Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2013 рік
1. Місто Луцьк ініціювало міжнародний культурно-туристичний проект «Шлях Гедиміновичів». Метою проекту є створення сучасного транскордонного туристичного маршруту, об’єднаного темою культурно-історичної спадщини династії Гедиміновичів. Завданнями проекту є спільна промоція історико-культурної спадщини династії Гедиміновичів, збільшення кількості туристів, підсилення візуалізації брендів міст-учасників проекту на туристичних ринках, підвищення їх конкурентоздатності. Для управління проектом у травні 2013 року шість українських міст заснували Асоціацію органів місцевого самоврядування «Шлях Гедиміновичів», Президентом якої обраний Луцький міський голова Микола Романюк.
Учасниками проекту «Шлях Гедиміновичів», станом на кінець 2013 року, є 19 міст, районів і областей з чотирьох країн: Білорусі (місто Брест, Лідський та Новогрудський райони), Литви (м.Каунас, Тракайський район), Польщі (м.Люблін) й України (одинадцять членів Асоціації органів місцевого самоврядування «Шлях Гедиміновичів»: Луцьк, Хотин, Дубно, Острог, Кам’янець-Подільський, Ізяслав, Старокостянтинів, Славута, Бучач, Корець, Волинська обласна рада; Черкаську та Хмельницьку ОДА).
Міжнародний туристичний маршрут «Шлях Гедиміновичів» може бути включений в майбутньому до переліку Культурних шляхів Ради Європи.
2. Проведено святкові заходи з нагоди відкриття туристичного сезону (18–19 травня 2013 року) та Міжнародного дня туризму (вересень-жовтень). Вперше в місті було проведено акцію «Ніч у музеї» у Музеї історії Луцького братства, Аптеці-музеї і Волинському регіональному музеї українського війська та військової техніки.
В рамках промоційної кампанії духовно-патріотичного спрямування «Я – Лучанин» було проведено перший турнір з гри брейн-ринг на Кубок міського голови «Луцьк – приємне відкриття! Історія та сучасність».
3. Місто Луцьк представлено на п’яти міжнародних та національних туристичних виставках та форумах.
У 2013 році місто Луцьк було вперше представлено на найбільшій міжнародній туристичній біржі ІТБ-2013 Берлін (ФРН), а також на на 20 Міжнародному туристичному салоні «Україна 2013» (м.Київ), регіональній туристичній виставці «Перлини Західної України: фортеці і замки» (м.Кам'янець-Подільський), Першому міжнародному бізнес-форумі «ABC: Ukraine & Partners», Інвестиційному форумі «Черкащина – територія співпраці».
4. Розроблено та встановлено двомовну (українська та англійська мови) систему туристичної інформації: 11 багатовекторних вказівників, що вказують напрями руху та відстані до туристичних об’єктів, 3 світлових пілони, на яких розміщена карта центральної та старої частини міста та 21 інформаційну таблицю з короткою історичною довідкою про пам’ятки культурної спадщини міста, біля яких вони розміщені.
5. Розроблено віртуальну екскурсію «Луцьк у 3D». Луцьк є першим містом, що стало частиною всеукраїнського проекту OpenUkraine, в рамках якого розробило віртуальну екскурсію. Вона дозволяє оглянути пам’ятки архітектури та музеї ззовні і зсередини, визначні та цікаві місця, парки та вулиці на якісних панорамних фотографіях, зробити прогулянку містом, перебуваючи за монітором комп’ютера.
6. Кількісні показники.
Туристичний збір, як місцевий збір, що сплачують туристи, залишаючись на ночівлю в готелях, орендованих квартирах тощо, показує за три роки суттєву динаміку: 2011 рік – 33417,00 грн., 2012 рік – 62600,00 грн., 2013 рік – 78174,00 грн. Це є прямим свідченням зростання інтересу до нашого міста.
За серпень-грудень 2012 року (перше півріччя діяльності) інформаційними послугами Центру туристичної інформації та послуг скористалися близько 500 осіб; туристів, які безпосередньо відвідали ЦТІ було 240 осіб; за 2013 рік – інформаційними послугами скористалися понад 2000 осіб; туристів, які безпосередньо відвідали ЦТІ – 1015 осіб.
За липень-грудень 2012 року туристичний сайт міста відвідали 26522 користувачів; за 2013 рік – 53 177 користувачів.