Звіт про роботу управління розвитку підприємництва та реклами за 2020 рік
1. Зовнішня реклама.
1.1. На території міста Луцька:
Показники/роки | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Кількість розміщених рекламних засобів Кількість розповсюджувачів ЗР |
1022 в т.ч. 61 нових РЗ) 316 |
935 (в т.ч. 41 нових РЗ) 288 |
894 (в т.ч. 36 нових РЗ) 210 |
808 (в т.ч. 16 нових РЗ) 174 |
|
1.2. Продовжено процес реформування зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади:
1.2.1. Затверджено новий Порядок розміщення зовнішньої реклами на території Луцької міської територіальної громади (рішення виконавчого комітету від 19.02.2020 № 96-1), розроблений з метою спрощення процедури та скорочення термінів видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, а також встановлення конкретних вимог до рекламних засобів та їх розміщення.
1.2.2. Затверджено схеми розміщення наземних засобів зовнішньої реклами на Київському майдані, проспектах Волі, Василя Мойсея, Перемоги, Президента Грушевського, вулиці Винниченка міста Луцька (рішення виконавчого комітету від 06.07.2020 № 331-1), розроблені з метою оптимізації кількості та оновлення рекламних засобів.
1.2.3. Протягом року тривали такі роботи щодо зовнішньої реклами:
- розпочато процес оновлення парку рекламних засобів шляхом встановлення новітніх засобів (оновлено 25 конструкцій);
- впорядкування фасадів будинків та споруд;
- впорядкування вітрин закладів торгівлі та сфери надання послуг;
- здійснення заглиблення фундаментів наземних рекламних засобів (68 одиниць);
- приведення існуючих рекламних конструкцій до належного естетичного та технічного стану (фарбування, заміна конструкцій тощо).
1.3. З 01.01.2020 діє новий Порядок визначення розміру плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності Луцької міської територіальної громади (рішення виконавчого комітету від 04.12.2019 № 774-1), розроблений з метою забезпечення стабільних надходжень до бюджету Луцької міської територіальної громади.
1.4. Наповнення бюджету, кількість дозволів та адміністративних послуг за роками:
Показники | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Фактичне надходження до бюджету Луцької міської територіальної громади за користування місцем розміщення засобів ЗР, (тис. грн). | 3847,5 | 9297,0 | 12128,5 | 10177,1 |
Кількість виданих дозволів на розміщення ЗР | 61 | 41 | 36 | 16 |
Кількість відмов у видачі дозволів, кількість знятих з розгляду за заявою заявника | 73 | 74 | 29 | 25 |
Кількість наданих адміністративних послуг (продовження строку дії, внесення змін, переоформлення, анулювання дозволів) | 291 | 372 | 579 | 382 |
Сума, на яку звільнено розповсюджувачів ЗР від плати за тимчасове користування місцем розміщення ЗЗР на період розміщення соціальної реклами (тис.грн з ПДВ) | 107,8 | 271 | 325 | 160,5 |
Сума, на яку звільнено розповсюджувачів ЗР від плати за тимчасове користування місцем розташування РЗ на період карантину (тис.грн з ПДВ) | - | - | - | 2909,9 |
1.5. КП «Луцькреклама» демонтовано 911 рекламних конструкції, встановлених з порушенням законодавства про рекламу.
1.6. Триває робота над наповненням Містобудівного кадастру Луцької міської ради відомостями про рекламні засоби, дозволи на розміщення зовнішньої реклами (виконано 90% роботи).
1.7. Розпочато роботу з питань розміщення зовнішньої реклами з приєднаними до м. Луцька територіями.
2. Торгівля, сфера послуг.
2.1. У населених пунктах Луцької міської територіальної громади нараховується понад 1000 об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства.
Функціонують: 37 супермаркетів, 13 торгових центрів, 57 мінімаркетів, 7 територіально окремо розміщених ринків. На 6 ринках реалізовувалась с/г продукція (понад 1000 торгових місць).
Набирає обертів мережа інтернет-магазинів, де відбувається прямий продаж товарів споживачеві, враховуючи доставку товару, при цьому розміщення споживацької інформації, замовлення товару і угода відбувається в інтернет порталі.
2.2. За скороченою процедурою на території міста розміщено 570 пунктів торгівлі та сфери послуг з малим терміном розміщення (521 у 2019 році).
2.3. З метою забезпечення безперервного торговельного обслуговування в місті у 2020 році 109 об’єктам торгівлі та ресторанного господарства надано дозвіл на роботу в нічний час (60% ресторанне господарство; - 40% об’єкти торгівлі).
2.4. З метою підтримки місцевих виробників проведено організаційні роботи щодо функціонування щотижневих ярмарків і фермерських розпродажів с/г продукції в 4 локаціях міста.
