Звіт про роботу відділу ведення Державного реєстру виборців у 2022 році
Відповідно до Закону України “Про Державний реєстр виборців” (далі —Закон, Реєстр) основними завданнями відділу є ведення персоніфікованого обліку виборців, складання списків виборців для проведення виборів різних рівнів, а також ведення паспортів виборчих дільниць, утворених на постійній основі.
У зв’язку із повномасштабним вторгненням російської федерації на територію України та введенням у країні воєнного стану, з метою захисту цілісності бази даних Реєстру, забезпечення захисту персональних даних, що відповідно до Закону зберігаються у базі даних Реєстру, його захисту від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Реєстру, забезпечення кіберзахисту автоматизованої інформаційно-комунікаційної системи (далі — АІКС) Реєстру постановою Центральної виборчої комісії від 24 лютого 2022 року № 61 “Про тимчасове припинення функціонування автоматизованої інформаційно-комунікаційної системи “Державний реєстр виборців” на час дії воєнного стану” з 24 лютого 2022 року тимчасово припинено функціонування АІКС Реєстру. Таким чином, робота з ведення персоніфікованого обліку виборців та паспортів виборчих дільниць із внесенням відомостей до бази даних Реєстру у повному обсязі проводилась в січні-лютому 2022 року.
За даними Реєстру в межах Луцької міської територіальної громади кількість діючих виборців 1 лютого 2022 року становила 170 561.
Облік виборчих дільниць, утворених на постійній основі
У Луцькій міській територіальній громаді утворено 111 постійних виборчих дільниць: 100 — звичайних та 11 — спеціальних (10 - у лікувальних закладах міста, 1 - у слідчому ізоляторі), з них у приєднаних до Луцької міської територіальної громади населених пунктах - 26 постійних звичайних виборчих дільниць.
У січні 2022 року працівниками відділу були внесені зміни до опису меж звичайних виборчих дільниць, утворених на постійній основі. Так, у зв’язку з реєстрацією виборців згідно з відомістю періодичного поновлення від 05.01.2022 № 18/8-15-3.4 та відповідно до відомостей міського голови від 05.01.2021 №20-13/3, від 10.01.2022 № 20-30/15, листів міського голови від 05.12.2019 № 20-13/483, від 19.01.2022 № 20-30/61, від 24.01.2022 № 20-30/83 та на підставі даних департаменту державної реєстрації (про наявність підстав для реєстрації за адресою) до адресної підсистеми Державного реєстру виборців внесено 59 житлових будинків. Усі зміни відображено у геометрії постійних виборчих дільниць геоінформаційної підсистеми Реєстру.
У лютому 2022 року рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 16.02.2022 № 97-1 до Центральної виборчої комісії було внесено подання стосовно змін до переліку звичайних та спеціальних виборчих дільниць, утворених на постійній основі. У подання увійшли:
- зміна адреси приміщення для голосування виборчої дільниці № 070297 (зміна адреси навчального закладу КОЗСО "Кульчинська початкова школа № 36 Луцької міської ради" з вул.Заводська, 38А, с.Кульчин, Луцький р-н на вул.Заводська, 36А, с.Кульчин, Луцький р-н без зміни фактичного місця знаходження).
Інформація про роботу за лютий 2022 року у зв’язку з блокуванням доступу до Реєстру недоступна.
Відомості міського голови про найменування нових та перейменування вулиць (проспектів, площ, провулків тощо), присвоєння номерів новим будинкам і зміну нумерації існуючих будинків за 2022 рік належно обліковані, збережені відповідно до вимог листа Центральної виборчої комісії від 24.06.2022 № 21-28-601 та будуть внесені після відновлення доступу до Реєстру.
Опрацювання відомостей періодичного поновлення
Поновлення бази даних Реєстру здійснювалось у січні та у лютому 2022 року. Відомості періодичного поновлення за цей період вчасно подані усіма суб’єктами подання відомостей, визначеними статтею 22 Закону, у тому числі з використанням електронного сервісу “Кабінет суб’єкта подання відомостей”.
У січні 2022 року опрацьовано 2201 записів про зміни у персональних даних виборців, 2106 з яких надійшло в порядку періодичного поновлення за грудень 2021 року, 95 змін проведено з ініціативи відділу за результатами опрацювання запитів щодо уточнення персональних даних та перевірки інформації, виявленої під час візуального контролю повноти та коректності персональних даних Реєстру.
З метою актуалізації даних Реєстру, аналізу та опрацювання розбіжностей у персональних даних, поданих у рамках періодичного поновлення, та даних Реєстру протягом січня відділом сформовано 26 запитів (115 записів) до суб’єктів подань відомостей, на всі запити отримано відповіді та за наявності підстав внесено відповідні зміни до Реєстру.
Статистичні дані з АІКС “Державний реєстр виборців” станом на 31 січня 2022 року:
Всього записів | 191 420 |
виборців, в т.ч. | 178 345 |
- мають виборчу адресу | 170 550 |
- без виборчої адреси | 7 795 |
померлих | 12 808 |
скасовано громадянство | 21 |
недієздатних | 246 |
Нездатних самостійно пересуватися | 876 |
Вулиць | 1 016 |
Будинків | 20 001 |
Інформація за лютий 2022 року у зв’язку з блокуванням доступу до Реєстру недоступна.
На виконання листа Центральної виборчої комісії від 24.06.2022 № 21-28-601 працівниками відділу забезпечено приймання та збереження документації періодичного поновлення персональних даних Реєстру. Актуалізація персональних даних Реєстру буде проведена після відновлення доступу до бази даних.
Надання інформації з Державного реєстру виборців
Згідно зі статтею 26 Закону та статтею 6 Закону України “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, статей 5, 6 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” у січні - лютому 2022 року проводилась робота щодо надання інформації з Реєстру про персональні дані внутрішньо переміщених осіб у зв’язку з необхідністю оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, внесення інформації про реєстрацію місця проживання. До відділу надійшло 6 запитів від Луцького відділу №1 Управління Державної міграційної служби України у Волинській області. У відповідь на запити відділом надано інформацію про персональні дані 6 виборців, виборча адреса яких віднесена до окупованих територій (Автономна республіка Крим, Луганська та Донецька області).
Інформація про таку роботу у лютому 2022 року у зв’язку з блокуванням доступу до Реєстру недоступна.
Протягом звітного періоду до відділу надійшло два публічних запити щодо надання інформації про чисельність виборців на всіх виборчих дільницях міста Луцька до 24 лютого 2022 року, а також після 24 лютого 2022 року та про кількість виборців у Луцькій міській територіальній громаді у розрізі виборчих дільниць станом на 01.02.2022.
Відповіді запитувачу було надано у визначені законодавством терміни.
Роз’яснення надано також на лист Луцької районної військової адміністрації щодо надання інформації про кількість зареєстрованих жителів у селі Озерце Жидичинського старостинського округу Луцької міської територіальної громади, які мають право на волевиявлення.
Виконання вимог Комплексної системи захисту інформації у відділі
В межах своїх повноважень працівники відділу протягом звітного періоду постійно здійснювали виконання вимог постанови Центральної виборчої комісії від 20 грудня 2007 року № 572 (із змінами) “Про вимоги до приміщень відділів ведення Державного реєстру виборців та регіональних відділів адміністрування Державного реєстру виборців”, експлуатаційної документації комплексної системи захисту інформації органу ведення Реєстру в АІКС Реєстру, затверджених керівником Служби розпорядника Реєстру 17 вересня 2020 року.
Забезпечено підтримання у справному стані протипожежної та охоронної сигналізацій, встановлених у приміщеннях відділу, а також ведення цілодобового спостереження за цими приміщеннями аварійно-рятувальним загоном спецпризначення Управління ДСНС України у Волинській області відповідно до укладеного договору.
З метою збереження обладнання, наданого Розпорядником Державного реєстру виборців для його функціонування, на виконання вимог постанови Центральної виборчої комісії від 24 лютого 2022 року № 61 “Про тимчасове припинення функціонування автоматизованої інформаційно-комунікаційної системи “Державний реєстр виборців” на час дії воєнного стану”, розпорядження міського голови від 03.03.2022 № 73 “Про організацію функціонування Луцької міської ланки Волинської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану” працівниками відділу ужито заходів щодо збереження комп’ютерного, комутаційного та кросового обладнання.
На виконання листа керівника апарату Волинської обласної військової адміністрації від 10.11.2022 № 6361/1.1-3/2022 щодо списання принтерів, переданих в 2009 році Центральною виборчою комісією у безоплатне користування з подальшим зберіганням відділом ведення Державного реєстру виборців, здійснено передачу принтерів-копірів типу 2 Konica Minolta bizhub 250 у кількості 2 шт. (інв. №№ 10487493, 10487494) Волинській обласній військовій адміністрації відповідно до актів приймання - передачі обладнання від 31.10.2022.
У зв’язку із вивченням можливостей часткового відновлення доступу для роботи в АІКС Реєстру протягом року Волинській обласній військовій адміністрації періодично надавались запитувана інформація.
Робота щодо перерозподілу виборчих скриньок та їх передачі на зберігання виконавчому комітету Луцької міської ради
У зв’язку з необхідністю забезпечення скриньками виборчих дільниць у приєднаних населених пунктах Луцької міської територіальної громади, веденням належного обліку та зберіганням виборчих скриньок відділом було ініційоване проведення перерозподілу виборчих скриньок, які перебували на відповідальному зберіганні в Луцькій районній державній адміністрації, та організована робота щодо їх передачі на відповідальне зберігання виконавчому комітету Луцької міської ради.
З метою обстеження наявності виборчих скриньок та їх придатності для використання представниками відділів ведення Державного реєстру виборців, відділу обліку та звітності, господарсько-технічного відділу, а також регіонального відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату Волинської обласної військової адміністрації протягом 22.09.2022 - 28.09.2022 здійснено виїзди у старостинські округи Луцької міської територіальної громади до місць зберігання виборчих скриньок. Відділом підготовлено службовий лист заступнику міського голови, керуючому справами виконкому та керівнику апарату Волинської обласної військової адміністрації від 13.10.2022 № 8-12/71. За результатами цієї роботи згідно з договором від 31 жовтня 2022 року та відповідно до видаткової накладної здійснено передачу на відповідальне зберігання виконавчому комітету Луцької міської ради 52 малих та 86 великих виборчих скриньок.