ЗВІТ відділу кадрової роботи та нагород Луцької міської ради за 2020 рік
1. Загальна інформація
У 2020 році відповідно до рішення Луцької міської ради від 17.12.2020 №1/4 “Про затвердження загальної чисельності апарату міської ради та її виконавчих органів”, з внесеними змінами та доповненнями, затверджено загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів у кількості 692,5 штатних одиниці.
2. Об’єднана громада як ефективна система управління територією
У 2020 році відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №708-р “Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Волинської області” та зважаючи на те, що Луцьк визначено адміністративним центром у вищевказаному розподілі територій, приєднано об'єднані територіальні громади - Жидичинську, Княгининівську, Заборольську, Іванчицівську до територіальної громади міста Луцька. На забезпечення виконання цих законодавчих актів в структуру Луцької міської ради додано 53 штатних одиниці. Відділом кадрової роботи та нагород забезпечено дотримання чинного законодавства в частині запланованого вивільнення працівників сільських рад. Зокрема, станом на 31.12.2020 звільнено 17 осіб керівного складу та окремих працівників, підготовлено 82 повідомлення із запропонованим переліком вакантних посад. Крім цього, відбулась передача особових справ та трудових книжок працівників сільських рад в Луцьку міську раду.
3. Якісно-кількісний склад працівників виконавчих органів міської ради
Як свідчить аналіз кількісного складу станом на 31 грудня 2020 року всього налічується 664 діючих особових справи працівників виконавчих органів міської ради, з них: 563 посадових осіб місцевого самоврядування, 67 службовців, 28 робітників, 6 фахівців, а також 17 особових справи керівників комунальних підприємств. З них чоловіки складають - 27,7 відсотка, а жінки – 72,3 відсотка. Крім того, відділ забезпечує зберігання 1291 архівної особової справи.
Для порівняння: Динаміка зміни кількісного складу штатних працівників виконавчих органів Луцької міської ради за 2016-2020 роки
Якщо оцінювати освітній рівень працюючих, то вищу освіту рівня бакалавр, спеціаліст, магістр мають 100 відсотків працюючих посадових осіб місцевого самоврядування. За кваліфікацією переважає економічна освіта – 32,3 відсотка, технічна – 18,7 відсотка, гуманітарна – 25,6 відсотка, юридична – 20,9 відсотка, інша — 2,5.
4. Забезпечення планування службової кар’єри. Організація роботи конкурсної комісії, надання пропозицій щодо проведення стажування кадрів на посадах посадових осіб місцевого самоврядування.
Відділом кадрової роботи та нагород в 2020 році здійснено організаційні заходи щодо проведення 5 засідань конкурсної комісії по організації і проведенню конкурсу при прийнятті осіб на роботу у виконавчі органи Луцької міської ради.
Загалом у звітному періоді прийнято на посади 79 працівників виконавчих органів міської ради, а саме: за результатами конкурсу на посади посадових осіб місцевого самоврядування призначено 24 особи; 12 посадових осіб - за переведенням з інших державних установ, 6 посадових осіб — призначено з кадрового резерву; 1 посадову особу призначено шляхом обрання Луцькою міською територіальною громадою; 1 — шляхом обрання на посаду Луцькою міською радою, 5 — призначено на посаду шляхом затвердження Луцькою міською радою; 30 осіб - прийнято на інших підставах, передбачених чинним законодавством.
Забезпечується кар’єрний ріст працівників шляхом просування по службі за діловими якостями, а саме: здійснюється моніторинг професійних досягнень працівників, які працюють на нижчих позиціях, зважуються всі "за" і "проти", як правило, проводиться стажування та приймається узагальнене рішення щодо можливого подальшого підвищення. У 2020 році шляхом успішного стажування переведено на вищі посади 21 особу. Крім цього, 2 посадових особи місцевого самоврядування переведено на вищі посади у зв’язку із перебуванням у кадровому резерві на такі посади.
З особами, які прийняті на виконання обов’язків спеціалістів виконавчих органів Луцької міської ради, укладено 18 строкових трудових договорів.
Середній вік тих, хто працевлаштовується на роботу, від 28 до 45 років.
Впродовж 2020 року звільнено 59 працівників виконавчих органів міської ради. Серед звільнених 25 - звільнено за угодою сторін; 2 - в порядку переведення до іншого державного органу; 14 - за ініціативою працівника; 4 — у звязку із досягненням граничноговіку перебування на посаді; у зв'язку із скороченням посади — 7; інші причини, передбачені чинним законодавством — 7.
5. Щорічна оцінка діяльності посадових осіб місцевого самоврядування як інструмент управління персоналом
Відповідно до Порядку проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування апарату міської ради та виконавчого комітету, виконавчих органів міської ради, покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого розпорядженням міського голови від 07.02.2014 №5-ра, розпорядження міського голови від 14.01.2020 № 11-ра “Про проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами місцевого самоврядування апарату міської ради та виконавчого комітету, виконавчих органів міської ради, покладених на них обов’язків та завдань” та з метою здійснення регулярного контролю за проходженням служби в органах місцевого самоврядування, а також професійними досягненнями посадових осіб місцевого самоврядування апарату міської ради, виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради проведена щорічна оцінка виконання покладених на них обов’язків і завдань у строк з 27.01.2020 по 14.02.2020.
