Порядок видачі, переоформлення, відмови у видачі, припинення дії дозволу на порушення об’єктів благоустрою
9.1. Порядок видачі, переоформлення, відмови у видачі, припинення дії дозволу на порушення об’єктів благоустрою (далі в цьому розділі – Порядок) встановлює процедури видачі дозволу на порушення об’єктів благоустрою (далі в цьому розділі – Дозвіл) або відмови в його видачі, продовження, переоформлення, тимчасового призупинення, закриття, видачі дубліката, припинення дії Дозволу.
Відносини щодо Дозволу регулюються законами України «Про адміністративну процедуру», «Про благоустрій населених пунктів», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Порядком.
9.2. Дія Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють порушення об’єктів благоустрою, пов’язане з проведенням земляних та/або ремонтних робіт.
Таке порушення об’єктів благоустрою здійснюється на підставі Дозволу, крім випадків, встановлених пунктами 9.3, 9.4 Порядку.
9.3. Дозвіл не вимагається, якщо земляні та/або ремонтні роботи виконуються:
особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлено у встановленому законодавством порядку;
особами, які здійснюють будівельно-монтажні роботи з будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту) лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури. Про початок виконання таких робіт особа, яка має намір їх виконувати, повідомляє департамент муніципальної варти не менше ніж за один робочий день до виконання робіт. У такому разі право на порушення об’єктів благоустрою виникає з дня, зазначеного як день початку виконання відповідною особою будівельно-монтажних робіт.
9.4. Види робіт, які не потребують оформлення Дозволу:
встановлення квіткових ваз;
встановлення огорожі на час проведення масових заходів;
фарбування наземних пішохідних переходів, мостів;
встановлення опор без розкриття траншей;
окремі види робіт, що проводяться спеціалізованими комунальними підприємствами (посадка, посів, прополювання тощо).
9.5. Дозвіл видається департаментом муніципальної варти на підставі письмової заяви, що подається суб’єктом господарювання (або його уповноваженим представником) – замовником (виконавцем) робіт, за формою згідно з додатком 2 до Правил.
9.6. До заяви додаються такі копії документів, засвідчені замовником (виконавцем):
9.6.1. Договір підряду (субпідряду) на виконання робіт (за наявності);
9.6.2. Наказ про призначення відповідальних осіб за порушення/відновлення об’єктів благоустрою (за наявності).
9.6.3. В залежності від виду робіт, які проводяться на земельних ділянках/територіях (крім випадків права власності/користування земельною ділянкою):
9.6.3.1. Приєднання/підключення до інженерних мереж індивідуальних (садибних) житлових/садових/дачних будинків, господарських будівель/споруд (в тому числі гаражів):
9.6.3.1.1. документ на право власності/користування будинком/спорудою або дозвільний документ на виконання будівельних робіт;
9.6.3.1.2. згода власника (-ів), (у разі користування);
9.6.3.1.3. проєктна документація, погоджена балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом житлово-комунального господарства;
9.6.3.1.4. технічні умови;
9.6.3.1.5. схема організації дорожнього руху, погоджена відповідальними структурними підрозділами органів Національної поліції України (у разі виконання робіт в межах «червоних ліній»).
9.6.3.2. Земляні або монтажні роботи, пов’язані з розриттям дорожнього покриття вулиць, доріг, майданів, площ (для балансоутримувачів інженерних мереж):
9.6.3.2.1. схема місця проведення робіт у довільній формі;
9.6.3.2.2. схема організації дорожнього руху, погоджена відповідальними структурними підрозділами органів Національної поліції України (за потреби).
9.6.3.3. Встановлення тимчасових споруд (далі – ТС), (у разі проведення земляних робіт):
9.6.3.3.1. паспорт прив’язки ТС або погодження розміщення ТС (в тому числі для пунктів одноразової торгівлі (послуг) або станцій зарядки електротранспорту);
9.6.3.3.2. план топографо-геодезичного знімання М 1:500 з кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості та вказаними розмірами ТС, площею по зовнішньому контуру ТС, погоджений балансоутримувачами інженерних мереж (у разі погодження розміщення ТС (в тому числі для пунктів одноразової торгівлі (послуг) або станцій зарядки електротранспорту)).
