Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2014 рік
Протягом 2014 року управлінням туризму та промоції міста було реалізовано наступні завдання:
1. Реалізація міжнародного культурно-туристичного проекту «Шлях Гедиміновичів».
В 2014 р. місто Луцьк продовжило структурне розширення міжнародного культурно-туристичного проекту «Шлях Гедиміновичів». Завданнями проекту є спільна промоція історико-культурної спадщини династії Гедиміновичів, збільшення кількості туристів, підсилення візуалізації брендів міст-учасників проекту на туристичних ринках, підвищення їх конкурентоздатності на теренах як мінімум п'яти країн: Білорусі, Литви, Польщі, Чехії та України. Кінцевим завданням проекту є створення міжнародного туристичного маршруту «Шлях Гедиміновичів» та отримання ним Статусу Культурного шляху Ради Європи (наразі таких є 27).
Станом на грудень 2014 р. «Шлях Гедиміновичів» об'єднує 21 учасника – міста, райони й області з п'яти країн: Білорусі, Литви, Польщі, Чехії та України, у тому числі десять членів Асоціації органів місцевого самоврядування «Шлях Гедиміновичів». У 2014 році до проекту приєдналися міста Укмерге (Литва) і Кутна Гора (Чехія). Проводилась робота щодо подальшого розширення географії учасників проекту.
2. Відкриття нового об’єкту туристичного інтересу – Вежі Чорторийських Окольного замку, пам’ятки архітектури XV ст.
З метою реалізації проекту забезпечення доступу до Вежі Чорторийських та ревіталізації цієї пам'ятки архітектури управлінням туризму та промоції міста було підготовлено і подано заявку на конкурс на отримання гранту Посольського фонду США збереження культурної спадщини. Результати конкурсу будуть оприлюднені на початку лютого 2015 року.
3. Створення об’єднання представників туристичного бізнесу в єдину організацію (Туристичний альянс) задля туристичного розвитку та спільного маркетингу міста.
20 грудня 2014 року відбулися Установчі збори Громадської спілки «Туристичний альянс Луцька». Туристичний Альянс – це об’єднання представників індустрії гостинності з метою спільної діяльності щодо розвитку Луцька як цікавого, гостинного та якісного туристичного міста і просування його на національному та міжнародному туристичних ринках.
Засновниками Туристичного альянсу стали: рекреаційні комплекси «Рестпарк» та «Срібні лелеки», Компанія ГРАНД ПЕРСОНА, кав’ярня «Золотий дукат», туристична фірма «Нові мандри», ГО «Братство бджолярів Землі Волинської Ройовий стан», етно-ресторан «Панич» та готель «Околиця».
Основними цілями Спілки визначено збільшення кількості туристів, підвищення прибутковості туристичної галузі, участь у формуванні і реалізації стратегії розвитку туризму Луцька, підвищення якості обслуговування та запровадження програми гостинності, вирівнювання сезонності, розвиток історико-пізнавального і подієвого туризму, промоція Луцька як туристичної дестинації.
4. Проведення заходів з нагоди відзначення 585 річниці з’їзду європейських монархів у Луцьку.
В рамках заходів з нагоди відзначення 585 річниці з’їзду європейських монархів у місті Луцьку проведено виставку картин литовського художника Артураса Слапшиса (найповніша міжнародна колекція портретів) «Правителі та видатні діячі Великого Князівства Литовського» (з театралізованим відкриттям), а також благодійний аукціон картин художника, кошти від якого було передано на лікування пораненого в АТО лучанина Сергія Федотова.
5. Розробка, розвиток та популяризація туристичних продуктів культурно-пізнавального, паломницького та подієвого видів туризму.
Центром туристичної інформації та послуг розроблено декілька варіантів пішохідних та велосипедних маршрутів. Детальна інформація про кожен з маршрутів розміщена на туристичному сайті міста Луцька visitlutsk.com. Вперше було розроблено повноцінний велосипедний маршрут та видано карту «Луцьк на ровері» з детальною інформацією про архітектурні пам'ятки міста.
6. Вдосконалення системи туристичної інформації міста Луцька.
Протягом 2014 року вдосконалено двомовну систему туристичної інформації (українською й англійською мовами): до 11 багатовекторних вказівників, що вказують напрями руху та відстані до туристичних об’єктів, трьох світлових пілонів з картою центральної та старої частини міста, 21 інформаційної таблиці з короткою історичною довідкою про пам’ятки архітектури культурної спадщини міста, у 2014 році встановлено інформаційні стенди (12 площин) на Театральному майдані.
7. Позиціонування Луцька як «медового міста» («Lutsk – your honey city!»).
25-28 березня 2014 року місто Луцьк брало участь у 20-й міжнародній туристичній виставці «UITT/Подорожі та туризм 2014». Луцьк став єдиним українським містом, що було представлено на виставці. На виставці було презентовано святкові заходи з нагоди 585 річниці з’їзду європейських монархів, фестивалі 2014 року, туристичні маршрути тощо, а також медову продукцію Братства бджолярів Землі Волинської «Ройовий Стан».
23-25 травня 2014 року місто Луцьк було презентовано на VIII Міжнародній виставці екологічних продуктів харчування «Eкогала – 2014», що традиційно відбувається у місті-партнері Жешув (Республіка Польща). Учасниками ярмарку EKOGALA були 96 компаній та організацій з різних країн. Учасниками від України були лише Луцьк і Львів. Луцьк був представлений екологічною продукцією Братства бджолярів Землі Волинської «Ройовий Стан»: медом, питними медами, медовими десертами, косметикою і оздоровчими засобами з продуктів бджільництва.
