Звіт про роботу відділу ведення Державного реєстру виборців у 2021 році
Відділ ведення Державного реєстру виборців забезпечує виконання вимог Закону України “Про Державний реєстр виборців” (далі — Закон) на території Луцької міської територіальної громади. Відповідно до Закону основними завданнями відділу є ведення персоніфікованого обліку виборців, складання списків виборців для проведення виборів різних рівнів, а також ведення паспортів виборчих дільниць, утворених на постійній основі.
У 2021 році, окрім запланованих завдань, робота відділу ведення Державного реєстру виборців була спрямована на впровадження нововведень, передбачених виборчим законодавством. Нові напрямки у роботі були пов’язані, зокрема, із:
- зміною адміністративно-територіального устрою України та отриманням відділом доступу до частини бази даних Державного реєстру виборців приєднаних до Луцька населених пунктів (забезпечення поновлення персональних даних виборців, обліку постійних виборчих дільниць на зазначених територіях, взаємодії з новими суб’єктами подання відомостей періодичного поновлення);
- введенням в експлуатацію нового сервісу Державного реєстру виборців “Кабінет суб’єкта подання відомостей”;
- початком взаємодії Державного реєстру виборців та Державного реєстру актів цивільного стану громадян за допомогою системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”;
- впровадженням обліку відомостей міського голови у підсистемі адресного реєстру АІТС “Державний реєстр виборців” та забезпеченням нового порядку внесення будинків до бази даних;
- початком інформаційної взаємодії між Державним реєстром виборців та вебпорталом “ДІЯ” та забезпеченям роботи з уточнення відомостей щодо тих записів, в персональних даних яких виявлено розбіжності.
Подаємо більш детальну інформацію про ці та інші виконані завдання протягом 2021 року.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 708-р визначено адміністративні центри та затверджено території громад Волинської області, згідно з яким до Луцької міської територіальної громади увійшла частина населених пунктів Луцького, Ківерцівського та Рожищенського районів.
Відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 26 січня 2021 року № 24 “Про заходи щодо забезпечення вимог Закону України “Про Державний реєстр виборців” у зв‘язку зі змінами адміністративно-територіального устрою України, утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій” частину бази даних Державного реєстру виборців було переформовано, а записи про виборців, виборчі адреси яких належать до населених пунктів, які увійшли до складу Луцької територіальної громади, віднесені до відання відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради, який здійснює поновлення та актуалізацію цих записів, а також облік постійних виборчих дільниць, які утворені у населених пунктах Луцької міської територіальної громади.
У зв’язку з цим одним із напрямків роботи відділу у 2021 році була організація співпраці із новими суб’єктами подань відомостей періодичного поновлення, які відповідно до статті 22 Закону щомісячно надають інформацію до відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради. До переліку суб’єктів додано такі установи:
- Луцький відділ № 2 УДМС України у Волинській області,
- Ківерцівський районний відділ УДМС України у Волинській області,
- Рожищенський районний відділ УДМС України у Волинській області,
- Ківерцівський районний суд Волинської області,
- Рожищенський районний суд Волинської області.
Повний перелік суб’єктів надання відомостей періодичного поновлення відділу ведення Державного р еєстру виборців Луцької міської ради представлено на рис.1.
рис.1
У зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України було оновлено довідники країн, регіонів, типів АТО, геонімів, будинків, програму перевірки вхідних відомостей CheckForm 2.3.1.0., а також надано практичну допомогу суб’єктам подання відомостей.
Згідно із змінами, внесеними Виборчим Кодексом України до Закону (пункт 14 статті 22) щодо можливості подання відомостей періодичного поновлення в електронній формі за підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України “Про електронні довірчі послуги”, у Державному реєстрі виборців створено сервіс “Кабінет суб’єкта подання відомостей”. Була проведена необхідна методична робота із суб’єктами подання відомостей та з квітня 2021 року почалось надходження таких відомостей від віддалених суб’єктів з використанням зазначеного електронного ресурсу.
