Звіт про роботу юридичного департаменту протягом 2024 року
Впродовж 2024 року працівники юридичного департаменту Луцької міської ради надавали юридичні консультації посадовим особам виконавчих органів міської ради, депутатам міської ради; проводили роботу у складі постійних комісій міської ради та виконавчого комітету, нарадах, комісіях, робочих групах, створених за рішеннями міської ради, виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови; приймали участь у пленарних засіданнях сесій міської ради та виконавчого комітету; здійснювали постійний прийом громадян з правових питань; проводили інші заходи, спрямовані на забезпечення діяльності Луцької міської ради та її виконавчих органів у відповідності до вимог чинного законодавства України.
За звітний період перевірено на відповідність законодавству 8 032 проєкти нормативно-розпорядчих актів ради, виконавчого комітету, міського голови.
За звітний період опрацьовано 3 578 вхідної кореспонденції, розглянуто 168 звернень громадян, 15 адвокатських запитів, 119 запитів на інформацію. Було виконано погодження (візування) 876 проєктів вихідних та 769 внутрішних документів.
З початку 2024 року на розгляд адміністративної комісії надійшло 502 адміністративні протоколи. Із них повернуто на доопрацювання 18 та безпосередньо розглянуто комісією 484 протоколів. Прийнято 463 постанови. Закрито проваджень за різними мотивами по 125 адміністративних справах. Попереджено про адміністративну відповідальність 12 правопорушників. Накладено штрафи на 326 правопорушників. За цей період проведено 22 засідання комісії.
Стягнення за адміністративне правопорушення накладалось у межах, встановлених ст. 214, ст. 218 КУпАП. При накладенні стягнення враховувались характер правопорушення, особа порушника, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують та обтяжують відповідальність. Комісією накладено адміністративних стягнень у вигляді штрафів на загальну суму 373 847 грн.
Станом на 31.12.2024 правопорушниками до бюджету міської територіальної громади сплачено штрафів на суму 297 418 грн.
З початку поточного року відповідно до ст. 308 КУпАП адміністративною комісією при виконавчому комітеті Луцької міської ради було направлено на адресу Державної виконавчої служби у місті Луцьку Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції 65 постанов для примусового виконання, на загальну суму 64 376 грн. Державною виконавчою службою Луцького міського управління юстиції за 2024 рік стягнуто з правопорушників 26 010 грн.
Впродовж 2024 року на розгляд юридичного департаменту надійшло 162 позови, пред’явлених до Луцької міської ради та виконавчого комітету Луцької міської ради. В інтересах Луцької міської ради подано до суду 36 позовів.
У 2024 році ухвалені судові рішення про стягнення на користь Луцької міської ради коштів на загальну суму 19 298 057,20 грн. На виконання судових рішень юридичними та фізичними особами в користь Луцької міської ради сплачено кошти на загальну суму 10 371 696,40 грн.
З метою врегулювання судового спору до ухвалення судового рішення юридичним департаментом підготовлено 2 мирові угоди щодо стягнення в користь Луцької міської ради 577 923,41 грн, які затверджені ухвалою суду. В рамках досудового врегулювання спору сплачено добровільно боржниками коштів в розмірі 204 425 грн.
На виконанні в органах державної виконавчої служби впродовж звітного періоду перебувало 25 виконавчих листів та наказів, за якими виконавчий комітет та міська рада є стороною виконавчого провадження, на загальну суму 5 314 945,48 грн. Відповідно до розпорядження Луцького міського голови від 08.02.2021 №47 “Про облік безхазяйного нерухомого майна та визнання спадщини відумерлою” за результатами проведення перевірки інформації підготовлено та подано до суду 1 заяву про визнання спадщини відумерлою. Згідно з судовим рішенням передано в комунальну власність 1 квартиру.
Відділом правничої допомоги та експертизи були розроблені проєкти Статуту комунальної установи «ХАБ ВЕТЕРАН» та Переліку соціальних послуг та категорій осіб, яким надаються такі соціальні послуги, умови та порядок їх надання комунальною установою «ХАБ ВЕТЕРАН», Статуту комунальної установи «Інститут розвитку міста». Також відділом забезпечено реєстрацію Статуту комунальної установи «ХАБ ВЕТЕРАН», а також розробку та реєстрацію договору суперфіцію земельної ділянки реконструкції адміністративної будівлі на вул. Климчука Сергія, 7 для влаштування комунальної установи «ХАБ ВЕТЕРАН».
