1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 25.01.2021 №38-9/13 м. Луцьк

Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2020 рік

Основні показники розвитку туристичної галузі Луцька.
В 2017 та 2019 роках на замовлення міської ради соціологічною компанією «Фама» було  проведено маркетингові дослідження туристичної привабливості міста, які дали можливість визначити профілі українського і закордонного туристів, з'ясувати проблеми і перспективи розвитку туристичного ринку Луцька, його переваги і недоліки та дослідити економічний ефект розвитку галузі туризму. 

Орієнтовна кількість туристів, які відвідали місто у 2017 та 2019 роках, згідно маркетингового дослідження, тис. чол.:Орієнтовна кількість туристів, які відвідали місто у 2017 та 2019 роках, згідно маркетингового дослідження, тис. чол.:

2017 рік 2019 рік
250 000  303 000

Порівняльна таблиця основних економічних показників згідно з 
маркетинговими дослідженнями 2017 та 2019 років

  2017 2019
Економічний ефект від галузі туризму 262 000 млн. грн 449 000 млн. грн
Загальна сума витрачених коштів (валові витрати туристів у місті) - 372 млн. грн 
Прямий економічний ефект
(прямі витрати туристів у місті)
135 млн. грн  234 млн. грн 
Частка іноземців серед відвідувачів міста 11,1% 18,6%

 Протягом 2017-2020 років спостерігається зростання туристичного збору, грн: 

2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік 
247 826 253 808 587 600 513 900

 Робота управління в 2020 році проводилась за такими напрямками:
1. Формування позитивного іміджу міста Луцька як туристичної дестинації

Промоція здійснюється в двох напрямках: внутрішня промоція спрямована на виховання любові до рідного міста, поінформованості про його історію, культуру, архітектуру тощо серед дітей і дорослих жителів міста; зовнішня промоція покликана поширити інформацію про Луцьк, його туристичні продукти, культурно-мистецькі заходи, унікальні туристичні пропозиції за його межами як в Україні, так і закордоном.

1.1. Туристичні виставки, конференції, форуми

З метою представлення туристичного потенціалу місто Луцьк протягом року було презентовано в рамках міжнародних та національних заходів:

  • міжнародній туристичній виставці «ADVENTUR 2020» у м. Вільнюс (Литва);
  • форумі гідів у м. Львів;
  • практичному семінарі з презентації результатів дослідження князівського роду Сангушків у м. Хелм (Республіка Польща);
  • онлайн конференції «Продюсування культурних та туристичних ініціатив, культурний менеджмент»;
  • онлайн конференції «Маркетинговий менеджмент». Тема: «Актуальні проблеми маркетингового менеджменту в умовах інноваційного розвитку економіки»;
  • конференція «Туризм 2020: криза чи досвід?» в м. Одеса;
  • онлайн презентації ініціативи «Міста України - відновимо український туризм разом»;
  • онлайн конференції «FlixBus відкриває три нові лінії в Україні».

1.2. Виготовлення промоційних відеороликів про місто, участь в телевізійних проєктах

Працівники управління сприяли та брали участь у підготовці сюжетів про місто на телебаченні (сюжети до телевізійних новин телеканалів ICTV, 1+1, Україна, сприяння у зйомках проєкту «Амбасадори» для Ukrainer). Ведеться активна співпраця із місцевими телеканалами: «Суспільне: Волинь», «Аверс», «12 канал».

До відзначення Всесвітнього дня туризму було створено та презентовано новий проморолик «Луцьк – серце Волині».

 1.3. Виготовлення та друк рекламно-інформаційних матеріалів про туристичний та культурно-мистецький потенціал Луцька 

З метою популяризації туристичного та історико-культурного потенціалу Луцька було розроблено та виготовлено промоційну поліграфічну продукцію.

Було розроблено рекламну кампанію з нагоди відзначення 935-ї річниці Дня міста та новорічно-різдвяних свят; створено айдентику даних подій.

1.4. Проведення прес-турів. Розміщення промоційних статей про місто

У зв'язку з карантином, запровадженим з метою запобігання поширенню вірусу COVID-19, проведення прес-турів для вітчизняних та закордонних засобів масової інформації, блогерів, фамтурів для туристичних операторів не проводились.

Підготовлено та розміщено промоційні статті в газеті «День», на вебпорталі «Zruchno.Travel», в соціальній мережі Facebook та Instagram, а також на туристичних сайтах міст Київ, Одеса, Кам'янець-Подільський, інтернет-порталах «Discover Destination UA», «Bigmedia», www.life.pravda.com.ua. Періодично з’являлися промоційні статті у місцевих ЗМІ.

