус бійця-добровольця антитерористичної операції — 18 особам.

На обліку в департаменті соціальної політики станом на 1 січня 2018 року для одержання санаторно-курортної путівки перебуває 180 осіб із числа учасників бойових дій. У 2017 році 74 особи забезпечені путівками. Прийнято 86 заяв для проходження психологічної реабілітації; 1 особа пройшла реабілітацію за кошти державного бюджету, 74 особи – за кошти місцевого бюджету (реабілітація проходила в комунальному підприємстві «Санаторій матері і дитини «Пролісок» ).

Надано направлення для забезпечення протезом нижньої кінцівки 1 особі.

Всього у 2017 році прийнято 176 заяв для направлення на професійну адаптацію від учасників антитерористичної операції: 38 осіб пройшли навчання за кошти державного бюджету, 27 осіб – за кошти місцевого бюджету та отримали посвідчення водія транспортних засобів.

У 2017 році виплачено одноразову грошову допомогу з бюджету міста на вирішення соціально-побутових питань та лікування 497 особам на суму 494,0 тис. грн.

Проведено виплату одноразової матеріальної допомоги 94 військовослужбовцям, які призвані на військову службу за контрактом до Збройних Сил України через військовий комісаріат, на суму 470,0 тис. грн., та одноразової матеріальної допомоги 66 військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, на суму 168,0 тис. грн.

Серед учасників антитерористичної операції та членів їх сімей проводиться широка інформаційно-роз’яснювальна робота, а саме: організація щомісяця “круглих столів” за участі представників структурних підрозділів Луцької міської ради, громадських організацій, учасників антитерористичної операції, де проводиться обговорення найбільш актуальних питань, розповсюдження листівок, пам'яток, буклетів та інших інформаційних матеріалів з відомостями про їх права, пільги та додаткові гарантії.

Для надання консультацій та підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей діє телефон “гарячої лінії” департаменту 284165.

 

VII. Робота із зверненнями громадян

 

Загальним відділом департаменту соціальної політики зареєстровано:

7916 листів вхідної кореспонденції ;

11125 листів вихідної кореспонденції;

861 довідку МСЕК;

223 рішень, розпоряджень, доручень Луцької міської ради;

у зв’язку зі зміною місця проживання до департаменту надійшло 148 особових справ, та надіслано до інших УПСЗН 223 особові справи одержувачів державних допомог;

за заявами одержувачів державних допомог направлено 155 запитів особових справ;

746 запитів з КУ “Центр по здійсненню соціальних виплат” Волинської ОДА.

Протягом звітного періоду в відділі канцелярії на контролі перебувало 1196 листів, з них:

- поточних 1016 листів-звернень юридичних осіб (запитів, контрольних листів), в тому числі 306 листів із загального відділу через систему електронного документообігу el-Dok. Із загальної кількості поточних листів-звернень 1004 виконано, а 12 є перехідними і залишаються на контролі;

- щотижневих – 8 листів;

- щомісячних – 81 лист;

- щоквартальних – 59 листів;

- піврічних/річних – 32 листи.

За 2017 рік до загального відділу департаменту надійшло 1464 звернення, з яких: безпосередньо до департаменту – 657 звернень; через вищі організації – 807 звернень.

Із 1464 звернень, що надійшли до загального відділу департаменту:

- надано роз’яснення на 1056 звернень;

- відмовлено у задоволенні вимог за 106 заявами;

- задоволено 223 звернення;

- надіслано за належністю відповідно до ст. 7 ЗУ “Про звернення громадян” 9 звернень;

- знаходяться на контролі 70 звернень.

За поточний період департаментом розглянуто 140 повторних звернень. Переважна більшість їх стосується питань надання грошової допомоги на лікування та вирішення соціально-побутових проблем, надання посвідчення для безкоштовного проїзду в міському пасажирському транспорті, призначення допомог в збільшеному розмірі та вирішення соціальних питань (призначення житлової субсидії та державних соціальних допомог). Відповідно до порушених питань заявникам були надані змістовні відповіді та роз’яснення.

