Звіт про роботу управління інформаційно- комунікаційних технологій у 2023 році
Впродовж звітного періоду управлінням забезпечувалась:
Технічна підтримка:
роботи офіційного сайту Луцької міської ради (доповнення новими розділами та сервісами, що значно збільшує аудиторію сайту та слугує джерелом інформації як для мешканців громади так і для внутрішньопереміщених осіб);
геопорталу Луцької міської територіальної громади;
реєстру територіальної громади Луцької міської територіальної громади;
транспортного порталу міста Луцька;
платформи моніторингу якості повітря.
Інформаційних систем:
системи Погосподарського обліку;
системи "Трембіта" - електронної взаємодії між державними інформаційними ресурсами;
системи обліку персоналу "Картка-WEB";
системи управління контролю доступу та обліку робочого часу;
бухгалтерських систем.
Розширено можливості системи електронного документообігу, ведеться постійна співпраця з розробниками щодо вдосконалення системи та вирішення проблем, що виникають в процесі роботи. Проводились навчання користувачів.
Ведеться постійний моніторинг оприлюднення відкритих даних на місцевому порталі.
У 2023 році за підтримки фонду “Східна Європа” та Програми EGAP був проведений інформаційний аудит у виконавчих органах міської ради. За результатами аудиту були напрацьовані рекомендації щодо подальшого розширення переліку наборів даних та підвищення якості наборів відкритих даних, які вже опубліковані на місцевому порталі. Дані місцевого порталу відкритих даних публікуються на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних в автоматичному режимі за процедурою харвестингу. В рамках проведення інформаційного аудиту було проведена серія навчань що, стосувались проведення аудиту, публічної інформації, зокрема у формі відкритих даних. До цих навчань був залучений експерт — автор методики проведення інформаційного аудиту.
Для активної комунікації мешканців громади із органами виконавчої влади та комунальними установами, підзвітними Луцькій міській раді:
ведеться технічний супровід онлайн-прийому міського голови;
швидке інформування громадян є важливими для громади під час дії воєнного стану, таке інформування забезпечено за допомогою муніципального чатбот “СВОЇ” та сіті-бота “Назар”; покращена взаємодія сіті-бота “Назар” з місцевим порталом відкритих даних: інформація щодо звернень громадян публікується на порталі в автоматичному режимі за допомогою АРІ (прикладного програмного інтерфейсу); ведеться технічна підтримка працездатності контакт-центру департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку.
У сфері захисту інформації управлінням:
продовжується активна співпраця з CERT-UA - урядовою командою реагування на комп’ютерні надзвичайні події України, яка функціонує в складі Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, що є особливо важливим під час дії воєнного стану.
Для попередження загроз використовується сервіс збору та аналізу подій інформаційної безпеки (SIEM) на базі Elastic Cloud, сервіс кіберзахисту WEB ресурсів на базі Akamai (WAF та DDoS захист веб сайтів), сервіс кіберзахисту DNS Security на базі Cisco Umbrella (фільтрація DNS запитів користувачів), платформа аналізу та обміну інформацією про кіберзагрози та індикаторами компрометації “MISP CERT-UA”.
Щодо питань кіберзахисту та кібербезпеки управління постійно співпрацює з Управлінням СБУ у Волинський області за фактами моніторингу та виявлення кіберінцидентів та кібератак.
Постійно ведеться робота щодо захисту інформаційних ресурсів Луцької міської ради, використання міжмережевого екрану FortiGate 200F забезпечує захист корпоративного класу проти мережевих, контентних загроз і загроз прикладного рівня; ведеться безперервний моніторинг загроз.
Представники управління брали активну участь у заходах проєкту «Офіс впровадження цифрових рішень «Digital Volyn».