9.6.3.4. Встановлення об’єктів зовнішньої реклами (у разі проведення земляних робіт):
9.6.3.4.1. дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
9.6.3.5. Влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури або їх розумного пристосування (у разі проведення земляних робіт та відсутності дозвільних документів на будівництво):
9.6.3.5.1. документ на право власності/користування будинком/спорудою;
9.6.3.5.2. згода власника (-ів), (у разі користування);
9.6.3.5.3. проєктна документація на влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів або їх розумного пристосування, погоджена балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом житлово-комунального господарства;
9.6.3.5.4. повідомлення про погодження намірів щодо влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів або їх розумного пристосування, видане департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами.
9.6.3.6. Благоустрій територій:
9.6.3.6.1. проєкт благоустрою з планом топографо-геодезичного знімання М 1:500, погоджений балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами, департаментом житлово-комунального господарства.
9.6.3.7. Укріплення фундаментів:
9.6.3.7.1. документ на право власності/користування будинком/спорудою;
9.6.3.7.2. згода власника (-ів), (у разі користування);
9.6.3.7.3. план топографо-геодезичного знімання М 1:500 з нанесенням меж виконання робіт, погоджений балансоутримувачами інженерних мереж.
9.6.3.8. Влаштування заїздів/виїздів до земельних ділянок:
9.6.3.8.1. документ на право власності/користування будинком/спорудою;
9.6.3.8.2. згода власника (-ів),(у разі користування);
9.6.3.8.3. робочий проєкт з планом топографо-геодезичного знімання М 1:500, погоджений балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом житлово-комунального господарства;
9.6.3.8.4. схема організації дорожнього руху, погоджена департаментом житлово-комунального господарства та відповідальними структурними підрозділами органів Національної поліції України.
9.6.3.9. Інженерна підготовка території:
9.6.3.9.1. проєктна документація з планом топографо-геодезичного знімання М 1:500, погоджена балансоутримувачами інженерних мереж.
9.6.3.10. Археологічні вишукування:
9.6.3.10.1. план топографо-геодезичного знімання М 1:500 з нанесенням меж виконання робіт, погоджений балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами;
9.6.3.10.2. завдання (угода) на проведення археологічних вишукувань.
9.6.3.11. Влаштування автостоянок, майданчиків для паркування (в тому числі для тимчасового відстою) транспортних засобів (без капітальної забудови):
9.6.3.11.1. проєктна документація, погоджена балансоутримувачами інженерних мереж, департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами;
9.6.3.11.2. схема організації дорожнього руху, погоджена департаментом житлово-комунального господарства та відповідальними структурними підрозділами органів Національної поліції України.
9.6.3.12. Влаштування/ремонт спортивних та дитячих майданчиків:
9.6.3.12.1. проєктна документація, погоджена департаментом молоді та спорту/департаментом житлово-комунального господарства.
Перелік документів щодо інших видів робіт, пов’язаних з порушенням об’єктів благоустрою, визначається департаментом муніципальної варти на підставі чинного законодавства.
9.6.4. Документ щодо погодження робіт органом з охорони культурної спадщини відповідно до повноважень (у разі проведення земляних та/або ремонтних робіт на об’єктах культурної спадщини).
9.7. Заява та документи опрацьовуються у департаменті муніципальної варти.
9.8. Дозвіл видається протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви. Форма Дозволу наведена у додатку 3 до Правил.
9.9. Строк дії Дозволу визначається департаментом муніципальної варти з урахуванням умов проведення робіт і не може перевищувати один рік.
9.10. На кожен об’єкт видається окремий Дозвіл.