2.5. Проведено 7 ярмарків меду та продукції бджільництва, організовано розміщення 39 пунктів продажу новорічних ялинок.
2.6. Стосовно карантину:- розроблено та затверджено рішенням виконавчого комітету додаткові карантинні вимоги до об’єктів торгівлі продовольчою групою товарів;-підготовлено ряд звернень до Кабінету Міністрів України щодо скасування жорстких обмежувальних протиепідемічних заходів в сфері торгівлі та надання послуг, до органів поліції щодо питань локдаунів; - забезпечено постійне оперативне консультування бізнесу.
2.7. З метою соціальної підтримки населення проведено роботу із суб’єктами господарювання щодо запровадження знижок, акційних і сезонних розпродажів в закладах торгівлі та сфери послуг.
2.8. Проведено роботу з суб’єктами господарювання щодо благоустрою об’єктів, прикрашання до свят, долучення до проєкту «Вулиця різдвяних янголів», інших загальгоміських заходів та благодійних проєктів.
3. Сприяння розвитку підприємницького середовища.
3.1 Забезпечено приєднання Луцької міської територіальної громади до Платформи ефективного регулювання – безкоштовного державного інфо-сервісу «StartBisinessChallenge» щодо відкриття власної справи: на місцевому рівні локалізовано 83 кейси щодо започаткування бізнесу; проведено презентацію Платформи; розміщено інформацію про Платформу на офіційному сайті Луцької міської ради, на сторінці управління розвитку підприємництва та реклами в соціальній мережі «Facebook».
3.2. Проведено: 4 розширених засідання Координаційної ради з питань розвитку малого та середнього підприємництва при міському голові та 2 інформаційних семінари для бізнесу.
3.3. На період локдауну суб’єктам господарювання було надано ряд пільг щодо сплати неподаткових платежів до бюджету громади стосовно: розміщення зовнішньої реклами, оренди комунального майна, розміщення тимчасових споруд, а також щодо плати за оренду торгових місць на комунальних ринках.
3.4. Проводилося постійне наповнення та оновлення інформації на офіційному сайті Луцької міської ради у розділі «Інформація для суб’єктів підприємництва» щодо місцевих податків і зборів, неподаткових платежів, адмінпослуг, дозвільних документів, нового у законодавстві.
3.5. Актуальні матеріали з питань ресурсного та інформаційного забезпечення бізнесу постійно розміщувалися на сайті Луцької міської ради, на сторінці управління розвитку підприємництва та реклами в соціальній мережі «Facebook», в друкованих ЗМІ.
3.6. Здійснювалося постійне консультування бізнесу з питань діяльності.
3.7. Основні показники діяльності суб'єктів підприємництва міста Луцька.
За останніми даними Головного управління статистики у Волинській області (грудень 2020 року):
Кількість зареєстрованих суб'єктів підприємництва в м. Луцьку становить 14 050 одн., що є більше на 8 % порівняно з минулим відповідним періодом.
З них: - юридичних осіб - 22% (3 094 од.);
- фізичних осіб-підприємців - 78% (10 956 од.).
В порівнянні з відповідним попереднім періодом:
- кількість юридичних осіб збільшилось на 9%;
- кількість фізичних осіб-підприємців збільшилась на 8 %.
Питома вага малого та середнього підприємництва у загальній кількості суб'єктів підприємництва становить 99,99 %.
В загальній кількості малих підприємств (2933 од.) 84 % становлять мікропідприємства.
Питома вага кількості суб'єктів підприємництва в загально обласному показнику становить 34,2 %.
Кількість підприємств на 10 тис. населення становить 143 одн.
Кількість фізичних осіб-підприємців на 10 тис. населення становить 495 осіб.
Кількість зайнятих працівників у суб'єктів підприємництва міста становить 80,4 тис. осіб, що становить 106 % до відповідного попереднього періоду.
З них: 72% - у юридичних осіб, 28% - у фізичних осіб-підприємців.
Найбільше зайнятих осіб на середніх підприємствах (33,2 тис. осіб), що становить 41 % загального показника по місту.
Питома вага кількості зайнятих працівників по місту в загально обласному показнику становить 43%.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) по місту становить 145157,7 млн. грн., що на 7,6 % більше відповідного минулого періоду.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг):
- юридичними особами становить 95,4 % загального показника по місту;
- фізичними особами-підприємцями 4,6 % загального показника по місту.
Найбільше реалізовано продукції (товарів, послуг) середніми підприємствами, що становить 66% загально міського показника.
Питома вага обсягу реалізованої продукції (товарів, послуг) по місту в загально обласному показнику становить 70%.
Начальник управління Наталія РИБАЙ