Проєкт V. "Оновлення тролейбусного парку міста Луцька" (спільно з Європейським інвестиційним банком)
Луцька міська рада спільно з Європейським інвестиційним банком та Міністерством інфраструктури України реалізують вже другий субпроєкт, який стосується громадського транспорту громади під назвою "Оновлення тролейбусного парку м. Луцька".
Субпроєкт реалізується в рамках проєкту «Міський громадський транспорт України ІІ».
Загальна вартість проєкту становить: 7596 тис. євро,
у тому числі:
- сума позики: 6330 тис. євро
- власний внесок: 1 266 тис. євро (ПДВ).
Проєкт передбачає придбання 30 одиниць нових сучасних низькопідлогових тролейбусів, з яких 24 – без автономного ходу; 6 – з повноцінним автономним ходом.
Придбання нового рухомого складу дозволить замінити 30 тролейбусів, в яких закінчився термін експлуатації, ефективно використовувати тролейбусну та маршрутну мережу, а також розширити існуючу тролейбусну мережу, використовуючи тролейбуси в частинах міста, де відсутні тролейбусні лінії, замінити автобуси з малою та середньою пасажиромісткістю.
Описаний захід одночасно з коригуванням маршрутів дозволить істотно розвантажити центральну частину міста, а саме на 80% звільнити її від автобусів з двигунами внутрішнього згорання малої й середньої пасажиромісткості.
Мета проєкту – комплексне вирішення проблеми пасажирських перевезень, задоволення потреби лучан у якісному, сучасному, комфортному громадському транспорті; розвантаження центральної частини міста від надлишку автобусів з ДВЗ, зменшення заторів, істотне поліпшення екологічної ситуації в місті, скорочення викидів CO2.
Характеристики рухомого складу, що придбаватиметься
Передбачені проєктом моделі тролейбусів повинні комплектуватися тяговим двигуном потужністю від 140 кВт, IGBT-транзисторною системою управління двигуном та системою рекуперації (перетворення енергії гальмування в електричний струм і повернення його до мережі), завдяки чому економія електроенергії становитиме близько 2500 МВт/год.
Тролейбус повинен бути повністю низькопідлоговим (не вище 35 см від землі) та пристосованим для осіб з обмеженими фізичними можливостями, пасажирів на візках.
Безпека водія та пасажирів повинна забезпечуватись міцним безосколковим лобовим та бічним склом, кузовом тримального типу з інтегрованою рамою, антиблокувальною гальмівною системою (ABS), резервною гальмівною системою тощо.
Комфорт забезпечуватиметься високою стелею, сучасним обладнанням та оздобленням салону, зручними пасажирськими сидіннями та місцем водія, системою опалення, вентиляції та кондиціонування, низьким рівнем шуму за рахунок якісної шумоізоляції, якісною акустичною системою та електронними маршрутовказівниками, які добре читаються при будь-якому освітленні.
Ресурс кузова повинен бути розрахований не менше ніж на 15 років експлуатації.
Шість тролейбусів повинні мати можливість повноцінного автономного ходу від 10 км.