Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2015 рік
Основні показники розвитку туристичної галузі Луцька у 2015 році.
1.1. Туристичний збір – 116 700 грн (2011 – 33417, 2012 – 62600, 2013 – 78174, 2014 – 68602,).
1.2. Відвідання замку Любарта – 95 000 осіб (2011 – 35404, 2012 – 67794, 2013 – 74152, 2014 – 69600).
1.3. Відвідуваність музеїв – 68900 осіб (2011 – 69260, 2012 – 71376, 2013 – 61852, 2014 – 79433).
2. В 2015 р. місто Луцьк продовжило структурне розширення міжнародного культурно-туристичного проекту «Шлях Гедиміновичів». Завданнями проекту є спільна промоція історико-культурної спадщини династії Гедиміновичів, збільшення кількості туристів, підсилення візуалізації брендів міст-учасників проекту на туристичних ринках, підвищення їх конкурентоздатності на теренах як мінімум п'яти країн: Білорусі, Литви, Польщі, Чехії та України. Кінцевим завданням проекту є створення міжнародного туристичного маршруту «Шлях Гедиміновичів» та отримання ним Статусу Культурного шляху Ради Європи (наразі таких є 27).
5 квітня 2015 року проведено Загальні збори Асоціації органів місцевого самоврядування «Шлях Гедиміновичів» у м. Острог, де було переобрано органи управління Асоціації, обговорено та затверджено План дій та бюджет Асоціації на 2015 рік тощо.
В рамках проекту спільно з Волинським краєзнавчим музеєм та Національним історико-архітектурним заповідником «Кам’янець» (м. Кам’янець-Подільський) було організовано виставку «Європейська архітектурна спадщина крізь призму творчості Наполеона Орди (1807-1883)», відкриття якої відбулося 4 червня.
26 серпня 2015 року пройшла зустріч Президента Асоціації органів місцевого самоврядування «Шлях Гедиміновичів» Миколи Романюка з міським головою Таурагзького району Зігітасом Мічюлісом та депутатами Таурагзької міської ради (Литовська Республіка), де було обговорено співпрацю в рамках реалізації проекту «Шлях Гедиміновичів». А вже 07 жовтня 2015 року підписано Меморандум про співпрацю між Асоціацією та містом Таураг (Литовська Республіка).
На 2016 рік заплановане подальше розширення географії учасників проекту, створення і оформлення відповідних туристичних маршрутів та їх маркетинг, випуск поліграфічної продукції.
3. Комунальне підприємство «Центр туристичної інформації та послуг» продовжує нарощувати обсяги надання послуг туристам, які відвідують наше місто.
За 2015 рік працівники Центру безпосередньо надали інформаційні послуги 3875 туристам (з них 1596 - українські, 2279 - закордонні). У попередні роки за серпень-грудень 2012 року (перше півріччя діяльності) - 240, 2013 - 1015, 2014 - 1342).
За 2015 рік організовано екскурсійне обслуговування для 39 груп із України та 6 з-за кордону (США, Австралія, Польща); у 2014 році - 24 групи з України та 3 групи з-за кордону (США, Польща і Німеччина).
Окрім того, Центр забезпечував супровід українських та іноземних делегацій, які прибували до Луцька для підписання договорів про партнерство та співробітництво із Луцькою міською радою (Туреччина, Нідерланди, Німеччина та Польща).
Надано відповіді на 80 електронних запитів стосовно подій у Луцьку, роботи закладів культури та відпочинку, закладів харчування та проживання, місць відпочинку тощо.
На 2016 рік заплановано подальше вдосконалення роботи Центру, асортименту промоційної і сувенірної продукції, туристичного спорядження. Буде частково оновлено туристичні (зокрема і велосипедні) маршрути. Проводитимуться майстер-класи волинських майстрів, велоквести, конкурси та інші заходи.
4. На туристичному сайті міста Луцька www.visitlutsk.com можна отримати інформацію чотирма мовами (українською, англійською, польською і російською).
За час роботи сайту спостерігається чітка динаміка до зростання кількості його відвідувачів. Так, за липень-грудень 2012 року туристичний сайт міста відвідали 26522 унікальних користувачів – користувачі, які вперше відвідали сайт; за 2013 рік – 53 177, за 2014 рік – 54 270, за 2015 - 64 406 (всього - 81 527 користувачів).
Основними країнами проживання відвідувачів сайту у 2015 році є Україна (88%), Польща (3%), Кенія (2%), США (1%), інші країни – 6%.
Створено відповідні (туристичні) сторінки у соціальних мережах: Facebook (1740 користувачів), Вконтакте.
У 2016 році сайт буде вдосконалюватись, активізовуватиметься робота у соціальних мережах Instagram та Twitter для залучення нових туристів і збільшення загальної поінформованості про місто.
5. У 2015 році було вдосконалено двомовну систему туристичної інформації (українською й англійською мовами). Зокрема, виготовлено і розміщено інформаційну таблицю «Луцький замок у ХVI ст.» (розміром 2*3 метри), яку розміщено за адресою: вул. Ковельська, 2, а також три кованих вказівники на Луцький зоопарк.
На завершальному етапі робота зі створення інформаційної таблиці «З'їзд європейських монархів у Луцьку»; виготовлено і найближчим часом буде встановлено вісім дорожніх туристичних знаків на в’їздах у місто, а також сім багатовекторних вказівників і чотири світлових пілони (у 20013 — 2014 роках було встановлено 11 багатовекторних вказівників, що вказують напрями руху та відстані до туристичних об’єктів, три світлових пілони з картою центральної та старої частини міста, 21 інформаційну таблиці з короткою історичною довідкою про пам’ятки архітектури культурної спадщини міста, інформаційні стенди (12 площин) на Театральному майдані).