Працівники управління взяли участь в ефірах на телебаченні та радіо з метою промоції туристичної привабливості міста.

1.5. Просування бренду міста Луцька в інтернет-просторі

Ведеться активна робота у соціальних мережах Facebook та Instagram, де щоденно наповнюються інформацією сторінки управління туризму та промоції міста та Луцьк – приємне відкриття. Постійно проводиться робота із наповнення актуальною інформацією нового туристичного сайту Луцька visitlutsk.com та мобільного додатку.

2. Розвиток конкурентоспроможного туристичного продукту
2.1. Використання привабливого туристичного регіону Волині для доповнення туристичного продутку

З метою розвитку конкурентноспроможного туристичного продукту та посилення ролі Луцька, як логістичного центру туризму Волині управлінням спільно з КП «Центр туристичної інформації та послуг» було розроблено туристичні маршрути «Луцьк+».

2.2. Створення нематеріальних туристичних продуктів

Було презентовано книгу Петра Троневича «Оповідання з давньої історії Луцька» шрифтом Брайля.

З метою промоції міста підтримано розроблення та виготовлення гри «Луцький Пан», презентація якої відбулась в рамках святкування Дня міста.

2.3. Підтримка найбільш привабливих туристами щорічних масових заходів

З нагоди відзначення Дня міста у сквері на проспекті Волі, 3 відбулося відкриття пам'ятника Анні Київській. Захід відбувся за участі Надзвичайного і Повноважного Посла Франції в Україні Пана Етьєна де Понсена. Скульптуру презентовано громадою Києва громаді Луцька в 2019 році в рамках пан’європейського проєкту «Шлях Королеви», який передбачає встановлення пам’ятників Анні Київській у ключових містах Європи на шляху до Франції.

За підтримки управління вкотре відбувся фестивалі «Середньовічний Лучеськ. Доблесть віків», «Вітрила пригод», «Бандерштат» та інші.

2.4. Проєкт «Луцький кликун»

В рамках проєкту «Луцький кликун» щодня протягом туристичного сезону з В'їзної вежі Луцького замку відбувався ритуал сурмління та проголошення кликуном важливих для міста подій. Виготовлено артистичне взуття для Луцького кликуна та встановлено дві міні-скульптури кликунів.

2.5. Промоція З'їзду європейських монархів

Відбулось засідання організаційного комітету з метою підведення підсумків відзначення 590-ої річниці з'їзду європейських монархів у Луцьку та початком роботи над концепцією відзначення 600-ої річниці даної події.

Було проведено публічні лекції на теми: «Луцький з'їзд європейських володарів 1429 рік: задум і втілення», «Наслідки Луцького з’їзду або чим завершились коронаційні змагання 1429 - 1430 рр.», «З'їзд чи конгрес: що насправді відбувалось у Луцьку в січні 1429 року».

3. Розвиток туристичної інфраструктури
3.1. Удосконалення системи туристичної інформації

Було відновлено та встановлено знищені інформаційні таблиці біля історичних пам'яток міста, стрілки-вказівники, які показують напрямок до визначних місць Луцька. Було здизайновано та встановлено інформаційну таблицю «Пашквіль». Здійснено ознакування плитки «трилінки».

3.2. Лобіювання питання зміни графіків руху залізничного транспорту. Введення нових автобусних маршрутів

Завдяки ініціативі та зусиллям управління було досягнуто порозуміння з найбільшим європейським автобусним перевізником FlixBus, результатом чого стало включення Луцька до мережі його транспортних маршрутів.

Не зважаючи на ініціативи управління, Луцької міської ради, залучення депутатів усіх рівнів, включно з депутатами Верховної ради України, порозуміння з Укрзалізницею не знайдено.

4. Співпраця з музеями міста та Адміністрацією державного історико-культурного заповідника у м. Луцьку

Спільно з Волинським краєзнавчим музеєм було розроблено дизайн настільного та настінного календарів на 2021 рік, приурочений 150-й річниці від дня народження Лесі Українки. В його оформленні були використані ілюстрації художниці Софії Караффи-Корбут, оригінали яких зберігаються у Колодяжненському літературно-меморіальному музеї Лесі Українки.

Забезпечувалось проведення екскурсій для офіційних делегацій та гостей в Луцькому замку та музеях міста.

 

 

Начальник управління                                                                                                        Катерина ТЕЛІПСЬКА