Звіт про роботу управління інформаційно-комунікаційних технологій у 2021 році
Впродовж звітного періоду управлінням забезпечувалась:
- Технічна підтримка роботи геопорталу міста Луцька, офіційного сайту Луцької міської ради (зокрема, було додано можливість розміщувати оголошення у вигляді інтерактивних банерів, що дозволяє розміщувати інформацію значного вмісту).
- Розширено можливості системи електронного документообігу: в частині покращення належного рівня безпеки передачі даних через систему електронної взаємодії виконавчих органів, розроблено журнали реєстрації заяв (про народження, шлюб, смерть), проводилось навчання користувачів.
- Впроваджено місцевий портал відкритих даних, продовжується робота по його наповненню та налаштуванню взаємодії з Єдиним державним вебпорталом відкритих даних.
- Взято участь у підготовці технічного завдання та опрацювання даних для контенту транспортного порталу міста Луцька.
- Проведено оновлення парку комп’ютерної техніки (оновлено 46 робочих місць).
- Впроваджено програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» у віддалених робочих місцях ЦНАПу.
- Для оперативного вирішення питань, що стосуються мешканців старостинських округів, старостам надано доступ до відомостей Реєстру Луцької міської територіальної громади через криптографічний шлюз.
Для активної комунікації мешканців громади із органами виконавчої влади та комунальними установами, підзвітними Луцькій міській раді впроваджено:
- онлайн-прийом міського голови;
- муніципальний чатбот «СВОЇ», який вміщує контактну інформацію підрозділів Луцької міської ради, закладів освіти, ЦНАП та віддалених робочих місць, інформацію стосовно електронних послуг тощо;
- контакт-центр у відділі комунікації «15-80» департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку.
У сфері захисту інформації управлінням:
- Ведеться постійна співпраця з Управлінням СБУ у Волинський області за фактами моніторингу та виявлення кіберінцидентів та кібератак. До ключових подій за 2021 рік можна віднести перевірки персональних електронно-обчислювальних машин (ПЕОМ) методами моніторингу та сканування розробленими в управлінні та наданими Ситуаційним центром забезпечення кібербезпеки УСБУ.
- Проведено значну роботу у співпраці з Управлінням Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України у Волинській області щодо побудови та підключення до Національної телекомунікаційної мережі та цифрових комплексів абонентського виносу (ЦКАВ), що в майбутньому дасть можливість підключення виконавчого комітету Луцької міської ради до даної захищеної мережі та ІР телефонії урядового зв’язку «Пролісок».
Управлінням було взято участь у пілотних проєктах Міністерства цифрової трансформації України щодо впровадження інноваційних сервісів для забезпечення комфорту громадян під час отримання адміністративних послуг:
- Впровадження комплексної електронної послуги єМалятко.
- Реєстрація місця проживання дітей віком до 14 років за адресою одного з батьків з одночасним зняттям з реєстрації з попереднього місця проживання.
- Реєстрація, зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі, в тому числі за наявним у реєстрі територіальної громади зареєстрованим місцем проживання батьків чи одного з них, якщо особа є неповнолітньою (віком від 14 до 18 років), за допомогою застосунку “Дія”.
- Реєстрація місця проживання/Зміна реєстрації місця проживання (прописка).
- Забезпечено шеринг документів за допомогою застосунку Дія, який надає можливість ділитися копіями цифрових документів під час замовлення та отримання адміністративних послуг відвідувачами ЦНАП.
Ці електронні послуги стали можливими завдяки підключенню до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”, оскільки перелічені вище послуги мають інноваційний характер, робота щодо вдосконалення електронної взаємодії на даний момент продовжується, тестується безпечний обмін інформаційними повідомленнями між реєстром тергромади, застосунком “Дія”, Державною міграційною службою, Державним реєстром актів цивільного стану.