6. Протягом 2015 року управлінням реалізовувалася низка промоційно-іміджевих проектів:
6.1. У рамках проекту «Луцький кликун» і з нагоди 930-річчя Луцька у місті відроджено професію Луцького кликуна, а також давню традицію «кликання» та інформування лучан. З Дня відкриття туристичного сезону і до 14 жовтня щодня о 12.00, а у вихідні та святкові дні о 12.00 та 19.00, Луцький кликун із В'їзної вежі Луцького замку сповіщатиме городян про те, що у місті все добре, а також виголошуватиме інформацію про важливі події, що відбуваються у місті.
Біля Центру туристичної інформації та послуг встановлено бронзову скульптуру Кликуна, що вже стала досить популярною у лучан і гостей міста. Ще чотири скульптури виготовлені і будуть встановлені до Відкриття туристичного сезону - 2016. Образ Луцького кликуна популяризувався у теле-, радіо- та інтернет-просторі, промоційній поліграфічній продукції і періодичних виданнях.
6.2. Промоційна кампанія духовно-патріотичного спрямування «Я – Лучанин!»: проведено ІІІ турнір з гри «Брейн-ринг» суред вузів Луцька на Кубок міського голови; видано серію листівок «З любов’ю з Луцька».
6.3. Реалізовуючи проект «Імена Луцька», що покликаний популяризувати відомих, невідомих широкому загалу і забутих діячів, які своєю працею і талантом створили образ нашого міста, у 2014 році було видано сім буклетів, а у 2015 - вісім. Також було виготовлено портрети і лайтпостери із зображеннями видатних лучан, зроблено презентацію проекту.
Загалом проект включає понад 30 імен і передбачає подальше розширення. У 2016 році його буде продовжено. Також планується проведення низки заходів культурно-просвітницького характеру, радіопередач, публікацій в ЗМІ тощо.
7. Місто Луцьк і його туристичний потенціал було презентовано на дев'яти профільних міжнародних заходах:
- 21-ій міжнародній туристичній виставці UITT «УКРАЇНА - Подорожі та Туризм» у м. Київ (березень);
- XXII асамблеї туристичного бізнесу та туристичному фестивалі у м. Одеса (квітень);
- Буковинському туристичному ярмарку в м. Чернівці (квітень);
- Західно-українській виставці-фестивалі в м. Збараж (квітень);
- Міжнародній виставці екологічних продуктів харчування «Ekogala-2015» у м. Жешув, Республіка Польща (травень);
- І Всеукраїнському туристичному фестивалі «В гості до українців» у м. Київ (травень);
- Міжнародному ярмарку в м. Гроджиск Мазовецький, Республіка Польща (червень);
- Туристичній ярмарці з нагоди днів міста краю Ліппе, Федеративна Республіка Німеччина (вересень);
- Фестивалі «Смаки міста» у м. Замость, Республіка Польща (вересень);
- Міжнародній туристичній виставці-ярмарку «Тур’євроцентр – Закарпаття 2015» у м. Ужгород (вересень);
- 22-ому Міжнародному туристичному салоні «Україна — UITM 2015» в м. Київ (вересень).
Промоція міста також здійснювалась працівниками управління у ході участі в загальноукраїнських і міжнародних проектах у Києві, Львові, Одесі, Чернівцях (Україна), Гроджиску Мазовецькому, Ольштині, Жешуві, Замості (Республіка Польща), Берліні, Хайдельберзі, Регенсбурзі, Мюнхені, край Ліппе (ФРН), Бандирма (Туреччина), Вашингтоні, Остіні, Нью-Йорку, Шарлотті (США), Таллінні і Раквере (Естонія).
На 2016 рік запланована участь Луцька у Міжнародній туристичній виставці «UITT/Подорожі та туризм 2016», 23-ому Міжнародному туристичному салоні «Україна — UITM 2016», інших закордонних та регіональних виставках, форумах і семінарах.
8. Протягом року відбувалась активна співпраця з громадською спілкою «Туристичний альянс Луцька».
За участі Туристичного альянсу було проведено інфотури для 17-ти представників національних туристичних операторів, а також для редактора журналу «Український туризм», з метою ознайомлення їх з туристичним потенціалом міста. Основною їх метою була демонстрація можливостей Луцька як туристичної дестинації, зокрема, його архітектурної та культурної спадщини, інфраструктурних можливостей для прийому туристів.
Також представники спілки брали участь у відкритті туристичного сезону міста Луцька – 2015, семи туристичних виставках та інших промоційних заходах.
9. Крім того, у 2015 році управлінням було реалізовано такі заходи з промоції міста:
9.1. Луцьк втретє долучився до міжнародного Європейського тижня мобільності (в його рамках пройшла вистака велосипедів).
9.2. Проведено відкриття туристичного сезону з театралізованою екскурсією під гаслом «На зустріч відкриттям!».
9.3. З нагоди відзначення Міжнародного дня туризму відбувся Третій турнір з гри брейн-ринг між навчальними закладами міста на Кубок міського голови.
9.4. Створено два промоційних відеоролики про місто Луцьк. Перший з них переміг у номінації «Реклама року» конкурсу «Ай, молодець!» серед читачів інтернет-видання «Таблоїд Волині».
9.5. Без залучення бюджетних коштів було забезпечено вихід трьох повноцінних рекламно-інформаційних матеріалів про місто Луцьк у профільних журналах «Український туризм» (тираж 9000 примірників), «Робінзон» (тираж 10 000 примірників) і «Plateful» (тираж 1000 примірників).
Начальник управління Наталія Бунда