9.11. При порушенні цілісності об’єктів/елементів благоустрою у зв’язку з виконанням робіт відповідно до Дозволу, замовник (виконавець) цих робіт зобов’язаний огородити місце проведення робіт, розмістити інформацію про себе та термін виконання робіт, викладену на інформаційному щиті.
9.12. Після завершення робіт з порушення об’єкта благоустрою замовник (виконавець) зобов’язаний власними силами провести відновлення (приведення в належний стан) об’єкта благоустрою (відновлення твердого покриття, встановлення необхідних дорожніх знаків, нанесення відповідної дорожньої розмітки, прибирання залишків будівельних матеріалів та відходів, засівання трави тощо) в термін не пізніше 5 робочих днів після дня завершення робіт з порушення благоустрою або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», сплатити його відновну вартість.
Відновлення благоустрою твердого покриття (асфальтобетону, бруківки тощо) після виконання земляних та/або ремонтних робіт повинно здійснюватися суб’єктами господарювання, що здійснюють такий вид діяльності, на підставі укладеного договору.
У разі неможливості відновлення порушеного благоустрою в повному обсязі у зв’язку з погодними умовами, здійснюється часткове (за можливості) відновлення благоустрою, про що замовник (виконавець) письмово повідомляє департамент муніципальної варти. Остаточне відновлення благоустрою в цьому випадку переноситься на період сприятливих погодних умов з визначенням департаментом муніципальної варти терміну такого відновлення.
9.13. Дозвіл, після закінчення строку його дії, повинен бути закритий замовником (виконавцем) в термін не пізніше 10 робочих днів (або інший термін, узгоджений з департаментом муніципальної варти, у разі неможливості відновлення порушеного благоустрою в повному обсязі у зв’язку з погодними умовами) після дня завершення робіт з порушення благоустрою шляхом:
9.13.1. Надсилання в електронному вигляді у департамент муніципальної варти підтверджуючих фото- та/або відеофіксації про відновлення порушеного благоустрою згідно з пунктом 9.12 Порядку або документа про сплату відновної вартості.
9.13.2. Забезпечення внесення виконавчої топографо-геодезичної зйомки завершених будівництвом будівель, споруд, інженерних мереж, благоустрою території, виконаної сертифікованим інженером-геодезистом в системі координат МСК 2000 (УСК 07) та Балтійській системі висот, в електронну карту громади відповідно до Положення про інформаційні ресурси єдиної цифрової топографічної основи території міста Луцька як складової частини системи баз даних містобудівного кадастру, затвердженого рішенням міської ради від 24.04.2019 № 56/74, (у разі закриття Дозволу на земляні роботи, пов’язані з приєднання/підключення до інженерних мереж).
Для закриття Дозволу департамент муніципальної варти отримує підтверджуючу інформацію щодо пункту 9.13.2 Порядку в департаменті містобудування, земельних ресурсів та реклами.
В іншому разі – рішення про закриття Дозволу приймає департамент муніципальної варти.
Контроль за виконанням робіт з відновлення благоустрою на об’єктах благоустрою здійснюється департаментом муніципальної варти, шляхом прийняття робіт на підставі фото- та/або відеофіксації місця проведення робіт згідно з пунктом 9.12 Порядку та обов’язкового візуального контролю співробітниками департаменту муніципальної варти.
9.14. Відповідальність за якість та дотримання термінів виконання робіт щодо відновлення цілісності об’єктів/елементів порушеного благоустрою покладається на замовника (виконавця) або відповідальну особу.
У разі виявлення, що благоустрій не відновлено або відновлено частково, замовнику (виконавцю) або відповідальній особі видається припис з вимогою відновити благоустрій у зазначений термін. У разі невиконання/неналежного виконання вимог, зазначених у приписі, на замовника (виконавця) або відповідальну особу складається протокол про адміністративне правопорушення.
Притягнення до відповідальності за невчасне чи неналежне відновлення благоустрою не звільняє замовника (виконавця) або відповідальну особу від обов’язку здійснити належне і вчасне відновлення благоустрою.