8. Покращення іміджу міста серед лучан шляхом проведення безкоштовних тематичних екскурсій, культурно-просвітницьких заходів щодо вивчення історії Луцька та Волині в учбових закладах тощо.
Центром туристичної інформації та послуг реалізовано проект «Екскурсоводи у відпустці»: безкоштовні тематичні екскурсії (від травня до кінця серпня 2014 року) проводили відомі лучани. Було проведено 16 екскурсій, в тому числі під час фестивалю «Бандерштат», у День незалежності України, у День міста. Метою проекту є покращення іміджу Луцька серед його жителів, поглиблення знань лучан з історії міста, зацікавлення культурно-історичною спадщиною, популяризація різноманітних туристичних маршрутів.
Луцьк також вдруге долучився до міжнародного Європейського тижня мобільності (в його рамках проведено акції «Чиновник на велосипеді» та «День ПАРКування»), було проведено відкриття туристичного сезону з театралізованою екскурсією Старим містом, відзначено Міжнародний день туризму (в рамках якого відбувся ІІ турнір з гри «Брейн-ринг» серед вузів Луцька на Кубок міського голови), відкрито велопрокат і прокат туристичного спорядження.
Управлінням також було започатковано та реалізуються наступні проекти: промоційна кампанія духовно-патріотичного спрямування «Я – Лучанин!» (проведено конкурс дитячого малюнка та вручені нагороди учасникам), промоційна акція «З любов'ю з Луцька» (23-24 серпня 2014 року на Театральному майдані лучани та гості міста мали можливість безкоштовно отримати та відправити вітальну листівку).
9. Участь у міжнародних та національних туристичних виставках, форумах, конференціях, семінарах тощо.
У 2014 році Луцьк було презентовано на Міжнародній туристичній виставці «UITT/Подорожі та туризм 2014» (Київ), VIII Міжнародному ярмарку екологічних продуктів харчування «EKOGALA – 2014» (Жешув), галузевих заходах у містах Івано-Франківську, Києві та Львові. Промоція міста також здійснювалась працівниками управління у рамках міжнародних проектів у Польщі, Литві, Німеччині та Швеції.
10. Виготовлення та друк рекламно-інформаційних матеріалів про туристичний та культурно-мистецький потенціал міста Луцька.
Протягом 2014 року управлінням було видано низку промоційних поліграфічних матеріалів: двомовні туристичні карти (2000 примірників), карти відривні (1000 примірників), карти з маршрутом «Луцьк на ровері» (1000 примірників), календар-будиночок і кишеньковий календар (по 1000 прим.).
В рамках промоційної кампанії духовно-патріотичного спрямування «Я – Лучанин!» було видано буклети загальним тиражем одна тисяча примірників. Було продовжено роботу над виданням «ЛуцькеMENU», що містить найповнішу інформацію про фестивалі, виставки, театральні вистави, презентації, мистецькі події, розваги, які відбуваються протягом поточного місяця у Луцьку, що дозволяє цікаво й корисно спланувати своє дозвілля в місті як лучанам, так і гостям міста. У 2014 році видано три випуски (січень – березень) загальним тиражем 7500 примірників. Далі видання було переведено в електронний формат (у зв'язку зі скороченням фінансування).
У співпраці з суб'єктами підприємницької діяльності реалізовано проект «З любов'ю з Луцька», в рамках якого було видано серію листівок загальним тиражем шість тисяч примірників. Також українською та англійською мовами було видано листівки приурочені до 585 річниці з’їзду європейських монархів у місті Луцьку.
В рамках проекту «Імена Луцька», що покликаний популяризувати відомих, невідомих широкому загалу і забутих діячів, які своєю працею і талантом створили образ нашого міста, у 2014 році видано сім буклетів (тиражем по тисячі кожного), а саме: «Дмитрій-Любарт Гедимінович», «Вітовт Великий», «Данило Братковський», «Авраам Фіркович», «Леся Українка», «Арсен Річинський», «Павло Тележинський». Загалом проект включає 30 імен і передбачає подальше розширення.
11. Наповнення та актуалізація інформації про Луцьк на різних туристичних веб-ресурсах.
Туристичний сайт міста Луцька www.visitlutsk.com працює чотирма мовами (українською – 38% переглядів), англійською (9%), польською (12%) і російською (41%).
Основними країнами проживання користувачів сайту є Україна (85%), Польща (4%), США (2%), Росія (0,8%), інші країни – 8,2%.
Створено відповідні (туристичні) сторінки у соціальних мережах Facebook (1136 користувачів), Вконтакте.
Також постійно оновлювалась інформація про місто на найпопулярніших туристичних ресурсах.
12. Кількісні показники.
Туристичний збір, як місцевий збір, що сплачують туристи, залишаючись на ночівлю в готелях, орендованих квартирах тощо, показує за три роки суттєву динаміку: 2011 рік – 33417,00 грн., 2012 рік – 62600,00 грн., 2013 рік – 78174,00 грн., 2014 рік — 68602, 00 грн.
За серпень-грудень 2012 року (перше півріччя діяльності) інформаційними послугами Центру туристичної інформації та послуг скористалися 240 туристів, 2013 рік – 1015 туристів, 2014 рік – 1342 (внутрішніх – 1073 осіб, іноземців – 269 осіб).
За час роботи туристичного сайту спостерігається чітка динаміка до зростання кількості його відвідувачів. За липень-грудень 2012 року туристичний сайт міста відвідали 26522 унікальних користувачів; за 2013 рік – 53 177, за 2014 рік – 54 270 користувачів.