Щорічну оцінку за вказаний період пройшли 390 посадових осіб місцевого самоврядування. Не підлягали щорічній оцінці 107 посадових осіб місцевого самоврядування.
Щорічна оцінка виконання посадовими особами місцевого самоврядування покладених на них обов’язків і завдань пройшла на високому організаційному рівні. За результатами щорічної оцінки, проведеної безпосередніми керівниками та керівниками вищого рівня, високу оцінку отримали 275 осіб, добру – 115 осіб.
Щорічну оцінку за вказаний період пройшли 390 посадових осіб місцевого самоврядування. 1 посадова особа не пройшла щорічне оцінювання у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Не підлягали щорічній оцінці 107 посадових осіб місцевого самоврядування.
Загалом щорічна оцінка засвідчила високий рівень професіоналізму, відповідність ділових кваліфікацій, рівня знань і навичок посадових осіб місцевого самоврядування займаним посадам.
Під час проведення щорічної оцінки результатів роботи посадових осіб місцевого самоврядування безпосередніми керівниками і співбесіди з ними був забезпечений об’єктивний та принциповий підхід оцінки їх професійного рівня та висловлена низка рекомендацій щодо підвищення ефективності роботи, необхідності у прояві ініціативності, стимулювання творчого підходу до виконання службових обов’язків, підвищення якості ділової комунікації, направлення на навчання та підвищення кваліфікації і кар’єрного росту тощо.
6. Проведення роботи щодо укладення, продовження терміну дії, розірвання контрактів з керівниками підприємств, установ і закладів, що перебувають у комунальній власності.
У 2020 році було звільнено 3 керівника комунальних підприємств, організацій (установ, закладів), що є у міській комунальній власності.
Проводиться робота з контролю за ефективністю діяльності керівників комунальних підприємств міста, а саме: на засіданнях виконавчого комітету протягом 2020 року заслухано звіти 8 керівників комунальних підприємств міста. Всього протягом звітного періоду укладено 10 додаткових угод.
7. Кадровий резерв як запорука успішної кадрової політики
У кадровому резерві на посади керівників та спеціалістів виконавчих органів міської ради перебуває 685 осіб. З них 328 (47,9 відсотка) складають особи, зараховані на посади керівників, та відповідно 357 осіб (52,1 відсотка) на посади спеціалістів.
У розрізі вікової ознаки на посади керівників виконавчих органів міської ради зараховано:
З особами, зарахованими до кадрового резерву, проводиться робота згідно із затвердженими особистими річними планами, де передбачається: вивчення і аналіз виконання чинного законодавства; систематичне навчання шляхом самоосвіти; участь у нарадах, конференціях з проблем та питань галузевого спрямування виконавчого органу міської ради; стажування у виконавчому органі, до кадрового резерву якого зараховано працівника; виконання обов'язків посадової особи, на посаду якого зараховано працівника до кадрового резерву; залучення до розгляду відповідних питань, проведення перевірок, службових розслідувань; участь у підготовці проєктів розпоряджень міського голови, рішень міської ради та виконавчого комітету.
8. Підвищення рівня професійної компетентності працівників.
Луцька міська рада поповнює ряди випускників Львівського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України. У 2020 році вищевказаний заклад закінчило 10 працівників виконавчих органів міської ради; 2 посадових особи місцевого самоврядування стали студентами Національній академії державного управління при Президентові України (м.Київ).
Відповідно до плану внутрішнього навчання посадових осіб місцевого самоврядування виконавчих органів Луцької міської ради на 2020 рік за звітний період було проведено 5 внутрішніх навчань, у яких взяли участь 167 працівників.
Відповідно до плану-графіка підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування на 2020 рік у звітному періоді 46 посадових осіб місцевого самоврядування дистанційно взяли участь у постійно діючих семінарах за короткостроковими та довгостроковими програмами й отримали свідоцтва про підвищення кваліфікації.
У зв’язку із запровадженням на території України карантинного режиму, спричиненого поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) з березня 2020 року було призупинено проведення масових заходів за участю великої кількості осіб, в тому числі і проведення навчань працівників виконавчих органів Луцької міської ради.
Також працівники виконавчих органів міської ради беруть участь у різноманітних семінарах за межами міста Луцька згідно з розпорядженнями міського голови про відрядження. У 2020 році заступник директора департаменту фінансів та бюджету Луцької міської ради, начальник відділу доходів бюджету взяла участь у семінарі "Водна програма НЕФКО-ЄС". Троє працівників управління капітального будівництва Луцької міської ради пройшли короткострокове підвищення кваліфікації для інженерів технічного нагляду у м.Львів.