9.15. У разі виникнення, внаслідок неякісного відновлення благоустрою, недоліків у місці розкопки (просідання, провалля тощо) протягом 3 років з дня видачі Дозволу, замовник (виконавець) зобов’язаний усунути їх у термін встановлений департаментом муніципальної варти.
9.16. Дозвіл, строк дії якого закінчився, вважається недійсним, а роботи, які виконуються – незаконними.
9.17. У разі здійснення самовільного порушення благоустрою, на особу, яка його здійснила, складається протокол про адміністративне правопорушення та, у разі необхідності, видається припис щодо отримання Дозволу та/або відновлення (приведення в належний стан) об’єкта благоустрою (відновлення твердого покриття, встановлення необхідних дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, прибирання залишків будівельних матеріалів та відходів, засівання трави тощо). У разі, якщо особа, яка здійснила самовільну розкопку, у термін, визначений у приписі, не здійснила заходів щодо відновлення об’єкта благоустрою, балансоутримувачем цього об’єкта благоустрою вживаються заходи щодо відшкодування збитків, завданих об’єкту благоустрою відповідно до статті 19 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та цих Правил.
9.18. Видача Дозволу, його продовження, переоформлення, тимчасове призупинення, закриття, видача дубліката та припинення дії Дозволу здійснюються на безоплатній основі.
9.19. Департамент муніципальної варти веде реєстр Дозволів.
9.20. Відмова у видачі Дозволу доводиться до відома замовника (виконавця) в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням та зазначенням порядку його оскарження у строк, передбачений для видачі Дозволу.
Підставою для відмови у видачі Дозволу є:
подання замовником (виконавцем) неповного пакета документів, необхідних для одержання Дозволу, згідно із встановленим переліком, за умови що замовнику (виконавцю) надана можливість надати документи, але замовник (виконавець) їх не надав у встановлений строк;
виявлення в документах, поданих замовником (виконавцем), недостовірних відомостей, за умови що замовнику (виконавцю) надана можливість усунути недоліки, але замовник (виконавець) їх не усунув у встановлений строк;
невідповідність поданих замовником (виконавцем) документів вимогам законодавства, за умови що замовнику (виконавцю) надана можливість усунути недоліки, але замовник (виконавець) їх не усунув у встановлений строк.
Відмову у видачі Дозволу може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру» та/або до адміністративного суду.
9.21. У разі якщо у строк, встановлений Законом України «Про адміністративну процедуру», замовнику (виконавцю) не доведено до відома Дозвіл або не прийнято рішення про відмову у його видачі, через 10 робочих днів з дня закінчення встановленого строку для доведення до відома Дозволу замовник (виконавець) має право на проведення на об’єкті благоустрою робіт.
9.22. Дозвіл може бути продовжений у разі необхідності подальшого виконання робіт на об’єкті за зверненням замовника (виконавця) із заявою та Дозволом або його дублікатом.
9.23. Дія Дозволу може бути тимчасово призупинена департаментом муніципальної варти у разі:
виконання робіт з порушенням вимог затвердженої проєктної документації, містобудівних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил;
тимчасового призупинення погоджувальної документації, на підставі якої було видано Дозвіл;
виявлення порушень Порядку;
виникнення під час виконання робіт загрози для населення та території;
порушення прав суміжних землекористувачів, а також інтересів фізичних та юридичних осіб;
невиконання приписів щодо благоустрою цього об’єкта, виданих департаментом муніципальної варти.
У разі тимчасового призупинення дії Дозволу, департамент муніципальної варти письмово повідомляє замовника (виконавця) та зацікавлені організації/установи.
У реєстр Дозволів та Дозвіл, у разі його тимчасового призупинення, вноситься відповідна відмітка про дату та причини призупинення.
Відновлення дії Дозволу здійснюється на підставі письмового звернення замовника (виконавця) з наданням підтверджень щодо усунення порушень.