Відділом було забезпечено реєстрацію Статуту Луцької міської територіальної громади у Західному міжрегіональному управлінні юстиції.
Відділ правничої допомоги та експертизи у 2024 році залучався до розробки важливих нормативно-правових актів, зокрема: внесення змін до Регламенту Луцької міської ради; внесення змін до Програми особистої безпеки громадян та протидії злочинності; Положення про місцеві ініціативи в Луцькій міській територіальній громаді; Положення про консультації з громадськістю в Луцькій міській територіальній громаді; Положення про сприяння проведенню громадської експертизи діяльності міської ради та її виконавчих органів; Положення про порядок подання та розгляду електронних петицій, адресованих Луцькій міській раді; Порядку проведення конкурсу з визначення суб’єкта господарювання з облаштування та утримання площинної спортивної споруди (тенісного корту), що розташована за адресою: м. Луцьк, вул. Глушець.
За звітний період надано 158 консультацій з правових питань.
Впродовж 2024 року працівниками відділу закупівель та договірної роботи юридичного департаменту Луцької міської ради в умовах воєнного стану було оголошено 216 відкритих торгів з особливостями. Організовувано роботу, пов'язану з укладенням договорів, взято участь у їх підготовці, надано правову оцінку проєктам близько 700 договорів.
Відбулось/завершено 233 закупівлі, з них для потреб ЗСУ – 200 закупівель. За 2024 рік виконавчим комітетом було придбано зокрема: 2000 шт. квадрокоптерів – більше, ніж на 211 млн грн; 2050 шт. FPV – більше, ніж на 35 млн грн; 138 комплектів портативних радіоелектронних засобів протидії безпілотним літальним апаратам (Системи РЕБ) – більше, ніж на 29 млн грн; 49 комплектів мобільних оптико-електронних комплексів контрбатарейної боротьби “СОВА” – більше, ніж на 5 млн грн; 145 шт. Starlink – більше, ніж на 2,8 млн грн; 298 комплектів джерел безперебійного живлення (зарядні станції EcoFlow, Bandera Power, генератори) – більше, ніж на 11 млн грн; 470 комплектів обладнання для повітряних літальних апаратів (акумулятори, підсилювачі сигналу, виносні антени) – більше, ніж на 6,6 млн грн; 67 комплектів приладів нічого бачення – більше, ніж на 6 млн грн; 103 комплекти комп’ютерного обладнання (ноутбуки, планшети) – більше, ніж 1,8 млн грн; 58 тис. л паливно-мастильних матеріалів на суму 2 673 450,00 грн; Безпілотні авіаційні комплекси у кількості 7 штук та вартістю 28,7 млн грн, а саме - Безпілотна авіаційна система Mini Shark-D – 3 475 689,00 грн, Безпілотна авіаційна система Shark-D – 2 шт. – 18 886 638,00 грн, Безпілотний авіаційний комплекс “BRAVERY-R” – 3 300 000 грн, Багатофункціональний безпілотний літальний апарат (БпЛА) «СИЧ» – 1 175 540,00 грн, Безпілотний авіаційний комплекс «AIRPLAST V1.0» – 1 800 000,00 грн, Безпілотний авіаційний комплекс «ПАЦЮК» – 153 550,00 грн.
Також, придбано та передано 30 автомобілів (підвищеної прохідності) Mitsubishi L 200 загальною вартістю 41 967 000,00 грн, 5 причепів на суму 1 421 400,00 грн, тимчасову споруду для персоналу (379 500,00 грн), модульну логістично-евакуаційну платформу TerMIT (430 000,00 грн), мобільну споруду “Казарма” (638 000,00 грн), 1 моторний поліетиленовий човен Whaly 435 з двигуном Yamaha F60 FETL (в комплекті) (650 000,00 грн), а також кранманіпулятор КМ-2 SG-80 (378 000,00 грн).
За результатами оцінки електронною системою найбільш економічно вигідних пропозицій з найнижчою ціною сума економії за звітний період складає понад 39 млн грн