Основними причинами звернень громадян, що надходили до департаменту, в тому числі неодноразових та колективних, є неоднозначне законодавче тлумачення деяких соціальних питань, недостатній життєвий рівень малозабезпечених верств населення міста, невеликі розміри пенсій, соціальних допомог та заробітної плати, а також щорічне підвищення цін на товари першої необхідності, продукти харчування, ліки тощо. Лучани при вирішенні своїх складних життєвих проблем звертаються до міської влади, однак, обмежена фінансова спроможність міського та державного бюджетів не в змозі задовольнити потреби та прохання усіх заявників, що і стає в переважній більшості основною причиною повторних звернень громадян.

До департаменту соціальної політики надійшло 15 депутатських звернень та запитів від депутатів Луцької міської ради, що в порівнянні з аналогічним періодом минулого року майже в три рази менше і стосувалися таких питань, як: призначення житлових субсидій, пільг на житлово-комунальні послуги для малозабезпечених сімей; щодо надання матеріальної допомоги на лікування тощо.

Протягом звітного періоду до департаменту надійшов 31 інформаційний запит, які стосувались таких питань: щодо визначення розміру субсидії та результатів її призначення згідно рішень комісії; діяльності виконавчих органів Луцької міської ради; щодо виплачених коштів за пільгове перевезення пасажирів автомобільним перевізникам на міських автобусних маршрутах загального користування.

Відділ канцелярії здійснював контроль за дотриманням працівниками департаменту виконавської дисципліни. Інформація подавалась вчасно, згідно з зазначеними термінами.

 

VIII. Робота з правових питань

Протягом звітного періоду відділом правової допомоги та судово-претензійної роботи підготовлено 221 наказ з основної діяльності, про прийняття, переведення, заохочення, звільнення працівників,надання щорічних оплачуваних відпусток, відпусток у зв’язку з навчанням, з адміністративно-господарських питань, про стягнення та відрядження працівників.

Проводиться претензійно-позовна робота, яка полягає у підготовці та розгляді претензій, підготовці позовів до громадян, заперечень на позови громадян, представництві інтересів департаменту під час судового розгляду справ, підготовці та поданні апеляційних та касаційних скарг, отриманні рішень судів та виконавчих листів. Облік претензійно-позовної роботи ведеться юристами у відповідному журналі. З метою удосконалення роботи відділу впроваджено електронний реєстр претензій та позовів.

Підготовлено та подано до суду 44 позови про стягнення з фізичних осіб надміру виплачених допомог, житлових субсидій та компенсацій, 16 позовів про визнання неправомірними дій органів державної виконавчої служби щодо стягнення виконавчого збору.

Проведено роботу з питань примусового виконання судових рішень. Всього на примусовому виконанні перебуває 237 виконавчих листів про стягнення з громадян коштів на користь департаменту.

Підготовлено, укладено та зареєстровано 797 договорів з підприємствами, установами, організаціями. Проведено прийом 1466 громадян щодо надання консультацій з правових питань.

Проводиться робота з посадовими особами департаменту щодо застосування нормативно-правових актів при вирішенні спірних питань, електронного декларування доходів, отриманих у 2016 році, інформування працівників департаменту про зміни в чинному законодавстві, постійно надається методична допомога. Надаються роз’яснення

щодо посадових обов’язків, функціональних завдань та вимог до кандидатів на посади.

Проведено роботу щодо формування кадрового резерву, подання заяв та особистих річних планів особами зарахованими до кадрового резерву; проходження атестації посадовими особами департаменту; підготовки графіка відпусток на 2018 рік.

Проведено систематизацію законодавства.

Постійно ведеться табель використання робочого часу.

Взято участь у підготовці Порядку фінансування Програми забезпечення житлом на умовах співфінансування учасників бойових дій, інвалідів війни, які були призвані на військову службу по мобілізації для участі в проведенні антитерористичної операції, а також членів сімей загиблих (померлих), зниклих безвісти військовослужбовців зазначених категорій на 2017-2019 роки, проекту рішення міської ради щодо затвердження Положення про комісію з питань проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир пільгових категорій громадян та Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир пільгових категорій громадян, Порядку забезпечення відпочинку із проведенням заходів із психологічної реабілітації учасників бойових дій та членів їх сімей, бійців-добровольців, які брали участь в антитерористичній операції на Сході України, та членів їх сімей, а також членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, постраждалих учасників масових акцій громадського протесту шляхом направлення до санаторно-курортних закладів. Крім того, працівники відділу беруть постійну участь в засіданнях опікунської ради, комісій, роботі тендерного комітету, підготовці протоколів його засідань.