На виконання внесених Виборчим кодексом змін до Закону (пункт 23 статті 22) з квітня 2021 року розпочата взаємодія на рівні електронних ресурсів Державного реєстру виборців та Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
З 13 квітня 2021 року подання відомостей періодичного поновлення про смерть фізичних осіб здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами із застосуванням технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до Закону України “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” на центральному рівні шляхом автоматизованого обміну електронними повідомленнями між Центральною виборчою комісією, яка є розпорядником Державного реєстру виборців, і Міністерством юстиції України, яке є держателем Державного реєстру актів цивільного стану громадян, через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку подання Центральній виборчій комісії відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть фізичних осіб, затвердженому постановою Центральної виборчої комісії від 10 грудня 2020 року № 555. Надходження та опрацювання відомостей про померлих відбувається щоденно.
У зв’язку із впровадженням нової підсистеми “Облік відомостей про зміни в геонімах/будинках” в адресній підсистемі Реєстру з червня 2021 року обліковуються відомості періодичного поновлення, які відповідно до частини 16 статті 22 Закону подаються міським головою. Новий порядок внесення змін до цієї підсистеми (зокрема, внесення нових будинків та геонімів) має на меті покращення ведення обліку житлового фонду та його впорядкування.
У 2021 році була продовжена робота щодо ведення паспортів постійних виборчих дільниць. Оскільки відділом у лютому 2021 року було отримано доступ до частини бази даних Реєстру приєднаних населених пунктів, до відання відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради віднесено облік постійних виборчих дільниць, які утворені в населених пунктах Луцької міської територіальної громади.
Рис.2 Графічне зображення меж виборчих дільниць Луцької міської територіальної громади (джерело - офіційний сайт Державного реєстру виборців)
Всього у Луцькій міській територіальній громаді — 111 постійних виборчих дільниць: 100 — звичайних та 11 — спеціальних. У населених пунктах, приєднаних до Луцької міської територіальної громади, функціонує 26 постійних звичайних виборчих дільниць. Серед виборчих дільниць громади 70 — великі, 18 — середні, 23 — малі.
У звітному періоді було уніфіковано ведення паспортів виборчих дільниць, що розміщені у приєднаних населених пунктах, та актуалізовано інформацію про центри звичайних постійних виборчих дільниць у зв’язку із змінами назв закладів/установ, уточненням площ приміщень для голосування, моніторингом доступності приміщень виборчих дільниць для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
Була розпочата робота із організації забезпечення належного утримання виборчих дільниць, що розміщені у приміщеннях ліквідованих ФАПів та шкіл у приєднаних населених пунктах. Так, зокрема, за результатами виїздів та обстеження приміщень виборчих дільниць у с.Тарасове, с.Богушівка, с.Небіжка, с.Липляни та на підставі аналізу інформації стосовно стану приміщень інших виборчих дільниць внесено пропозиції щодо фінансування витрат на належне утримання/консервацію таких об’єктів.
У звітному періоді на території Луцької міської громади утворено нову спеціальну виборчу дільницю №071133 та перенесено центр постійної виборчої дільниці № 070320 у с.Дачне.
З метою забезпечення виборчих прав виборців з обмеженими можливостями пересування у КП “Волинське обласне територіальне медичне об'єднання захисту материнства і дитинства” Волинської обласної ради (м.Луцьк, вул.Загородня, 20) постановою Центральної виборчої комісії від 3 червня 2021 року №221 утворено нову спеціальну виборчу дільницю на постійній основі. Відповідне подання внесено до Центральної виборчої комісії рішенням виконавчого комітету від 22 квітня 2021 року № 319-1.
Постановою Центральної виборчої комісії від 26 серпня 2021 року № 316 за поданням виконавчого комітету від 16 червня 2021 року №447-1 перенесено приміщення для голосування та роботи дільничної виборчої комісії постійної виборчої дільниці № 070320 з клубу села Дачне (вул.Шевченка, 6, с.Дачне) у КЗ “Дачнівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №42 Луцької міської ради” (вул. Молодіжна, 24, с.Дачне). Необхідність перенесення центру постійної виборчої дільниці виникла у зв’язку з аварійним станом приміщення клубу та його невідповідністю вимогам санітарно-технічних норм до таких приміщень.
