Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2019 рік
Місто Луцьк і його туристичний потенціал протягом року було презентовано в рамках десяти міжнародних та національних заходів: XXV туристичній виставці «NA STYKU KULTUR» («На перехресті культур») (м. Лодзь, Республіка Польща), туристичній виставці UITМ’2019 – 26-й Міжнародний туристичний салон «Україна» (м. Київ), Львівському міжнародному форумі індустрії туризму та гостинності – 2019 та ХХ Міжнародній виставці-ярмарку «ТурЕКСПО» (м. Львів), міжнародній конференції «Місце України у світі: територіальний маркетинг та брендинг» у м. Київ, Міжнародному туристичному форумі «Харків: партнерство у туризмі» у м. Харків, проєкті «Забезпечення культурної спадщини для людини та держави – досвід Литви та України» у м. Тракай (Литовська Республіка), навчальному візиті «Збереження культурної спадщини та створення умов для посилення туристичної привабливості як чинник економічного розвитку міста» (м. Чернігів), міжнародній туристичній виставці «TT Warsaw 2019» (м. Варшава, Республіка Польща), міжнародному туристичному форумі «Перемагай з Левом!» (м. Львів). Начальник управління взяла участь у засіданні круглого столу на тему: «Туристичні ініціативи українських міст» у м. Київ, де було отримано нагороду та подяку від Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму за розвиток туристичної індустрії у Луцьку.
З метою підвищення якості промоції туристичної привабливості Луцька протягом року було реалізовано низку заходів:
- Проведено прес-тур для журналістів друкованих та електронних ЗМІ інформаційно-розважального і туристичного напрямку з України, Литви, Польщі та Білорусі. З метою розширення туристичної пропозиції міста та утвердження його як логістичного центру туризму Волинської області журналісти також відвідали найближчі до Луцька туристично-привабливі місця, зокрема, селище Олика та санаторій «Пролісок». Як результат проведеного прес-туру опубліковано статті про Луцьк в соціальній мережі Facebook, а також на сторінках та інтернет-порталах українських («Tochka.net», Факти ICTV, www.mandria.ua, www.cosmo.ua), білоруських (газети «Антенна-Телесемь» в рубриці «В дорогу», газети «Заря»), литовських (інтернет-портал www.verslozinios.lt) та польських (Klub Podróżników, Info Kraków 24) видань.
- Протягом року підготовлено та розміщено низку промоційних статей на веб-порталі «Zruchno.Travel».
- Працівники управління взяли участь в ефірах на телебаченні та радіо з метою популяризації подій і промоції міста.
- Розроблено та виготовлено сувенірну та поліграфічну продукцію.
Разом із закладами розміщення проведено обговорення змін до Податкового кодексу України, що стосуються туристичного збору. Готелям надано макети карт міста та календарі подій для поширення інформації про Луцьк серед їх гостей. Проведено круглий стіл на тему «Проблеми і перспективи розвитку туризму в місті Луцьку» разом з кафедрою туризму та готельно-ресторанної справи факультету екології, туризму та електроінженерії ЛНТУ.
В рамках відкриття туристичного сезону проведено арт-променад «Так звучить Луцьк». Це масштабна подія, що органічно поєднала історичну, культурну, мистецьку і просвітницьку складові. Місто стало живою сценою для виконавців, а його архітектура – довершеними декораціями. Особливістю заходу було те, що до його проведення були залучені лише луцькі виконавці та колективи.
Протягом року з нагоди 590-ї річниці З'їзду європейських монахів управлінням було розроблено та презентовано бренд-бук та офіційний логотип події, створено сувенірну продукцію (ювілейну медаль, значки, листівки, календар подій). Започатковано просвітницький проєкт «1429: З'їзд європейських монархів», в рамках якого протягом року провдено 16 публічних лекцій, а також ряд безкоштовних екскурсій. Лекторами та гідами для яких було запрошено науковців та експертів з Луцька та інших міст України. Вчетверте управлінням організовано унікальний фестиваль середньовічного духу «Князівський бенкет», метою якого є популяризація події З'їзду євопейських монархів, як однієї із брендоутворюючих для нашого міста.
Видано та презентовано новий фотоальбом Луцька, у якому зібрані кращі світлини та фотоспогади про наше місто.
В рамках співпраці з музеями міста за сприяння управління надруковано путівник-проспект «Волинський краєзнавчий музей і його відділи-музеї в Луцьку».
За ініціативи управління в рамках відзначення Дня міста презентовано виставу «Едігна. Донька Анни Київської і Генріха І» – це історично-міфологічний мультимедійний перформанс за участю відомих українських театральних зірок. В рамках заходу від громади Києва та команди фестивалю «Anne de Kyiv Fest» місту вручили подарунок – пам’ятник Анні Київській, який стане ще однією точкою «Шляху Королеви» та окрасою одного із луцьких скверів.
У 2019 році Луцьку був присвячений спецвипуск додатку до газети «День» – «Маршрут №1. Луцьк», презентація якого відбулась у жовтні в Художньому музеї.
Восени 2019 року в рамках реалізації проєкту «Луцький кликун» в місті встановили п'ять нових міні скульптур кликунів.
Розроблено та запущено у роботу новий туристичний сайт міста www.visitlutsk.com з адаптивним дизайном, пристосований до сучасних умов використання.
Управління долучилось до проведення карнавалу повітряних куль «Аеросфера 2019», фестивалів «Середньовічний Лучеськ. Доблесть віків», «Доблесть віків. SOFT», «Бандерштат», «Волинська княжна».За сприяння управління реалізовано проєкт «Фотокарта вінтажного Луцька», за допомогою якої можна ознайомитись з історичними світлинами міста з прив'язкою до місць, де вони були зроблені. Карта розміщена на сайті «Хроніки Любарта» та новому туристичному сайті міста.
Організовано та проведено триденний семінар-інтенсив «Майстерня міських екскурсій» для гідів Луцька і випускників Школи екскурсовода. Своїм досвідом та багаторічними напрацюваннями з учасниками семінару ділилися кращі гіди з Києва, Львова та Одеси, а також представники Всеукраїнської асоціації гідів, тренери WFTGA та Європейської асоціації гідів-інтерпретаторів.
Проведено маркетингове дослідження туристичної привабливості Луцька, яке дало можливість визначити профілі українського і закордонного туристів, з'ясувати проблеми і перспективи розвитку туристичного ринку міста, його переваги і недоліки, дослідити економічний ефект розвитку галузі та зробити порівняльний аналіз з даними попереднього дослідження. Зокрема, місто протягом 2019 року відвідали близько 300 тис. туристів. Прямий економічний ефект туристичної галузі склав 372 млн. грн. (прямі витрати туристів, що перебували у Луцьку). Туристичний збір за 2019 рік склав 587, 6 тис. грн.
З метою створення нематеріальних туристичних продуктів надруковано книгу П. Троневича «Оповідання з давньої історії Луцька», проведено її презентацію та передано наклад освітнім і бібліотечним закладам Луцька та Прилуцького старостинського округу.
Управління туризму та промоції міста 777 924, 777 956.