Відповідальність за відновлення (приведення в належний стан) порушеного благоустрою (відновлення твердого покриття, встановлення необхідних дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, прибирання залишків будівельних матеріалів та відходів, засівання трави тощо) шляхом проведення робіт власними силами або сплати відновної вартості після тимчасового призупинення дії Дозволу покладається на замовника (виконавця).
Тимчасове призупинення дії Дозволу не є підставою для продовження (перенесення) строку його дії.
9.24. Для переоформлення, припинення дії або видачі дубліката Дозволу подаються заява та Дозвіл або його дублікат (крім випадку видачі дубліката у зв’язку з втратою).
9.25. Підставою для переоформлення Дозволу є передача права виконання робіт на об’єктах благоустрою іншій особі.
У разі виникнення підстав для переоформлення Дозволу замовник (виконавець) зобов'язаний протягом п'яти робочих днів з дня настання таких підстав подати заяву про переоформлення Дозволу.
Переоформлення Дозволу здійснюється за процедурою, передбаченою законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Під час переоформлення Дозволу проведення робіт не зупиняється.
9.26. Підставою для видачі дубліката Дозволу є втрата або пошкодження Дозволу.
Дублікат Дозволу видається департаментом муніципальної варти протягом 3 робочих днів з дня подання заяви.
9.27. Припинення дії Дозволу здійснюється за процедурою, передбаченою законами України «Про благоустрій населених пунктів», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Департамент муніципальної варти у разі припинення дії Дозволу:
вносить відповідну інформацію до реєстру Дозволів;
письмово повідомляє замовника (виконавця) та зацікавлені організації/установи.
Відповідальність за відновлення (приведення в належний стан) порушеного благоустрою (відновлення твердого покриття, встановлення необхідних дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки, прибирання залишків будівельних матеріалів та відходів, засівання трави тощо) шляхом проведення робіт власними силами або сплати відновної вартості після припинення дії Дозволу покладається на замовника (виконавця).
Для відновлення земляних та/або ремонтних робіт необхідно оформити в установленому порядку новий Дозвіл.
9.28. У разі припинення дії Дозволу за заявою особи, яка отримала Дозвіл, така особа може отримати новий Дозвіл відповідно до вимог Порядку.
9.29. Прийняття від замовника (виконавця) документів щодо Дозволу здійснюється відповідно до пункту 14 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та статті 41 Закону України «Про адміністративну процедуру».
Інші процедури щодо Дозволу здійснюються відповідно до законів України «Про адміністративну процедуру», «Про благоустрій населених пунктів», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
9.30. Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов’язковим подальшим оформленням Дозволу згідно з Порядком.
Виконавець робіт зобов’язаний повідомити про початок робіт балансоутримувачів, наявних в межах місця аварії інженерних мереж чи їх охоронних зон, запросивши їх на місце ліквідації аварії, повідомити про подію департамент муніципальної варти на гарячу лінію та надати схему місця проведення робіт у довільній формі.
ості погодженого та затвердженого в установленому порядку ПОБ або ПВР, якими передбачається знесення цих будівель).
10.3.9. Встановлення тимчасових огорож (для утримання земельної ділянки в належному санітарному стані та її охорони):
- документ на право землекористування;
- топоплан в М 1:500 (при наявності);
10.3.10. Геологічні вишукування:
- рішення міської ради про надання земельної ділянки під вишукувальні роботи
- генплан в М 1:500 з нанесеними свердловинами, шурфами, погоджений департаментом містобудування Луцької міської ради;
- дозвіл департаменту містобудування Луцької міської ради (завірена копія заявки).
10.3.11. Археологічні вишукування:
- рішення міської ради про надання земельної ділянки для археологічних вишукувань;
- документ на право землекористування;
- завдання (угода) на проведення археологічних вишукувань;
- топоплан в М 1:500.
10.3.12. Влаштування пробних кущів паль:
- документ на право землекористування;
- генплан в М 1:500 з розміщенням пробних кущів паль;
- архітектурно - планувальне завдання;
- технічне завдання на випробування паль.