Протягом звітного періоду тендерним комітетом затверджено річні плани закупівель, додатки до річних планів закупівель, здійснено закупівлю теплової енергії, електричної енергії, послуг з розрахунку житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за переговорною процедурою, послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з психологічної реабілітації учасників АТО та членів їх сімей за процедурою відкриті торги, послуг з підготовки водіїв транспортних засобів за переговорною процедурою, допорогові закупівлі.

Всього підготовлено 147 протоколів засідань тендерного комітету.

 

IX. Комісії, комітети, дорадчі органи міської ради, організаційне забезпечення діяльності яких забезпечують працівники департаменту

 

Протягом 2017 року відбулося 22 засідання комісії з питань надання грошової та матеріальної допомоги малозахищеним верствам населення міста. На них розглянуто 2290 звернень (2077 – щодо виділення грошової допомоги, 179 – щодо надання права на безкоштовний проїзд в міському пасажирському транспорті, 34 – щодо надання дозволу на користування послугами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька).

За результатами розгляду вищезазначеної комісії:

- 1768 громадянам надано грошову допомогу на лікування та вирішення соціально-побутових проблем на суму 1437,6 тис. грн., що на 532,78 тис. грн. більше, ніж за звітний період минулого року;

- 105 громадянам підтверджено право на видачу посвідчення для безкоштовного проїзду в маршрутних таксі;

- 25 особам надано дозвіл на користування послугами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Луцька (безкоштовне обслуговування соціальним працівником у відділенні соціальної допомоги вдома).

На засіданнях комісії по розгляду питань, пов’язаних із встановленням статусу інваліда війни, учасника війни відповідно до п.п.8, 9 ст.7, п.11 ст.9 та п.п. 1,3 ст. 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та жертви нацистських переслідувань відповідно до Закону України “Про жертви нацистських переслідувань” надано статус члена сім'ї загиблого ветерана війни 13 особам.

Проведено 9 засідання комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам, на якому розглянуто питання надання матеріальної допомоги для 70 осіб на суму 45,5 тис. грн.

Проведено 1 засідання опікунської ради з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування), та 1 засідання комітету забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктур міста, на яких розглядались актуальні питання щодо створення доступного середовища в місті для людей з інвалідністю.

Протягом звітного періоду проведено 19 засідань комісії з питань призначення державних соціальних допомог, на яких розглянуто 2995 звернень громадян. Надано дозвіл на призначення субсидій за 2267 зверненнями, соціальних допомог – за 126 зверненнями. Відмовлено всього у 513 випадках (у призначенні субсидій – 448 випадків, допомог – 65).

Розглянуто 89 звернень громадян з приводу реєстрації в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги за фактичним місцем проживання.

За звітний період було проведено 49 засідань комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, на яких розглянуто 1021 звернень – 847 вирішено позитивно, 174 – надано відмову.

Протягом 2017 року відбулось 4 засідання комісії з питань надання фінансової підтримки громадським організаціям, на яких вирішено виділити фінансування 8 громадським організаціям для здійснення статутних завдань на загальну суму 115,0 тис. грн., 2 громадським організаціям на проведення заходів соціального спрямування з нагоди визначних та пам'ятних дат, зборів, конференцій, семінарів на загальну суму 9,9 тис. грн.

Відбулось 10 засідань комісії з питань відшкодування витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. За рішенням комісії відшкодовано витрат за придбані лікарські засоби за пільговими рецептами для 27 громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, на загальну суму 89751,45 грн.

Протягом звітного періоду відбулось 5 засідань комісії з розгляду питань надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення АТО, на яких розглянуто 8 звернень громадян.

