Звіт про роботу управління туризму та промоції міста за 2021 рік
І. З метою промоції Луцької міської територіальної громади управлінням було реалізовано низку заходів.
1.1. У звітному періоді управлінням розроблено айдентику відзначення свят, знаменних і пам’ятних дат. Зокрема, святкування новорічно-різдвяних свят, відзначення 150-ї річниці від Дня народження Лесі Українки та 936-ї річниці міста Луцька. Для цього було розроблено брендбуки подій, створено поліграфічні матеріали: листівки, буклети, календарі, банери та сітілайти, 2 панно на будинку по вул. Лесі Українки, 67, сувенірну продукцію (футболки, чашки, екоторби), а також двічі представлено виставку під відкритим небом ілюстрацій художниці Софії Караффи-Корбут до драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня».
1.2. З метою розвитку проєкту «Луцький кликун» було започатковано День кликуна. В кінці 2020 року встановлено 2 скульптури на вулицях Кафедральна та Лесі Українки, на етапі встановлення ще дві скульптури у Парку культури і відпочинку ім. Лесі Українки. Окрім того усі скульптури ознаковані QR-кодами, що дозволяє швидко дізнатись інформацію про кожну, а також включені до карти, за допомогою якої можна мандрувати маршрутом луцьких кликунів. Створено нові екскурсійні програми «Слідами луцьких кликунів» та квести. Протягом року здійснювалась оплата праці луцького кликуна за здійснення ритуалу сурмління на В'їзній вежі замку, а також для нього виготовлено 2 нових костюми.
1.3. З ініціативи управління відбулося підписання меморандуму про співпрацю між КП «Центр туристичної інформації та послуг» м. Луцька, Центру туристичної інформації та паломництва «Zhydychyn Center» та КП «Туристично-інформаційний центр Володимир-Волинської міської ради», що дало можливість організовувати спільні заходи з метою промоції туристичного потенціалу Луцької міської територіальної громади, Володимир-Волинського, Жидичина та Волині в цілому, займатися обміном інформацією, розробляти спільні туристичні продукти.
1.4. З метою поширення відеоконтенту про м. Луцьк відбулись зйомки нового промоційного туристичного відео (на етапі монтажу), а також в рамках реалізації проєкту «Імена Луцька» створено 6 нових відео робіт про відомих особистостей Луцької міської територіальної громади та історичні об'єкти, що пов'язані з їхньою діяльністю. Дані ролики поширено на youtube-каналі управління, у соціальних мережах, на місцевих телеканалах, а також транслюються у кінотеатрі «Адреналінсіті» перед показом кінофільмів. Створено відеорепортаж і проморолик про Луцьк з метою поширення для мешканців Львова та Львівської області за посередництвом місцевої львівської телекомпанії «Міст» протягом місяця. Також відзнято коротке новорічне промоційне відео «Луцьк у подарунок» та підтримано зйомки різдвяного ролика «Коляда у Луцьку».
1.5. З метою популяризації Луцька та його міських просторів як мистецького осередку вперше у місті реалізовано проєкт «Луцька літературна резиденція «Місто натхнення», яка тривала 5 тижнів. Участь у ній взяли топові українські письменники: Катерина Калитко, Мирослав Лаюк, Макс Кідрук, Любко Дереш та Оксана Забужко. Під час перебування резидентів було створено 5 інтерв'ю, а також організовано і проведено зустрічі кожного з них з лучанами та журналістами. Результатом резиденції стане збірка творів (оповідань, есе, новел), в яких Луцьк є місцем подій, героєм чи містом персонажів, створених резидентами в межах резиденції та під її впливом. Резиденція набула значного розголосу за межами міста, зокрема ряд репортажів з'явились у загальнонаціональній газеті «День», на всеукраїнському книжковому сайті Yakaboo, радіо «Культура» та інші. До реалізації резиденції було залучено творчу агенцію «Баляндраси» (м. Київ) та меценатів.
1.6. Туристичний потенціал міста було презентовано на першому загальноукраїнському туристичному фестивалі «Мандруй Україною» (м. Київ), Львівській туристичній виставці «ТурЕкспо», Львівському міжнародному туристичному форумі та Львівському форумі ТІЦів, Міжнародному ярмарку екологічної продукції «Екогала — 2021» у м. Жешув (Польща). А також працівники управління брали участь в онлайн-конференціях ДАРТу, вебінарі «Туристичний бренд регіону», тренінгу для представників громад та малого середнього бізнесу «Створення елементів туристичних продуктів на основі НКС», Міжнародній онлайн-конференції «Принципи функціонування ТІЦ в Україні та міжнародний досвід» та ін.
1.7. З нагоди відкриття літнього туристичного сезону вдруге проведено арт-променад «Так звучить Луцьк!», метою якого є презентація творчого потенціалу митців, які живуть в Луцьку, а також промоція історії та архітектури міських просторів. Цього року арт-променад тривав три дні 28, 29 травня та 11 червня на локаціях Луцька та у с. Прилуцькому.
1.8. З нагоди Всесвітнього дня туризму вперше в Луцьку відбулась гра MIND GAME, присвячена нашому місту. У ній взяла участь 21 команда (близько 200 осіб), які показали свої знання про Луцьк. Протягом двох тижнів тривала виставка під відкритим небом «Скарби Луцька» з метою промоції унікальних експонатів міських музеїв та Луцького замку. Управлінням було ініційовано проведення днів відкритих дверей у Волинському краєзнавчому музеї та його відділах, Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків.
1.9. Протягом року управління сприяло національним каналам у зйомках сюжетів про Луцьк (три сюжети на телеканалі «Україна», один сюжет на «1+1»), а також тревел-блогерам.
1.10. В рамках Програми управлінням було здійснено фінансову підтримку фестивалю «Середньовічний Лучеськ. Доблесть віків», перебування грузинського театру у місті Луцьку.
ІІ. З метою розвитку туристичної інфраструктури на приєднаних територіях Луцької міської територіальної громади було встановлено 5 ознакувальних таблиць поблизу туристичних об'єктів, зокрема біля залишків маєтку Габрієлі Запольської у Прилуцькому та біля різних локацій Свято-Миколаївського монастиря у Жидичині.
ІІІ. З метою підвищення професійного рівня працівників туристичної галузі було проведено заходи для представників готельного та ресторанного бізнесу та гідів міста.
3.1. За участю власників і топ-менеджерів ресторанів і готелів, викладачів вузів, гідів міста було організовано воркшоп з розробки Луцького локального стандарту гостинності, що має стати програмою посилення конкурентоспроможності туристичної індустрії Луцька. Метою запровадження стандарту є удосконалення сервісу, консолідації середовища та вироблення стандартів обслуговування.
3.2. Для гідів міста організовано ознайомчі екскурсії та зустрічі із керівниками музеїв, установ та підприємств, що можуть стати частиною туристичних маршрутів.
ІV. Туристичний збір за 2021 рік склав — 993 452 грн, що становить 52% від загальнообласного рівня. (2017 р. — 247 826, 2018 р. — 253 808, 2019 р. — 587 600, 2020 р. — 513 900).