У 2021 році відділом також внесено 251 зміну до опису меж постійних виборчих дільниць, що не потребували внесення подань до Центральної виборчої комісії. До адресної підсистеми Реєстру було внесено 294 житлові будинки згідно з відомостями міського голови та у зв’язку з реєстрацією виборців за адресами.
Внесення до адресної підсистеми Реєстру ще 10-ти нових житлових будинків, 3-х нових геонімів (у зв’язку з реєстрацією виборців в жилих будинках в садівничих товариствах “Дружба”, “Маяк”, “Світанок” у м.Луцьку), створення нової спеціальної дільниці та перенесення центру для голосування відбулось шляхом прийняття рішень Центральною виборчою комісією за відповідними поданнями виконавчого комітету (рішення виконавчого комітету від 22 квітня 2021 року № 319-1, від 16 червня 2021 року № 447-1, від 17 листопада 2021 року № 932-1).
У 2021 році відділом забезпечено щомісячне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців на підставі відомостей періодичного поновлення, які згідно із статтею 22 Закону надійшли від суб’єктів подань, а також в порядку уточнення персональних даних відповідно до статті 23 Закону та за зверненнями виборців відповідно до статей 19, 20 Закону.
За звітний період відділом опрацьовано 25 338 рядків змін, з яких 23 951 надійшло в порядку періодичного поновлення за 12 місяців 2021 року, 1 387 змін проведено з ініціативи відділу за результатами перевірки інформації, виявленої під час візуального контролю повноти та коректності персональних даних Реєстру.
Інформація про кількість рядків у відомостях періодичного поновлення в розрізі типів відомостей, що надійшли до відділу протягом 2021 року, представлена на рис.3.
Рис.3. Інформація про кількість рядків в розрізі типів відомостей
За результатами опрацювання відомостей періодичного поновлення та ініціативних відомостей у 2021 році згідно з наказами до Реєстру внесено зміни, представлені на рис.4:
Рис.4
Відповідно до статті 23 Закону та з метою коректного поновлення персональних даних Реєстру протягом звітного періоду відділом сформовано 270 запитів (1562 записи) до суб’єктів подань відомостей, на усі з них отримано відповіді та внесено відповідні зміни до Реєстру.
Рис.5
Згідно зі статтею 26 Закону та статтею 6 Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, статей 5, 6 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” у 2021 році проводилась робота щодо надання інформації з Реєстру про персональні дані внутрішньо переміщених осіб у зв’язку з необхідністю оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, внесення інформації про реєстрацію місця проживання. До відділу надійшло 23 запити від УДМС України у Волинській області та Луцького відділу №1 УДМС України у Волинській області. У відповідь на запити відділом надано інформацію про персональні дані 30 виборців, виборча адреса яких віднесена до окупованих територій (АР Крим, Луганська обл., Донецька обл.).
Протягом 2021 року до відділу надійшло 127 звернень громадян (з них 4 електронні): 102 — щодо змісту особистих персональних даних виборця у Реєстрі, 13 — щодо зміни ідентифікаційних персональних даних, 4 — щодо зміни виборчої адреси, 8 — щодо включення до Державного реєстру виборців. Усі звернення розглянуті відповідно до специфіки роботи відділу та більшість з них вирішено позитивно у передбачені законодавством терміни. Трьом заявникам відмовлено у задоволенні звернень/запитів та надано роз’яснення з підставами причин відмови.
З початку 2021 року розпочалась інформаційна взаємодія в режимі онлайн між Державним реєстром виборців та веб-порталом “ДІЯ”. Від порталу “ДІЯ” надходять запити за ПІБ, ДН для отримання відомостей про постійну виборчу дільницю, де має голосувати виборець.
З жовтня 2021 року засобами АІТС автоматично щотижня формуються запити відповідно до частини 8 статті 26 Закону для проведення перевірки достовірності відомостей для тих записів, у яких виявлено розбіжність у персональних даних. У звітному періоді опрацьовано 12 таких запитів стосовно 85 осіб шляхом уточнення даних у суб’єктів подання відомостей та за наявності підстав внесено відповідні зміни до Реєстру.
Протягом звітного періоду продовжено роботу по уточненню та опрацюванню інформації про виборців із відомостей про знятих з реєстрації, де у підставі вибуття чи у примітці присутня інформація про смерть цих виборців, але по яким сама подія “смерть” не проводилась.
На виконання доручення Служби розпорядника Реєстру триває робота з опрацювання екрану контролю “Неточності у нумерації квартир”. Цей екран містить перелік будинків, які відповідно до значення поля “Кількість приміщень” вважаються багатоквартирними, але у вказаних будинках є виборці, в адресі яких не зазначено номер квартири та ін.
У 2021 році було продовжено роботу з інформування виборців. Матеріали, пов’язані з роботою відділу, розміщуються по мірі потреби та актуальності на офіційному сайті Луцької міської ради у рубриках “Оперативна інформація” та “Виборець повинен знати”.
У рубриці “Виборець повинен знати” протягом 2021 року постійно актуалізовувалась інформація для виборців, нормативно-правова база з врахування змін у виборчому законодавстві.
У рубриці “Оперативна інформація” опубліковано такі інформаційні повідомлення:
- 28.01.2021 — “До уваги виборців Луцької територіальної громади” про заходи щодо забезпечення вимог Закону України “Про Державний реєстр виборців” у зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України;
- 29.01.2021 — про зміни у Переліку одномандатних виборчих округів, утворених на постійній основі, у зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України;
- 08.02.2021 — “До уваги мешканців населених пунктів, що приєдналися до Луцької міської територіальної громади”;
- 26.03.2021 — “До уваги внутрішньо переміщених осіб, виборців без зареєстрованого місця проживання та виборців, які фактично проживають не за зареєстрованим місцем проживання!”;
- 14.04.2021 — “Цифрова трансформація в дії: розпочата взаємодія на рівні електронних ресурсів Державного реєстру виборців та Державного реєстру актів цивільного стану громадян”;
- 07.06.2021 — “У Луцьку створена нова спеціальна виборча дільниця”;
- 27.08.2021 —“Увага! Перенесено центр виборчої дільниці № 070320 (села Дачне, Жабка)”;
- 22.11.2021 — про можливість звернення до відділу ведення Державного реєстру виборців з е-паспортом на електронному пристрої, критерії якого підтримують використання мобільного додатка “ДІЯ”.
У рубриці “Виборець повинен знати” оприлюднено формуляри заяв, графік роботи відділу, а також інформацію про зміни в назвах вулиць та нумерації будівель м. Луцька, актуальний опис меж виборчих дільниць Луцької міської територіальної громади та зміни в переліку виборчих дільниць міста Луцька, ”Кабінет суб’єкта подання відомостей”, “Кабінет виборця”, карта виборчих дільниць міста Луцька, довідники АТУУ, геонімів, будинків тощо. На сторінці відділу на офіційному вебсайті Луцької міської ради оприлюднено статичну інформацію про роботу відділу, яка оновлюється щомісяця, а також розміщено інформацію для суб’єктів подань періодичного поновлення.
У зв’язку зі змінами у виборчому законодавстві та на виконання розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації від 22 квітня 2021 року №210 “Про затвердження Положення про регіональний відділ адміністрування Державного реєстру виборців апарату Волинської обласної державної адміністрації” рішенням міської ради від 17 червня 2021 року №1074-рб затверджено нову редакцію Положення про відділ ведення Державного реєстру виборців.
Статитичні дані | станом на 1 січня 2022 року |
Усього записів: | 191 438 |
Виборців, в т.ч.: | 178 417 |
мають виборчу адресу | 170 645 |
без виборчої адреси | 7 772 |
померлих | 12 756 |
скасовано громадянство | 20 |
недієздатних | 245 |
нездатних самостійно пересуватися | 888 |
вулиць | 1 015 |
будинків | 19 939 |