Протягом звітного періоду на 6 засіданнях комісії щодо розгляду питань про співфінансування для придбання житла було визначено розмір співфінансування та нормативну площу житла для 25 учасників Програми забезпечення житлом на умовах співфінансування учасників бойових дій, інвалідів війни, які були призвані на військову службу по мобілізації для участі в проведенні антитерористичної операції, а також членів сімей загиблих (померлих), зниклих безвісти військовослужбовців зазначених категорій на 2017-2019 роки, на загальну суму 8 617 438,64 грн.

На 8 засіданнях комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення було розглянуто 9 заяв на загальну суму 9 790 197,0 грн.

Відбулося 1 засідання комісії з питань надання адресної грошової допомоги сім’ям загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції, на якому виділено таку допомогу 51 члену сімей загиблих (померлих) на загальну суму 198,0 тис. грн.

Проведено 2 засідання комісії з питань надання статусу бійця-добровольця антитерористичної операції, на якому розглянуто 18 звернень. Прийнято рішення про надання статусу 18 громадянам.

Проведено 3 засідання комісії для розгляду питань, пов’язаних із встановленням статусу учасника війни, відповідно до пунктів 2 та 13, статті 9 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Надано статус учасника війни 4 особам.

 

X. Виконання міських цільових Програм

 

Рішенням міської ради від 28.10.2015 № 80/12 затверджено Програму соціального захисту населення міста на 2016-2020 роки, метою якої є забезпечення комфортного соціального клімату та досягнення позитивних зрушень щодо рівня та якості життя незахищених верств населення міста.

Бюджетом міста на 2017 рік на виконання заходів вказаної програми передбачено 57250,3 тис. грн. Протягом звітного періоду профінансовано 56093,8 тис. грн.

З метою здійснення адресної підтримки окремих вразливих груп населення за рахунок коштів міського бюджету протягом звітного періоду проведені такі виплати:

- одноразової грошової допомоги громадянам міста з нагоди державних і релігійних свят, визначних та пам’ятних дат на суму 129,9 тис. грн.;

- адресної грошової допомоги учасникам бойових дій, яким виповнилось 90 і більше років, видатним та почесним громадянам міста, ветеранам ОУН-УПА, вдові ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС, сім’ям загиблих воїнів в Афганістані і т.д. на суму 911,8 тис. грн.;

- одноразової фінансової допомоги мешканцям міста, які опинились в складних життєвих обставинах, на лікування, медико-соціальну реабілітацію, протезування, подолання наслідків пожежі, стихійного лиха, техногенних аварій та катастроф, вирішення соціально-побутових проблем на суму 1019,0 тис. грн.;

- одноразової грошової допомоги керівникам та активістам громадських організацій з нагоди ювілейних дат та річниць на суму 3,6 тис. грн.;

- допомоги на поховання деяких категорій осіб, виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов’язалась поховати померлого, в сумі 156,9 тис. грн;

- компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги, на суму 806,7 тис. грн.

Профінансовано надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян на суму 1696,2 тис. грн.

В їдальні територіального центру за бюджетні кошти забезпечено безкоштовним гарячим харчуванням підопічних установи на суму 182,3 тис. грн.

Крім того, протягом звітного періоду на відшкодування коштів Луцькому підприємству електротранспорту, відповідно до поданих розрахунків з надання послуг за перевезення пільгових категорій громадян, бюджетом міста профінансовано 45100,0 тис. грн.

В рамках Програми соціального захисту населення міста на 2016-2020 роки на підтримку діяльності громадських об’єднань протягом 2017 року профінансовано:

- 250,0 тис. грн. – підтримка Луцького учбово-виробничого підприємства УТОС шляхом відшкодування за рахунок коштів бюджету міста витрат за послуги водо- та теплопостачання;

- 61,2 тис. грн. – фінансова підтримка громадської організації “Автомобільний клуб інвалідів “Поршень Волині” шляхом відшкодування коштів для проведення оплати за послуги опалення та енергоносії;

- 114,9 тис. грн. – фінансова підтримка статутної діяльності міських громадських організацій ветеранів, інвалідів та жертв нацистських переслідувань, діяльність яких поширюється лише на територію м. Луцька;