10.3.13. Поточний ремонт проїзних частин вулиць, площ, тротуарів внутрішньоквартальних проїздів, дворових територій:
- генплан в М 1:500 (при наявності) або схема розміщення;
- дефектний акт.
10.3.14. Благоустрій територій:
- проект благоустрою на топоплані в М 1:500, узгоджений в установленому порядку, погоджений зі уповноваженою особою департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради;
- документ на право землекористування.
10.3.15. Транспортні розв'язки, пішохідні переходи:
- дозвіл Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області;
- будгенплан, погоджений в установленому порядку.
10.3.16. Заміна вітрин, вікон, дверей (в разі внесення змін у несучі конструкції):
- документ на право власності або оренди;
- фотофіксація об'єкта (або його частин);
- згода співвласників (при наявності);
- паспорт фасаду (при наявності);
- узгоджена проектна документація.
10.3.17. Встановлення кондиціонерів, супутникових антен, витяжок:
- документ на право власності або оренди;
- згода власника(ів) квартир, приміщень (при необхідності);
- узгоджена проектна документація.
10.3.18. Влаштування автостоянок, майданчиків тимчасового відстою автотранспорту без капітальної забудови:
- документ на право землекористування
- узгоджена проектна документація;
10.3.19. Перепланування приміщень (без влаштування окремих входів з вулиці) та влаштування балконів:
- документ на право власності або оренди;
- згода власника (при необхідності);
- узгоджена в установленому порядку проектна документація;
10.3.20. Перепланування приміщень з влаштуванням окремого входу з вулиці:
- документ на право власності або оренди;
- згода власника (при необхідності);
- узгоджена в установленому порядку проектна документація;
- дозвіл Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області;
- будгенплан, погоджений в установленому порядку;
10.3.21. Складування будівельних матеріалів (конструкції, пісок, земля і т. п.):
- документ на право землекористування;
- схема складування;
- згода землекористувача;
- перелік будівельних матеріалів.
10.3.22. Інженерна підготовка території:
- документ на право землекористування;
- проектна документація;
10.3.23. Розчистка водоймищ:
- рішення міської ради;
- проектна документація;
- перелік виконуваних робіт (календарний план робіт).
10.3.24. Укріплення фундаментів:
- документ на право власності або оренди;
- згода власника (при необхідності);
- топоплан в М 1:500 або схема з нанесенням меж виконання робіт;
- перелік виконуваних робіт.
10.3.25. Встановлення пересувних атракціонів:
- схема розміщення;
- період експлуатації в межах розміщення.
10.3.26. Інші види робіт, пов'язані з порушенням цілісності об’єктів/елементів благоустрою та його відновленням, визначаються департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради на підставі нормативно-правових актів, рішень міської ради, виконавчого комітету.
10.3.27. При порушенні цілісності об’єктів/елементів благоустрою у зв'язку з виконанням робіт, виконавець цих робіт зобов'язаний розмістити на місці робіт інформацію про себе та про термін виконання робіт, викладену на інформаційному щиті встановленого зразка.
Зовнішній вигляд інформаційного засобу, його зміст визначається за єдиним зразком.
10.4. Отримання дозволів (ордерів) у разі виникнення аварій:
10.4.1. Отримання дозволів (ордерів) у разі виникнення аварій здійснюється на підставі заяви.
Відповідальність за своєчасне повідомлення та подачу документів для оформлення дозволу (ордера) - несе балансоутримувач (власник) мереж, споруд та інших об'єктів.
За несвоєчасне повідомлення, подачу документів балансоутримувач (власник) притягується до адміністративної відповідальності.
10.4.2. У разі виникнення аварії на інженерних мережах, спорудах власник або їх балансоутримувач зобов'язаний в цей же день проінформувати департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради, службу "15-80" та негайно вжити заходів щодо її ліквідації.
