Звіт про роботу відділу з питань праці за 2022 рік
Відділ з питань праці виконує свої повноваження відповідно до вимог чинного законодавства.
За 2022 рік працівниками відділу взято на облік та проаналізовано 8272 повідомлення про випадки невиробничого травматизму, за результатами чого скеровано 48 листів про проведення розслідування нещасних випадків.
Протягом 2022 року фахівцями відділу взято участь у 10 спеціальних розслідуваннях нещасних випадків на виробництві. Проведено обстеження щодо дотримання законодавства про охорону праці при здійсненні експлуатації киснепроводів та кисневих балонів у КП “Медичне об’єднання Луцької міської територіальної громади” та КП “Луцький клінічний пологовий будинок”. За результатами проведених обстежень керівникам закладів охорони здоров’я надано практичну допомогу та рекомендації щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з охорони праці.
У 2022 році підготовлено та введено в дію 3 інструкцію з охорони праці, зокрема, щодо роботи в умовах воєнного стану для працівників та посадових осіб міської ради та Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці у виконавчому комітеті Луцької міської ради.
Упродовж року спеціалістами відділу з питань праці постійно здійснювався моніторинг стану виплати заробітної плати на економічно активних підприємствах міської територіальної громади, в ході якого щотижня з’ясовувалась поточна ситуація та акцентувалась увага керівників підприємств на вжитті заходів щодо забезпечення своєчасності оплати праці. За результатами проведеного моніторингу у 2022 році було проведено співбесіди з керівниками 10 підприємств міської територіальної громади у яких існувала заборгованість з виплати заробітної плати перед найманими працівниками. В ході співбесід з’ясовувалась причина існування боргу та знаходились шляхи вирішення складної ситуації, що склалась на підприємствах міської територіальної громади. Проведена фахівцями відділу з питань праці робота, серед іншого, сприяла відновленню права найманих працівників на своєчасність винагороди за працю - ряд підприємств вжили заходів та ліквідували борг з оплати праці (КП “Луцьке підприємство електротранспорту”, ЖКП № 2”, КП “Луцький клінічний пологовий будинок”, ДРУ “Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю “Пролісок”, ДП “Автоскладальний завод № 1” ПАТ “Автомобільна компанія “Богдан Моторс”,ТОВ” Альфа Експо” та ТзОВ “Вишків-брук”).
Фахівцями відділу протягом 2022 року зареєстровано 114 колективних договорів та змін і доповнень до діючих договорів суб’єктів господарювання усіх форм власності, за результатами їх вивчення надано 495 пунктів рекомендацій щодо приведення положень договорів до норм чинного законодавства України. Реєстр колективних договорів, змін і доповнень до них розміщений та щомісяця оновлюється на офіційному сайті міської ради.
За період з початку 2022 року постійно здійснювалось надання консультацій керівникам суб’єктів господарювання та найманим працівникам щодо дотримання вимог законодавства про працю. Фахівцями відділу підготовлено та розміщено на сайті Луцької міської ради дві статті з метою інформування роботодавців міської територіальної громади щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану, оформлення трудових відносин та негативних наслідків тіньової зайнятості. Крім цього, у березні 2022 року розміщено на сайті статтю щодо гарантій, передбачених чинним законодавством про працю для військовослужбовців ЗСУ, осіб, які захищають територіальну цілісність держави у складі добровольчих загонів та підрозділів територіальної оборони.
У грудні 2022 року фахівцями відділу у складі робочої групи з питань легалізації тіньової зайнятості та заробітної плати найманих працівників було здійснено відвідування 210 суб’єктів господарювання у ТЦ “Гостинець” та Центральному ринку з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо дотримання вимог законодавства про працю в частині легалізації найманих працівників та заробітної плати.