1. Головна
  2. Документи
  3. Звіт про роботу виконавчого органу
Чинний
Звіт про роботу виконавчого органу від 03.02.2020 м. Луцьк

Звіт про роботу управління з питань праці за 2019 рік

Управлінням з питань праці проводиться послідовна робота з підприємствами, установами та організаціями міста незалежно від форм власності і господарювання щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати, підвищення рівня оплати праці, дотримання законодавства про працю та охорону праці, соціального захисту працюючих із шкідливими та важкими умовами праці.

Серед основних питань, що перебували під особливою увагою спеціалістів відділу праці - стан дотримання на підприємствах міста мінімальних соціальних гарантій в оплаті праці. З метою впливу на ситуацію здійснюється моніторинг рівня середньої заробітної плати на підприємствах міста. Встановлено, що за результатами ІІІ кварталу 2019 року середня заробітна плата становила 8955 грн., що на 19 % більше, ніж у відповідному періоді 2018р.  Середня заробітна плата по місту в 1,9 рази перевищує розмір мінімальної заробітної плати, гарантованої державою.

Спеціалістами відділу праці здійснювався постійний контроль щодо своєчасності виплати заробітної плати. З метою оперативного реагування та вжиття відповідних заходів проводився щотижневий моніторинг стану виплати заробітної плати на економічно активних підприємствах міста. За даними моніторингу сума боргу в цілому по місту станом на 01.01.2020 складала 10111,8 тис. грн., в числі боржників перебувало 4 економічно активних підприємства. 
    З метою впливу на існуючу ситуацію було забезпечено проведення 4-х засідань комісії з питань своєчасності сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, детінізації заробітної плати, та 4 засідань робочої групи з питань моніторингу заробітної плати найманих працівників суб’єктів господарювання, які діють на території міста. Упродовж 2019 року на засіданнях вищезазначеної комісії та робочої групи було заслухано звіти 52-х керівників підприємств міста щодо рівня та своєчасності оплати праці. Акцентується увага на забезпеченні керівниками дотримання мінімальних соціальних гарантій в оплаті праці, встановленні диференціації розмірів заробітної плати, на встановленні строків виплати заробітної плати в ході здійснення повідомної реєстрації колективних договорів. Протягом 2019 року зареєстровано 135 колективних договори та змін і доповнень до діючих договорів суб’єктів господарювання усіх форм власності. Крім того, надається допомога з питань соціального захисту  працюючих із шкідливими та важкими умовами праці. У звітному періоді в ході проведення перевірок надано методично-роз’яснювальну допомогу 25 комунальним підприємствам міста з питань проведення атестації робочих місць, надання працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах.

Протягом 2019 року інспекторами праці управління здійснено 27 інспекційних відвідувань з питань додержання законодавства про працю. В ході проведення цих заходів контролю у 19-ти роботодавців виявлено недотримання строків виплати заробітної плати та ряд інших порушень. Відповідно, за наслідками інспекційних відвідувань було внесено 19 приписів щодо усунення виявлених порушень законодавства, винесено 14 постанов про накладення штрафів на юридичних на фізичних осіб відповідно до ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України. Щодо 4-х роботодавців було складено та направлено до суду протоколи про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Для забезпечення належного стану оплати праці найманих працівників, упередження порушень чинного законодавства про працю та зайнятість впродовж 2019 року забезпечувалась діяльність робочої групи з питань легалізації тіньової зайнятості та заробітної плати  найманих працівників. Для інформування роботодавців та працівників про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю, моніторингу стану його дотримання, у тому числі щодо оформлення трудових відносин, було здійснено рейди-обстеження на території торгівельних центрів «Ювант», «Гостинець», «Слон», «Глобус», «Варшавський», супермаркету «Там Там», Центрального універмагу «Луцьк», закладів, що розповсюджують державні лотереї та кредитних установ, Завокзального, Центрального та Північного ринків, у суб’єктів громадського харчування і торгівлі окремих мікрорайонів міста. 69-ма такими заходами було охоплено майже 3000 торгівельних місць, на кожному із яких було вручено пам’ятку для роботодавця. Поряд із цим, постійно проводились інформаційні відвідування роботодавців та працівників відповідно до п. 33 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 823, якими було охоплено заклади торгівлі, громадського харчування, сфери послуг та ринки на території усього міста. Протягом 2019 року управлінням з питань праці Луцької міської ради  здійснено повідомну реєстрацію 43-х таких відвідувань.

За результатами проведення вищезазначених заходів окремі роботодавці міста надіслали повідомлення до органу ДФС про укладення трудових договорів із 346-ма найманими працівниками.

Упродовж 2019 року в місті сталося 60 нещасних випадків на виробництві, в ході яких травмовано 66 працівників, 5 з них смертельно.  Працівники відділу охорони праці взяли участь в 14 спеціальних розслідуваннях нещасних випадків на виробництві. Крім того, протягом минулого року проведено 36 заходів контролю стану дотримання нормативних документів з охорони праці на підприємствах та закладах власності міста. За результатами заходів внесено 19 приписів, виявлено 261 порушення законодавства про охорону праці, запропоновано зупинити експлуатацію 35 одиниць устаткування та обладнання, у 10 випадках запропоновано заборонити виконання робіт у зв’язку із створенням реальної загрози життю та здоров’ю працюючих.

У відповідності до вимог постанови  Кабінету Міністрів України № 270 від 22.03.2001, працівниками відділу опрацьовано 24199 повідомлень із закладів охорони здоров’я міста  про травми невиробничого характеру,  з яких  25 зі смертельними наслідками, у зв’язку з чим прийнято 60 рішень про проведення розслідувань їх причин.

Крім того, протягом звітного періоду працівниками відділу охорони праці у відповідності до розпорядження міського голови, проведено обстеження 193 транспортних засобів, які здійснюють перевезення пасажирів  на маршрутах міста.