9. Організація роботи з молоддю, що навчається або закінчує вищі навчальні заклади, для проходження стажування та виробничої практики у виконавчих органах міської ради
Відповідно до укладених договорів про проходження виробничих практик з вищими навчальними закладами, а саме: Східноєвропейським національним університетом імені Лесі Українки, Луцьким національним технічним університетом, Національним університетом «Острозька академія», Національним університетом «Одеська юридична академія» - виробничу практику пройшло 103 студенти, що на 25 осіб менше, ніж у попередньому році. Зменшення кількості студентів, які пройшли практику у виконавчих органах Луцької міської ради, зумовлено COVID-19 та карантинними періодами.
У 2020 році було укладено 5 договорів про проходження практики студентами вищих навчальних закладів у Луцькій міській раді з такими вузами: Східноєвропейським національним університетом імені Лесі Українки, Луцьким національним технічним університетом, Національним університетом «Острозька академія», Львівським національним університетом імені Івана Франка, Приватним вищим навчальним закладом «Академія рекреаційних технологій і права», а також укладено договір про співробітництво та взаємодію з останнім вузом.
10. Підготовка матеріалів та надання пропозицій міському голові щодо заохочення та нагородження працівників.
Відповідно до рішень Луцької міської ради від 29.11.2017 № 34/19 «Про Програму фінансування заходів державного, обласного, місцевого значення у місті Луцьку на 2019 рік», від 06.12.2007 № 21/8 «Про Почесну грамоту Луцької міської ради» та Положення «Про відзнаки міського голови», затвердженого розпорядженням міського голови від 01.03.2012 № 27-ра за бездоганну працю, високі трудові досягнення, професійну майстерність, успіхи в реалізації програм економічного та соціального розвитку м.Луцька, активну благодійну, громадську та політичну діяльність, роботу по вихованню підростаючого покоління, значний внесок у розвиток культури, мистецтва, науки, освіти, спорту та охорони здоров’я, місцевого самоврядування, міжнародного співробітництва, за мужність і відвагу, виявлені при порятунку людей та матеріальних цінностей, забезпечення законності, прав і свобод громадян, розвиток міста Луцька протягом звітного періоду відділом підготовлено 846 нагородних матеріалів для відзначення осіб та колективів підприємств і організацій міста різних форм власності.
А саме:
- 637 Подяк міського голови особам та колективам;
- 69 Вітальних адрес;
- 132 Почесних грамот міського голови;
- 8 Почесних грамот Луцької міської ради.
Крім того, підготовлено 9 звернень у Волинську обласну державну адміністрацію та 5 звернень до Волинської обласної ради щодо порушення клопотання перед вищими органами виконавчої влади з питань нагороджень. Опрацьовано та підготовлено необхідні документи щодо присвоєння звання «Почесний громадянин міста Луцька» голові Волинського відділу Союзу українок Ганейчук Любові Максимівні та співаку, композитору і автору-виконавцю пісень Хурсенку В’ячеславу Володимировичу (посмертно). Присвоєння почесного звання з врученням посвідчень та нагрудних знаків відбулося на урочистій Академії з нагоди святкування 935-річчя Дня міста.
Інформація про вручені відзнаки з нагоди ювілейних, пам’ятних, професійних та інших дат висвітлюється на офіційному сайті Луцької міської ради в рубриці «Шана і вдячність лучанам».
11. Розгляд пропозицій, заяв, скарг громадян, надання роз’яснень з питань, що належать до компетенції відділу
За 2020 рік відділом кадрової роботи та нагород розглянуто 4769 заяв щодо прийому на роботу, переведення, звільнення працівників, надання їм відпусток та матеріальних допомог та підготовлено 3463 розпорядження міського голови з кадрових питань, 17 рішень міської ради, 9 рішень виконавчого комітету.
Розглянуто 23 звернення громадян, 2703 листи вхідної кореспонденції, 1 депутатське звернення. Крім того, протягом звітного періоду відділом надано інформацію на 79 публічних запитів.
12. Службові відрядження
Усі службові відрядження відбуваються відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої Міністерством фінансів України 13.03.1998 № 59, Регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органів Луцької міської ради. Протягом 2020 року було підготовлено 94 розпорядження про направлення працівників апарату міської ради у відрядження, з них 89 розпоряджень про відрядження в межах України та 5 - за кордон.
Загальна кількість відряджених працівників у 2020 році складає 114 осіб:
- І квартал - 58;
- ІІ квартал - 8;
- ІІІ квартал - 31;
- ІV квартал - 17.
З 19 березня 2020 року у зв’язку із запровадженням на території України карантинного режиму, спричиненого поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), призупинено направлення працівників у відрядження, на виконання розпорядження міського голови від 18.03.2020 №93 “Про окремі заходи щодо запобігання виникненню та поширенню короновірусу COVID-19”, кількість відряджень працівників виконавчих органів Луцької міської ради значно зменшилась, відбувались лише невідкладні відрядження (судові засідання, робочі наради з невеликою кількістю присутніх та дотриманням карантинних вимог (дистанції, маскового режиму).