- 20,8 тис. грн. – фінансова підтримка громадським організаціям, діяльність яких поширюється лише на територію м. Луцька, для проведення заходів соціального спрямування з нагоди визначних дат, проведення зборів, конференцій, семінарів;

- 92,5 тис. грн. – фінансова підтримка Волинського обласного фонду Всеукраїнської громадської організації людей з інвалідністю по зору “Генерація успішної дії” для забезпечення діяльності студії друку шрифтом Брайля;

- 59,9 тис.грн. – фінансова підтримка Волинського обласного благодійного фонду “Переображення” для забезпечення діяльності Центру обліку бездомних осіб та відділення нічного перебування.

В рамках Програми продовжується співпраця із Центром обліку бездомних осіб Волинського обласного благодійного фонду “Переображення” щодо надання соціальних послуг бездомним особам та звільненим з місць позбавлення волі.

Протягом звітного періоду волонтерським патрулем Центру обліку бездомних осіб виявлено 101 особу. Надано послуги з харчування, забезпечення теплим одягом, засобами гігієни 19 особам, 19 особам надано сприяння у відновленні документів.

На базі Центру обліку бездомних осіб Фонду діють кімнати нічного перебування для бездомних осіб на 12 ліжко-місць, які діють в осінньо-зимовий період за умов настання температури повітря, при якій є загроза переохолодження та замерзання. Відділення нічного перебування Центру надає послуги ночівлі, харчування, санітарно-гігієнічні послуги, первинної медичної допомоги та забезпечення гуманітарним одягом. Протягом звітного періоду послугами відділення нічного перебування скористалось 25 осіб.

Через департамент соціальної політики реалізуються та фінансуються ряд заходів Комплексної програми підтримки мобілізованих та демобілізованих військовослужбовців Збройних сил України, які брали участь в антитерористичній операції на Сході України, членів їх сімей, а також сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, які проживають в м. Луцьку та на території Прилуцької сільської ради Ківерцівського району на 2017 рік, яка затверджена рішенням міської ради від 30.11.2016 № 15/1. Протягом звітного періоду на виконання заходів вказаної Програми, виконавцем та головним розпорядником коштів яких є департамент соціальної політики, профінансовано 2034,0 тис. грн.

Відповідно до рішення комісії з питань надання грошової та матеріальної допомоги малозахищеним верствам населення міста надано одноразову фінансову допомогу на вирішення соціально-побутових проблем для 510 осіб на суму 507,0 тис.грн.

Протягом звітного періоду на надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг нижчевказаним категоріям населення з бюджету міста профінансовано 329,3 тис. грн.:

- членам сімей загиблих (померлих) під час проведення антитерористичної операції, які мають право на пільги відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

- членам сімей загиблих та зниклих безвісті під час проведення антитерористичної операції;

- військовослужбовцям, призваним на військову службу по мобілізації, військовослужбовцям, які уклали контракт про проходження військової служби, членам їх сімей, учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей, сім’ям, члени яких загинули (померли) під час проведення АТО.

Проведено виплату одноразової матеріальної допомоги в розмірі 5000 грн. 94 військовослужбовцям, які призвані на військову службу за контрактом до Збройних Сил України, всього на суму 470,0 тис. грн.

Профінансовано 199,4 тис. грн. на забезпечення даної категорії населення професійною адаптацією та 526,9 тис. грн. – на надання психологічної реабілітації.

Відповідно до Програми соціальних виплат у місті Луцьку на 2016–2017 роки дітям військовослужбовців, добровольців, волонтерів, які загинули, пропали безвісті або перебувають у полоні під час участі в антитерористичній операції або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих в зоні АТО, яка затверджена рішенням міської ради від 02.02.2016 № 3/13, виплачено щомісячних допомог на загальну суму 402,5 тис. грн. 21 дитині, що виховуються в 17 сім'ях.

В рамках Програми соціальної адаптації осіб з інвалідністю на 2017 рік, затвердженої рішенням міської ради від 31.05.2017 № 24/6, за звітний період було укладено 102 угоди цивільно-правового характеру з людьми з інвалідністю та профінансовано 173,6 тис. грн.

Додатки: