1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 08.02.2018 №38-9/21 м. Луцьк

Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2017 рік

1. Маркетингова кампанія та іміджева політика міста Луцька.

На замовлення управління влітку 2017 року вперше було проведено маркетингове дослідження туристичної привабливості Луцька, яке дало можливість створити профілі українського і закордонного туристів, визначити проблеми і перспективи розвитку туристичного ринку міста, його переваги і недоліки, як туристичної дестинації; вивчити недоліки і переваги наявної туристичної інфраструктури; визначити перспективні напрямки розвитку галузі туризму; дослідити економічний ефект від туристичної галузі для міста.

З метою забезпечення ідентифікації та впізнаваності бренду міста, єдності візуальної комунікації бренду, формування позитивного сприйняття Луцька лучанами, громадянами України та іноземними громадянами завдяки уніфікації візуалізованих офіційних та промоційних матеріалів, вироблення єдиного іміджу міста для його представлення в Україні та за кордоном створено Бренд-бук Луцька.

Протягом року було розроблено і виготовлено такі види промоційної поліграфічної продукції: буклети «Луцьк унікальний», «Луцьк за 48 годин», Календар подій на 2017 рік, «Луцька абетка» (англ. та укр. мовами), «Путівник Луцьком» (укр. та пол. мовами), «Відомі люди про Луцьк», листівка «З'їзд європейських монархів» (укр., англ., пол., рос. мовами),  «Lutsk Merіdian» (англ. та укр. мовами), промоційний календар на 2018 рік. Щомісяця на Театральному майдані розміщувалась афіша подій у місті «ЛуцькеMENU».

Для популяризації туристичного і мистецького потенціалу міста,  промоції цікавих подій, Луцьк представлено на п’яти міжнародних туристичних виставках в Україні (UITT’2017 «УКРАЇНА – Подорожі та Туризм» (березень, м. Київ), Одеському туристичному фестивалі (квітень), Туристичній виставці «Харківщина: туристичні відкриття» (червень),  24 Міжнародному туристичному салоні «Україна» – UITM’2017 (жовтень, м. Київ), XVІІІ Міжнародній виставці-ярмарці «ТурЕКСПО – 2017» (жовтень, м. Львів) та трьох за кордоном (Люблінській туристичній ярмарці (червень), заочно туристичний потенціал міста було представлено на туристичних виставках у Гонконзі та Варшаві. Також представники міста тричі брали участь у засіданнях Ради туристичних міст і регіонів у Львові, Одесі та Луцьку.

За сприяння управління КП «Центр туристичної інформації та послуг» розроблено аудіоекскурсії з GPS та розміщено їх на інтернет ресурсі izi.Travel. 

З метою залучення громади до формування позитивного туристичного образу міста управлінням у партнерстві з Британською радою та ГО «Молодіжна платформа» проведено Конкурс соціальних проектів туристичного спрямування.У результаті співпраці створено серію відеороликів «Імена Луцька: маленькі спогади з великої історії». Домовлено про співпрацю з СРК Адреналін Сіті щодо трансляції відеороликів про Луцьк перед демонстрацією фільмів у кінотеатрі.

Ведеться активна робота у соціальних мережах. Окрім сторінки управління туризму та промоції міста в 2017 році почали працювати ще 4 групи у мережі  Facebook: Луцьк – приємне відкриття, ЛуцькеMENU, Імена Луцька, Фестиваль Середньовічного духу «Князівський бенкет», а також створено youtube  канал.

Протягом року вийшли промоційні матеріали про Луцьк, а також коментарі щодо актуальних питань розвитку туризму в профільних журналах «Український туризм» і «Міжнародний туризм».

В рамках підписаного меморандуму між Луцькою та Херсонською міськими радами про співпрацю щодо розвитку сфери туризму з квітня по липень розміщувались білборди і сітілайти з промоційною інформацією про місто та події, що відбуваються у Луцьку, у м. Херсон.

До відкриття туристичного сезону 2017 року 10 червня вже вдруге було проведено Фестиваль історичного духу «Князівський бенкет», метою якого є промоція події 1429 року – З'їзду європейських монархів. Окрім того управління долучилось до проведення Фестивалю «Стародавній Лучеськ – епоха доблесті» та Фестивалю документального кіно «Лампа-док». 

У вересні було відзначено Міжнародний день туризму, в рамках якого проведено V турнір з гри брейн-ринг на Кубок міського голови.
За підтримки управління в рамках проекту «Імена Луцька» відбувся поетичний вечір присвячений творчості Лесі Українки. 

Для учнів 5-10 класів Крупівського навчально-реабілітаційного центру для дітей з порушеннями зору було проведено  екскурсії: «Святий Миколай і Луцьке чудо: сторінками історії міста» та нічна театралізована екскурсія «Романтика та містика Лучеська».

В листопаді 2017 року відбулась презентація історико-туристичного путівника «Шлях Гедиміновичів». Захід відбувся за участю громадськості, істориків, науковців, журналістів, а також за участю Надзвичайного і Повноважного Посла Литовської Республіки в Україні Марюса Януконіса та представників Інституту історії України Національної академії наук України.

В рамках Міжнародного проекту «Урбаністичні стратегії в історичних містах, скеровані громадами» (COMUS) було реалізовано два тематичні кіноперегляди, три воркшопи з молоддю міста, дві тематичні фотовиставки, підготовлено і видано брошуру «Луцьк: площа Ринок і ратуша», проведено дві спеціалізовані і одну театралізовану екскурсію містом, розроблено дизайн і видано набір листівок з конвертами «Луцьк колись і сьогодні», знято відеофільм про Луцьк у проекті COMUS, підготовлено і видано «Астропутівник Луцька» та інше. У червні результати реалізації проекту були презентовані у м. Києві, а пізніше у Раді Європи в м. Страсбург (Бельгія).

Відбувається тісна співпраця медоварів міста з управлінням та просування меду як регіонального туристичного продукту. Представляючи Луцьк на різних туристичних виставках та ярмарках, поряд із інформаційними матеріалами про культурні та історичні надбання міста представлені різні види меду, медової продукції та питні меди. В 2017 році питний мед луцьких медоварів «Сльоза бурштину» отримав бронзову медаль на міжнародному конгресі бджолярів – Апімондія 2017 у Стамбулі (Туреччина).

2. Розвиток туристичної інфраструктури.

В кінці 2016 року управлінням було підготовлено проект «Нове життя старого міста: ревіталізація пам'яток історико-культурної спадщини Любліна і Луцька» для участі у конкурсі проектів в рамках Програми транскордонного співробітництва PL-BY-UA 2014-2020. Проект переміг та перебуває на стадії підписання грантової угоди. В 2017 році було виготовлено проектно-кошторисну документацію на проведення ремонтно-реставраційних робіт на цих об'єктах. 

Протягом звітного періоду проведено реконструкцію інформаційних таблиць біля Кафедрального собору Святої Трійці та Лютеранської кірхи. 

Проведено Конкурс соціальних проектів туристичного спрямування, в рамках якого вдалось реалізувати у місті дев’ять проектів. Зокрема, проект «Велоінфраструктура – ключ до розвитку туризму», в рамках якого передбачено встановлення 14  нових велопарковок у Старому місті, центрі, а також біля залізничного вокзалу та автостанції. Встановлено світло-тіньову карту Луцька, антивандальну таблицю «Тут був я!» та розпочато монтаж «Креативної набережної».

Розпочато роботу щодо створення тривимірного бронзового макету  Луцького замку, а також переговори з підприємцями щодо виготовлення нових скульптур кликуна, які будуть встановлені в  2018 році. 

3. Підтримка туристичного бізнесу.

За підтримки управління туристичні фірми, які займаються внутрішнім туризмом, створили нові пропозиції для туристів – екскурсію на автомобілі «Волинянка» і нічну театралізовану екскурсію «Романтика та містика древнього Лучеська». 

Відбувається постійна співпраця з ГО «Туристичний альянс Луцька», зокрема шляхом спільної участі у заходах туристичного спрямування (виставки, форуми, робочі зустрічі тощо).

Розпочато роботу над створенням школи екскурсоводів: складено навчальну програму, ведуться переговори із потенційними учасниками проекту.

Також управління надавало представникам турбізнесу робочі місця на стенді міста під час участі у виставках.

4. Співпраця з музеями міста та Адміністрацією Державного історико-культурного заповідника у м. Луцьку.

У співпраці з Художнім музеєм Луцька видано промоційний календар на 2018 рік, а з Музеєм волинської ікони – буклет про іконописця Йова Кондзилевича із циклу «Імена Луцька».

5. Співпраця  з вищими навчальними закладами міста.

Щороку управління виступає базою практики для студентів туристичних спеціальностей. Працівники управління читали лекції про розвиток сфери туризму міста. Для студентів-першокурсників вищих навчальних закладів, що приїхали на навчання до Луцька з інших міст і регіонів, КП «Центр туристичної інформації та послуг» проводило безкоштовні екскурсії.

6. Залучення громади до розвитку туризму.

У 2017 році вперше було проведено Конкурс соціальних проектів туристичного спрямування, в рамках якого вдалось реалізувати у місті (або перебувають на завершальній стадії реалізації) дев’ять проектів різного спрямування, а саме: «Велоінфраструктура – ключ до розвитку туризму» (14 велопарковок),  світло-тіньова карта Луцька, антивандальна таблиця «Тут був я!», «Креативна набережна», «Луцький шрифт», нічна екскурсія «Романтика та містика Лучеська», проморолики «Маленькі спогади великої історії» і фестивалі «Середньовічний Лучеськ. Доблесть віків» і «Lampa.doc».

За підтримки управління тривала реалізація проекту «Луцький кликун». Щодня, протягом туристичного сезону (з 01 травня до 15 жовтня) відбувається ритуал сурмління з В'їзної вежі Луцького замку та проголошення кликуном важливих для міста подій, також кликун бере участь у різноманітних заходах туристичного спрямування. Фінансування заробітної плати кликуна відбувається за рахунок коштів управління.

7. Діяльність КП «Центр туристичної інформації та послуг». КП «Центр туристичної інформації та послуг» розроблено проект «Візитка туриста» для комерційних організацій та туристичних об’єктів міста (поширено 40 стійок з візитками туристичних об’єктів міста).

Також Центром було організовано та проведено безоплатну заміську веломандрівку,  низку безкоштовних екскурсій для офіційних делегацій міста та  лекції на туристичну тематику, заходи в рамках відкриття туристичного сезону 2017 року тощо.

Центром також підготовлено до друку веломапу «Луцьк на ровері» та путівник музеями міста. 

В рамках проекту «Екскурсоводи у відпустці» було проведено безкоштовні оглядові екскурсії для лучан та гостей міста. Розроблено аудіоекскурсії з GPS та розміщено їх на інтернет ресурсі izi.Travel.

З нагоди Дня Св. Миколая у Центрі діяла «Пошта Святого Миколая», було розроблено екскурсію «Святий Миколай і Луцьке чудо: сторінками історії міста», виготовлено промоційну листівку та печатку.

Протягом 2017 року велась робота із наповнення туристичного сайту VisitLutsk.com та офіційних сторінок у соціальних мережах актуальною інформацією про туристичні об’єкти, заклади харчування та проживання, культурні установи та актуальні події міста. Працівники Центру брали активну участь у представленні м. Луцька на туристичних виставках та промоції луцьких фестивалів («Князівський бенкет», «Ніч у Луцькому Замку», «Lutsk Food Fest», День Європи у Луцьку, Бандерштат та інших).

    Начальник управління                                                Катерина Теліпська