10.4.3. Протягом години власник або балансоутримувач звертається до департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради з заявкою на отримання аварійного дозволу (ордера), надає до неї ситуаційну схему місця аварії та стислий опис самої аварії. Після цього протягом години власнику або балансоутримувачу надається дозвіл (ордер) на проведення аварійних робіт, який надає право на виконання всього переліку робіт, пов'язаних з ліквідацією аварії.
10.4.4. Виконавець робіт, на виконання вимог цих Правил, обов'язково, протягом доби, надає департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради дефектний акт та схему розкриття, а при наявності - проектну документацію.
У разі проведення робіт, пов'язаних із зайняттям або розкриттям проїзних частин і тротуарів, в обов'язковому порядку готується схема тимчасової організації дорожнього руху, яка погоджується службою ДАІ.
10.4.5. Після завершення аварійних робіт виконавець робіт зобов'язаний провести відновлення благоустрою в термін не більше п'яти робочих діб.
10.4.6. У дозвіл (ордер) обов'язково вноситься інформація про організації - балансоутримувачі існуючих інженерних мереж в межах місця аварії, яким виконавець робіт зобов'язаний повідомити про початок робіт та запросити їх на місце ліквідації аварії.
10.4.7. У разі неможливості відновлення порушеного благоустрою у зв'язку з погодними умовами аварійний дозвіл (ордер) переводиться у плановий з визначенням терміну виконання робіт у період сприятливих погодних умов, а виконавець робіт проводить тимчасове відновлення благоустрою доріг і тротуарів у нижньому шарі асфальтовою або бетонною сумішшю з наступним відновленням по типу існуючого покриття в період сприятливих погодних умов.
10.4.8. У разі невідновлення благоустрою у визначені в аварійному дозволі (ордері) терміни виконавець робіт притягається до відповідальності, а аварійний ордер переводиться у плановий ордер на тимчасове порушення благоустрою з новими термінами відновлення благоустрою, про що департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради інформує виконавця робіт.
10.4.9. Термін закриття дозволу (ордера) встановлюється до 5 діб після закінчення робіт по ліквідації аварії з обов'язковим його поверненням у департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради.
При цьому відповідальність за якість виконаних робіт та відновлення цілісності об’єктів/елементів порушеного благоустрою покладається на організацію - виконавця робіт.
10.4.10. Перед початком робіт власники інженерних мереж спільно з департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради, інших заінтересованих осіб, складають акт обстеження території з метою визначення стану об’єкту/елементів благоустрою.
10.4.11. Усі елементи благоустрою, інші об’єкти, які знаходяться в межах охоронних зон інженерних мереж та заважають експлуатації цих мереж, підлягають знесенню за першою вимогою відповідних експлуатаційних організацій за рахунок осіб, винних у самовільному розміщенні, або за рахунок місцевого бюджету.
10.4.12. Після ліквідації аварії відновлення твердого покриття з наступним відновленням озеленення та благоустрою здійснюється за рахунок власника, балансоутримувача об’єкта згідно з договорами та оплатою вартості робіт виконавцем робіт з подальшим закриттям дозволу (ордера).
10.4.13. При переведенні аварійного дозволу (ордера) в плановий в зв'язку з виявленням значних обсягів пошкоджень інженерних мереж плановий дозвіл (ордер) видається без вимоги нового проекту та без змін переліку погоджувальних організацій (за умови відсутності змін існуючого проекту).
10.4.14. У разі зміни або ліквідації (призупинення діяльності) генеральної підрядної організації замовник зобов'язаний переоформити дозвіл (ордер) на нового виконавця робіт.
10.4.15. Якщо роботи призупинені в зв'язку з відсутністю фінансування, дозвіл (ордер) за згодою замовника (забудовника) і підрядної організації переоформлюється (без права виконання робіт) на замовника (забудовника) для утримання території будівельного майданчика, тимчасової огорожі та прилеглої території в задовільному санітарно-технічному стані.
У разі невизначеного терміну відновлення фінансування об'єкт може бути законсервовано, а після надання до департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради затвердженого акта про консервацію об'єкта дозвіл (ордер) підлягає закриттю.
Відповідальність за санітарно-технічний стан об'єкта несе замовник (забудовник).
10.4.16. При коригуванні проектних рішень (у бік зменшення обсягів робіт) вносяться відповідні зміни у виданий дозвіл (ордер) за письмовим зверненням замовника (забудовника). При збільшенні обсягів робіт видається новий дозвіл (ордер).
10.4.17. Виконання робіт вважається самовільним, якщо дозвіл (ордер) не було завчасно продовжено в зв’язку з чим виникає відповідальність за самовільне будівництво.
10.5. Призупинення, проводження і закриття дозволів (ордерів)
10.5.1. Дія дозволу (ордера) може бути призупинена при:
- виконанні робіт з порушенням вимог затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних, санітарних екологічних норм і правил;
- виявленні неповноти дозвільних документів відповідних організацій або фальсифікації документів;
- виникненні під час виконання робіт загрози населенню та території;
- порушенні прав суміжних землекористувачів, а також інтересів фізичних та юридичних осіб, що охороняються чинним законодавством;
- виявленні порушень установленого порядку оформлення ордерів, тимчасового призупинення дозвільної документації, на підставі якої було видано ордер;
- невиконанні, недотриманні відповідних приписів щодо благоустрою виданих муніципальною поліцією, департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області.
У дозвіл (ордер) у разі його призупинення вноситься відповідна відмітка про дату та причини призупинення.
Відновлення дії дозволу (ордера) виконується на підставі письмового звернення підрядної організації до департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради з підтвердженням усунення порушень та гарантією дотримуватись порядку виконання робіт, встановленого цими Правилами.
Тимчасове призупинення дії дозволу (ордера) не є підставою до продовження (перенесення) терміну його дії.
10.5.2. Зупинення (анулювання) дії дозволу (ордера) застосовується в разі:
- виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території;
- значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних, санітарних і екологічних норм та правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об'єктів культурної спадщини, природно-заповідного, водного фонду і т. п.;
- невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера;
- невиконання замовником (забудовником) обов'язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань;
- виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер;
- значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій;
У разі зупинення (анулювання) дії дозволу (ордера) власник повертає його до департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради.
Рішення про скасування або призупинення дії дозволу (ордера) приймає департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради, про що повідомляє в письмовій формі замовника (підрядника) та зацікавлені організації.
10.5.3. Відповідальність за відновлення порушеного благоустрою та за утримання будівельного майданчика після зупинення (анулювання) дії дозволу (ордера) покладається на замовника (забудовника), який зобов'язаний вжити заходів для усунення причин, на підставі яких зупинено дію ордера.
Для відновлення робіт необхідно оформити в установленому порядку новий ордер.
10.5.4. Дозвіл (ордер) після закінчення терміну його дії повинен бути:
- подовжений - у разі необхідності подальшого виконання робіт на об'єкті після перевірки, з яких причин неможливо було виконати роботи у вказаний термін;
- закритий - у разі закінчення робіт на об'єкті, у тому числі з благоустрою, або коли роботи не розпочинались у зазначені терміни.
10.5.5. Для закриття дозволу (ордера) необхідно подати письмові підтвердження виконання робіт по відновленню порушеного благоустрою організаціями, причетними до питань благоустрою.
У разі відмови вказаних організацій надати ці підтвердження, рішення про закриття ордеру приймає департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради.
10.5.6. Після відновлення благоустрою та закриття дозволу (ордера) відповідними установами і організаціями ордер вважається закритим, а відповідальність за санітарно-технічний стан територій несе власник/балансоутримувач.
10.6. Контроль за виконанням робіт з відновлення благоустрою на об'єктах благоустрою здійснюється уповноваженою особою департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, шляхом прийняття робіт.
Про прийняття робіт з поновлення благоустрою після його відновлення складається акт обстеження про відновлення благоустрою в двох примірниках (один – для департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради, другий – для суб’єкта господарювання, який отримував ордер на роботи з благоустрою).